Diskuse k článku

Túra do italského Courmayeuru má velkého tichého společníka. Mont Blanc

Courmayeur a kopce nad městem je známý spíše jako vyhlášené lyžařské centrum nebo jako výchozí bod pro vážné výstupy na Mont Blanc. My jsme při pěším přechodu objevili několik úchvatných vyhlídek na celý hřeben nejvyšší evropské hory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ostřelovač

Ale prd nejvyšší hora, tou je elbrus, což západní lobby děs

11.10.2011 17:13

ostřelovač

Re: Ale prd nejvyšší hora, tou je elbrus, což západní lobby děs

...ně sere

11.10.2011 17:13

Baby_Blues

Skvele vzpominky

a pro mnohe horaly jiste nic noveho. presto mi clanek mile pripomnel nadherne vzpominky na nasi svatebni cestu z TMB pred 11.lety. nejlepe stravenych 14dni! Chaty se MUSI zahrnout, bez toho se neziska ta spravna atmosfera, prijde se o kontakt s lidma a mistni kuchyni - ta jejich polenta, tepla cokolada, schnaps, jejich kafe, fondue ... nema to chybu.

Vrele doporucuju.

6.10.2011 14:25

Re: Skvele vzpominky

Přesně tak!! Na chaty vzpomínám strašně rád, totální babylon z celýho světa, horalové z Kanady, Irska, Francie, atd, u jednoho stolu, vyprávění zážitků, a ty jídla na prostejch chatách spolu s několika džbánky červenýho na regeneraci... to prostě nemá chybu! ;-)

6.10.2011 16:24

drobnustka

z italske strany (v zasade z Valle d´Aosta) je znaceni prevazne v italstine jako Monte Bianco.....a to i kdyz Courmayeur zni sakra francouzsky

6.10.2011 13:31

Jacare

Re: drobnustka

...protoze ve Val d'Aosta se mluvi Piemontese (Piemontèis), coz je rec podobna Occitan resp. Catalan. Takze vlastne Mont Bianch ;-)

6.10.2011 16:12

Re: drobnustka

cili "lanque-do´c" francouzstina ?

6.10.2011 16:40

Jacare

Re: drobnustka

Spravne, langue d'oc, ale ne francouztina

6.10.2011 16:44

Re: drobnustka

Dekuji pekne za vysvetleni :-)

6.10.2011 17:12

děkuji

6.10.2011 18:16

Courmayer

Jojo, celá trasa je parádní, loni jsem šel TMB v září a 9 dní bylo azuro, MB jsme z Col Seigne viděli jasně.. Ale je velká škoda, že když jdete TMB, že nespíte na horských chatách a farmách. Už jen na těchhle 2 dnech jste minuli dvě fantastické místa: horskou farmu Mottets na konci francouz.údolí pod Col Seigne - naprosto skvělé místo s domácí kuchyní a originální noclehárnou ze starého chléva, a pak druhou chatu - Bonati kousek od sedla Sapin směrem na Švýcarsko. Proč jste se proboha vraceli do Courmayeru? Bonati nemá chybu, celá je věnovaná horolezci Bonatimu, všude fotky z jeho cest, nová chata, super pohodlná velká noclehárna v podkroví. Báječné místo. Moc velká škoda, že to vynecháváte... Jinak TMB je super.

Letos sem šel zase v září TMR - Tour de Monte Rosa a taky dobrý, akorát v Itálii krutá dřina, za den třeba i +1800m / -2500 m.....

Horám zdar.

Kdyby chtěl někdo komplet popis trasy i s cenama chat, atd, ať mi sem písne.

Petr

6.10.2011 8:52

ellik

Re: Courmayer

Prosím o ten popis. ellik@volny.cz

6.10.2011 9:47

rom_axl

Re: Courmayer

Dobrý den. Také bych měl zájem a poprosil poslání na email rom_axl(at)yahooo(dot)com. Předem díky.

