Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak si rychle a jednoduše bez nářadí poradit s osmou na kole

Takzvanou osmu na horském kole si "vyrobíme" raz dva. Stačí malá nepozornost v terénu, špatný nájezd na překážku či nepovedený skok a kolo najednou šmajdá tak, že se jeho jízdní vlastnosti prudce zhoršují. Co s tím? V krajním případě stačí k aspoň částečnému narovnání hrubá síla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

norri

diky za clanek

dneska jsem tuhle brutalni metodu pouzil :-)

0/0
3.6.2012 15:57

kiklop_sk

hm..

Ak by som preletel cez predne a spravil by som pri tom taku osmicku, tak s nejakou rodinou do buducna by som sa asi mohol rozlucit ;-D

0/0
9.5.2012 17:56

MStudenka

.

Dneska jsou ráfky a výplety tak kvalitní že k něčemu takovému při běžné rekreační jízdě snad ani nemůže dojít.ledaže by vám kolo přejel osobák.

0/0
9.5.2012 11:04

tom-2718281828459

Re: .

No mě stačil několikakilometrový sjez po polské silnici v Krkonoších a měl jsem pořádně křivé kolo.

0/0
13.5.2012 15:28

mrtvamrkev

jde to i hruběji

ikdyž tady čtu spoustu nesouhlasných reakcí, tak v nouzi se hodí všechno ;) viděl jsem i drsnější způsob a to ten, že se kolo prostě vezme do pracek a tou vychýlenou stranou se hrubou silou třískne o zem. Postup se opakuje dokud není ráfek +- srovnán. Funguje to dostatečně, na dojetí určitě. Nevěříte? koukněte na youtube někde to tam bude ;) a že se vám ještě neudělala taková osma? :) nezoufejte, třeba se jednou dočkáte, stačí jeden povedený pád a ani sjezdový ráfek neodolá... vyzkoušeno ;)

+1/0
9.5.2012 10:58

MStudenka

Re: jde to i hruběji

Na kole jsem naposledy upadl asi před 15 lety a to jsem byl totálně na mol.

0/0
9.5.2012 11:07

mrtvamrkev

Re: jde to i hruběji

takže jezdíš pod svoje možnosti ;) pokud vůbec jezdíš :)

0/0
9.5.2012 11:49

aNIRene

jednoduché

přičteme dvojku...a hned jsme na "kole":-P

0/0
9.5.2012 10:58

aljavX

Re: jednoduché

není to pak tak nějak hranaté ? Úprava pro jízdu po schodech ? ;-D

0/0
9.5.2012 16:15

Bundas

co je to zase za (_Y_) seriál....

Pochybuju, že kvalitní ráfek takovým způsobem srovnám, navíc po jízdě domů na takhle srovnaným ráfku půjde do kopru střed i s vidlicí.....Námět pro další díl:  A píchlá duše se dá opravit tak, že pumpičkou umlátím v lese srnce, multiklíček mu rozpářu břicho, pomocí montpáky vyndám střeva, střevo překousnu na požadovanou délku a pryskyřicí z nejbližšího smrku slepím oba konce k sobě a tradááá máme opraveno.

0/0
9.5.2012 9:19

mrtvamrkev

Re: co je to zase za (_Y_) seriál....

budeš se asi divit, ale i ten nejkvalitnější alu ráfek se dá hodit do osmičky. to že se ti to nestalo neznamená, že to nejde ;)

+1/0
9.5.2012 11:00

jan.banos

Re: co je to zase za (_Y_) seriál....

to mě bude spíš vadit (v lepším případě) rozbitá huba než ráfek.

+1/0
9.5.2012 11:39

cicmunda

co je to

nechci být hnidopich, ale co je to V break? Tím se něco láme? do tvaru véčka? Nebo něco, co se montuje místo brzdy a po zmáčknutí brzdové páky to zlomí ráfek? ........Brzda je BRAKE, nikoli BREAK, pane Pardvo.

0/0
9.5.2012 8:26

kiklop_sk

Re: co je to

V-break je druh brzdy ktory sposobuje lamanie dratov vo vyplete. To ma za nasledok vznik osmy, ktoru autor slavne "opravil"

0/0
9.5.2012 17:51

yakuza_kv

Hydraulika

Při první příležitosti bych připevnil hadici přední brzdy tak, aby nebyla v kontaktu s nohou vidlice. Takhle půjde brzo do kopru (na oblouku vidlice jsou čtyři vystouplé body, kudy má hadice procházet a vybrání pro el. pásku...).

