Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Medvěd tě vem! V rumunském Brašově narazíte na huňáče všude

Nejlepší trofeje z hnědého medvěda na světě pocházejí z rumunských lesů. Do Brašova jsem přijela schválně kvůli medvědům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Astaroth

rozhodne rikam ano odstrelu

Tyto nebezpecne selmy se velice mnozi a regulacni odstrel je nutny. Rozhodne nehrozi ani omylem jejich vyhubeni, ba ani degenerace genofondu vinou nizkych stavu a pribuzenskeho krizeni. To same vlci. Je nutno vice chranit velke kocky, ty jsou ohrozenejsi mnohem vice. I osobne mi jsou sympatictejsi, nez vlci a medvedi.

0/0
13.10.2011 22:50

letadlo26

ČD je prý odkoupí

a nasadí kolem kolejí, budou hlídat kabeláž :-D

+1/0
12.10.2011 11:12

Duke._._Nukem

typicke uvazovani

choreho zeleneho mozku..."mohli jsme ho zastrelit,ale my se jen divali".Je mi uplne blivno z takovych lidi...;-€

0/0
11.10.2011 17:03

employee

Re: typicke uvazovani

Tak si dej svoje "vepřo-knedlo-zelo" a mysli si, jak humánní smrtí onen vepřík pošel...!!

0/0
11.10.2011 21:06

Waya

Re: typicke uvazovani

sry,michas hrusky s jabkama.

0/0
12.10.2011 7:14

Spalovač šancí

Perfektní čas na střílení

V Brašově už napadl dokonce sníh, takže lov dostává novou dimenzi. Nemáte-li co za 14 dní o prodlouženém víkendu dělat, vyražte na medvěda R^ R^ R^

0/0
11.10.2011 15:52

obambiodřekykunene4

Re: Perfektní čas na střílení

Možná to pro tebe bude novinka, ale i lov se řídí jasně definovanými pravidly. Jedná se hlavně o způsob lovu a dobu lovu. Já jen doufám, že nejíš maso, aby byla diskuze vyrovnaná...;-)

0/0
11.10.2011 18:30

Spalovač šancí

Re: Perfektní čas na střílení

Doba lovu je v pořádku!!

0/0
12.10.2011 10:54

AsciiWolf

Redakci iDnes

Opravdu mne mrzí, že jste takovýto článek vůbec vydali.

V době, kdy se většina lidí, jimž není příroda lhostejná, snaží přírodu chránit a zachraňovat ohrožené druhy přijdete vy s článkem, který je vlastně návodem pro lov medvědů... :-/

p.s. Doufám, že jste schopni přijmout konstruktivní kritiku a tento příspěvek tudíž nebude cenzurován (smazán).

+1/0
11.10.2011 15:18

obambiodřekykunene4

Re: Redakci iDnes

no to je zase teorie o spiknutí lidstva, že? Medvěd hnědý je ohrožený druh? Kdepak jste na to přišel?8-o

0/0
11.10.2011 18:24

Joe-cz

Re: Redakci iDnes

člověk je přemnoženy a bohužel se nesmí lovit.

0/0
11.10.2011 19:19

obambiodřekykunene4

Re: Redakci iDnes

;-D....ale loví se , loví se....navzájem a docela často, skoro bych řekl po celou jeho existenci

0/0
11.10.2011 20:23

Waya

Jak vubec mohli jen

uvazovat o tom, ze by zastrelili tehotnou vlcici8-o8-o8-o

0/0
11.10.2011 13:00

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

Divíš se? Typický lidský přístup... ;-(

Podmanit si vše, co je živé; zastřelit krásné, inteligentní a majestátné zvíře jen proto, aby daný jedinec (ne, opravdu je nemíním nazývat slovem "člověk") ukojil své úchylné choutky a zvýšil si své zakomplexované ego tím, že si dokáže, jaký je "nadčlověk", že s puškou v ruce dokáže zabít tu "krvelačnou šelmu". Ne nadarmo se říká, že ve vztahu ke zvířatům je (téměř) každý člověk nacista...

ps. Ohledně lovu vlků, doporučuji si přečíst informace o každoročním lovu na Slovensku - www.wolf.sk/sk/vlky

ps2. Myslivci jsou legální pytláci a opravdu upřímně doufám, že tito zakomplexovaní jedinci (čest vyjímkám, pár jsem jich za život potkal), kterým jde víceméně o jejich zvrhlé "trofeje, budou v budoucnu konečně zakázáni.

