Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecky nonstop z Londýna do Sydney: realita už za osm let

Dnes to zní ještě trochu jako pohádka, ale už v roce 2020 by to mohl být běžný dálkový let. Inženýři ze společnosti Boeing vyvíjejí nový typ dvoumotorového letadla 777, který by zvládl téměř sedmnáct tisíc kilometrů z Londýna do Sydney na jeden zátah, bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Věrný sluha pana Hraběte

protivětru?

kdo to psal za blbca? nemyslel snad proti rotaci země?

0/0
9.3.2012 3:58

Stephane Margelle

A komu tim prospejou????????????????????????????????????????

Naklady na vyvoj letadla, naklady na samotnou cestu...a ve finale cestujici, kteri to nerozchodi ani za tyden;-D. Takze tak nejak mi unika proc se o neco takoveho snazit? Bude to drahe a nepohodlne..

0/0
1.3.2012 11:02

Atol

CHUDÁCI CESTUJÍCÍ

Nedokáži si představit letět 19-20 h. nonstop v ekonomické třídě. Z toho by i zdravý člověk zcepeněl. Kdybych měl to štěstí se vypravit do Austrálie a plánoval cestu podle sebe, tak bych si určitě při obou cestách udělal stop-over někde v Asii. Spojil bych tak příjemné s užitečným.

Další připomínka je technického charakteru. Kolik paliva by se na uvažoaný let spotřebovalo? Spotřeba při startu v prvníh hodinách letu by musela být srovnatelná s dírou v nádrži. Obávám se, že ekonomika provozu by šla do kelu.

+1/0
1.3.2012 9:58

kladivar3

A 350 - 800 dolet 16.300 km

prvni zkusebni lety 2013, uvedeni do provozu 2014

0/0
29.2.2012 8:34

jakub7

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

a jak to souvisi s clankem? Nonstop LHR-SYD-LHR se s tim stejne nalozene neda letat...

0/0
29.2.2012 21:40

kladivar3

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

proc by to neulitlo? Verze 350-900R pro extra dlouhy lety je urcena na vzdalenosti 16.000 az 19.100 km A verim tomu ze napr. Lufthansa s tim bude litat MUC nebo FRA -> SYD

0/0
1.3.2012 8:12

Atol

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

Lufthansa do Austrálie nelétá a nevím nic o tom, že by se k tomu v nejbližší době chystala. Přímé letecké spojení mezi Austrálií a Evropou dnes zajíšťují jen BA a QANTAS.

+1/0
1.3.2012 9:47

kladivar3

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

to vim taky ze tam Lufthansa neleta ale pokud budou mit Airbus kterej tam nonstop doleti tak verim ze tam budou bud z FRA nebo MUC litat.

0/0
1.3.2012 15:21

captain cook

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

neni ekonomicke. Aby se ji to vyplatilo, musela by Lufthansa mit podstatne % sedadel zaplneno na celou trasu FRA-SYD. A to se pri dnesni konkurenci tezko zarucuje. Lufthanse nejlepe vyhovuje spoluprace s partnerem ze Star Alliance Singapore Airlines.

0/0
4.3.2012 5:35

captain cook

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

take Emiraty a Singapore Airlines je mozne nazvat primymi spojenimi. Kdyz se totiz pristane v Asii (napr. Singapore), musi vsichni pasazeri vzit sebou z letadla veskera prirucni zavazadla. Po navratu na palubu na dalsi cast cesty maji v nekterych pripadech urcene jine sedadlo. Pokud neni prilis velky casovy odstup mezi priletem a odletem, neni prakticky zadny rozdil, zda je let "primy" nebo zda je pokracovani v jinem letadle teze spolecnosti. Samozrejme, cestujici doufa, ze jeho kufry budou prelozene do spravneho letadla.;-)

0/0
4.3.2012 5:29

captain cook

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

Lufthansa, podobne jako KLM, Austrian a dalsi evropske spolecnosti do Australie letaly. To se zmenilo pred nejakymi lety z ekonomickych duvodu. Letaji do jednoho z prestupnich asijskych mest a odtud cestujici pokracuji bud s Qantasem, British Airways, Emiraty, Singapore Air, Thai Air, Malaysia Air, Cathay Pacific, Japan Airlines, Asiana atd.

