Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrdina, který porazil Hitlera. V Gori zůstává Stalin superhvězdou

Gruzínské městečko Gori proslavilo jediné. Narodil se tu Josef Vissarionovič Džugašvili, jeden z největších diktátorů světa, známý jako Stalin. Místní obyvatelé svého slavného syna stále obdivují a největší atrakcí města je monstrózní Stalinovo muzeum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djbeat

Soso - Džugaš

Jak mohou nazývat hrdinou "člověka", který nazval svou vlastní matku "starou urvou " ? Pro mě zůstává tento gruzínec největším vrahem, který kdy žil.

0/0
27.11.2011 21:28

Si0 po 4. zákazu

Zločinec, který zničí jiného zločince, se nestává hrdinou.

0/0
22.11.2011 8:31

Wonder Figi

Vite, vony ty velky valky a obri katastrofy

maji i dobry vlastnosti. Napr co se tyce regulace lidi, moralka, nebo zachovani cistoty DNA. Koukejte na to pragmaticky. Ohromna spousta lidi je ruzne nemocnych s cimkoli. Tito lide maji deti na ktere prenesly sve nemoci a ti museji byt dale leceni leky a stejne se nevyleci. Tak jako v pravekup rezivali jen ti nejlepsi a diky nim jsme ziskali kvalitni geny. Ted lekari udrzuji na zivote kdekoho s cimkoli. A pak je zdravotnictvi tak zatizene. Valka je vpodstate regulacni prostredek. Takhle si DNA budeme zasirat dokud lidstvo jako takove nebude mit vazne problemy. To same s moralkou. Po valce si lidi vice vazili miru. Mam pocit ze ty dnesni rozmazlene generace se chovaji mnohem hure. Potrebovali by zazit valku, ne jako pc hru, aby meli nejaky respekt k zivotu. Jak starych tak mladych lidi. Valka je svinstvo, umira spousta lidi. Ale asi budou potreba dokud nase civilizace si neurci pravidla kdy a za jakych podminek cloveka jeste zachranovat a kdy ne...

0/0
19.11.2011 14:48

nibor

Re: Vite, vony ty velky valky a obri katastrofy

Krásně napsáno. Určitě nezměníš ani písmenko, i když bude takhle "zregulovaná" i tvoje rodina.

0/0
20.11.2011 8:07

Wonder Figi

Re: Vite, vony ty velky valky a obri katastrofy

Chapu kam tim miris, nadruhou stranu, zas by se lide nezbavovali svych potomku do ustavu treba pro mentalne postizene, ze ano. A i ja bych dal sveho mentalne postizeneho potomka do ustavu. Proste nemel bych na to se o nej starat. Chci normalni dite ze ktereho vychovam normalniho cloveka. Nechci "vyrobni zmetek". Ikdyz humanistum se toto asi nebude libit...

0/0
20.11.2011 18:47

Hnev lidu

Re: Vite, vony ty velky valky a obri katastrofy

Kde jsi přišel na nesmysl, že ve válce umírají jenom nemocní lidi se "špatnou" DNA ? 8-o

0/0
21.11.2011 8:59

9 99

rudá pěticípá hvězda = svastika

ať se podívají na tento filmový dokumet "Příběh rudého zla":

dokumentarni.tv/valky-a-armady/pribeh-rudeho-zla-the-soviet-story R^

0/0
18.11.2011 22:10

letecmig

syn Jakov padl během války do německého zajetí

"když Jakov padl během války do německého zajetí, odmítl ho vyměnit za německého zajatce (údajně za maršála Pauluse)"

No, jako ilustrace krutosti a emocionalni narusenosti Stalina se tohle udava casto, ale podle me je to absolutni nesmysl (ta interpretace).

Ani zadny demokraticky spojenecky statnik by nemohl vymenit jen tak vojina ci nizkou sarzi za nepratelskeho generala jen aby dostal synacka domu. To proste neni mozne- to bylo teprve nemoralni- vuci tem milionum "normalnich" rusu co meli syny v zajateckych taborech ci na fronte.