+1/0
11.10.2011 15:15

Waya

Re: Jak vubec mohli jen

O tom Slovensku vim. Hruza.My se snazime napravit to,co jsme vybili,ale asi to nepujde tak lehce. Jestli to vubec pujde.S nazorem ohledne myslivcu souhlasim. Nejhorsi je strileni na kseft pro vyzrane bavoraky ,to jsou normalni jatka a jestli je to zvire chranene nebo ne je uplne fuk. O penize jde az na prvnim miste, ze?;-€

0/0
11.10.2011 15:17

wrah

Re: Jak vubec mohli jen

A nevadí vám, že na tom Slovensku ti vlci žerou převážně ovce, tedy zvířata chovaná lidmi pro obživu? A že když se je bača pokusí bránit, tak jde o krk i jemu? Oproti tomu se medvěd alespoň nažere přes léto a pak v zimě spí. Hladová vlčí smečka v zimě ohrožuje celý kraj.

0/0
11.10.2011 15:25

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

>A nevadí vám, že na tom Slovensku ti vlci žerou převážně ovce, tedy zvířata chovaná lidmi pro obživu?

Což jde dokonale řešit pořízením ovčáckého psa.

0/0
11.10.2011 15:32

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

>A že když se je bača pokusí bránit, tak jde o krk i jemu?

Nepodložené kecy.

>Hladová vlčí smečka v zimě ohrožuje celý kraj.

Další nepodložené kecy.

Doporučuji si zjistit něco o vlcích, než zde začnete vykládat tyhle nepodložené a naprosto hloupé (vlci na člověka neútočí, nenapadne-li je ovšem člověk; narozdíl od psů či kříženců, které zkazil člověk; počet útoků vlků na člověka za posledních 100 let je řádově menší, než počet útoků psů na člověka za půl roku), vy "wrahu". ;-)

0/0
11.10.2011 15:36

Duke._._Nukem

Re: Jak vubec mohli jen

radove mesni..8-o,dolozen neni ani jediny...:-)

0/0
11.10.2011 17:05

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

No jo, je to hrůza. Přístup nás, lidí (jako celku, ne jednotlivců), ke zvířatům je dost špatný a krutý.

V mnoha ohledech pro nás zvířata nejsou ničím víc, než jen živou hmotou, našim majetkem.

Mnohdy musí zvířata trpět naprosto zbytečně (kožešinové farmy; http://www.vixey.cz/farmy.htm či lov), jindy je situace naprosto bezvýchodná (velkochovy, testování léků či kosmetiky na zvířatech).

A zákony, týkající se týrání zvířat? Naprosto směšně.

Například hospodářských zvířat se tyto zákony v mnohém naprosto netýkají, tudíž tato zvířata mohou naprosto legálně trpět (raději zde ani nebudu popisovat metody typu "kastrace bez umrtvení" u telat či jak je zacházeno s chovnými zvířaty na kožešin. farmách). :-/

0/0
11.10.2011 15:28

wrah

Re: Jak vubec mohli jen

Nepletu li se, tak je vlk oficiálně škodná, kterou je dovoleno, ne li nařízeno střílet celý rok.

0/0
11.10.2011 15:21

Waya

Re: Jak vubec mohli jen

ja teda dost pochybuju o tom,ze na Slovensku je vlk tak premnozenej, ze je povolen celorocni odstrel. Bacove si maji chranit stada tim,ze si poridi psy jako jsou kavkazani apod,kteri jsou schopni stado ochranit. Ale to by je museli krmit, ze.To radsi budou bulet a nadavat na vlky a natahovat dlan pro dotace..

