- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Akorát je velká spotřeba bot.
"Řetěz se tolik nekříží a mezi převodníky není nutné tolik řadit."
jak se může řetěz míň křížit na dvojpřevodníku jak na troj ?
velký převodník je víc posunutý k rámu (je vlastně na pozici sprostředního u trojplacky)
jdou proti sobě dvě hlediska:
1. Řešení 3+9 je lepší v tom, že při rozumném řazení je menší vzdálenost mezi rovinami talíře a zařazeného kolečka - řetěz tolik nevybočuje do stran a méně se opotřebovává.
2. Řešení 2+10 má pro daný celkový převod menší počet různých kombinací řazení a tím i méně nevhodných kombinací převodů (malý talíř + malé kolečko, velký talíř + velké kolečko atd.). Celkově o něco jednodušší a lehčí.
Které kritérium má větší váhu?
Technické hledisko je při jízdě na druhém místě. Podstatnější je, jak vyhovuje rozsah dosažitelných převodů jezdci, terénu, kam jezdí, jeho kondici atd. Já bych 2x10 na 26'' biku mít nemohl.
tak ma 27 prevodů...
No vidíš. A má.
já mám ve předu jeden tác a vzadu 8 koleček a bohatě mi to stačí
asi to bude tím že mám el.kolo
Pokud jsi starý, nemocný nebo částečně imobilní, lze to pochopit.
turistické a "závodné bicykle. turistické mali "ľahšie" prevody (ale prehadzovali sa pákou na strede) a cestné mali prevody "ťažšie" a prehadzovali sa rovnako ako na zadnom kolese.
"trojkolečko" na strede je zlúčením tých dávnych jednoduchých.
vypisovať o výhodách, zlepšeniach môžu tým, ktorým tečie mlieko po brade.
ps autorovi odporúčam kratší výlet na "kole ukrajina". a potom nech píše o výrobku za "60tis" pre každého obyčajného ...
..chces-li vedet co je drina,kup si kolo Ukrajina...
plynulé řazení od 1 do xx. V současnosti se převody hodně překrývají a lidé méně technicky chápající neumí správně řadit. Prostě plynulé řazení jednou páčkou nahoru a druhou dolu.
Technicky řešitelné to je. Variátory se používají v omezené míře i autech (snad asi jenom v nákladních). Ale obávám se, že by to bylo cenově náročné a ztráty v převodech by asi byly dost veliké. Takže v poměru výkon/cena dost nezajímavé.
Trend je jeden převodník, převodovka v zadním náboji a místo řetězu ozubený řemen. Dělá to třeba firma Rohloff a je to pecka. Blbuvzdorné, bezúdržbové, tiché a přesné řešení
niečo ako "kolo pro krasojízdu", natvrdo jeden jediný prevod bez voľnobehu a brzdy!
keď som bol mladý, dostal som radu - tréning na jednom a tom istom prevode (hoci na cestnom favorite) aspoň tisíc kuilometrov a pokiaľ možno v jednom týždni. a potom nech si "prehadzujem". nebolo to o kopcoch ako "tút, resp džiro", ale tiahle stúpanie po kilometri spozná začiatočník dokonale. mal som tréning na predvojnovom "dámskom" v lesoch, zjazdy ako u priekopníkov v amerike, dopoludňajšia šichta na stavbe a popoludní lesnou cestou cca 200m prevýšenie a následný zjazd makadamovou cestou. z bicykla priamo do jazera, po dvoch hodinách nazad. makadamom tri kilometre stúpania a zjazd lesnou cestou.
tak dlouho mě zlobily přehazovačky, až jsem se naštval a přehazovačky sundal ... a ponechal velké kolo vpředu a co nejmenší vzadu... ... paráda! ... Je ovšem fakt, že nikdo jiný na mém kole jezdit nechtěl. - Mně to ovšem maximálně vyhovovalo!
Dnes mám kolo horské a převodníky FUNGUJÍ bezchybně, tak jezdím vpředu se 3 a vzadu s 8... ... ale to malé kolo vředu fakticky nikdy nepoužívám.
Dvoupřevodníky jsou fajn. Ale vždycky když je vidím bez chrániče, vzpomenu si na svoje pubertální léta a zasvědí mě jizva a srostlé šlachy na lýtku. S chráničem by to vypadalo líp :)