0/0
4.3.2012 5:33

jakub7

Re: A 350 - 800 dolet 16.300 km

MUC-SYD? Mas prilis vlhke sny. A kdyz uz tak vesele skaces z jedne verze na druhou, tak ani s verzi 900R to jen tak lehce nepujde, ale rad se budu plest. Dolet na papire je preci jen neco jineho, nez zemekoule se svymi meteorologickymi vlivy...

0/0
1.3.2012 11:25

Carmel Tel

Nonstop des bes

Amsterdam - bangkok cina aerl, economy:-(. Cez 12 hodin , naspat za mnou a vedla mna nemci a frantici z detmi do 2 rokov--Revanie, nulovy oddych a spanok potom hned dalsi let a zas hned potom prestup a 15 hod cesta vlakom... Mate lepsi pribeh.? ;-D;-D. Ale thR^. Ale poznam ludi co v economyleteli z gb do nz 20 hod!! Vzdy lepsie ako z rusakmi cez rusko, to nieje moc istotaRv

0/0
28.2.2012 23:21

captain cook

Re: Nonstop des bes

"Ale poznam ludi co v economyleteli z gb do nz 20 hod!" Tak to asi tezko znas, protoze z GB do NZ to trva jeste o nekolik hodin dele at se leti presw Asii nebo pres Ameriku. Tak v prumeru 25-28 hodin s 2hod. prestavkou bud v Singapore nebo v LA.

0/0
29.2.2012 4:16

jakub7

Re: Nonstop des bes

Za tyden mam AKL-SIN-FRA-PRG v economy, tak jsem zvedavej, jeste ze jsou v SIN dobry salonky se sprchama

0/0
29.2.2012 21:43

captain cook

Re: Nonstop des bes

zalezi na tvem FF statutu a se kterou aerolinkou/ ktery terminal.

0/0
4.3.2012 5:37

jakub7

ach ach

"Nový stroj, nazvaný prozatím 777-8LX, na kterém nyní pracují mechanici Boeingu"

Opravdu mechanici? Mimochodem Boeing teprve studuje, jestli program "777NG" vubec spusti, rozhodne novy letoun jeste nevyviji

0/0
28.2.2012 22:18

chci-vase-dukaty

Re: ach ach

A to ani nový letoun nebude. Nové motory, lehký facelift. Přestaň tahat toho šaška. Rv

0/0
1.3.2012 12:59

jakub7

Re: ach ach

?

0/0
3.3.2012 14:39

Hekynen druhý

Nonstop?!?

Leda tak s tankováním paliva za letu...

0/0
28.2.2012 17:11

flajboj82

Re: Nonstop?!?

krásný výkřik do tmy...komentovat něco, čemu nerozumím, to chce svým způsobem hodně sebevědomí...a to se cení...

+3/0
28.2.2012 18:29

Hekynen druhý

Re: Nonstop?!?

Aby to nebyl ekonomický nesmysl, tak se do ledadla krom paliva musí "vejít" i cestující. Ideálně tak 400...

0/0
28.2.2012 19:03

hujersehlasi

Re: Nonstop?!?

Ja myslim ze spis 402..

To je mozna to, na cem pracujou, ne..? Vazne si nejdriv ten clanek prectete..

0/0
28.2.2012 20:21

mykovec2

Re: Nonstop?!?

No ta budou brát na palubu jen hubený pasažéry s váhou do 60kg a jen s příručním zavazadlem. A občerstvení by bylo jen před odletem a po příletu. Takto by se dalo vyšetřit  20tun na palivo-

0/0
28.2.2012 22:02

2fast4u

Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

To je normální mučení. Nedej bože, když máte jako já 198 cm. To se prostě vůbec nedá !!! Když si sednu zadkem co nejvíc dozadu, nikdy se mi nestane, že bych se nedotýkal kolenama sedačky před sebou, spíš jsem v ní zabořenej nebo je prostě musim dát na stranu. Pohodlně se usadit je z kategorie utopie. Nevim, pokaždý jsem to proklínal a uvažoval nad tim, jestli neexistuje nějaká vyhláška na povinnej prostor pro pasažéra, protože tady žádnej neni!!! Za váhu si člověk většinou může sám, ale co mám dělat s tou vejškou? Místa je tam čím dál míň, a navíc pomaličku polehoučku zakazujou cestujícím stát nebo postávat. Takovýhle lety jsou za trest a daj se lítat už jen businessem.

