Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak jsem se učil pít arménský koňak. A proč má být sklenka v levé ruce

Proč to nepřiznat rovnou: byla to reportáž, která si vyžádala všechny moje síly. Mimo jiné i proto, že jsem ji pořizoval nalačno. Ale objevil jsem něco, co jsem dosud neznal. A byli u toho taky andělé. Vážně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Článek se mi líbí a považuji ho za zdařilo reportáž,

nicméně jsem zde letos také byl a nemohu souhlasit s autorem článku, že  20.letý  NAIRI není dobrý. Naopak je vidět, že autor ještě je začátečník, ostatně v nadpisu to sám přiznává,  takže ho chápu, že jeho chuťové buňky na zlatý skvost degustace  ještě nestačily. Desetiletý brandy tohoto výrobce není zrovna to nejlepší, co v této kategorii lze v Arménii ochutnat, hned naproti je další výrobce arménského  brandy (koňaku), jmenuje se NOY a ten má desetiletý  brandy podle mne nejlepší  z celé Arménie. Naopak NAIRI od zde navštíveného výrobce, který patří do stejného majetkového uspořádání mimochodem jako je naše Becherovka,  je špičkou v kategorii dvacetiletých "koňaků". Na českém trhu se dají koupit výrobky obou výrobců, Nairi je ale asi od 150 euro, takže bych zde spíše doporučil pětiletého nebo rovnou výrobky od firmy NOY (výhradní distributor www.abstyle.cz nebo http://www.armenskebrandy.cz), které jsou stále v národních arménských rukou a jsou o trochu levnější.

0/0
29.11.2011 10:56

papazian

Re: Článek se mi líbí a považuji ho za zdařilo reportáž,

Kdysi oba závody byly závodem jedním.  NOY má oficiální  prezentaci na

http://www.noy1877.am/. Návštěvu Arménie mohu doporučit, my jsme letěli

z Prahy přes Vídeň do

Jerevanu s rakouskými aerolinkami, vyšlo to levněji jak s ČSA a ještě

jsme si protáhli tělo ve Vídni.

0/0
29.11.2011 10:57

KarelPl

krasny clanek

Jdu se podivat do prodejny napoju, jestli ho maji. Snad nebudu odchazet s Napoleonem...

0/0
22.11.2011 13:30

rydlo1

ještě že tak

článek u kterého neusnete, neurazí, poučí - já o koňacích toho moc nevím, takže i poučení - a hlavně nelže. Já si pamatuji bulharský koňak Slnčev breg, který nás všechny chránil před střevními potížemu již před 30ti lety. A díky tomuto článku se velmi dobře bavím u diskuze, ta je tedy výživná... Až skončím v rachotě, skočím si na sklenku...whiskey! /Ale jako Čech a patriot asi spíš pivo?? - uvidím/:-)

0/0
22.11.2011 12:01

Jean-Pierre

Churchill

Ten Churchill musel byť riadny notorik, pretože mám pocit, že skoro každý výrobca nejaké kvalitného tvrdého alkoholu má historku o tom, ako od nich Churchill odoberal n-počet fliaš. ;-D

0/0
21.11.2011 22:36

Jan9002

Re: Churchill

Churchil vypil denně flašku. Takže výrobcovia mohou mít pravdu.;-)

0/0
25.11.2011 8:44

Pavel1970

Také jsme letos tento podnik v Yerevanu navštívili

Ale ne všichni jsme příděl koňaku zvládli. :-) Fotodokumentace: http://alkoturiste.rajce.idnes.cz/Armenska_alkotura/

0/0
21.11.2011 20:58

celim

Re: Také jsme letos tento podnik v Yerevanu navštívili

A nebylo to v Jerevanu? Ten Yerevan bude někde v USA ne?!:-)

0/0
22.11.2011 14:32

Pavel1970

Re: Také jsme letos tento podnik v Yerevanu navštívili

Yerevan je oficiální a Jerevan počeštělé jméno téhož města ;-)

0/0
25.11.2011 10:00

papazian

Re: Také jsme letos tento podnik v Yerevanu navštívili

Co je oficiální je relativní! Pro jazyk český v českém textu to rozhodně není Yerevan. A v arménštině se  toto město také takto oficiálně nepíše. Nicméně máte pravdu v tom smyslu, že při přepisu arménského písma do latinky se využívá nadvláda angličtiny nad celým světem, takže její přepis se bere jako písmo svaté. Já bych raději používal zavedené a osvědčené Jerevan.