... prikladu krutosti Stalina je bezpocet, ale tohle se mu opravdu k tizi prihazovat nemuze

+1/0
18.11.2011 13:07

biggles

zajímala by mne ta karta z policejního archivu

někde jsem četl, že dříve než nastartoval politickou kariéru, vedl neméně úspěšnou kariéru rváče a žháře, který to dotáhl na kápa pouličního gangu ...

0/0
18.11.2011 1:33

Hnev lidu

Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

když se u Moskvy odnikud začali vynořovat skvěle vyzbrojení a vystrojení čerství pěšáci, v bílých maskáčích a k tomu nekonečný proud nových tanků T-34. Němec měl na sobě letní uniformu, mrzácké boty, pušku z první světové a tanky, jejichž pancíř prostřelilo průbojné puškové střelivo, s nenastartovatelným motorem v mrazu. Moc nechybělo a Němec se zastavil až v Berlíně.

+1/0
17.11.2011 22:50

Jigssaw

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

seriozně německé tanky byli technologická špička problém byl že jich měli málo a jinak všechny armády v druhé světové válce byli z velkých částí vyzbrojeny puškami z 1.světové války(němci mauser,rusové mosin nagant, britové enfield) kromě američanů kteří před válkou přijali model M1 od pana kaňadana Garanda a tak jejich springfieldy z 1.světové byli používány jen okrajově jako zbraň odstřelovačů.

A co se týče vyzbrojení tak němci na tom byli rozhodně lépe než rusové například dali zrod naprosté revoluci v pěchotních zbraní se svým Sturmgewehrem - vytvořili střední náboj. Z té pak vzešli prakticky všechny pěchotní zbraně 2.pol 20.století.

Jinak jediný důvod proč ty rusové jak píšete nebyli vyzbrojeni puškami z 1světové byl že samopaly byli méně náročnější na výrobu

0/0
17.11.2011 23:08

Hnev lidu

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

seriozně pod Moskvou měli Němci tanky zoufalé, PzII - PzIV a dokonce snad i LT38 či LT35. Panthery a Tigery přišly až u Kurska a tyto tanky bych rozhodně nenazýval špičkou, naopak trojským koněm německého průmyslu. Nevím která chytrá hlava vymyslela dvojí pásy (bojové a transportní), neskloněný pancíř, žravý benzinový motor, strašnou hmotnost. Jediné plus byl kanon. Tyto tanky spolkly německé chudé zásoby PHM, byly výrobně náročné a zbytečnou hrůzou byl Tiger II. Pokud jde o StG44, přišel pozdě a v malém počtu a nebyl prvním, první byl Fedorov už v roce 1916. Rusové používali v masové měřítku samopaly i proto, že byly méně náročné na obsluhu, mohla tím střílet a trefit i ženská.

0/0
17.11.2011 23:18

New York New York

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

Co to je za blábol?!

0/0
17.11.2011 23:39

Hnev lidu

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

blábol seš ty. Němcům mj. prohrála válku zbytečná preciznost zbraní a druhová rozmanitost. Rusové měli jeden typ náklaďáku a tanky svařovaly jeden čas ženské pod otevřeným nebem. T-34 byl ideální tank, s nízkou spotřebou PHM, vysokou mobilitou (široké pásy) a slušným kanonem. To vše (mimo kanon) německé tanky neměly. Pokud T-34 žral 300l/100km a Tiger 800l/100km, pak se není o čem bavit. Není divu, že v pozdějších fázích války Němci neměli vůbec phm, aby se jejich tanky někam pohnuly. Tiger II se stejným motorem jako I je kapitolou sama pro sebe. Byl sice "neprůstřelný", ale taky nepojízdný. Zbytečné plýtvání surovinami a výrobní kapacitou, ruský protějšek IS-2 nebo IS-3 bylo o něčem jiném.