+1/0
28.2.2012 16:36

Tulák Joska

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

a hlavně tady podle mě už ani nebude možná ekonomy třída, ale povinně byznys, jinak jim budou lidi padat s embolií jako hrušky...

0/0
28.2.2012 16:58

fsp1111

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Jel jsem autobusem 26, ale pravda, každých pět hodin 20 minut přestávka

0/0
28.2.2012 17:05

jan.banos

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Podstatný rozdíl je ten, že autobus může v případě nutné potřeby skoro kdykoliv zastavit.

0/0
28.2.2012 18:06

fsp1111

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

absolvoval jsem takovou cestu několikrát a na neplánovanou zastávku si nepamatuji

0/0
28.2.2012 19:12

El ChupaNibre

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Na druhou stranu se zas na dlouhány lepí ženské, tak buďte rád;-D Pokud nelétáte každý den, tak se to snad dá vydržet.

0/0
28.2.2012 17:19

hujersehlasi

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Nevim, ja letel v economy s Emirates Dubaj - Los Angeles (16 hodin) a v pohode, prospal jsem se, vyborny jidlo a osobne jsem problem nemel... To samy Newark - Singapur se Singapurcema, 18 hodin (tusim ze nejdelsi linkovka) a taky v klidu.. A ze by mi nekdo zakazoval na nejakym letu stat, nebo se projit abych se protahl, to teda fakt ne..

0/0
28.2.2012 20:19

sekosjiri

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Pokud vím tan kewr-wsss je all bussines. Tak to se nedá srovnávat s economy.

0/0
28.2.2012 20:28

hujersehlasi

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

No tak to bych se nerad hadal, ale dva roky zpet co jsem to letel to byla eco... Klasicka, cistokrevna sq eco.. Ja vim ze pak nasazovali specialne na tuhle linku novou A340 co jim dorazila, a to se priznam ze nevim jestli je to uz jen busns, mozny to je, lcy - jfk se taky lita s A318 jen v busns... Ale tehda to byla economy.

0/0
28.2.2012 21:02

captain cook

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

"nasazovali specialne na tuhle linku novou A340 co jim dorazila". Tak s A340 by se nanamahali, ta leta docela obycejne uz kolik let. Pokud Singapore nasazoval pred par lety neco noveho, byla to A380. To je trochu rozdil.

0/0
29.2.2012 4:20

hujersehlasi

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

prosimte, ewr-sin leta A340-500, na zaklade tyhle diskuse jsem to hledal a ano, dneska je cela v busns, cca rok a pul zpet dostali upravenou A340 pro tuhle linku, jen busns, o tom mluvim..

0/0
29.2.2012 8:00

Cocik

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Ani ta stara konfigurace nebyla klasicka economy, ale mela vetsi rozestupy mezi sedackama. Jinak ty all-business masiny tam litaj uz nekolik let, takze pokud jsi s tim letel pred dvema lety, tak je dost mozny, ze jsi chytil posledni neupraveny letadlo.

0/0
1.3.2012 15:58

yyq

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

jsou dve reseni:sedet doma a nikam nejezdit nebo, kdyz uz musis, zaplat si business a muzes i lezet celou dobu:-)

0/0
28.2.2012 21:15

PatrikChrz

Re: Zkuste někdo sedět v ekáči dýl jak 12 hodin.

Jo, o Vánocích a na Silvestra jsem byl na Mauriciu a ten let 11,5 hodiny byl opravdu dlouhý :(

0/0
28.2.2012 22:33

captain cook

nesmysly o QANTASu

1) je to Qantas, ne Quantas.  QANTAS je zkratka pro Queensland and Northern Territory Air Service

2) "...První nonstop civilní let z Londýna do Sydney absolvovala

australská letecká společnost Quantas již v roce 1989, v rámci propagace

svého prvního jumba, Boeingu 747,.." Qantas nemohl propagovat sve PRVNI jumbo Boeing 747 v 1989, protoze mel B 747 ve sve flotile od zacatku sedmdesatych let. My sami jsme letli s jejich Boeingem 747SP v 1979. V clanku chybi jeden podstatny detail - jedna se o verzi B747-400, ktera prisla na svetovy trh v 1988.  Letadlo take nemelo "na palubě zcela nevytíženého stroje jen hrstku pasažérů ". Nemelo pasazery vubec zadne, protoze let byla prvni dodavka tehdy nejnovejsi verze Jumba.

