Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co v průvodcích o Maltě nenajdete a cestovky tají, nebo neví

Na krásné pláže, tajemné kostely a mystické stavby lákají téměř všechny průvodce Maltou. Ale už vám neřeknou, že na plážích se nehnete a bez auta se k nim dostanete až za několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vymrzovac2

Slečnu patrně poslali rodiče na english kurz....

....a po týdnu napsala ve škole referát o tom, co viděla. Já osobně bych tam "v sezóně" nejel, protože to tam může jet jen blázen, stejně jako jen blázen může jet na Maltu, protože tam není žádná příroda. Pobýval jsem tam několik týdnů v květnu, kdy sice ještě není prohřátá voda, ale zas tam není takové vedro a není tam přeturistováno. Nádhera! (Gozo, ne Malta). Celou dobu jsem jezdil JEN na kole a projezdil celý ostrov. Popravdě zatím jsem nezažil srdečnější rodinu, než byla ta moje hostitelská + její celá family.  Vadilo mi tam pouze jedno :    Voni nepijou !  ;-D

0/0
18.10.2011 13:33

diskutujte neslušně

Další článek opsaný z průvodců

Křišťálové lupy, tyhle z prstu vycucané články vám možná procházely před 20 lety, ale dnes si je přečtou lidé, kteří ta místa znají nebo tam dokonce žijí, takže se prosím přestaňte ztrapňovat - tohle už je několikátý opravdu hodně špatný článek za krátkou dobu - namátkou Lisabon a Cinque Terre.

0/0
14.10.2011 3:54

bluelagoon

Souhlas

Na Maltě jsem prožila 14 dní dovolené před 9 lety. Je tam co vidět, historie zajímavá a projeli jsme opravdu skoro vše. Zážitků mám spoustu, ale musím se také autorky zastat. Odpadky - přesně , jak popisuje, válejí se před domem v pytlích, občas jsou rozsypané nebo je pálí v kovových sudech u moře, takže si neužijete příliš mořského vzduchu, budˇ cítíte dým ze sudů nebo naftu z lodí (bylo nám řečeno, že s pořádkem to bylo dříve ještě mnohem horší). Zážitek z výletu do Modré laguny, naprostý děs. Nevím, proč tam vozí turisty, ale my tam byli na přelomu června a července, teploty 38 st. V Modré laguně nebylo, kde se schovat před vedrem, moře přeplněné lidmi a všude okolo lodě a smrad z puštěných motorů - pro mě jeden z nejhorších zážitků na Maltě. Králíka jsme tam snad ani neměli, jen hodně ryb, většinou lososy , ale plné kostí. Jinak výlet do Valetty byl zajímavý, Gozo je úžasné, na jedinou pláž s pískem Meliah Bay jsme jezdili žlutými busy. ..

0/0
13.10.2011 23:16

síma25

Souhlas

Musím se autorky zastat, sama mám s Maltou dost ošklivé zkušenosti. Doprava autobu děs běs, stalo se nám, že jsme čekali na zastávce, která byla přemístěna, aniž by na místě bylo jakékoli označení. A jelikož byla přemístěna jen pro některé linky a jiné tam pořád jezdily a zastavovaly tam spousty autobusů, trvalo dost dlouho, než jsme to vzdali. O plážích bych ani moc nemluvila, vzhledem k jejich množství, ale na všech veřejných, které jsme za pobyt viděli se opakoval jeden motiv - hromady odpadků. Jednou jsem tam málem stoupla na injekční stříkačku. Odpadků bylo plné i moře, občas jsme z lodě viděli plochy plovoucího bince veliké jako tenisový kurt tvořené petkami a všelijakými obaly. Byli jsme tam v září, takže občas i pršelo (což není výtka:) a tehdy jsme se detailně seznámili s jejich systémem vyvážení odpadků: nepoužívají popelnice, ale smetí v sáčku se nechává před domem. Jenže když zaprší, v kopcovitých městech tečou potoky vody, berou ty pytlíky odpadu a nesou je až do moře...

