Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malaysia Airlines zakázaly děti i v části ekonomické třídy

Necelý rok poté, co Malaysia Airlines rozhodly, že děti nesmí cestovat v první třídě, jde tato letecká společnost ještě dál. Nově nařídila, že děti mladší 12 let nepatří ani do prvního patra ekonomické třídy v Airbusu A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

looking

schvaluji

Zrovna minulý týden jsem letěl z Atlanty a vedle mne byla rodinka s cca dvouletou holčičkou. A ta skutečně za těch 12 hodin letu nezavřela papulku. A rodiče se ani nesnažili ji jakýmkoli způsobem zabavit, usměrnit a nebo uklidnit. Nakonec jsem se přestěhoval na druhý konec letadla, kde ji sice bylo také slyšet, ale už ne tolik a dokonce jsem asi na hodinu částečně usnul.

+1/0
24.4.2012 13:32

foffcenzore

Ja bych si za sekci bez deti i rad priplatil

ne ze bych je nemel deti rad ale za hodinu uz zacina rev lezt na nervy...:-/

+1/0
20.4.2012 20:39

Honzasito

správně

Na úvod - mám malé dítě a létám s ním, ale zcela souhlasím s leteckou společností. Někteří rodiče se ani nesnaží své ratolesti krotit a chápu, že pro ty, co si za statisíce kupují business class je to k vzteku. Nechápu, proč to právdoláskaři považují za diskriminaci. Diskriminace je, když se nemohu 10 hodin vyspat kvůli řvoucímu nevychovanému děcku anebo sdílím část svého sedadla s dvěstěkilovou vyžranou Britkou (polovina vyžrabných pasžérů jsou Britové, čtvrtina Amíci :-)

+1/0
19.4.2012 10:03

Nahodicka

Re: správně

No, právě, ale vyžranou Britku nikdo nikam nevykáže. V zásadě s tím, že tam bude část pro rodiny s dětmi docela souhlasím, bude to příjemnější pro obě strany, ale podávat to stylem "zakázaly děti atd." V tom je averze, která nahrává lidem, co mají "averzi" proti dětem jako takovým a mají s nimi problém kdekoli, kdykoli a s každým kdo je má už jenom proto, že je má a domnívají se, že by se už takoví lidé+jejich děti neměli vůbec nikdy objevovat na veřejnosti. To se dá také nazvat diskriminací. Děti by měly být normálním jevem a ne něčím, co je třeba někde zakazovat. Zpráva by spíš měla být podána tak, že pro rodiny s dětmi udělali tuto službu, kdy můžete být v prostorách pro ně určené a zbytek osazenstva tam má zákaz vstupu;-D

0/0
20.4.2012 12:02

captain cook

Re: správně

"Zpráva by spíš měla být podána tak, že pro rodiny s dětmi udělali tuto

službu, kdy můžete být v prostorách pro ně určené a zbytek osazenstva

tam má zákaz vstupu" 8-o

6 malajskych A380 jsou jedina letadla z cele flotily MA, v nichz bude platit omezeni pro deti v nekterych tridach. Zminenych 350 mist v economy nebude ani z poloviny obsazeno rodinami s detmi, proto by bylo nesmyslne tvrdit, ze tam nekdo jiny nez rodiny ma zakaz vstupu.

0/0
20.4.2012 17:48

Nahodicka

Re: správně

.. a chytil ses:-P

0/0
20.4.2012 18:46

captain cook

Re: správně

vubec ne - naopak ty ses prozradil co jsi zac:-P

0/0
20.4.2012 19:46

captain cook

Re: správně

Take je nesmysl tvrdit "domnívají se, že by se už takoví lidé+jejich děti neměli vůbec nikdy objevovat na veřejnosti. To se dá také nazvat diskriminací." Houbelec.

Kdybys cestoval/a casteji a na dlouhe vzdalenosti, jako na trasach s provozem B 747 a A380 ruznych spolecnosti (obvykle  6 az 15hodinove lety), pak bys videla jak travi cas pasazeri ve vyssich tridach - 1., business, premium economy.  Namisto spani a zabavy jako to dela ten kdo leti na dovolenou, maji znacnou cast letu zapnuty pocitac, papiry z aktovky a pracuji.

Asi si neuvedomujes, ze firmy predplati svym zamestnancum vyssi tridu protoze od nich ocekavaji jednak pracovni vykon a ne flakani se behem dlouhe cesty, jednak potrebuji aby zamestnanci byli hned po pristani plne schopni  fungovat pracovne, ne but ospali, unaveni a k nicemu.

