Diskuze

Test Velo: 29" versus 26", tři palce na úkor zábavy

Časopis Velo provedl průlomový test, jehož podstatný výtah iDNES.cz přináší. Otestoval 29" v obtížnějším terénu a potvrdil, že velká kola v něm mají své jasné limity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rime

2. 12. 2011 11:48
-*-

je to jenom reklamni masaz, malokdo 29" vyzkousel a malokdo u ni zustal.

0 0
možnosti

Kurri22 - III.

22. 11. 2011 17:11
Proč bych si měl na 29 odřít prdel o plášť?

8-o

0 0
možnosti

Teletabis

21. 11. 2011 21:52
Hele a co ukrajina

nemělo to taky 29"?

0 0
možnosti

qjetak

21. 11. 2011 17:17
26 vs 29, full vs HT

Nedávno jsem se svezl na několika kolech ve verzi 29 i 26 a ve zdvizích 80/00, 100/00, 120/120 a 140/140. Těžko říct, co je lepší, každé má něco do sebe. Z pohledu výšky okolo 182 je to prakticky jedno. Velký rozdíl dělají ráfky a pláště a samozřejmě odpružení. To dohromady dá větší rozdíl než 26x29. Ve velkých schodech nahoru i dolů má navrch 29. 26 je pak daleko hravější a jezdivější mezi stromy a ve vracečkách. Ve sjezdu kralovali Stumpjumpery FSR se sedlovkou staženou dolů, ve výjezdech pak hardtaily (26 v klikatém a 29 v rovném). Testoval jsem to na mostecké trati, takže žádné šetření, ale pravý biking:-) Je to asi o pocitu každého, co mu více sedí a čemu více věří. Stejně je to na kole o hlavě a fyzičce...

1 0
možnosti

Hijo de Puta

21. 11. 2011 21:51
Re: 26 vs 29, full vs HT

"... Z pohledu výšky okolo 182..."  A to by mělo být v těch oslavných idnesáckých článcích na "29 " zdůrazněno - pro jezdce pod 180 cm nemají 29 palcová kola v terénu opodstatnění. Rv

0 0
možnosti

morče

21. 11. 2011 10:56
26 vs 29

A není to tak , že 29ky mají větší styčnou plochu s povrchem a tím i větší valivý odpor při jízdě? Zajímá mě to z hlediska jízdy po asfaltu. Chystám se koupit nějaký HT a pořád se nemůžu rozhodnout jestli 26 nebo 29. Jezdím všechny povrchy, hodně i po silnici. Žádný velký terén, i když Singltrek pod Smrkem mě letos nadchnul, ale je pravda, že tam zase tak těžký terén není. Měřím 183 cm. Poraďte.

Někde jsem četl, že 29 jsou cca o 10% energeticky náročnější než 26.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

21. 11. 2011 11:00
Re: 26 vs 29

Ne.

0 0
možnosti

gars

21. 11. 2011 10:41
180 plus

29" nemá pro menší jezdce smysl a je to spíš tvdě tlačená reklama Specielized kteří na tyto kola vsadili ... prostě kolo pro kolohnáty

0 0
možnosti

mrtvamrkev

21. 11. 2011 10:45
Re: 180 plus

no to asi nebude uplně pravda, protože rám má upravenou geometrii pro 29" kola a střed je v normální výšce od země

0 0
možnosti

Premek11

21. 11. 2011 10:33
Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)

Kdyz jsem 29 zkousel, tak jsem z toho mel dost dobry pocit. Ale samozrejme, ze az na tom najedu par tisic kilometru tak se teprve uvidi. Uz se tesim, az to kolo dorazi.

0 0
možnosti

k.marco

21. 11. 2011 12:20
Re: Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)

Kupovat kolo na zimu no než pořádně vyjedeš budeš mít půl roku záruky v háji. Takovej masochista nejsem kupovat si kolo na které se budí dívat do jara něž ho skutečně vytáhnu. Na zimní ježdění mám tzv. zimní kolo starý křáp který mi udrží fyzičku a nebudu litovat případné škody od nasolených silnic a zvýšené opotřebení řetězu a dalších součástek. Také budu kupovat kolo, ale model 2012 bude až v průběhu jara a hlavně bych si ho nějak před koupí otestoval takže VELO test fest to jistí.

0 0
možnosti

czechdaytrader

21. 11. 2011 9:51
Vsechno je v nohach ,technice a hlave...

Uz sme to tady tolikrat probirali.... Kdo jezdi masovky (vcetne me) , tak vi, ze sou stale jeste borci na starejch ocelovejch kramech, ktery sotva prehazujou a skoro nebrzdi , maj trekingovy plaste a stejne se dokazou prosadit a umej jezdit. A pak je tam kupa image jezdcu , ktery pri prvnim sjezdu davaj nohy na zem i kdyz jedou na paradne vybavenem fullu . Vsechno je to v nas.

0 0
možnosti

Mac4872786

21. 11. 2011 10:31
Re: Vsechno je v nohach ,technice a hlave...

Souhlas. Technika tvoří malé procento v celkovém výkonu. Má to zásadní vliv na závodech, kde jede vyrovnaná elita. Pokud vezmu kteréhokoliv kolegu z práce, tak bude jeden z nás vždy lepší, i když si vyměníme kola. Ten rozdíl v nohách je vždy markantní. Amatér kupuje drahé kolo pro tu radost, když na to má. Ta potřeba takového kola je tím větší, čím větší je mediální masáž a tlak okolí, jen pár jedincům je to jedno. Jinak já jezdím pro tu námahu, takže čím větší námaha, tím lepší trenink. Dalo by  říct že špatné kolo je vlastně dobré kolo, ale taky jsem cosi dobrého pořídil :-)

0 0
možnosti

neznalek_na_mesici

21. 11. 2011 9:48
???

Kolik bikeru je na tom technicky a se zkusenostma tak dobre jako profik v testu? Je treba vzit v uvahu, ze co je hranou pro profika na 29" muze byt hranou pro nadseneho amatera na 26". Nejdulezitejsi je osobni pocit z jizdy kazdeho jednotliveho jezdce. A ze se vetsina na 29" mene namaka? Mene se namakate prece i na silnicnim nebo cyklokros kole a presto se nekteri tak radi 'trapime' na mtb, a to i na povrchu, kde by mela silnice jasne navrch.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

21. 11. 2011 8:58
Narazíte zadkem na plášť?

29" není pro prcky :-P Už vidím, jak u 21" rámu a 350 sedlovky vytažené skoro až na značku narazím zadkem na plášť ;-D

0 0
možnosti

mrtvamrkev

21. 11. 2011 9:31
Re: Narazíte zadkem na plášť?

aha, tady někdo neví co je to technické ježdění...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Pěšky, na kole, po vodě. Horní Rakousko je utajený ráj nedaleko českých hranic

17. dubna 2024

Premium Rakousko jsem dosud znala jen pod sněhem, bylo pro mě vždy osvědčeným lyžařským cílem. Zajímalo mě...

Vila z 30.let
Vila z 30.let

Havlíčkova, Kostelec na Hané, okres Prostějov
4 190 000 Kč