0/0
13.10.2011 21:52

síma25

Re: Souhlas

Jak už padlo níž, Malta není pro koupáky, to jsme věděli, jeli jsme tam za potápěním, vraky lodí a tak a to bylo zajímavé. Taky je super, že na ostrovech všichni mluví anglicky a člověk se bez problému domluví. Paní redaktorka si tam asi měla spíš koupit jazykový kurz místo vyhledávání slováků. Co se jídla týče, cenově dostupné a dobré, králíka jsem tam teda neměla, ale rybích specialit z čerstvých ryb tam bylo všude dost. Setkání s domorodci mě ale dost šokovalo: hned první den jsme se vydali na procházku po útesech v jižní části ostrova a cestou jsme co 100 metrů potkali nějakýho šílence, co tam střílel ptáky. Jen tak, ne jako na škodnou, prostě z nudy...

0/0
13.10.2011 22:01

crusty2

Re: Souhlas

Nezlobte se na mně, ale letět na Maltu za účelem ležení na pláži a koupání může jenom blázen co si o tom ostrově nikdy nic nepřečetl. Malta může nabídnout mnoho lidem co rádi cestují, poznávají jinou kulturu a historii. Co se týče zde stále zmiňovaných autobusů nemůžu posoudit, jelikož jsme autobusem nejezdili. Ale každá země má svoje návyky a svůj systém a ty by měl turista respektovat. Je to jako bych chtěl ve Španělsku ve tři hodiny oběd a když ho nedostanu, budu nadávat. Když má Španěl siestu nic s ním nehne. Zkuste jet do Afriky nebo do některých asijských zemí, budete ráda že vůbec nějaký autobus někdy přijede. V březnu jsme nikde žádný odpadky neviděli, systém odvozu odpadků mají jiný, ale myslím, že funguje celkem v pohodě. Jestli to není tím, že jste tam byla na konci sezóny. Ono podle mě spousta odpadků co jste viděla pochází od turistů a za to Malta nemůže. Jediné co mě opravdu vadí na Maltě tak je již zde zmíněná střelba ptactva Za to by zasloužili opravdu přes hubu.

+1/0
13.10.2011 23:59

Za pět minut dvanáct

Re: Souhlas

přesně tak, střelba ptactva je fakt humus....jinak mi Malta před cca 15 lety přišla v pohodě, možná tehdy tam ještě nejezdilo tolik turistů? Odpadky ani špinavé moře v takové míře, jak se to popisuje výše, jsem teda neviděla.

0/0
15.10.2011 13:31

síma25

Re: Souhlas

Já nevím, četl jste to celé? Jasně jsem napsala, že Malta není pro koupáky a my jsme tam jeli za potápením, tak proč se do mě navážíte, že jsem tam jela za účelem ležení na pláži?

A za odpadky na Maltě Malta nemůže, jelikož si myslíte, že je tam nechali turisté??? Takže daná země uklízí jen odpadky svých občanů?  Turisté tam nechápají spoustu peněz a Malta za to není schopná udržet ani základní hygienické normy. V Africe jsem mimochodem byla, ale myslela jsem, že když jedu do členského státu EU, že můžu čekat evropské standardy.

0/0
16.10.2011 7:32

Filip007

Vážená Michaelo Červená

Jsem si zcela jist, že na Maltě jste nikdy nebyla - možná prstem po mapě. Že máte tu drzost napsat o tomto souostroví takový blábol, to jenom dosvědčuje. Být šéfredaktorem MF Dnes, tak Vás na minutu vyrazím i s dveřma na chodník - s dovětkem, že takový nesmysly nepíšou ani v Blesku. Na Maltě i Gozu jsme byli na dovolené v plné sezóně a máme přesně opačné zážitky. To Vás někdo navedl k tomu, aby jste psala takový informace ?? Všechny

"bedekry", které jsem četl mi nic nezatajovaly - o čem psaly - to byla skutečnost. Nic mi netajila ani CK.

Rv

0/0
13.10.2011 18:20

lenoch07

Re: Vážená Michaelo Červená

V čem je ten článek špatný? Na Maltě jsem byl pět dnů a článek je vcelku výstižný. Modrá laguna je zoufalost, historický chrámy pěkný, ale podobný. La Valleta fajn, autobusy levné, ale nespolehlivé.