To posledni co potrebuji je delit se cele hodiny o kabinu se rvoucimi nebo radicimi detmi, kdyz se snazi pracovat nebo odpocivat pred dulezitym jednanim nebo projektem.

+1/0
20.4.2012 18:10

Nahodicka

Re: správně

Tak hlavně je fajn, že mě tak znáš a víš jak cestuju a přesně takovým jako jsi ty byl určen můj příspěvek. Nezklamals a zareagoval :-). Každopádně myslíš, že ty rodiny s dětmi za letenky neplatí? Nebo proč zmiňuješ, že ostatní ano...

0/0
20.4.2012 18:48

captain cook

Re: správně

takze jsi se ukazal, ze nejsi pouhy hlupak, ale navic hloupy troll;-D:-P

0/0
20.4.2012 19:37

captain cook

Re: správně

a mimochodem, slovy "přesně takovým jako jsi ty byl určen můj příspěvek." jsi o sobe rekl vic, nez jsi mel.

Prozradil jsi, ze ti ze vseho nejvic vadi lide, kteri o veci neco vedi a maji prakticke zkusenosti s dalkovymi lety, ruznymi aerolinkami a tridami. Tva reakce potvrzuje, ze blbcum nejvic vadi ti, kdo maji znalosti.:-P

0/0
20.4.2012 19:45

mpes4

vždyť je to jedno...

já si většinou vezmu sedadlo co nejvíc vzadu - a mám od děcek klid. A když ne, tak je tu pořád ještě mp3 player, sluchátka do uší atd. Možností je spousta.

0/0
18.4.2012 2:44

master19

Re: vždyť je to jedno...

Už jsi někdy letěl??? 8-o;-D

0/0
19.4.2012 12:10

Nahodicka

Re: vždyť je to jedno...

Pravděpodobně ano, neboť mluví naprosto k věci;-)

0/0
20.4.2012 18:49

josefl

Je to jednoduché

Ať si aerolinky vozí koho chtějí, já budu létat s tím, kým zase budu chtí já. A budou-li mít málo pasažérů, příjdou s prosíkem.

0/0
17.4.2012 23:53

captain cook

josefl, nefantaziruj!

Proc by Malaysia Airlines museli chodit s prosikem? Klidne si litej s kym chces. Hrat si na urazeneho a myslet si, ze se te MA prijde doprosovat, protoze maji malo pasazeru je hodne smesne.;-D

Bude to prave naopak. Lide bezne cestujici v 1.tride, business nebo premium economy na dlouhych trasach casto vyuzivaji vetsiho pohodli k tomu, aby cestou mohli pracovat. Ti budou prvni, kdo budou vyhledavat lety s MA A380. Po nich zacnou s MA letat i lide, kteri normalne pouzivaji jine aerolinky.

Kdyby sis dal praci precist muj prispevek dole, kde poukazuji na malou proporci jakou ve flotile MA zabira soucasnych 9x B747 (zadne male deti v 1.tride), mozna by ti to doslo o co jde. Tech 9x B747, ktere budou postupne nahrazovany celkem 6 objednanymi A380 (omezeni viz

clanek), jsou jedina letadla v cele flotile s timto omezenim. pouzivaji se zasadne na dlouhe lety, obvykle 8az 15hodin.

0/0
18.4.2012 6:26

qawadar

Priroda cloveka

vybavila necim, ze proste svoje decka nevnima realisticky a ma k nim city, ktery mu brani videt co je zac. Typicky cesky(obecne zapadni) decko je nevychovany, rozmazleny zly, sobecky harant, presto pro jeho rodice je to zlaticko. Rv

+3/0
17.4.2012 19:51

qawadar

Re: Priroda cloveka

ono kdo by se o ty decka staral, kdybY to videl naprosto logicky a realisticky bez citu. ;-D  To bychom vymreli, tak asi proto, je treba zatemnit mozek city.

0/0
17.4.2012 19:52

qawadar

Re: Priroda cloveka

asi jako kdyz se zenska zamiluje do nejaky pochybny existence, nebo chlapek do zlatokopky a behny. Muzete jim vysvetlovat, jak si spatne zvolili, ale dokud jsou pod vlivem hormonu, tak je to k nicemu. Rv

0/0
17.4.2012 20:15

josefl

Re: Priroda cloveka

Takže se máme chovat jako ta američanka co podala žalobu na obchodní dům? Podala ji, protože si v něm zlomila nohu. Jak uvedla u soudu, obchodní dům nezajistil, aby se jí pod nohy neustále nepletli nějací haranti, přes které nakonec upadla, přičemž si zlomila nohu. Jenom zapoměla dodat, že ti haranti byly její vlastní děti.