0/0
29.11.2011 10:21

vidocqcz

hm

Aneb "Ze zápisníku alkoholika" :-)

0/0
20.11.2011 16:23

Andee

Re: hm

Na první pohled ;-D

0/0
20.11.2011 20:42

xenofobní rasista Soulburner

...

do Arménie + Gruzie bych se někdy rád kouknul, jen tak na vejletek R^

0/0
20.11.2011 12:25

.dalich

Re: ...

Do Jerevanu to jsou tři dny cesty přes Turecko a Gruzii. Jezdím tam 1x ročně, zážitková jízda ;-D

0/0
20.11.2011 19:59

AP1

...

nekdo se zrube jak to prase hned a nekdo to ma s romatikou, jen si nejsem jisty, jestli to neni na to, co autor popisuje, trochu dlouhe  ;-D

0/0
20.11.2011 12:02

pbh

Arménský koňak - to je spojení,

Ale dobře vnímám informaci, že koňak je tak dobrý, protože je v něm všechno arménské Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/jak-jsem-se-ucil-pit-armensky-konak-a-proc-ma-byt-sklenka-v-leve-ruce-1fj-/igsvet.aspx?c=A111108_124105_igsvet_tom

které mne donutilo otevřít tento článek. Autor na závěr píše: "A tak jsem se dozvěděl, že koňak je tak dobrý, protože je v něm všechno arménské..."

Možná než člověk začně celkem poutavě psát o kvalitním pití, mohl by sám sebe i čtenáře poučit o tom, co je to pravý koňak - nebo bude příště článek o českém šampusu ???  Na zdraví R^

0/0
20.11.2011 11:51

Ravenek

Re: Arménský koňak - to je spojení,

nez zacnete poucovat, co takhle si o tom neco zjistit?

http://en.wikipedia.org/wiki/Yerevan_Brandy_Company

During the International Exhibition in Paris in 1900, the brandy received the Grand-Prix and the legal right to be called ‘cognac’, not ‘brandy’, following a blind degustation.

0/0
20.11.2011 12:47

Zoro.Vomáčka

..kurna, tak sem z toho jelen, Ravenku...

X...anzto na wiki o pravem konaku se nezminujou ani sluvkem o licenci nazvu pro Jerevansky "konak"....

X...coz muze znamenat, ze licence z roku 1009 byla pozdeji odnata?!

X...anzto tomu odpovida i ta skutecnost, ze dyby tovarna mohla pouzivat nazev konak...

X...tak by zcela, ale opravdu velice rada  razila na ty vlastni sudy "konak"...ale furt je na nich jen "brandy"..

X...tak sem z toho jelen...anebo ze by ve wiki o jerevanskem "konaku" byly zastaraly alibisticky udaje?

+1/0
20.11.2011 14:15

pbh

Re: ..kurna, tak sem z toho jelen, Ravenku...

asi tak, wikipedia je dobrej zdroj školních seminárek, ale.....

0/0
20.11.2011 16:31

Pe.Pe.

začátky s tuzemákem

Komu nevoní tuzemák, tomu nevoní práce :-)

0/0
20.11.2011 11:35

Zoro.Vomáčka

...toz moje vomacka...

X...na rozdil vod posledni reportaze...

X...docela poutavy cteni....

X...ovsem prinejmensim pod clankem by mohla bejt poznamecka, proc je na sudech nadpis brandy...

X...a milan furt vo konaku....:-)

+1/0
20.11.2011 11:20

Zoro.Vomáčka

Re: ...toz moje vomacka...

PS

X...tip pro pristi reportaz - co tak jet do Andaluzie...

X...a zkusit tam treba jejich "konak" Osborne Veterano...

0/0
20.11.2011 11:27

defi

podpora alkoholismu??

podpora užívání návykových látek, legálních drog.. že se nestydíte iDnes!!!

0/0
20.11.2011 11:19

tarantule959

Re: podpora alkoholismu??