0/0
9.5.2012 0:06

tayger

Hotový Macgyver

;-D

+1/0
8.5.2012 23:22

rytíř Smyl Flek z Nohavic

příště si povíme

jak opravit prasklou přední vidlici pomocí borové šišky a kusu kapradí.

+9/0
8.5.2012 19:39

aljavX

Re: příště si povíme

a cenu "Uja vtipkára", dnes vyhrávááááá

"rytíř Smylflek z Nohavic".

;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

0/0
9.5.2012 16:14

Kladýnko1

Re: příště si povíme

Za mých mladých časů byl Mišo vtipkár, to už je z něj ujo?:-)

0/0
16.5.2012 16:22

Hodný Vlk

Co tu stále řešíte?

Je to jen obyčejná reklama. Tak jako oprava prasklého pláště obalem od energetické tyčinky.

PP, PP, PP, PP, PP atd. Co to PP asi je?

0/0
8.5.2012 19:05

Rafaelou

hloupost.....

Říká se není nad dobrou radu.Takhle opravené kolo by ujelo pár metrů a opět by s něj byla stejná, ne-li větší osma.Pokud dojde ke zkřivení ráfku a to navíc tak hodně jako je vidět na videu,dojde i k namožení materiálu v daném místě.I když ho srovnáme bude se opět bortit a to stále víc. Na takovém kole jet by bylo o život.Je to nesmysl a je nepoužitelný.Daleko lepší je sáhnout po mobilu a obvolat kamarády zda někdo není ochotný dojet pro nás nebo dovést náhradní kolo.Jinak nezbývá nic jiného než zkrátka šlapat po svých a kolo vést vedle sebe.

0/0
8.5.2012 16:10

PlusOne

Re: hloupost.....

Kdo neviděl, neuvěří... stalo se kolegovi při firemním cyklovýletě. Sjezd, zatáčka vlevo s dírou zalitou bahnem, z dálky na pohled pevná půda. Šel přes řídítka, kolo bral chvíli sebou, než SPDčka povolily. Předním kolem se nedalo otočit. Oprava proběhla právě v článku předvedeným způsobem, jen místo fixace ve třech bodech pomohl starý pařez, a jiný, přes metrák vážící kolega. Na takto opraveném kole dojel cca 50 km do cíle.

Ráfek ani nemusel vyhodit, stačilo nechat srovnat, vycentrovat, a bez problému jezdí dál. Zkuste míň teoretizovat, a občas zvednout zadek od PC...

+3/0
8.5.2012 18:27

Bundas

Za da roky jsem na vikingu žádnou osmu neudělal...

a pochybuju, že bych to takhle narovnal...

+1/0
8.5.2012 11:55

Nová STAR v diskusích

Co osma

ale defekt uprostřed neposkvrněné přírody, daleko od všech servisů, to je lahůdka 8-o

0/0
8.5.2012 11:24

lucky_24

Re: Co osma

natrháš trávu, narveš jí tam místo duše co tam jen vleze a jedeš :-)

0/0
8.5.2012 14:33

PlusOne

Re: Co osma

Když vím, že jedu někam do "neposkvrněné přírody", mám sebou sadu lepení, náhradní duši, malé plastové montpáky (pro případ nouze stačí), a malou pohotovostní pumpu. Všechno krom pumpy se mi vejde do malé podsedlové brašny.

+2/0
8.5.2012 18:30

Hroznej.puberťák

Re: Co osma

Montpáky nejsou třeba, stejně poslouží páka rychloupínáku.

0/0
9.5.2012 8:25

jan.banos

Re: Co osma

montpáky dle toho jaký je plášť. některý šunt jde sundat jen rukama. s plastovýma bych u svého starého kola nepochodil,

0/0
9.5.2012 11:43

antonixaes

Re: Co osma

Asi už jsem vážně starej dědek, když jsem naučenej vozit v brašně duši, lepení, centrklíč, klíče, stahovák na osmikolečko a nýtovačku na řetěz. :-)

Každopádně se stojí za to mít pár rezervních drátů s nyplama pod sedlovkou. I když si to sami neumíte vyměnit, tak můžete narazit na někoho, kdo to umí a má nářadí ale bez materiálu by vám stejně nepomohl.