0/0
18.11.2011 10:56

CorpusDortus

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

Hrajes moc WorldOfTanks a mas v tom zmatek.

Nechapu treba proc sem tahas tank z padesatych let - IS3. Srovnavat zakladni verzi T34 s Tigerem je taky nesmysl.

Faktem je, ze Rusove zvalcovali Nemce kvantitou. T34 byl sice tank moderni koncepce, ale souboj s Tigerem 1:1 koncil jednoznacne ve prospech Tigera. Tiger II byl potom pro vetsinu zbrani prakticky neznicitelny. Tanky IS2 a jejich samochodky ISU, ktere to dokazaly, prisly ve vetsim mnozstvi az ke konci valky a uz se vlastne ani nemely s kym utkat.

Jak pisu,,, hrajes moc ruske hry, ktere si z historicke vernosti prilis nedelaji. ;-)

0/0
19.11.2011 7:55

nibor

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

No, ono je potřeba se rozhodnout, jestli míníš vyrábět špičkové stroje (i za cenu neúměrných nákladů na výrobu a provoz a tím pádem v omezeném množství) nebo vyhrát válku.

+1/0
20.11.2011 8:12

Hnev lidu

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

Tu hru vůbec neznám, zato ty nejspíš ano. IS3 zmňuji okrajově, nicméně byl (pravděpodobně) nasazen do závěrů bojů o Berlín, minimálně se účastnil vojenské přehlídky a vykulil oči západním pozorovatelům. IS2 byl nasazován v od poloviny 1944 zcela normálně a nepochybně ve větším počtu než nesmyslný Tiger II. Kdo srovnává základní verzi T-34 s Tigerem ? Snad jenom ty. T34/85 byl rovnocenným soupeřem a vzhledem k tomu, co jsem popsal nahoře (výrobní a provozní náklady) tak T34/85 byl několikanásobně efektivnější zbraní. Trvám na tom, že některé prvky Tigerů a Panterů nemohla vymyslet příčetná hlava. Například výměna pásů před železničním transportem, to je fakt unikát. ;-D

0/0
21.11.2011 9:07

Hnev lidu

Re: Němec jenom zíral s otevřenou a zmrzlou pusou

IS3 byl zcela jistým protějškem Tigeru II. To že skončila válka o pár měsíců dřív, než se tyto tanky mohly utkat, na tom nic nemění. Tankem padesátých let je T-54.

0/0
21.11.2011 9:10

Polemik

Glorifikace ani démonizace se nesmí přehánět

To, že proti jeho jmenování do nejvyšší funkce varoval samotný Lenin o něčem svědčí. Na druhou stranu dnes tak snadno vystřelovaná čísla ohledně jeho obětí nelze brát vážně. Byla to jiná doba, jiné prostředí, jiné rozměry.

Také je potřeba brát v úvahu alternativy, které přicházely v úvahu. Národnostní či občanské války...a jejich oběti.

+2/0
17.11.2011 22:44

KOMON

Re: Glorifikace ani démonizace se nesmí přehánět

jak ?...nelze brát vážně?proč?jaké jiné rozměry?jako že lidi byli menčí vzrůstem?8-o

Lenin byl v podstatě totéž co Stalin,jen byl méně bezohlednější v boji o moc(a neměl čas se projevit) a tak nastoupil báťuška.

Občanské války?Mno možná že by někde nějaké byli,ale srovnávat to s milionama mrtvých v lágrech,přesuny a genocidy celých národů je nesmyslné.

Jinak s nadpisem souhlasím ,ale u Stalina stačí fakta,démonizovat netřeba....

0/0
18.11.2011 1:22

Jigssaw

Drobné nedostatky

Tím asi myslí to že nechal zavraždit 43 milionů lidí.... to je jen tak málo že když byste je dali do řady od hlavy k patě jednoho za druhým tak máte prstenec neviných lidí kolem celé zeměkoule.

