Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: jak si poradit s řetězem spadlým za kazetu

Ve třetím díle našeho rychloservisu horských kol přímo v terénu si ukážeme se zkušeným mechanikem Pavlem Čábelickým co dělat, když se řetěz dostane za kazetu. Tedy mezi pastorky a dráty. Hlavní je, že nestačí řetěz jen vyndat, ale je také třeba zkontrolovat, co bylo příčinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fiv

Já to teda nandávám tak abych na ten řetaz nemusel šahat

Chce to ale reagovat dost rychle po spadnutí řetazu a nešlapat do pedálů naplno,abys ho tam nezaseknul. Když vypneš výkon jak včas tak stačí s kolem couvat a přeřadit na přehazce někam do půlky

0/0
19.5.2012 22:28

Rudý přízrak lucha la libertad

spadl mi jednou retez za kazetu

mel jsem samozrejme spatne serizeny horni doraz, trivialni chyba, nicmene se tam retez zaseknul tak, ze jsem to odtamtud rval hodinu nez se to podarilo vyprostit a nezlikvidovat pritom kolo. Na to radu nemate co? :-/

0/0
16.5.2012 7:35

jurneff

Probůh, to jsou rady jak pro cyklistku babku pošťačku

Vlastně ani pro tu ne. Tuto operaci zvládne i bez idnes stejně jako my v patnácti letech svépomocí, kdy o internetu nikdo ani nesnil.

+1/0
15.5.2012 21:32

kníže Sternenhoch

Nejsem odborník

ale asi bych si zrovna seřídil i doraz na malém kolečku,jinak by mě asi hned řetez spadl mezi něj a vydlici;-D;-D

Asi se dám na novinařinu,když někdo dá honoráž za tohleee;-(

0/0
15.5.2012 19:21

fujojte

Re: Nejsem odborník

Dorazy jsou nezávislé, pokud je spodní doraz ok, není potřeba ho seřizovat. Samozřejmě je dobré to zkontrolovat, ale ono to většinou bývá tak, že o tom dorazu víte, jen to chvíli ignorujete...  a je to :)

0/0
15.5.2012 20:47

jurneff

Re: Nejsem odborník

No, bacha, aby ses přitom nenapíchl na vydle! ;-D

0/0
15.5.2012 21:33

kníže Sternenhoch

Re: Nejsem odborník

o oú to je trapná chyba :-(

0/0
15.5.2012 21:38

Osparks

Příští článek

"Jak správně dejchat"8-o

+1/0
15.5.2012 18:40

chacharostravsky

Už několikrát

se mi stalo, že jsem u toho urval i přehazovačku ;-D

0/0
15.5.2012 16:42

Rafaelou

Re: Už několikrát

Já si myslím,že příště bude jak kusem šišky nahradit ulítnutý brzdový špalek.

+2/0
15.5.2012 19:25

jurneff

Re: Už několikrát

;-D;-D;-D

0/0
15.5.2012 21:33

chacharostravsky

Každá rada

dobrá!R^:-P

0/0
15.5.2012 16:40

Alowen

Já dám kolo do servisu

kdybych šla do přehazky šroubovákem, tak už to nikdy nikdo nedá dohromady ;-D

+1/0
15.5.2012 15:14

Lev---_z-Rožmitálu

já bych ho vytáhnul a znova nahodil

ale lupa to zná možná jinak:-P

+1/0
15.5.2012 15:10

fujojte

Proč zamazané prsty???

Klacíkem ho podeberu zespoda a zatočim klikama, řetěz vyjede, ne? Výjimečně se může totálně zaseknout, ale to je výjimka.

0/0
15.5.2012 14:35

Neutrální Nick

Re: Proč zamazané prsty???

U lidí, kteří mají kolo v tak katastrofálním stavu, že jim šaltr dovolí nesměrovat řetěz za kazetu, se nejspíš budou snažit všemožně šlapat, takže tam ten řetěz pěkně zaseknou...

0/0
15.5.2012 15:02

Yesname

Re: Proč zamazané prsty???

Párkrát se mi seknul, když jsem přehazoval na nejlehčí převod. A to obyčejně jeden bejvá v docela silným záběru a utáhne ho hned.

0/0
15.5.2012 17:56

Neutrální Nick

Re: Proč zamazané prsty???