+3/0
8.5.2012 18:34

TýpekzPostalu

ještě

mě napadlo, že by to šlo krásně zašprajcovat v některých kanálech. Jinak takto sprasenýmu kolu podle mě už nepomůže ani nový výplet

0/0
8.5.2012 10:36

DjTamme

Bože

No a zlomená řídítka nahradí klacek a sedadlo pařez. Tohle může udělat úplnej debil. i to že se něco pokazí k ježdění patří. prostě vemu kolo a šlapu dvě hodiny domu pěšky. Když nemůžu šlapat zavolám a někdo snad vždycky přijede. Za tohle bych dal jedině facku.

+1/0
8.5.2012 8:44

MirosPikos

Re: Bože

Nevím co řešíš, ten ráfek je stejně na odpis. Tohle akorát srovná, aby s tím tak nějak opatrně dojel domu. Je to tedy šílená prasárna, ale lepší než dvě hodiny šlapat. Ne vždycky si někoho můžeš zavolat (třeba na Šumavě nebo jinde v "horách").

+2/0
8.5.2012 8:48

jan.banos

Re: Bože

problém by byla závada při které nemůžu jet, což osmice neni.

jednou jsem tak polohu přesmykovače fixoval zasukováním lanka (to se přetrhlo)

0/0
8.5.2012 10:33

ricpic3

Re: Bože

debil jseš u mě akorát ty - nevím proč bych měl šlapat 2-3 hodiny pěšky, když to můžu sice opatrně, ale přesto v klidu dojet na kole?8-o

0/0
8.5.2012 11:26

humanistaobecny

Slušná galuska

Ta osma byla taková nějaká prapodivně pravidelná, patrně tvůrci povolili pár drátů, proč není na videu vidět jestli po tom "Rovnání" je ta osma přijatelnější ? hlavně je hezké jak po tom odjezdu skáče do toho bych na takovém předním kole fakt nešel. No a to obutí to je tak na dráhu ale do terenu ? u toho je defekt skoro jistota i na silnici ;-D

0/0
8.5.2012 8:17

nejchytrejsi

Re: Slušná galuska

Ta osma je skutecna, kdyz jsme to s radimem netaceli tak zcista jasna mu mistni zajic kopl vsi silou kanadou z boku do rafku, todle je vysledek.

+2/0
8.5.2012 8:26

Bruk600

Osma??

ona ta příčina, proč máme osmu může být i měkým, strojním výpletem. Trochu se cyklistice věnuji zatím 23let a takovou osmu jsem ještě neneměl a to mám v současnosti přes metrák, terému se taky nevyhýbám a jezdím na "V" brzdách, kdy osma je větší problém. Asi to bude tím, že si centruju a vyplétám sám. Prostě to chce tvrdý výplet a občas překontrolovat kolo, někdy není jeden prasklý drát hlavně u kotoučů ani poznat, ale další prasklý drát udělá z kola totální osmu.

+1/0
8.5.2012 6:52

PaulMA

Re: Osma??

R^

0/0
8.5.2012 7:40

sudovec

Přední kolo ze zadní stavby?

Obáván se, že pokud bychom museli vyndavat přední kolo ze zadní stavby, byla by osma ten nejmenší problém, který by nás pálil...

+14/0
8.5.2012 6:32

xyzzy123

Re: Přední kolo ze zadní stavby?

R^;-D;-D

0/0
8.5.2012 8:57

jan.banos

Re: Přední kolo ze zadní stavby?

v takovém případě by cyklista měl naprosto jiný problém, než starost o kolo.

0/0
8.5.2012 10:36

sudovec

Re: Přední kolo ze zadní stavby?

A teď se koukám kdo to napsal - a on to můj "oblíbenec" Petr Pravda. Teď už tedy pod značkou "ptp". Že mně to vůbec nepřekvapuje...

0/0
8.5.2012 13:08

aNIRene

Re: Přední kolo ze zadní stavby?

;-D;-DR^

0/0
9.5.2012 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.