Konečně podporujou něco co většina lidí schvaluje.

0/0
20.11.2011 11:40

papazian

Re: podpora alkoholismu??

Pokud byste byl skutečným znalcem alkoholismu a návykových látek, tak byste věděl, že mezi alkoholiky nejsou přátelé pití koňaku či brandy. Je to tím, že tito lidé jsou vzdělaní, mají více peněz, pijí na chuť a nechlastají, ale ochutnávají. Také toto pití je drahé v zemích EU má charakter luxusu. Proto se pije po troškách, nikdo si nedá lahvinku kvalitního koňaku za jeden večer jak bezdomovec, který se zahřívá samohonkou po litrech. S Vaším názorem proto nemohu souhlasit, naopak oceňuji, že se v tomto příspěvku snaží redakce naznačit, že není pití jako pití alkoholických nápojů a pokud si dáte čas od času doušek výborného arménského brandy, jak se toto pití oficiálně na českém trhu prodává, neprohloupíte a garantuji Vám, že se z Vás nestane alkoholik. Možná bude mít návyk pít kvalitu nad kvantitou a možná se osmělíte si říci o lepší plat, neboť kvalita něco stojí a není možné pořád ustupovat a chodit kupovat do Lidlu alkohol, který člověka přivede k alkoholismu.

0/0
29.11.2011 10:33

ricpic3

Proč každý český novinář

který se vrhá objevit "tajemství" něčeho, co prostě nezná, dělá ze sebe ihned hlupáka? Jak může napsat něco takového: "Chci se na některou skleničku vrhnout, abych ukázal, že u nás za to umíme pořádně vzít" - tohle je věta hodná 12ti letého děcka nebo idiota. 8-o

0/0
20.11.2011 11:05

Simona super kočka

Re: Proč každý český novinář

Vém si prášek a lehnout. Ten to novinář je jeden z nejlepší a v jeho případě to je dar od Boha tak krásně to napsat.

+1/0
20.11.2011 11:58

pacino

Jej

Dostal jsem neodbytnou chuť na Koňak:-)

0/0
20.11.2011 10:59

AlfredD

Dobré PR ale ....

Dobrý pokus o PR. Nabídky už to tady běhají  po trhu  přes rok. Ale ty ceny, doprava a nutnost vzít celý kontejner ...  nemají šanci, leda že by vrazili tak 10- 15 mega do distribuce a trade marketingu.  Opít nějakého novináře je levnější způsob, ale domnívám se že zde neúčinný.

0/0
20.11.2011 10:45

tarantule959

Re: Dobré PR ale ....

Jasný celej svět je jedna obří reklama

0/0
20.11.2011 10:58

pacino

Re: Dobré PR ale ....

Takže , pokud to chápu, u nás se sehnat jedna lahev zatím nedá?

0/0
20.11.2011 11:01

AlfredD

Re: Dobré PR ale ....

Mám nějaký vzorky v kanceláři

0/0
20.11.2011 11:04

podlipj

Re: Dobré PR ale ....

Ale snad jo, pokud si dobre pamatuju, tak zrovna Ararat (vzhledem k tomu ze je "nejlepsi" - s cimz ja zasadne nesouhlasim), se da sehnat v Duty Free shopech snad na vsech letistich od Nemecka na vychod, takze i Praze ho budou mit. Bohuzel na ukor daleko kvalitnejsich konaku z Moldavie, Dagestanu, nebo Georgie (Gruzie), ktery jsou bohuzel k dostani pouze od Sherementeva na vychod...Ovsem pozor, velmi snadno se sezene ruska kopie Ararat, ktera teda opravdu "stoji za to".

0/0
20.11.2011 17:05

celim

Re: Dobré PR ale ....

No dá se koupit v Praze ve Floře v obchodě proti Albertu(viděl jsem ho tam). Ale není zrovna laciný! Spíš se mi jeví skoro předražený. Mimochodem, nezdá se vám, že jste zkomolil jméno letiště Šeremetěvo? Nebo Vy jste Angličan špatně ovládající češtinu?

0/0
20.11.2011 23:46

Simona super kočka

Re: Dobré PR ale ....