0/0
11.10.2011 15:25

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

+1

0/0
11.10.2011 15:48

AsciiWolf

Re: Jak vubec mohli jen

Tak to se teda opravdu pletete!

Vlk byl jako škodná brán v první (a na začátku druhé) polovině minulého století.

Doporučuji si doplnit "vzdělání". ;-)

0/0
11.10.2011 15:30

Waya

Re: Jak vubec mohli jen

Posledni vlk byl tusim u nas vybit nekdy v pulce osmnacteho stoleti mozna devatenacteho, priznam se,ze ted nevim. V lete na Male Fatre jsem videla stado ovci na pastvine a nebyl tam s nimi nikdo,ani pes ani baca. Nevim,jak v noci, ale samy se nabizely,at si pro ne nekdo prijde. A bacu jsem videla s takovym malym voriskem,krizenec asi ovcaka a ten by teda toho moc nezmohl. Kavkazani a stredoasiati to opravdu umi. Ja je nemam moc v oblibe,protoze mam ceskoslovenskeho vlcaka a tudiz k vlkum mnohem blize;-)

0/0
11.10.2011 19:37

obambiodřekykunene4

Re: Jak vubec mohli jen

každé stádo ovcí je pod kontrolou, vždy...to, žes ho neviděla, neznamená, že tam bača či jeho pomocník není...a ti "voříšci" jsou ve většině případů "inteligentnější", než většina tzv. psů s původem...on vlka nezadáví, ale upozorní člověka na jeho přítomnost...;-)

0/0
11.10.2011 21:44

Waya

Re: Jak vubec mohli jen

tak asi spal v lese....protoze jinak opravdu nevim,kde by byl.Bylo to na sjezdovce,celkem prudky kopec a dosti prehledny.

0/0
12.10.2011 7:13

elanius

Kvalitni cesta do Brasova

Jestli tomu co tam se rika kvalitni cesta tak teda nevim a o trech hodinach cesty bych se taky hadal. Z Campulungu do Brasova cca 80km to je na 2 hodiny.

Ale treba tam za pul roku co jsem tam byl naposled postavili dalnici.....:-/

0/0
11.10.2011 12:15

otrenuba

Brašov

Navrhuji přejmenovat Brašov na Barošov.

0/0
11.10.2011 11:38

obambiodřekykunene4

Re: Brašov

no, uvidíme po dnešku;-)

0/0
11.10.2011 11:43

Vlado Z

Zase přikrmování

To přikrmování medvědů se jim vymstí. Jednak si navyknou na jiný druh stravy a budou ji dále vyhledávat i jinde, druhak tím napomáhají jejich přemnožení, takže riziko škod se spíše zvyšuje. Možná jde ale spíše o to , aby měli zahraniční hosté více co střílet...

0/0
11.10.2011 11:00

obambiodřekykunene4

Re: Zase přikrmování

medvěd, jakožto vrcholový predátor(ač všežravec) nemá jiného konkurenta než člověka(nákazy a parazity nepočítám). Při rozumném odlovu(a ten se v Rumunsku dodržuje) není s medvědy problém(i když domorodci tvrdí něco jiného). Podobná situace s velkým počtem medvědů nastává na Slovensku. Doporučuji navštívit třeba na Liptove vesnici Biely Potok(jinak též městská část Ružomberoku). Nejlépe při sklizni kukuřice....;-)

0/0
11.10.2011 11:14

weneto

Re: Zase přikrmování

Zapoměl jste započítat největšího přírodního regulátora medvědů a tím jsou jiní medvědi. Je dokázáno, že staří medvědi zabíjejí mláďata, také je pozorováno, že pohlavně zralé, ale mladé medvědice jsou velmi často nelogicky bez mláďat. Většinou je to tak, že je nedokážou ubránit před samci respektive starší a větší medvědice vzbuzuje větší respekt a zabít jí mláďata si většina samců rozmyslí.