0/0
17.4.2012 23:57

captain cook

Re: Priroda cloveka

to vypada na typicky "urban myth";-D

+1/0
18.4.2012 6:27

Jindřich Husička

Je to v poradku

Kdyz bejvalka prevazela psa do Baskicka, musel do zavazadlaku (navic se spoustou razitek, ze je zcela zdrav), ale caparta, co prska na vsechny strany, rve a vubec je jeho pobyt na palube spojen s dalsimi rusivymi projevy, nechaji mezi lidmi.

Je to spravne rozhodnuti. Navic rozhodnuti soukromeho prepravce. Az se jina aerolinka rozhodne, ze nechce na palube dvometroveho plesouna, vyberu si jinou. Jak snadne.

+5/0
17.4.2012 18:07

AA00_multinekulturní_3

Re: Je to v poradku

Mně by se zase líbilo, kdyby udělali segregované části kabin, abych nemusel kupříkladu sedět vedle černochů, vyznavačům Islámu bych vůbec vstup na palubu zakázal. Ti mají létat jen do Mekky a do nebe (to druhé bez aerolinek).

0/0
20.4.2012 16:43

Jindřich Husička

Re: Je to v poradku

Ja Vas chapu. Ackoli nevim, jestli se to dnes smi rikat nahlas. Jenomze to by byly vlny zalob a odporu. Ale proc? Proto, ze  soukromy dopravce chce vyhovet pozadavku svych klientu, ktere jsou z pohledu dnesni pokrivene spolecnosti nemoralni?

0/0
20.4.2012 16:46

locom

Naprosty souhlas ...

... v letadle se setkavaji lide ruznych narodnosti a ruznych "vychovnych stylu". Cestuji casto, a vidam jak deti ukaznene (popr. zarvou akorat parkrat), a taky decka, co vydrzi delat bugr celej let a rodicum je to uplne jedno, nebot je to v souladu s jejich vychovnymi metodami.

Toto neni diskriminace, ale vymezeni sektoru v letadlech, ve kterych je to technicky mozne. A navic pouze na 2 dalkovych letech, pri kterych se predpoklada, ze se lidi budou snazit spat.

U kratkych a dennich letu me je uplne jedno, jestli nejaka decka breci nebo krici ... decka to proste delaji a tu hodku dve se to vydrzet da. Ale pro dlouhe lety je to dobra zmena a doufam, ze se rozsiri i na dalsi spolecnosti.

+5/0
17.4.2012 15:54

Cleopatra

Re: Naprosty souhlas ...

Tem hrdym mamam dole nedoslo, ze A 380tky letaji jen na usecich 8-15hodin dlouhych.

+1/0
17.4.2012 16:40

Éter1

Dělení

Nepřijde mi to jako šťastné řešení, aby rodiny s dětmi do 12 let byly jinde.

Jak to potom mám udělat, když poletím na dovolenou s dítkem, kterému je 13, a druhému třeba 8? To se s manželem rozdělíme? Nedo kdybych letěla jen já, tak musíme mezi ty "malé uvřískané" děti jen proto, že jednomu mému dítku bude méně než 12?

 To je zarážející, ta věková hranice 12 ti let. Kdyby třeba do 8 let, ale takhle velké děti se snad už umí slušně chovat dávno.

+1/0
17.4.2012 15:49

mad_v

Re: Dělení

Ale však si můžete všichni sednout do toho hlavního prostoru, kde můžou děti do 12 let. Je tam 350 míst. A pak je menší část letadla, kde chtějí lidé během letu pracovat a nebo odpočívat. Hranice 12 let je hranice kdy se láme cena letenky, předpokládám.

+1/0
23.4.2012 15:38

captain cook

Re: Dělení

ano, od 12. narozenin se plati plna sazba jako za dospeleho pasazera.

To znamena ze cela horni paluba, 60 business a 70 Premium economy, jsou automaticky sedadla s plnou cenou letenky.

Nevim jestli si Eter1 uvedomila, ze v Premium Economy je podstatne drazsi letenka nez v economy. A take, ze pokud by vsichni 4 (2 dospeli, 1x13 a 1x8let) skutecne trvali na letu v Premium economy, staci jim nevybirat si spoj s jednou ze 6 (dosud nedodanych) A380, ale letet alternativnim spojem s B747 nebo B777; zalezi na destinaci a dni/casu letu.