No, vždyť to píšu. Kolo v katastrofálním stavu. Pokud bys je měl v cajku, neexistuje možnost, jak se ti to může stát.

0/0
15.5.2012 19:16

Yesname

Re: Proč zamazané prsty???

Přehazovačku opravdu šteluju jen před jarem. Nejsem takovej perfekcionalista, kterej má kolo jako miláčka. Ani toho už tolik nenajezdím. Je to moje volba.

0/0
15.5.2012 20:23

Neutrální Nick

Re: Proč zamazané prsty???

Mít na kole v pořádku ty nejzákladnější věci znamená být perfekcionista?

0/0
16.5.2012 11:31

Yesname

Re: Proč zamazané prsty???

Jestli si dorazy šteluješ po každý jízdě, tak tě nikdo ani nemůže nazvat jinak. Když mi řekněme za posledních 15 let spadl řetěz za kazetu řekněme 5x, tak si o mně můžeš myslet, že jsem bordelář. Já to klidně snesu. A o tobě si taky můžu myslet, co chci.

+1/0
16.5.2012 12:21

Yesname

Re: Proč zamazané prsty???

Nehledě na to, že reaguješ na něco jinýho. Nebylo to o důvodu zaseknutí, ale o síle záběru.:-P

0/0
15.5.2012 20:25

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Proč

se tady ze záležitostí které dříve zvládali 10-ti až 15-ti letí kluci dělá věda ??? Vycentrovat kola, seřídit přehazovačku, brzdy, sestavení středů..........................to byl základ co uměl každý, jen trochu manualně zdatný, kluk.

+3/0
15.5.2012 12:34

pedr64

Re: Proč

no, jenže to bylo v dobách, kdy nebyl na každém rohu cykloservis

+1/0
15.5.2012 12:37

olld

Re: Proč

Proč bys měl něco umět, když si to můžeš zaplatit! ;-D

+1/0
15.5.2012 12:49

fujojte

Re: Proč

tohle je návod pro ty nezdatné :-)

0/0
15.5.2012 14:35

a1b1c1d1

Re: Proč

Protoze presne v te dobe, kdy me bylo onech let, jsem podobnou cinnost nenavidel, a protoze zadne rady ani servisy nebyly, museli jsme si vypomoci sami. Konecne to uz delat nemusime... A vubec nejde o to, zda je nebo neni clovek zdatny, to je kazdemu uplne suma-fuk, podstatne je, ze to delat nemusim.

0/0
15.5.2012 15:33

chacharostravsky

Re: Proč

jde o to, umět si pomoci v nouzi, na horách bude cykloservis asi 200 kilometrů :-D Tak šťastnou cestu!

+1/0
15.5.2012 16:38

heerer

Re: Proč

me samotneho tesi, kdyz si vycistim prevody, brzdy a proste vse kolem kola a je znova pripravene na cestu.

O to me vic nase.e kdyz hned na to vyrazim a chcije:)

0/0
15.5.2012 20:30

Zubcasu

Re: Proč

No vidíte a za chvíli si budete i na žárovku volat servis. Pokud teda budeme ještě umět telefonovat když už i lednička si zamejluje o náplň. :-P

0/0
15.5.2012 21:00

a1b1c1d1

Re: Proč

Jo, ale to me nevadi. To je vyvoj, protoze jak dobre vime, vymenit dnesni zarovku muze byt zvlaste velky problem v nekterych autech. Takze proc ne. Hlavne, ze to auto je vyrazne lepsi uzitne hodnoty nez byl napr. Wartburg nebo jak se to jmenovalo tenkrat. A to, ze lednice potrebuje internet mi prijde uplne normalni, stejne jako to, ze dnesni lednice jsou pripojene na vodu a odpad, a ziji si vlastnim zivotem. Proste vyvoj. Jen tak dal.

0/0
15.5.2012 21:34

MirosPikos

Asi dělám něco špatně...

Ročně najezdím něco mezi 4-5 tisíci, ale tohle se mi ještě nestalo. Asi dělám něco špatně a nebo naopak dobře? :)

0/0
15.5.2012 11:46

fujojte

Re: Asi dělám něco špatně...