6.10.2011 9:56

Mravenec v sedmimílových botách

Re: Courmayer

Sice jsem to v dohledné době v plánu neměl, ale třeba je změním. Nechceš to dát na web a poslat sem odkaz? A jinak prosím taky, mazvara na seznam.cz. Díky.

6.10.2011 10:05

Re: Courmayer

Děkuji předem za popis Míra maxxxi@seznam.cz

6.10.2011 11:49

Alechin

taky si prosim alechin@klikni.cz

6.10.2011 11:57

RudaG

Re: Courmayer

Také prosím o zaslání podrobností. Moc díky..   r@kp.cz

6.10.2011 12:14

Re: Courmayer

Taky moc prosím prosím... a děkuji. Míra mirjur@centrum.cz

6.10.2011 13:27

K.O.U.B.A

Re: Courmayer

Moc prosím taky o zaslání a děkuju:  jenda.kouba@email.cz

6.10.2011 15:43

Re: Courmayer

Koukám, že se vás tu zájemců sešlo docela dost. Opíšu si vaše maily a až to zpracuju, tak pošlu. Ze všech cest dělám itineráře pro ostatní (jezdíme hodně obytňákem po evropě), ale TMB a TMR ještě zpracované nemám. Ale brzy bude... ;-)

6.10.2011 16:27

alexa007

Re: Courmayer

Zdravím a také  moc prosím o zaslání bližších info o TMB i TMR, budu vděčná za jakékoliv  tipy, rady, doporučení.....díky díky - alexa2007@seznam.cz

7.10.2011 9:28

luduf

prosím taky o popis. Díky

fik@klikni.cz

6.10.2011 18:18

Re: Courmayer

Já šel TdMB předloni a nejlepší trek, co jsem kdy absolvoval. A přesně jak tu někdo píše noclehy nahoře v chatách jsou nezapomenutelný! No a letos také v září jsme šli TMR a trochu zklamání spousta chat zavřená! Jediná chata otevřená byla Ferraro. Jinak souhlas byla to obrovská dřina. Celekm za 9 dnů nachozených cca13 000 výškových metrů!! A pohledy na Matterhorn prostě nádhera. A cíl v Zermatu, moc pěkné městečko, i když značně drahé. Pro zájemce fotky z TdMB a TMR

6.10.2011 19:29

fantazieR^

6.10.2011 21:14

Re: Courmayer

Jo díky, je to dřina, ale krásná dřina. Za 14 dní na týden "jen" do Tater, už asi po desátý, ale stejně se těším :)

6.10.2011 21:20

Re: Courmayer

Ahoj, já šel taky TMR v září! A "tibetská" chata Ferraro je taky moje nejlepší chata letos na TMR!! Super atmosféra, supr místo a super paní domácí.... a 5 chodů k večeři nemělo chybu... ;-) Kdys to šel? Já od 10.-17.9. Celou dobu azuro, parádně to vyšlo. Taky jsme byli rozčarovaní ze zavřených chat (Gabiet, Guglielmina, Pastore, atd), takže jsme museli občas až do údolí (Alagna) a tím si přidávat +/- metry.. Hory v Itálii úplně prázdný, co? Nepotkali jsme na túře za den třeba vůbec nikoho, a vůbec za celých 8 dní jsme rozhodně potkali víc kamzíků, kozorožců a svišťů než lidí... :-) Italská strana je opravdu dřina, hlavně ty 3 sedla (Olen, Turlo a Moro). I bysme si rádi občas třeba dolů pomohli lanovkou, ale vše zavřeno... ;-)

Mrknu na tvoje fotky a pak pošlu svoje.

Petr, Pardubice

7.10.2011 8:51

Re: Courmayer

Kudy jste šli prosím? Že jste nachodili +13000m za 9 dní. Podle fotek zatím stejná trasa jako my (na fotkách chybí ale část Zermatt-Saas Fee po Europawegu) a my za 8 dní nastoupali necelých +9000m. (měřeno hodinkami Suunto s přesností 5 m)... ;-)

7.10.2011 9:57

Re: Courmayer

Ahoj, co se týká chaty Ferraro naprostej souhlas! Paní chatařka neměla chybu starala se o nás jak o vlastní :) u ní jsme spali noc 14.9 na 15.9.