0/0
28.2.2012 15:45

Sluníčko po ránu

Re: nesmysly o QANTASu

často mám pocit, že čtu něco jiného než diskutující...? 1) vidím Qantas ne Quantas..? a za 2) čtu:

Australská společnost Qantas vyzkoušela dálkový let Londýn - Sydney už v roce 1989, se svým prvním novým Boeingem jumbo 747-400. Vzdálenost 18 tisíc kilometrů překonalo letadlo za 20 hodin a devět minut, což byl poté až do roku 2003 světový rekord. Na palubě však nebyl žádný náklad ani pasažéři. To samé mají i na Qantas a Wikipedie... tak nevím odkud to citujete

0/0
28.2.2012 16:20

John Coffey V

Re: nesmysly o QANTASu

Mozna je to tim, ze jsou redaktori zvykli vystavit polotovar, jez nasledne upravuji dle prispevku v diskusich... Nebylo by to poprve kdy takovymto zpusobem "doladuji" clanek... A vy si jej pak najdete pozdeji jiz opraveny... Jednoduche :-)

+1/0
28.2.2012 16:27

elfinn

Re: nesmysly o QANTASu

Ano a za pár let ten článek dává smysl a obsahuje pravdivé informace. :-)

0/0
28.2.2012 16:29

**v

Re: nesmysly o QANTASu

tak tak, ja tam cetl uplne ty same nesmysly asi pred hodinou. Jeste ze jsou ty diskuze, ze pani novinari? ;-D

+1/0
28.2.2012 16:30

Cocik

Re: nesmysly o QANTASu

Tvuj pocit je spravnej. Redaktori ty clanky postupne opravujou. Takze i v tomhle pripade doslo ke korekcim toho, o cem kapitanskej psal (videl jsem puvodni verzi, kde to bylo neopraveny)

+1/0
28.2.2012 16:30

-Komedie-

Re: nesmysly o QANTASu

No, oni se ty články v průběhu existence na zákaldě reakcí z diskuse nejspíš opravují a doplňují ...

Ten odstavec o tom, že z londýna se do sydney nelítá kvůli cenám paliva přímo, ale s mezipřistáním, je kandidát na zlatý fond nesmyslů .)

+1/0
28.2.2012 16:44

Tulák Joska

Re: nesmysly o QANTASu

tak to zase pré, tady to je podle mě ok, létat se to v klidu dá, ve směru Londýn-Sydney se to letělo už x-krát, viz. Qantas... museli by mít na palubě obří zásoby paliva, což by se ale let pekelně prodražilo takže by byl úplně nerentabilní... a navíc s lidma na palubě a cargem už by to tam ani být nemohlo, to je fakt

0/0
28.2.2012 16:57

captain cook

Re: nesmysly o QANTASu

Slunicko, v mem prispevku je presne okopirovano, co bylo v clanku puvodne. Jak na to koukam, my ctenari jsme vlastne korektori a jak uz to rekli vsichni nade mnou, podle nasich reakci jsou clanky opraveny.;-D

0/0
28.2.2012 17:10

hnusil pátý

Re: nesmysly o QANTASu

ano, jenže rozdíl mezi tebou a "novinarem" je ten, ze novinar umi naproste (-100dukatu) a jeste za to bere penize.

0/0
29.2.2012 9:23

Michail

Co bude nove?

Z clanku jsem se nedozvedel, jak se konstrukci letadla chteji vyporadat s tou obrovskou hmotnosti paliva, ktere si letadlo na takovou vzdalenost musi nest a kvuli nakladum na jeho udrzeni ve vzduchu vychazi levneji mezipristani pro tankovani.

0/0
28.2.2012 15:01

CART09

Re: Co bude nove?

tipoval bych úspornější motory, jiný povrch trupu, tvar křídel, prostě něco se spotřebou paliva...

0/0
28.2.2012 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.