0/0
17.11.2011 21:10

Jigssaw

Re: Drobné nedostatky

chtěl bych se opravit 43 milionů x 1,7m(průměrná lidská výška) je 73,1 miliónů metrů obvod země na rovníku je na rovníku 40 000 km tedy 40 milionů metrů. Takže náš lidumil stalin obtočil zemi mrtvolama skoro 2x.

0/0
17.11.2011 21:15

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Drobné nedostatky

dejte si ta čísla ještě jednou do pořádku - obvod máte celkem dobře ale ten počet zabitých lidí Vám hrubě nesedí Rv

+1/0
17.11.2011 21:17

CDROM

Re: Drobné nedostatky

máš pravdu, trošku to podstřelil, na zrůdnosti toho grázla to ale nic nemění

0/0
17.11.2011 21:21

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Drobné nedostatky

vždyť říkám, klidně tam mohl napsat 10 milard lidí, to by vobtočilo kolemdokola i Saturn

+1/0
17.11.2011 21:24

Jigssaw

Re: Drobné nedostatky

43 milionů lidí - zdroj pochází z práce RJ Rummela specialisty na výzkum takzvaných Democid = zabíjení lidí státem obsahuje to zabíjení z rasových důvodů (genocida) zabíjení z politických důvodů (policide) a jiné masové zabíjení.

Toto číslo NEobsahuje oběti 2.světové války. A dokonce neobsahuje ani 5 milionů lidí co zemřeli v ukrajinském hladomoru - tehdy stalin nařídil zabavení veškerého jídla ... co s ním udělal ? Prodal ho na západ.

0/0
17.11.2011 21:23

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Drobné nedostatky

DJ Rummel ? To neznám.

0/0
17.11.2011 21:26

Jigssaw

Re: Drobné nedostatky

Já narozdíl od vás mám podklady pro své argumenty vy máte rádoby vtipné hlášky.... A to že neznáte pana R.J. Rummela se ani nedivím vzdělaný člověk nemůže v životě podporovat masové vrahy.

0/0
17.11.2011 21:33

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Drobné nedostatky

Práce politologa Rummela je nějaký podklad ? Víte co je to POLITOLOG ? To není PATOLOG, který umí počítat mrtvé. Politolog je člověk, který nemá v podstatě žádnou konkrétní specializaci; je využíván v soudobých médiích k tomu, aby řekl to, co od něj jeho zaměstnavatel očekává - nic více, nic méně.

+1/0
17.11.2011 21:41

xKikous

Re: Drobné nedostatky

patolog nepočítá mrtvé...

0/0
17.11.2011 22:17

xKikous

Re: Drobné nedostatky

Neřešte ho :) na každou sviňi se voda vaří :)

0/0
17.11.2011 22:17

kaktusak

Re: Drobné nedostatky

Absurdní cifry. Mohlo jich být tak 0,75 mil., což je samozřejmě hodně, proto ho taky komunisti sami později kritizovali. 43 miliónů, to asi bude číslo související s oběťmi kapitalismu.

0/0
17.11.2011 23:41

CDROM

Re: Drobné nedostatky

Aha, tak to se ti za můj předchozí příspěvek omlouvám, mě to přišlo na xcelkový počet nějak poddimenzované. Tedy ne že by 43M bylo málo to samozřejmě ne

0/0
17.11.2011 21:35

strycek-Joe spol. s r.o.

Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

škoda, že tzv. "demokraté" zničili v Česku všechny sochy J.V.Stalina, aby vymazali z povědomí veřejnosti památku osvoboditele Rv

+2/0
17.11.2011 20:51

Cens0r

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

Škoda, vedle něj jsme mohli dát i Hitlera, který nás osvobodil od prvorepublikové tyranie...