Musíte být chdaček, za všem neco najděte, Milan Vodička cestuje po světě a vždy napíše co v který země mu facinovalo a to tak krásné napíše že citnar má pocit jako by to zažil na vlastní kůže.

+2/0
20.11.2011 11:52

AlfredD

Re: Dobré PR ale ....

Milan Vodička se ožral, lže a já mám být chudáček??  Přečtěte si nějakou erotickou povídku, bude Vám dobře po těle, jako by jste to prožil a nemusíte se srát do věcí, kterým nerozumíte.

0/0
20.11.2011 13:28

Simona super kočka

Re: Dobré PR ale ....

Aha, ty budeš novinář z blesku a na Milána nemáš. Já jeho články milují ale ty s svým IQ pod 50 nepochopis.

0/0
20.11.2011 13:50

Osparks

Re: Dobré PR ale ....

další internetovej odborník ze sklepa co naposled vyšel ven v prosinci minulyho roku.... sem armen a o armenskym konaku vim leccos a ty tvoje zhovadely reci o trade marketingu a penezich co se musi nalejt do distribuce sis musel vycucat z prstu protoze je to blabol takovyho kalibru ze to snad slovy ani popsat nejde. Druhak tezce pochybuju ze si nekdy ve svym zivote zkusil cokoliv ze zahranici distribuovat, a taky hodne tezce pochybuju o tom ze vubec vis co je marketing. Armenskej konak ma dneska uz kazdej vetsi hotel v nabidce, sam sem to vsechno zarizoval a vim kde to maj a za kolik to maj a to s nutnosti vzit celej kontejner - tim si potvrdil ze vis kulovy o obchodu > zkusebni mnozstvi ti tovarna poskytne za vratnou zalohu kdyz se to neuchyti, a nutnost odebirat kontejner je normalni vec.. ale co to vysvetluju odbornikovi ze sklepaRv

0/0
20.11.2011 14:04

AlfredD

Re: Dobré PR ale ....

Milý arméne,

alkohol dovážím už 15 let. Jestli si to sám všechno zařizoval a máš distribuci v každém větším hotelu okamžitě ti nabízím zaměstnání . Plat si určíš.

0/0
20.11.2011 16:09

+Asterisk

Re: Dobré PR ale ....

Jak dva malí kluci na pískovišti, ale Chortice jej pořád jen na Ukrajině, vy dovozci.....

0/0
21.11.2011 0:08

Simona super kočka

Milan Vodička ROKCS

Moc rada čtu jeho články až píše o čemkoliv. Miláně děkuji a jen tak dál.R^

+1/0
20.11.2011 10:41

brezinka1

hezké povídání

pozdrav posílá  Rosta.

0/0
20.11.2011 10:32

kykor

..

super článek, díky moc. Chci to ochutnat R^

0/0
20.11.2011 10:23

Leclerc2

odborník

Koňak jste mohl pít jen těžko. Ten se vyrábí pouze a jedině ve Francii. Pít jste mohl maximálně brandy.

0/0
20.11.2011 9:57

2Mac7

Re: odborník

Arménský koňak, který se vyrábí už od roku 1887, je tak skvělý, že hned při svém vstupu do světa porazil v anonymní soutěži všechny francouzské konkurenty a dostal od Francouzů výjimku nazývat se slovem koňak

0/0
20.11.2011 10:01

Leclerc2

Re: odborník

Proboha, koukni se na lahve na fotkách!! Na těch je napsáno BRANDY. Ne COGNAC.!

0/0
20.11.2011 10:25

artN

Re: odborník

Tak, tak článek od odborníka z Dolní Lhoty, který nezná základní gastronomické pojmy Rv

0/0
20.11.2011 10:08

2Mac7

Re: odborník

arménský koňak získal v roce 1907 na mezinárodní soutěži brandy v Paříži výjimku, že se může nazývat koňakem

0/0
20.11.2011 10:10

Ravenek

Re: odborník

Jen upresnim, ze to bylo v roce 1900.

0/0
20.11.2011 10:15

Leclerc2

Re: odborník

Proboha, koukni se na lahve na fotkách!! Na těch je napsáno BRANDY. Ne COGNAC.

0/0
20.11.2011 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.