0/0
14.10.2011 15:08

DdM

Nehoráznost

Při čtení článku jsem nevěřil svým očím. Jak může novinář(ka) napsat takové nehoráznosti o zemi, kterou evidentně vůbec nezná a "vycucala" z tužky snůšku bludů, kterou posbírala zřejmě během týdenní dovolené, během které z Malty v podstatě nic nepoznala?

Lépe po Maltě cestovat autem? Proboha, možná někde po vesnicích, ale ve městech, kde není kde zaparkovat? Zvlášť když Malta má fungující autobusovou dopravu po celém souostroví. Je naprosto neprofesionální psát o hodinových čekáních v době, kdy nová společnost rozjíždí své linky. Navíc to byly pouze výjimečné případy. Pláže autorka zřejmě vůbec neviděla.

A ceny. Vždyť na Maltě nakoupíte za stejnou cenu jako v ČR!!! Samozřejmě, že ne večeři na promenádě, ale to je stejné jako v Itálii, Řecku a podobně.

A takhle bych mohl pokračovat.

Myslím, že mnohem přesnější informace lze nalézt například na www.mesialbum.wz.cz

0/0
13.10.2011 17:31

vymrzovac2

Re: Nehoráznost

čemu se divíte? Pošlete-li svýho rozmazlenýho fracka na Maltu na týdenní kurz angličtiny, tak potom ve škole napíše úplně stejný referát..........

0/0
18.10.2011 13:25

vlabachaa

Není to jak píšete

Přidávám se k nesouhlasu. Letos jsme tam s přítelem byli. Bydleli jsme na Cominu a procestovali Gozo. Co se týká Blue lagoon nechápu proč vás obtěžovaly splodiny od lodí, když jsou za bojkama?A celkem daleko...zvlášť ty největší.Písečná pláž byla naproti na Cominottu. Docela jsem se smála z Cominiota lidem, kteří na druhým břehu zápasili o lehátka, který stojí asi 10 eur. Říkám si proč lidé jako vy vůbec jedou na nějaký výlet, když je zajímá, kam si lehnou a ne jaká tam je příroda. To už je fakt lepší se někam plácnout na Ramla Bay apod. Jinak autobusy..my třeba využili těch okružních - hop on-hop ff. Přijde mi to nejlepší, zvlášt, když se jim měnily ty řády..2 linky jsou na Gozu a asi 4 na Maltě..a jedou i do Valetty, tak opet nevidím problem... Takže pro nás byla dovolená na Maltě úžasný zážitek a určitě se tam vrátíme. Je mi líto chudáků, kteří Vám uvěřili, protože se ochudí a skvělý zážitky..

0/0
13.10.2011 14:51

Ježikača

diletantský

článek. neuvést nic o historii ostrova, o Maltézských rytířích a jejich chrám shodit tak ubohým komentářem... nic o úloze Malty jako strategického místa, o jejích přístavech. nic o originálním maltském skle. nechápu, proč vyjde článek bez informační hodnoty. mmch, autobusy nejezdí sice striktně podle jízdních řádů, ale nikde jsme nečekali "hodiny".

0/0
13.10.2011 12:21

Hrustic

Re: diletantský

Takove informace si muzes najit za 5 vterin na internetu. Tady slo hlavne o zivot prakticky turisty - doprava, plaze, jidlo, sluzby ...

0/0
13.10.2011 19:52

Ježikača

Re: diletantský

a kecá i v tom.

0/0
13.10.2011 20:08

Hrustic

Re: diletantský

Nevim. Tezko muzes nekomu vyvracet jeho spatne zkusenosti - ikdyby byly ojedinele ....

0/0
13.10.2011 20:24

Ježikača

Re: diletantský

to je fakt. takže já si nechám pěkné vzpomínky a kdo si je nepořídil, ať si nechá svoje. ale taky by je nemusel vydávat za absolutní pravdu.

0/0
13.10.2011 20:27

PŠR

:-)

Malta není primárně o koupání v moři. je to ostrov, po kterém lze pohodlěn cestovat autobusem, ale paradoxně pláží je málo a jsou dost přeplněné. Jinak spousta památek a pohoda.