+1/0
17.11.2011 20:53

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

to by mne od tzv. "demokratů" nepřekvapilo. Neudělali to asi proto, že by pak nemohli Stalinem vybojovaný majetek zprivatizovat Rv

0/0
17.11.2011 20:55

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

strejdo Joe, někdy by Ti měl vysvětlit, že Stalinovy sochy likvidovali komuniské několik málo let po jeho smrti, názorově spolu nemusíme souhlasit, ale alespoň letopočty by sis mohl v hlavě srovnat.

0/0
17.11.2011 21:00

paoko

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

ujo joe je jen TUPÝ  bolševik.myslíte ,že něco ví o sjezdu KSSS v r.1956  a projevu Chruščeva??         R^

0/0
17.11.2011 21:03

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

asi ne, ale s tím, že to byl buran lze souhlasit ... alespoň s něčím

0/0
17.11.2011 21:06

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

ano, ale ti ustrašení aparátčíci většinou nepřežili ve funkcích rok 1970 a pak se z nich stali tzv. disidenti - po Listopadu 89 tzv. "demokraté". Mnoho soch bylo též zlikvidováno těmito občanskými funfamentality z OF během Listopadové kulturní revoluce. Po řádění tohoto občanského Talibanu (OF) byly, stejně jako Afghánistánu, zničeny nedozírné kulturní hodnoty Rv

0/0
17.11.2011 21:06

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

Mnoho soch stalina v roce 1989? V ČSSR? Tu dobu si pamatuji dost dobře a v 80tých letech ten gruzinský lapka na náměstích opravdu už cca 30 let nestrašil.

0/0
17.11.2011 21:19

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

To si pamatujete dost blbě - např. jeden známý politik, který později zprivatizoval Stalinem vybojovaný Knižní velkoobchod si na odstranění sochy Stalina v Zábřehu n.Moravě postavil svou politickou kariéru. Sochu prodal do ciziny a utržené peníze pak věnoval nemocnici kterou obratem zprivatizovala jeho manželka.

0/0
17.11.2011 21:30

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

Máš pravdu v Zábřehu toho zločince nechali do konce listopadu 89, ostuda. To ostatní nebudu komentovat, bereš fakta opravdu dost hákem, sorry

0/0
17.11.2011 21:39

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

Nikita Chruščov byl demokrat? Zajímavé .......

0/0
17.11.2011 20:54

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

ne, toho burana nemám na mysli - unikátní sochu nechal strhnout až Antonín Zápotocký, který byl poté demokraticky nezvolen do funkce gen.tajemníka. Ale největší masakr mezi kulturními artefakty provedli až sametoví revolucionáři v roce 89

0/0
17.11.2011 20:59

CDROM

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

jasně a Ivetka Bartošová je vyrovnaná osobnost, velký KIm  je demokrat a ty máš v hlavě mozek ..... další fakta?

0/0
17.11.2011 21:03

kecinav

Re: Velice zajímavý článek, moc hezké muzeum

Socha Stalina v Praze byla odstraněna v říjnu 1962, tedy až za Novotného!

0/0
17.11.2011 21:40

Cens0r

Taktik

Stalin byl skvělý válečný taktik. Zatímco západní spojenci byly schopni obětovat levé křídlo, Němci to pravé, Stalin obětoval obě:D na každého mrtvého Němce padlo 20 Rusáků, kteří, když už měli to štěstí a bojovali obutí, neměli náboje:-D

+1/0
17.11.2011 20:46

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Taktik

Vy byste uměl vyhrát II.světovou válku lépe ?

+3/0
17.11.2011 20:52

Cens0r

Re: Taktik

To jsem řekl? Jenom mi nepřijde správné střílet do vlastních vojáků.. hnát lidi na jistou smrt...To totiž není taktika, to je řízenej masakr. Jinak Sověti žádnou válku nevyhráli. Válka nezná vítěze, jen poražené...

0/0
17.11.2011 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.