Záleží taky kolik najedeš za den, když to jsou stovky, snadno se stane, že si během jízdy řekneš, že tu trochu rozhozenou přehazovačku seřídíš až po dojezdu... no a pak zapomeneš, že musíš dávat při řazení pozor, no a je to :) Takhle se mi to stalo asi dvakarát, 200km v nohách, dojíždím domů, kopec, frknu tam lehčí převod a už zabíram a.... ;-D

0/0
15.5.2012 14:43

MirosPikos

Re: Asi dělám něco špatně...

No skládal jsem kolo zhruba před rokem, od té doby bude mít najeto kolem 6tisíc a nepamatuju si, kdy bych ladil přehazku. Možná za jízdy na řidítkách, ale dorazy jsem jednou nastavil a je to od té doby ok.

0/0
15.5.2012 14:47

Neutrální Nick

Re: Asi dělám něco špatně...

Trochu rozhozenej šaltr nedovolí řetězu spadnout za kazetu. To dovolí jen šaltr, který je buďto úplně zdemolovaný nebo naprosto neseřízený.

0/0
15.5.2012 15:03

Yesname

Re: Asi dělám něco špatně...

Ale já vím, že jsem úplnej dement.

0/0
15.5.2012 17:58

fujojte

Re: Asi dělám něco špatně...

to není pravda, záleží na ceně a kvalitě, pokud nechcete investovat do nového jen proto, že má starý trochu vůli, tak musíte přesněji seřizovat, jinak to holt může přeskočit.

0/0
15.5.2012 21:00

Neutrální Nick

Re: Asi dělám něco špatně...

Ne, nemůže. Až někdy uvidíš šaltr na vlastní oči, pochopíš proč.

0/0
16.5.2012 11:33

Yesname

Re: Asi dělám něco špatně...

Vždyť ti to říkám. Stačí nám vzkázat, že jsme dementi a že jseš jedinej chytrej, kterej umí jezdit na kole a rozumí mu. Nemusíš to dál rozvádět.

+1/0
16.5.2012 12:23

a1b1c1d1

Re: Asi dělám něco špatně...

Zalezi spise na tom, jak kvalitni vybavu mate a kde jezdite. Pokud se ale vase kolo ocitne cele pod vodou, popr. po padu na skalu a v pisku, pokud vam parkrat vjede do prevodu vetev, pak se pravdepodobnost, ze se neco takoveho stane, zvysuje. A protoze se takove veci stavaji me bohuzel pravidelne, vim jake to je, kdyz ten retez je tam, kde nema byt....

0/0
15.5.2012 15:37

Neutrální Nick

Re: Asi dělám něco špatně...

"Pokud se ale vase kolo ocitne cele pod vodou"... tak to nemá absolutně žádný vliv na horní doraz šaltru ;-DRv.

+1/0
15.5.2012 15:51

Výzkum

Kazeta??

Moje zatím poslední kolo dojezdilo sice už asi před 10 lety, ale nejmenuje se to kolečko rozeta? Nebo už se v tom fakt nevyznám?8-o

+1/0
15.5.2012 10:47

My.WinCleaner

Re: Kazeta??

To bylo šlapací kolo s pomocným motorem značky Stradion, ne? :-)

0/0
15.5.2012 10:57

pedr64

Re: Kazeta??

rozeta se tomu říká u motorky, protože je tam jenom jedno.

0/0
15.5.2012 10:59

My.WinCleaner

Re: Kazeta??

Špatně jsem to napsal, mělo tam být značka Stadion, tj, starý moped, na kterém se dalo i šlapat, takové polokolo.

0/0
15.5.2012 11:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Kazeta??

Moped - předchůdce Babety. My starší ti rozumíme.

+1/0
15.5.2012 12:28

mrtvamrkev

Re: Kazeta??

fakt se tomu říká kazeta, protože to není jedno ozubené kolo, ale celá kazeta koleček ;)

0/0
15.5.2012 11:38

Výzkum

Re: Kazeta??

Díky všem, hned se člověk dozví něco novýho. ;-)

+1/0
15.5.2012 12:25

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Kazeta??

No my jsme tomu říkali cvrček

0/0
15.5.2012 12:29

mrtvamrkev

Re: Kazeta??

cvrček je něco jiného. kazeta se dá sundat a cvrček stále cvrká, je totiž v náboji ;)

0/0
15.5.2012 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.