Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skvělé kruhové výhledy i dálniční jizva. Podzimní České středohoří

Mlhy v údolích, nad něž vystupují sluncem osvícené kužely dávno vyhaslých sopek... Když se podzimní počasí vydaří, tak výhledy z kopců Českého středohoří hledají jen těžko konkurenci. Vedle krásné přírody ale spatříte i dědictví průmyslové doby či stavbu nové dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

kontroverzní most ?

Tak jestli je Opárenský dálniční most kontroverzní, ať se autor jde podívat co za hnusy se jinak běžně staví. Naopak, je to nejhezčí most na této dálnici, který díky technologii stavby absolutně do údolí nezasahuje a ani nezasáhl během stavby. Žádný sloup, žádná technika údolím neprojížděla. Podobné klenuté mosty se stavějí v Chorvatsku přes mořské zátoky a bez nich si tu zátoku už ani nedokáži představit. Samozřejmě, lepší by byl svět bez dálnic, ale zatím to jinak neumíme.

0/0
8.11.2011 12:12

huruvu

rozhozený kompas

Článek pěkný, motivace na výlet kvalitní. Možná je to nepodstatný, ale autor článku by si měl seštelovat kompas - Milešovka je z Lovoše skoro čistě na západ, brána Čech na sever.

0/0
4.11.2011 16:01

Honore de Balzam

Mno nevím, já mám radši druhou část Českého středohoří.

Sedlo, Varhošť, Panna, Buková hora...

0/0
4.11.2011 13:35

ctenar99

pan Štěpánek přitom zapomněl

na tu největší jizvu ve Středohoří. A tou je ta labská... ;-D;-D;-D

0/0
4.11.2011 13:13

CART09

Jizva

Co je to za mánii mluvit o hyzdění krajiny dopravními stavbami... Jasně, že by bylo esteticky lepší, kdyby tam dálnice nebyla, ale proboha celé Švýcarsko je protkané železnicemi a dálnicemi, a považuje někdo Švýcary za neekologicky smýšlející??? Je to prostě nutné zlo, pokud tedy nechceme zpátky o dvěstě let...

0/0
4.11.2011 10:07

Posel z Liptákova III.

Re: Jizva

Navíc dopravní stavby, pokud nejsou nesmyslně předimenzovány, krajinu celkem obohacují o krásné inženýrské stavby.

0/0
4.11.2011 10:30

Vendelín Nademlejnský mladčí 13

Re: Jizva

Letos jsem navštívil kemp Sedmihorky v Českym Ráji. Jeden den tam otravovali s peticí proti rozšíření nějaký silnice. Když jsem se jich ptal co konkrétně jim na tom vadí, tak chvíli jenom blbě čuměli a pak mleli něco o nenávratném poškození přírody. Na mojí další otázku, co rozumí pod pojmem "nenávratné" už mi ani neodpověděli a šli radši lovit jiné ovečky.

0/0
4.11.2011 10:56

pppqqq

Re: Jizva

A proč jste si tu petici nepřečetl? Evidentně jste připojen k Internetu, proč si ji neumíte najít?

Dle mého šlo o všeobecně známý (a marný) protest proti severní variantě rychlostní silnice R35 a podporu varianty jižní.

0/0
10.11.2011 14:07

yossal

Pár drobností

1) to, že autor z Lovosic viděl jen nádraží s existencemi a komín chemičky, neznamená, že jsou ošklivý... co potom takový Ústí... :-) v Lovo je taky zámek i kostel, dokonce i Václavák!

2) co je "betonový sokl" na Lovoši? zbytky rozhledny jsou zděné z kamene a sednout se na ně rozhodně nedá. současná podoba chaty pochází spíš z poválečného období a je dílem tehdejšího odboru turistiky ČSTV v Lovosicích, který ji rekonstruoval. ;-)

3) dálnice je jizva, i kdyby byla sebepotřebnější. jestli někomu přijde při pohledu z Lovoše jako estetické vylepšení, tak by se měl léčit.

4) cestou zpět se můžete zastavit ve vinařství v malých žernosekách nebo ve vinárně v lovo a na památku si odvézt láhev vína z místních vinic ;-)

jinak pěkný článek. R^ ve středohoří je mrtě dalších míst co stojí za návštěvu... porta bohemica, dubický kostelík, varhošť na druhé straně... ale to by bylo na delší výlet. :-)

0/0
4.11.2011 10:06

zorro_rojo

Re: Pár drobností

A jeste jedna drobnost. Tech sopek je tam ve skutecnosti pomalu.. sice Ceske stredohori vzniklo vulkanickou cinnosti, ale kuzely a kupy nejsou sopky v pravem smyslu slova.