0/0
23.4.2012 23:08

captain cook

nevim jestli nekteri diskuteri chapou

ze se nejedna o kazde letadlo, ale specificky o A380, ktere je uz konstrukcne rozdeleno na nekolik zon a take ma 2-3 separatni nastupove body. V zadnem jinem letadle to neni mozne tak dobre zaridit ku spokojenosti vetsiny pasazeru jako prave v A380. Ackoliv jednotlive aerolinky maji sva letadla vybavena podle vlastnich navrhu, zmineny model je nejpopularnejsi.

Prvni trida pro 8 pasazeru v oddelene kabine vpredu dolni paluby a horni paluba s pribl. 60 business a 70premium economy dobre umoznuji uskutecnit rozhodnuti Malaysia Airlines v praxi. Zadne deti do 1.tridy a zadne dite POD 12 let veku na horni palubu se daji jednoduse organizovat. Deti nad 12 let jsou dost stare na to, aby se zabavily a nedelaly virval.

Na dolni palube v economy zustava 350 mist, kam se rodiny s mladsimi detmi dobre vejdou. Chci take poznamenat, ze Malaysia Airlines bude mit ve sve flotile jen 6x A380 a ze v jinych letadlech neplati tato omezeni pro business a premium economy jako v A380.

+4/0
17.4.2012 11:40

captain cook

Re: nevim jestli nekteri diskuteri chapou

Aby to bylo jasne proporcne a ze tady z toho nekteri (vcetne autora) delaji bouri ve sklenici vody, je nutne zminit se o poctech letadel, v nichz existuje nejaky zakaz.

Celkove ma Malaysia Airlines momentalne 17x A 330, 37 x starych B737(vyrazuji v 2014), 20x B737-800, 17x B777, a 9x B747, ktere budou postupne nahrazeny zavedenim 6x A380 v provoz, prvni od cervence tr.

 Z techto vsech letadel plati zakaz malych deti v prvni tride B747 = 9 letadel. Od zavadeni A380 budou platit omezeni uvedena v clanku = 6letadel. Zadne jine letadlo z flotily zakazum deti ve vyssich tridach nepodleha.

+1/0
17.4.2012 11:51

roedor

Re: nevim jestli nekteri diskuteri chapou

ale to je tady normální - přečíst nadpis a jít dělat chytrého do diskuze;-).

+2/0
17.4.2012 12:41

Podrazza

Měli by to zavést všechy společnosti

stejně jako např. zákaz telefonování  v určitých vagónech I.tř ve vlacích. Klidně si za to připlatím. V zahraničí jsou už dokonce v některých lepších kavárnách/restauracích oddíly jen pro matky s dětmi. Zajímavé, že se tam nad tím nikdo vůbec nepozastaví jako tady :) Každý není zvědavý poslouchat několik hodin vřískající děcka, nebo hulákání do telefonu.

+2/0
17.4.2012 10:06

roedor

Re: Měli by to zavést všechy společnosti

má dojem, že i v ČR existuje/existovala kavárna, kde jsou výrazně baby unfriendly, měli tam nějaké sdělení, že to není vhodný prostor pro uvřískané smrady, že je tam nechtějí. A samozřejmě matky vřeštely, že je do skandál a diskriminacééé (p.s. - jsem žena a děti chci):-)

0/0
17.4.2012 12:40

Prakesh Malhotra

Re: Měli by to zavést všechy společnosti

když jsem vybíral hotel, myslím že na Mallorce, bylo přímo v upozornění pro zájemce, že hotel neubytovává rodiny s dětmi (do kolika let si už nepamatuji), každopádně naprosto stejná situace jako v případě Malaysia Airlines.

0/0
17.4.2012 13:01

papaja76

Diskriminace a nekala konkurence

Naprosto nepristupne reseni problemu. Nas zakaznik nas pan. Verim,ze jim to neprojde.

0/0
17.4.2012 6:54

l.g

Re: Diskriminace a nekala konkurence

Ale projde.

Je to diskriminační asi tak, jako když muži nesmí na pánské záchodky a ženy na dámské.

V letadle je pořád ještě 60% míst, kam děti mohou, z čehož plyne, že nikomu žádná újma nevzniká. Tak nechápu, proč s tím má někdo problém.