0/0
13.10.2011 12:01

ipm

Re: :-)

jj, malta ma asi 200km pobrezi, z cehoz je pouze 2,5% plazi, takze jestli dobre pocitam tak celkem asi 5km. na ne se musi narvat maltani a 100tis turistu kteri tam prijedou za mesic, to je X lidi na metr .... no jeste ze hodne hotelu ma koupaci mola. Stejne je nejlepsi zajet nekam bokem a koupat se ze skaly :-)

0/0
13.10.2011 15:04

tresinecka

To je snad nějaký vtip

Milá paní redaktorko,

taky pracuji jako novinářka a musím říct, že jsem se u Vašeho textu zastyděla. Někdo už níže zmínil, že je to jako sloh z 9.třídy - ano, tak tento článek působí.

Další věcí, která mě opravdu rozčílila, je Váš názor na Maltu. Jezdím tam každý rok, nějakou dobu jsem tam pracovala a mám na Maltě plno přátel (a musím říct, že dobrých přátel). Malťané jsou přátelští a dobrosrdeční!

Z textu se mi zdá, že Vám vůbec nešlo o to, abyste ostrov poznala. Malta má určitě co nabídnou, procestovala jsem mnoho zemí světa a mohu říct, že Malta je jednou z nejkrásnějších krajin, jaké jsem viděla. Jinak by se tam netočily filmy jako jsou například Trója nebo Mnichov, Phil Collins by tam neměl dům a Malta by ani nebyla tak vyhledávanou destinací pro mnoho světových celebrit.

Malta je extrémně živý a krásný ostrov. O to víc mě mrzí, že jste jej popsala jako špinavé místo bez atraktivity. Protože pokud bych Maltu neznala, nikdy bych tam po přečtení Vašeho článku nejela.

+1/0
13.10.2011 9:57

Martinos

Paní redaktorko - zkuste Maltu poznat trochu lépe

Také nemůžu s paní redaktorkou úplně souhlasit. Na Maltě jsem žil 4 roky a za tu dobu jsem objevil nejen samotnou krásu Malty, ale i mentalitu místních, na kterou si zkrátka musíte zvyknout :-) Také jsem zažil dlouhé čekání na autobus, to k tomu ale patří. Malťané se nepoženou, aby vám s autobusem přijeli na minutu včas a když nepřijedou, tak zkrátka nepřijedou. Když je paní redaktorka zvyklá na jiné podmínky, může jí to připadat nenormální.

Pokud už jedete lenošit na Maltu a nechcete objevovat zajímavá místa, tak se podívejte na menší pláže na západu a severu - na Maltě je přes 20 menších pláží, o kterých turisté neví a kde se rozhodně nebudete tísnit v davu cizinců.

Určitě mohu doporučit i rybaření a potápění na Maltě. Pro ty, kteří se chystají na Maltu, bych doporučil výlet naplánovat na začátek května - turistů je v té době na Maltě minimum a počasí je tu ne výlety ideální 23-25 stupňů.

+1/0
13.10.2011 8:14

Profesor_Nula

Letos jsem tam byl

Blue Lagoon jsem měl pár minut pěšky za barákem. Koupání je tam opravdu krásný, ikdyž co se týká toho množství lidí přivážených na lodích, tak to je pravda - nejlepší fleky jsou ale na Cominotu (místo sezení na ostrý skále menší plážička, to si holt musí člověk přivstat :-))) Navíc Malťané nejsou úplně pořádní a pak taky nejsou příliš vřelí (spíše naopak).

0/0
12.10.2011 22:24

Selinunte

Malta - malý ostrůvek ve středomoří

Na Maltě jsem byla v  tomto roce dvakrát. Od 1-11.8. s manželem a od 6-21.9 s kamarádkou. V srpnu byly pláže  i autobusy opravdu přeplněné, ale září to byla pohodička. Třetina lidí co v srpnu a teploučké moře. Projela jsem Maltu i Gozo křížem krážem autobusem i autem s místním průvodcem. Největším zážitkem z celého pobytu ale byla festa v Mellieze. Čtyři dny oslav. Ohňostroje, procesí , přehlídka kapel,všude se prodávaly místní produkty, víno se nalévalo do velkých číší, bylo otevřené celé obrovské podzemí pod městem. Přehlídka  veteránů , vystoupení zpěváků, skupin, pěveckých sborů, chrámového sboru, vystoupení malých zpěváčků - každý dostal pohár - každý byl vítěz. Slavilo se téměř dorána. A ráno bylo město zase krásně uklizené. Malťané rádi slaví a umí to! Když na Maltu tak v září. www.youtube.com Epic Synchronized Fireworks Show - 2011 - Mellieha ;-D

+4/0
12.10.2011 20:55

HnB

Redaktorka byla asi jinde....