0/0
4.11.2011 10:34

yossal

Re: Pár drobností

Ale jako kluk jsem rád věřil, že Boreč je sopka. ;-)

0/0
4.11.2011 10:57

Lemuz ze Sudet

Nemecky prirodovedec...

Alexander von Humbodt /1769-1859/ po vyhlidce z Milesovky prohlasi ze je to nejkrasnejsi pohled v Evrope. Pri tom von Humboldt procestoval celou Evropu a jizni Ameriku takze zrejme vedel o cem mluvi.

+1/0
4.11.2011 9:07

Valentyna

Re: Nemecky prirodovedec...

R^

0/0
4.11.2011 10:56

Posel z Liptákova III.

Re: Nemecky prirodovedec...

Měl pravdu, předsedo, ale taky je potřeba uvědomit si, že v polovině 19. století vypadala česká krajina dost jinak a výhled z Milešovky byl patrně mnohem malebnější. Tehdy to ještě byla perfektně udržovaná a kompletně obhospodařovaná barokní krajina s venkovským osídlením, malými políčky, vytvářejícími bohatou krajinnou mazaiku, poměrně malými zbytky lesů a alejemi podél cest. Dnešní krajina je nesrovnatelně chudší a méně zajímavá, zcelené širé lány ruského typu, neobdělávaná zanedbaná krajina, rozšiřující se divoké zalesnění, nudné rovné silnice bez alejí atd. :-) Jsem přesvědčený, že dnes by to Humboldt o české krajině neřekl :-P

0/0
4.11.2011 11:13

Lemuz ze Sudet

Re: Nemecky prirodovedec...

Pravdu dite. Samozrejme, na sever a na zapad od Milesovky nebyli ani hlubine natoz povrchove doly, Ledvicka elektrarna, litvinovska chemicka atd..

0/0
4.11.2011 11:32

Posel z Liptákova III.

Re: Nemecky prirodovedec...

Navíc... ;-):-P

0/0
4.11.2011 11:36

houba_

Re: Nemecky prirodovedec...

nevim, v jakem roce p.Humboldt byl na Milesovce, ale rozhodne jiz v te dobe byly v te oblasti uhelne doly.

je pravda, ze jeste nestala ele Ledvice, na druhou stranu je taky fakt, ze kazdy doma topil drevem a uhlim s extremen neucinnyni kotli tedy krajina byla trvale zakourena a taky je pravda, ze lidi v te dobe nemeli takov touhy jako cestovat (silnice a dalnice, chemicka), svitit, koukat na TV a pouzivat PC (elektrarna),

0/0
4.11.2011 16:11

Lemuz ze Sudet

Re: Nemecky prirodovedec...

V prve polovine osmnacteho stoleti tam zadne sachty nabyli. Dolovalo se po "domacku" kde hnede uhli v nekterych mistech diky geogolickym lomum lezlo hnedle na povrch-bylo v hloubce cca.2-4 metru. Ale co se tyka dolovani tak napr. dul Emeran byl zalozen v polovine let sedesatych 18. stoleti, dul Frantiska v Ledvicich se zacal hloubit 1872 a s tezbou zacal 1875, Amalie III hluboka 112 m.r. 1897 atd.. Doly jako napr. Kohinoor, Pluto, Nelson ktere byly okolo 350-400 m. hluboko az roky pozdeji. Pro zajimavost- prvni telefon na uzemi koruny ceske byl telefon mezi dolem Rudy Hartmann v Ledvicich a duchcovskym nadrazim, pardon ale, nemuzu ted najit rok. Glueck Auf.

0/0
5.11.2011 5:09

Posel z Liptákova III.

Noční pochod

Dneska se jde tradiční každoroční noční pochod z Ústí na Milešovku, jdete? Já jo :-)

0/0
4.11.2011 8:51

Pelišek

Košťálov, Lovoš, Milešovka

jsou jedny z nejkrásnějších turistických míst, co jsem kdy navštívil. Snad se tam ještě někdy (nohy už ve stáří tak neslouží, jako tenkrát) podívám. 360° rozhled ze zmíněných kopců je úžasný a nezapomenutelný. Doporučuji navštívit!