Mimochodem domácí mazlíčci musí být v přepravním boxu v zavazadlovém prostoru letadla už leta, a nikdo to za týrání zvířat nepovažuje. Jen si majitelé 10x rozmyslí, jestli milovaný pejsánek poletí, nebo ne. A tak je to naprosto v pořádku. O malých dětech to platí stejně.

+1/0
17.4.2012 8:48

captain cook

Re: Diskriminace a nekala konkurence

projde - prave proto, ze nas zakaznik-nas pan v Malaysii plati.

+2/0
17.4.2012 11:16

Tobinka2.0

no

Sofiina volba nastává pro matky uvězněné s kojencem někde, odkud nemůžou. Kojenci chtějí jíst jednou za dvě až tři hodiny a když mají hlad, nic je neutiší... Koneckonců je to instinkt, jinak by zemřeli. A teď, dítě řve, půlka lidí na ni blbě čumí, vyndá mlíkárnu a začne na ni blbě čumět druhá půlka ;-D

Osobně jsem pro kojení na veřejnosti. Ať děcku narve do pusy co chce, hlavně když zmlkne ;-D

0/0
16.4.2012 23:25

captain cook

Re: no

myslim, ze o kojeni nejde. To je jen hodne vedlejsi zalezitost. Mrne jde uklidnit kojenim, ale rozmazlene caparty, kteri litaji po ulickach a otravuji pasazery kojenim uklidnit nelze.

+1/0
17.4.2012 11:18

hermína

Re: no

a kdyby šlo, vypadalo by to dost blbě

+1/0
17.4.2012 11:38

hermína

Re: no

já bych se bála vylézt z domu a když, tak jen na osamělé polní cesty ;-);-D

0/0
17.4.2012 11:37

hermína

Tobinko,

vy jste zůstala tak báječně normální V

0/0
16.4.2012 23:12

Tobinka2.0

Re: Tobinko,

A to je právě ten omyl, nikdy jsem nebyla normální ;-D

0/0
16.4.2012 23:22

hermína

Re: Tobinko,

tak báječně nenormální R^;-D

0/0
16.4.2012 23:29

Echium Vulgare

no konečně

Až budou rodiče vychovávat své děti podle stoletími osvědčených postupů a ne podle systému "dělej co chceš, vždyť tím se rozvíjíš", tak bude toto opatření zbytečné...nyní říkám hurá, hurá, hurá, první vlaštovkaR^

+2/0
16.4.2012 23:00

Sekanice

Re: no konečně

Hele a kolik znáš osobně rodičů a jejich dětí, že tak dobře víš, jak je vychovávají...?Já osobně si myslím, že ti, co jsou tak velmi nesnášenliví vůči dětem jsou nesnášenliví obecně vůči všem a všemu u čeho mají pocit, že je omezuje a patrně je to dost často .Navíc si myslím, že je to skupina právě kdysi rozmazlovaných a nevychovaných dětí, kteří se neumějí smířit s čímkoli, co není po jejich, nebo prostě lidé záměrně bez dětí, což pouze poukazuje na jejich sobeckost a sebestřednost....s těmi dětmi a výchovou to ani tak moc nesouvisí, ale s tím, že lidé už prostě i takovou normální záležitost jako je "mít děti" považují za něco co obtěžuje a nestačí jim jen to,  že oni sami si je tedy nepořídí, ale mají pocit, že i ti ostatní by neměli,nebo pokud ano, tak je někde potajmu vychovat do dospělosti a pak jim je tak maximálně půjčit, až budou staří a budou potřebovat pomoc. Je to jenom o sobeckosti. Nic jiného v tom není.

+2/0
16.4.2012 23:17

Tobinka2.0

Re: no konečně

já mám dítě a stejně mě cizí nevychovaní haranti obtěžují

;-)

+4/0
16.4.2012 23:21

Sekanice

Re: no konečně

Mě ne. Ještě se mi nestalo, že by mě nějaké cizí dítě přišlo obtěžovat... tak asi každá žijeme v jiném světě..

0/0
16.4.2012 23:43

Tobinka2.0

Re: no konečně

proč? každý má hranice nastavené nějak jinak

existují cholerici, kteří expolodují, při prvním zavřísknutí a pak flegmouši, jimž můžou cizí haranti skákat na hlavě a oni v klidu skládají  haiku ;-D no a mezi tím je většinová skupina, která snese jen něco (14 hodin kopání do zad v to nepatří)

vlastní děti počítat nelze, tam jsou hranice daleko za normální tolerancí, jinak by byla novorozenecká úmrtnost drasticky vyšší ;-D

+8/0
17.4.2012 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.