V září jsme byli s přítelkyní 14 úžasných dní na MaltěV. Procestovali jsme také Gozo a Comino. Blue Lagoon je atrakce, s neuvěřitelně průzračnou vodou, a proto tam taky musí být narváno.... Pokud redaktorka píše u jedné z fotek, že na Maltě jsou hlavně kamenité pláže, tak asi nebyla na těch největších a nejznámějších jako Golden Bay, Ghain Tufieha Bay, Paradise Bay a mnoho dalších. Autobusy jezdí samozřejmě i v nočních hodinách.

Článek působí jako slohová práce žáka z výletu v 9-té třídě. Rv

+1/0
12.10.2011 20:49

mam-rad-pivo

Lidi jsou jak kobylky

Jak se z něčeho stane masovka, tak je po tem houno. Na dovolené je potřeba vybrat si takové místo, kde je přístup pouze pěšky a aby to bylo kus cesty, nejlépe s kopce / do kopce a hůře schůdným terénem, to ty líné, tupé masy spolehlivě odfiltruje a ti, kteří se nenechají odradit, jsou odměněni pěknou, romantickou divokou pláží, kde to není hlava na hlavě R^

0/0
12.10.2011 20:09

Big-M

Re: Lidi jsou jak kobylky

pláž na kopci?

0/0
12.10.2011 20:45

mam-rad-pivo

Re: Lidi jsou jak kobylky

"S kopce / do kopce" = na pláž s kopce, z pláže do kopce, protože na kopci pláže nebývají. Však to je v pořádku, že se zeptáte, když vám něco není jasné.

+1/0
12.10.2011 21:10

Paglia Orba

Malta je hornatý ostrov ????

;-D;-D;-D;-DA kde že se ty hory na Maltě nacházejí ????;-D

0/0
12.10.2011 18:50

ipm

Re: Malta je hornatý ostrov ????

pravda, hory bych tomu nerikal, ale jinak je to tam samej kopec. btw nejvyssi hora malty je skladka odpadku :-)

0/0
13.10.2011 13:06

Martin222

Nerozumím tomuto článku

Já jsem byl taky asi na jiné Maltě, jak už tady psal někdo níže..... Blue Lagoon totiž není rozhodně jediná pláž na Maltě a vzhledem k tomu, že většina hotelů stojí na pobřeží, tak z hotelu to možná na koupání trvá hodiny jen hlemýžďům a podobným živočichům, ale pro lidi jsou to pouze minuty chůze.... Také autorka zapomíná, že v turistických oblastech je po skončení denní veřejné dopravy zavedena noční doprava, takže i v noci se dá bez problému cestovat veřejnou dopravou.... A autobusy zde přes den jezdí každou chvilinku, takže když se člověk do prvního nevejde, tak další je tam během pár minut..... Jednu věc bych ale Maltě vytknul a to je zpomalenost jejich obyvatel, takže pokud vás například v restauraci obsluhuje Malťan, tak je to docela zážitek. To ale není moc časté, protože ve většině restaurací pro turisty pracuje nejen hodně Slováků, ale i Čechů, kteří na rozfíl od Malťanů umějí makat.... Takže se domluvíte a ještě jste obslouženi rychle :-)

