Diskuze

Jak se jezdí na dva převodníky. Test nového trendu horských kol

Dva tácy místo tří - už na začátku roku jsme je zařadili mezi hlavní novinky sezony. Mnozí jezdci však argumentují zdánlivě logicky: může 20 převodů stačit na převodů 30 nebo aspoň 27? Vyzkoušeli jsme to a zjistili, že jde hodně o zvyk i cvik a nevýhod může být míň než výhod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nefiltrovaná dvanáctka

10. 11. 2011 19:24
Já jezdím na koloběžce.

Akorát je velká spotřeba bot.

0 0
možnosti

sid_cz

9. 11. 2011 7:57
no

"Řetěz se tolik nekříží a mezi převodníky není nutné tolik řadit."

jak se  může řetěz míň křížit na dvojpřevodníku jak na troj ?

0 0
možnosti

pedr64

9. 11. 2011 8:31
Re: no

velký převodník je víc posunutý k rámu (je vlastně na pozici sprostředního u trojplacky)

0 0
možnosti

Michal007

8. 11. 2011 21:37
Z technického hlediska

jdou proti sobě dvě hlediska:

1. Řešení 3+9 je lepší v tom, že při rozumném řazení je menší vzdálenost mezi rovinami talíře a zařazeného kolečka -  řetěz tolik nevybočuje do stran a méně se opotřebovává.

2. Řešení 2+10 má pro daný celkový převod menší počet různých kombinací řazení a tím i méně nevhodných kombinací převodů (malý talíř + malé kolečko, velký talíř + velké kolečko atd.). Celkově o něco jednodušší a lehčí.

Které kritérium má větší váhu?

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

8. 11. 2011 21:39
Re: Z technického hlediska

Technické hledisko je při jízdě na druhém místě. Podstatnější je, jak vyhovuje rozsah dosažitelných převodů jezdci, terénu, kam jezdí, jeho kondici atd. Já bych 2x10 na 26'' biku mít nemohl.

0 0
možnosti

Stephane Margelle

8. 11. 2011 21:20
Jen vosel si mysli, ze kdyz ma 9 kolecek a 3 prevodniky,

tak ma 27 prevodů;-)...

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

8. 11. 2011 21:21
Re: Jen vosel si mysli, ze kdyz ma 9 kolecek a 3 prevodniky,

No vidíš. A má.

0 0
možnosti

danhar1

8. 11. 2011 19:53
Jen jeden

já mám ve předu jeden tác a vzadu 8 koleček a bohatě mi to stačí

asi to bude tím že mám el.kolo ;-D

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

8. 11. 2011 21:10
Re: Jen jeden

Pokud jsi starý, nemocný nebo částečně imobilní, lze to pochopit.

1 0
možnosti

ztrewq

8. 11. 2011 18:43
my starší si pamätáme

turistické a "závodné bicykle. turistické mali "ľahšie" prevody (ale prehadzovali sa pákou na strede) a cestné mali prevody "ťažšie" a prehadzovali sa rovnako ako na zadnom kolese.

"trojkolečko" na strede je zlúčením tých dávnych jednoduchých.

vypisovať o výhodách, zlepšeniach môžu tým, ktorým tečie mlieko po brade.

ps autorovi odporúčam kratší výlet na "kole ukrajina". a potom nech píše o výrobku za "60tis" pre každého obyčajného ...

0 0
možnosti

pingu1

8. 11. 2011 20:32
Re: my starší si pamätáme

..chces-li vedet co je drina,kup si kolo Ukrajina...:-P

0 0
možnosti

Teletabis

8. 11. 2011 18:17
Já bych uvítal

plynulé řazení od 1 do xx. V současnosti se převody hodně překrývají a lidé méně technicky chápající neumí správně řadit. Prostě plynulé řazení jednou páčkou nahoru a druhou dolu.

0 0
možnosti

vpk

8. 11. 2011 18:55
Re: Já bych uvítal

Technicky řešitelné to je. Variátory se používají v omezené míře i autech (snad  asi jenom v nákladních). Ale obávám se, že by to bylo cenově náročné a ztráty v převodech by asi byly dost veliké. Takže v poměru výkon/cena dost nezajímavé.

0 0
možnosti

mimouch

8. 11. 2011 17:46
Trend je jeden převodník...

Trend je jeden převodník, převodovka v zadním náboji a místo řetězu ozubený řemen. Dělá to třeba firma Rohloff a je to pecka. Blbuvzdorné, bezúdržbové, tiché a přesné řešení R^

0 0
možnosti

ztrewq

8. 11. 2011 18:52
:-)

niečo ako "kolo pro krasojízdu", natvrdo jeden jediný prevod bez voľnobehu a brzdy!

keď som bol mladý, dostal som radu - tréning na jednom a tom istom prevode (hoci na cestnom favorite) aspoň tisíc kuilometrov a pokiaľ možno v jednom týždni. a potom nech si "prehadzujem". nebolo to o kopcoch ako "tút, resp džiro", ale tiahle stúpanie po kilometri spozná začiatočník dokonale. mal som tréning na predvojnovom "dámskom" v lesoch, zjazdy ako u priekopníkov v amerike, dopoludňajšia šichta na stavbe a popoludní lesnou cestou cca 200m prevýšenie a následný zjazd makadamovou cestou. z bicykla priamo do jazera, po dvoch hodinách nazad. makadamom tri kilometre stúpania a zjazd lesnou cestou.

0 0
možnosti

KarelV

8. 11. 2011 15:49
Když jsem bydlel na rovině

tak dlouho mě zlobily přehazovačky, až jsem se naštval a přehazovačky sundal ... a ponechal velké kolo vpředu a co nejmenší vzadu... R^ ... paráda! ... Je ovšem fakt, že nikdo jiný na mém kole jezdit nechtěl. ;-D - Mně to ovšem maximálně vyhovovalo!

0 0
možnosti

KarelV

8. 11. 2011 15:51
Re: Když jsem bydlel na rovině

Dnes mám kolo horské a převodníky FUNGUJÍ bezchybně, tak jezdím vpředu se 3 a vzadu s 8... ;-) ... ale to malé kolo vředu fakticky nikdy nepoužívám.

0 0
možnosti

Highdriver

8. 11. 2011 15:24
Hlavně s chráničem :)

Dvoupřevodníky jsou fajn. Ale vždycky když je vidím bez chrániče, vzpomenu si na svoje pubertální léta a zasvědí mě jizva a srostlé šlachy na lýtku. S chráničem by to vypadalo líp :)

0 0
možnosti