- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
snad to tentokrat pochopi.
1)pasazer utrpel pri ceste nepohodli, protoze gate personal US Air udelal chybu, kterou aerolinka priznala. Dotud se tady shodujeme, ze si zaslouzi kompenzaci. Otazka je kolik. Ferovost pro obe strany musi zajistit pravo, ne emoce.
2) Nabidka 75% ceny letenky (mozna 100%, pokud byla v akci) se pasazerovi zdala nizka, protoze chtel kompenzaci za nepohodli + za snizenou bezpecnost pri letu. Pri vysetrovani pripadu ale priznal, ze sam nedodrzel hlavni bezpecnostni narizeni letecke prepravy: pasazeri MUSI bezpodminecne poslechnout pokynu palubniho personalu. Tim to je fifty-fifty protoze pravo rika, ze nelze pozadovat kompenzaci za snizenou bezpecnost, kdyz pasazer sam neudelal co bylo od nej pozadovano. Kdyby si byl sedl jak ho zadali a nezapnul pas, protoze se nemohl dostat ke spone, mel by bod k dobru, ale odmitnutim si sednout - jak jsem napsal na predesle strance- si efektivne nacural do vlastnich bot.
pokr. Neni pochyby, ze US Air ma velmi chytre pravniky, kteri poradili podobny postup jaky by vzal soud, kdyby se pasazer chtel soudit. Vyse kompenzace za let se posuzuje podle dosazenych bodu.
a) Bylo dosazeno primarniho ucelu prepravy z A do B letem, na nejz mel pasazer letenku? Ano. Nemel tedy narok na kompenzaci za usly zisk, nepohodli cekani, dodatecne vydaje.
b) Cestoval v podminkach, ktere mohl koupi letenky ocekavat? Ne. To mu vseobecne dava narok na % z ceny letenky umerne snizenemu pohodli. Tady ale take vstupuji do hry firemni predpisy o vysi kompenzace za nedodrzeni podminek, ten dulezity mrnavy tisk, ktery pasazeri vetsinou ignoruji.
c) Bylo jeho bezpeci snizeno? Ano, ale...viz nahore. Pokalel si to sam a soud by na to musel poukazat.
Domnivam se, ze US Air nabidl sumu na minimalni hranici, jen kolik podle prava musel. Je nutne si uvedomit ze $272 letenka je na americke prumerne platy male pivo a kompenzace tomu odpovida.
to až bude zase někdo říkat, že ve vlacích je málo místa, tak sedadlo ve vlaku má i v tom 8kupéčku 48 cm... ještě že nelítám (a to mám 63 kg).
sirka sedadla se lisi podle jednotlivych aerolinek, ale 17 palcu neboli 43.18cm je nejcastejsi rozmer. Viz tabulka sedadel v economy podle jednotlivych aerolinii (dlouhe lety) a jednotlivych druhu jejich letadel, sloupek Seat Width, rozmer je v palcich, musi se znasobit 2.54 na vysledek v centimetrech.
http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php
Tady jsou kratsi trasy, ale z nejakych duvodu chybi udaje napr. pro CSA.
vedle mě sedí hnusnej buřt a přetéká na polovinu mojeho sedadla, ruční opěrka zaržuje jeho pupek, takže tam si člověk nepomůže, spí a slintá a smrdí, je to opravdu hnusné a jít na záchod musím ho probudit a on se musí vychrochtat s funěním do uličky, je to opravdu nechutné, hlavně to, že se lepí (ať chce nebo ne) a že není si kam odsednout, kdyby byli všichni takoví, tak se letadlo neodlepí vůbec
tenhle pasažér byl nejspíš obézní a ještě k tomu tlustej.....
to letadlo na fotce vypada poloprazdny. nejak nechapu, proc toho polaka letusky proste nepresadily.
jinak ale souhlas, takovyhle clovek musi mit (a platit) nejmin dve sedacky
Ta fotka je z jiného letu z roku 2009, je to napsáno v popisku
nad daný limit pro normálního dospělého člověka by byla byla korektni,
za spoluzavazadlo s váhou přes limit se také připlácí
Ten stojící pán na fotce dle článku je ten hubený chudák, který musel stát kvůli nějakému tlouštíkovi?
Obžerství je stejně smrtelné jako alkoholismus. Máš 180 kg, tak si zaplať 2 letenky..