+2/0
12.10.2011 17:42

alunka

Malta je úžasný ostrov

Byli jsme s manželem na Maltě dvakrát, vždy po 15 dnech. Prošli jsme ji skrz i naskrz pěšky i projeli autobusy.Navštívili snad všechny pláže, které nabízí, ostrovy Comino i Gozo. Byli a jsme Maltou unešeni., vždy jsme se perfektně domluvili, vynikající kuchyně. Bohatý noční život v Pacevill a nezapomenutelné karaoke. Koupili jsme si vždy týdenní jízdenky, dopředu se vybavili všemi možnými informacemi i jízdními řády. Určitě se tam opět vrátíme, nejlepší pizu jsme jedli na Sicilíii a na Maltě v obyčejném baru měli stejně báječnou. Ano v sezóně jsou autobusy přecpané, ano ve špičlkách je problém, také Malta má asi 360 tisíc obyvatel a v sezóně až dva miliony i více, takže to musí být někde znát. Personál velmi vlídný a ochotný. My jsme objevili po prozkoumání Golden bay, Mellieha bay, Armier bay, Paradise bay a Blue Lagoon, pláže u Blue Gotto a dalších, nám nejvíc vyhovovala Gnejna bay, byli jsme velice spokojeni. Malta je prostě oblíbeným ostrovem. Co se nelíbilo, nabubřelí Angláni.

+2/0
12.10.2011 17:35

ipm

Re: Malta je úžasný ostrov

gnejna ze skaly na pravy strane je super, jeste lepsi je to dojit si kousek dal smerem na karrabu a tak se vyvalit na skalnaty kose. Jen tam dolu nejjede bus a musi se autem nebo pesky z mgarru :-(

0/0
13.10.2011 13:10

výtržnice

ani zadarmo

na malte jsem byla jediné co bylo hezké tak jejich staré autobusy a Valetta. Jinak navoněná předražená bída, uvidíte jen kostely, kostely, kostely....už by mě tam nedostaliani zadarmo. Ta zeme nemá co nabídnout

0/0
12.10.2011 17:25

marcorra

na maltu se silnickou

nevite (z vlastni zkusenosti), jak to na malte vypada s mnozstvim a kvalitou silnic, pripadne se vztahem mistnich k silnicnim cyklistum? da se tam tyden smysluplne jezdit?

0/0
12.10.2011 17:25

Profesor_Nula

Re: na maltu se silnickou

No co jsem viděl, tak tam jezdí dost zostra a z průvodců jsme měli i informace, že je to místo s velice vysokým počtem nehod cyklista Vs. auto. Takže opatrně! Silnice tam jsou většinou dost úzké, ne vyloženě špatné, ale holt úzké.

0/0
12.10.2011 22:28

marcorra

Re: na maltu se silnickou

diky ;-)

0/0
13.10.2011 10:15

Ježikača

Re: na maltu se silnickou

především se jezdí vlevo. a od zde žijících krajanů vím, že u policie převládá názor, že za nehodu může cizinec. dost kopcovitý terén, ale kásné výhledy, pokud jste cyklista-maniak, užijete si.

0/0
13.10.2011 12:16

ipm

Re: na maltu se silnickou

musi se bokem, mimo hlavni silnice. Vetsinou je to horsi asfalt, ale da se to. Lepsi je to na crossu, je tu spousta super mist dostupnych jen po polnackach.

na tyden to na silnicku da, pokud nejsi lamac kilometru. Za den dokazes objet maltu kolem dokola :-)

0/0
13.10.2011 13:14

marcorra

Re: na maltu se silnickou

diky za vsechny reakce. mam rad stredomorske ostrovy (kypr, sardinie, sicilie), lakala by me i malta, pokud by s nima, co se kola tyce, byla aspon trochu srovnatelna. cross se me bohuzel netyka, lamani kilometru celkem ano... tak uvidime ;-)

0/0
13.10.2011 23:50

tokajda

Pravdu má náčelník!!!

+1/0
12.10.2011 16:49

meerkat

plazova povalecka

Na Malte jsem byla minuly rok a evokuje mi neco uplne jineho nez pani redaktorce. Na Blue Lagoon se mi libilo, protoze jsem tam jela ten ostrov prozkoumat a poznat. Tezko vysvetlovat cloveku, co tam jede flaknout sebou na lehatko. A mimochodem, z Malty mam doted jedny z nejsilnejsich kulinarskych zazitku (a kralik to nebyl).

+1/0
12.10.2011 15:32

A přece se maže...

Re: plazova povalecka

Haf haf?

+2/0
12.10.2011 23:03

meerkat

Re: plazova povalecka

kachnicka

0/0
13.10.2011 12:29

tomas__marny

Tak nevím.