Pokud je lov prováděn normálně tak proti němu nic nemám, ale je nutno brát v potaz fakt, že odlovem největších medvědích samců se populace destabilizuje a může narůst více než bez zásahu. Počet medvědů se zvýší, váha a věk sníží.

0/0
11.10.2011 11:37

obambiodřekykunene4

Re: Zase přikrmování

dobrá poznámka, máš pravdu.... to, že mláďata jsou zabíjena starými(a nejen jimi) samci je známo i u jiných druhů(nemusíme chodit daleko stačí kočka domácí, nebo z lidoopů to dělají gorily apod). Narušená struktura populace je vážný problém, u nás se to stalo s černou zvěří(pro cenzora - divočáci).

0/0
11.10.2011 11:42

Lotras , Rudý český čert

A v zimě , pokud umíte dobře lyžovat

taj vám medvědi i zatleskají ;-D

0/0
11.10.2011 11:00

obambiodřekykunene4

Re: A v zimě , pokud umíte dobře lyžovat

a neměli by spíš chrápat?;-)

0/0
11.10.2011 11:42

falda

Pochybuji,

že medvědi netuší, že granule a jiná svinstva, která žerou z toho pařezu, pocházejí od člověka. Vzhledem k tomu, že mají čich daleko lepší než pes, je to dost nepravděpodobné. Takovýmto lovcům bych přál, aby je nějaký ten medvěd občas trochu počochnil. Pokud jsou medvědi v posledních letech agresivní, tak hlavně díky tomu, že jim takovíto lovci senzací ubírají životní prostor a ruší jejich klid. Taky mi přijde, že paní autorka nezná jiný dopravní prostředek než auto nebo čtyřkolku, příp. letadlo, a že rumunské hory jsou pro ni opět jen továrnou na senzace, aniž by je toužila více poznat. Mimochodem do Brašova jezdí z Bukurešti každou chvíli vlak a cesta je to krásná. V 80. letech ostatně nikoho téměř ani nenapadlo cestovat do rumunských hor jinak než vlakem i přímo z ČSSR. I to bývalo a dodnes je docela příjemné. Jenže dnes naopak málokoho napadne tam vlakem cestovat, pokud už tam vůbec cestuje, což je možná škoda. Holt už je jiná doba...

0/0
11.10.2011 9:29

Vodník+

Re: Pochybuji,

Také to tak vidím. Do Rumunska jsem také věšinou jezdil vlakem, ale nyní je to trochu komplikavanější protože na naší dráze jde vše od deseti k pěti a ČD před pár lety zrušila přímý rychlík Praha-Bukurešť, který zastavoval také v Brašově. Dnes se musí přestupovat v Budapešti což zdržuje.

Jinak Rumunsko je krásná a pohodová země, kterou určutě stojí zato navštívit.

Podařilo se jim celkem dobře se vyhrabat z marasmu, který tam po sobě zanechal Ceacescu a dnes je to normálně fungující země, kterou by člověk se zkušenosti z dob komunismu již ani nepoznal. Návštěvu rumunských hor vřele doporučuji.

0/0
11.10.2011 10:55

JMoudry

Re: Pochybuji,

R^ Až na ty řidiče tedy. Ale i tak tam jezdím rád.

0/0
11.10.2011 10:57

AsciiWolf

Re: Pochybuji,

R^

0/0
11.10.2011 16:31

Duke._._Nukem

Re: Pochybuji,

R^

0/0
11.10.2011 20:34

obejmi svého censorka za 14,90,-

To není pravda

V Brašově jsem byl a nenarazil na jediného, byť jen vycpaného medvěda.:-(

0/0
11.10.2011 1:18

JMoudry

Re: To není pravda

V zoo tam dva jsou .-)

0/0
11.10.2011 10:56

Lánik

Re: To není pravda

ty nejsou v Brašove ale v Sibiu

0/0
12.10.2011 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.