0/0
4.11.2011 6:38

sandvinik

rada

autor článku by měl používát výraz silniční jizva v kontextu . Třeba takovém, že se tim hrozně uleví lidem co žijou u staré silnice mezi Prahou a Ustím

0/0
4.11.2011 6:32

sandvinik

Re: rada

Jinak mohu výhled z Lovoše jen doporučit, i místní jej považují za jeden z nejhezčích z celého středohoří. A takovou Milešovku, která je nejvyyším kopcem zdejším, máte jako na dlani a máte pocit, že se na ní díváte z výšky

0/0
4.11.2011 7:30

bobrcobr

Re: rada

autor měl napsat, že kdyby děti země, zelení a nevím kdo ještě zbytečně neoddalovali povolení výstavby dálnice, která sice teoreticky na jednom místě zatíží životní prostředí, ale jinde zase uleví, že zachrání třeba několik životů lidí apod., takže kdyby již nějakou dobu stála a byla v provozu, tak už se okolí dálnice začalo srovnávat a "jizva" by nebyla taková, jaká je díky dlouhé rozestavěnosti a nedokončení terénních a sadových úprav. Když jsou "ti chytří" proti pokroku, ať se vrátí do jeskyní a na stromy třeba v nějakém chráněném území, bylo by zajímavé, jak dlouho by tam vydrželi a jak by to území za nějakou dobu po jijich pobytu a činnosti "uvědomělých" vypadalo.

Jinak České středohoří ŠPICA, kdo neviděl, ať se přijede podívat.

+2/0
4.11.2011 7:46

014789

Re: rada

Typicky demagogický blábol. Kdyby min. dopravy a ŘSD nenaplánovalo trasu dálnice CHKO - kde bylo od počátku jasné, že toto vyvolá nesouhlasná stanoviska - případně přistoupilo na některou z alternativ nabízených v době již probíhající stavby, mohla být dálnice dávno hotova a (v závislosti na zvolené alternativě) nejspíše za daleko příznivější cenu. Místo toho byla přivedena na úpatí Středohoří bez sebemenšího reálného příslibu toho, jak bude stavba vlastně dále pokračovat, obyvatelé měst a obcí podél staré trasy byly příslušnými orgány de facto vzati jako rukojmí, kterými se při jednáních zaštiťují a vina za problémy s dostavbou se halasně a bez výjimky svalila na odpůrce dostavby ve naplánované podobě.

PS: Ano, bydlím u staré trasy. To jen kdyby měl zase někdo hloupou připomínku o tom, aby do místní dálnice nekecal někdo z druhého konce republiky...

0/0
4.11.2011 8:57

CART09

Re: rada

Ano, samozřejmě se dá dát celá dálnice pod zem, a koho zajímají nějaké náklady, že...

0/0
4.11.2011 10:05

sandvinik

Re: rada

opravdu bych rád věděl kudy jinudy vést dálnici Praha Ústí aby nevedla přes CHKO

+1/0
4.11.2011 10:51

yossal

Re: rada

tak ona je to dálnice praha drážďany... nemá cenu to řešit, bylo odhlasováno že veřejný zájem na vybudování dálnice převažuje nad zájmem ochrany přírody a konec. kdyby se nestavělo salámovou metodou a povolení se dávalo jako celek, tak v případě varianty jižního obchvatu středohoří by dálnice možná už stála a byla by levnější. je to otázka priorit, zvítězila priorita nejkratší trasy i za vysokou cenu a zpoždění.

0/0
4.11.2011 11:06

bobrcobr

Re: rada

Ono je to věc pohledu, kdo si bere koho za rukojmí. Docela by mně zajímalo, kde bydlíš, já u trasy přímo ne, ale jezdím tudy dost často. A ohledně změny trasy, když má něco vést odněkud někam, tak zase při zachování určitých parametrů nejde kličkovat jako zajíc a stejně tak nejde z roviny vyjet hned nahoru, ale to je trochu jiné téma. Nevím, kdy byla naplánovaná trasa D8, ale domnívám se, že už za totáče a že to v původních intencích akorát pokračovala. Bylo by docela zajímavé, jestli by se dneska vůbec postavila D1 z P do B.

0/0
4.11.2011 13:51

kerim003

foto dokumentace vystupu na Lovos

doporucuji vystup zacit od zastavky CD Male Zernoseky a sestoupit do Lovosic - http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150316427279888.348811.61410399887&type=1

0/0
4.11.2011 3:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.