Asi jsem byl na jiné Maltě. Hodnotit přeplněnost pláží podle Blue Lagoon je nesmysl. To není pláž, to je turistická (tj. masová) atrakce. My jsme jezdili na Golden Bay na jižní části ostrova. Že autorka čekala několik hodin na autobus a potom jí byla zima kvůli klimatizaci? Zřejmě nepochopila místní systém. Autobusy nejezdí podle jízdního řádu, ale podle vytížení, ale dost často. Klimatizovaný? To zastavila asi nějaká cestovka. Místní autobusy jsou ikony staré padesát let. Jediným vybavením je provázek přes celý autobus. Pokud zatáhnete, řidič vám zastaví kdekoliv to jen jde. Cesta ze severního okraje na jižní se dá stihnout v pohodě (i čekáním) za 30 minut. Ostrov má cca 10-15 km na šířku, takže za zmiňované 3 hodiny by se dal přejít i pěšky. Možná vše vysvěluje věta "..nefunguje klima, líčíme kostrbatě v angličtině.". Ano Malta je spíše pro cestovatele, ty, kteří chějí poznat místní zvyky a kulturu. Pro typické plážové povaleče z cestovek, kteří mají vše dopředu nalinkované, to není.

+5/0
12.10.2011 14:29

crusty2

Re: Tak nevím.

Naprosto souhlasím, pokud chce někdo trávit dny na pláži tak si myslím, že ve Středozemním moři jsou desítky vhodnějších ostrovů. Malta dokáže ale nabídnout mnoho lidem kteří chtějí něco vidět a poznat. Ostrov je to malinký ale co metr půdy to kus historie. Ostrov se dá kompletně poznat během šesti dní, není tam draho, auto lze půjčit také celkem levně. Nechápu tedy moc článek který autorka napsala. Pokud by opravdu pečlivě četla trochu kvalitního průvodce tak se v něm dozví, že Malta není typický ostrov pro lidi co vyhledávají pláže a celodenní lenošení u moře. Každopádně Maltu doporučuji všem cestovatelům. Je tam co k vidění.

+2/0
12.10.2011 15:03

sobak

Re: Tak nevím.

Byl jsem tam před rokem, není to pro zhýčkané redaktorky, pokud chtějí ležet na pláži, musí na maltě sáhnout pořádně do kapsy, vůbec tu chybí gozo nebo výlet s charlieho speedbotem z ghajn tuffiehy na jih kolem pobřeží do opravdu jeskyně, kde si zaplavete v průzračně modré vodě, pěkná pláž na opačném konci paradise bey než je lodní terminál na gozo, jeskyně ghar dalam a ghar hasan, ale největší zážitek byl tradiční ohňostroj v  Gudji. Jediné co je v článku pravda je že je výhodné koupit si týdenní jízdenku, jenže ta platí pouze na Maltě, na Gozu dávají papírové jízdenky podle ujeté vzdálenosti a celkově tam jezdí autobusů míň, zvláště na západ ostrova, další dobrá věc je koupit pokud chcete navštívit pár místních zajímavostí turistickou muzejní kartu, která platí i na gozu, neplatí ovšem v katedrále ve valettě a v soukromých muzejích v mdině a valettě, kde jsou překrásné dobové interiéry. Maltu stojí za to navštívit a nemusí to být drahé pokud poletíte z Krakowa.

0/0
12.10.2011 15:05

lukino1

Re: Tak nevím.

Jenže svět se mění - i Malta. Od léta jezdí nové autobusy, v prvních týdnech byl prakticky katastrofální stav. Na autobusy, které dříve jezdily co 10 minut se čekalo i 2 hodiny, velké autobusy se nikam nevešly, byly strašně moc klimatizovány. O četnosti se nedá ani mluvit.

Golden Bay na jihu? Co třeba se naučit světové strany... Btw. vyfotit Blue Lagoon v oblasti "přístavu" je totální nesmysl, tam se normálně nekoupe.

0/0
12.10.2011 16:52

ipm

Re: Tak nevím.

no od melliehy je na jihu, zase rikat ze je na zapade taky neni uplne pravda

0/0
13.10.2011 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.