Jinak my jsme startovali 9.9 z Prahy letadlem do Bergama ten samý den vlakem do Vispu tam nocleh další den busem do Saas Almagenu no a pak už jen po svých....A končili jsme 16.9 v Zermattu tam nocleh ráno vlakem ( pekelně drahým) do Bergama a 18.9 letadlem zpět domů.

Výškové metry jsme počítali podle mapy a průvodce TMR, kterého jsme dostali v infocentru - už si nevzpomenu kde :(

Kolik Vás chodí? My jezdíme ve třech, samí kluci ;-D Loni jsme dali Gran Paradiso v Itálii, taky super zážitek viz fotky tamtéž. Rád se podívám i na Tvé fotky. Pěkný den Martin Praha

7.10.2011 16:41

Re: Courmayer

Ahoj, díky za návod na dopravu! I když ve třech už by možná stálo za to zvážit cestu autem... Bergamo jsem taky využil, letos v červnu, z Brna (zpáteční letenka za 350Kč), pak vlakem do Tirana na It-švýc. hranice (10EUR) a pak jsem chodil v okolí Berninského průsmyku. Takže doprava za hubičku a luxusní zážitky - zřejmě to nejlepší, co jsem realizoval za posledních 20 let... :-) Červen je tam v podstatě ještě jaro, taje sníh a všude jsou horské bystřiny, vodopády, květena... prostě nádhera.

8.10.2011 17:12

Re: Courmayer

Jo tak tomu říkám umění cestovat! Ty ceny jsou parádní! Je fakt, že hory jsou krásný za každého počasí. Letos v červnu jsem byl s manželkou ve V.Tatrách a 2/3 pobytu nám propršelo, ale stejně na to vzpomínáme v dobrém. I tak jsme byly celé dny na tůrách a zdaleka jsme v terénu nebyli sami. Pěkný večer

8.10.2011 19:26

Re: Courmayer

Asi máte pravdu s tím počasím, zrovna teď jsem měl být někde na hřebeni v Roháčích a místo toho sedím doma u komplu, protože jsme to kvůli počasí zrušili. Tak nějak jsme si říkali, že chodit v dešti a mlze po horách, navíc od 1000m zřejmě sníh, teploty pod nulou, zledovatělý terén..., že by to nebylo to pravé odreagování... spíš jen trápení. Nevím. Asi je to i o nátuře. TakžeR^

9.10.2011 11:16

Re: Courmayer

Ahoj, ta doprava zní zajímavě. My teda jeli autem (Pardubice - Tasch 1100 km, 12 hodin). Chodím s tátou, jen ve dvou. Já 40, táta 61. Jednou za rok si takhle vyrazíme...

Mrknu na to Paradiso. Musím zpracovat fotky a pak to dám někam na web, nebo pošlu mailem.

Výškové metry trasy (pokud jste nikde nejeli lanovkou a využili pouze bus ze Saas Fee na Mattmark) je cca + 9000 m. Pokud jste si nepřidávali varianty, tak to nedosáhne ani + 10 km jako TMB. Ale i tak je to nářez, hlavně ta Itálie... :-) Tam ty denní převýšení byly větší než na TMB...

Včera sme koumali, kde jsme Vás mohli minout, protože my to šli obráceně, a podle data jsme došli k závěru, že někde pod sedlem Turlo (my šli nahoru a vy dolu). Za den tam v září člověk potká tak do 10 lidí, takže jsme si vzpomněli, že nějaký 3 kluky s báglama sme míjeli...:-) Je to sranda, svět je malej.. škoda, že jsme nepokecali. Ale znáš to, to je jen HI nebo HELLO a člověk ani neví, že míjí Čechy...

Horám zdar a přeju hezký zbytek víkendu! Petr

8.10.2011 18:22

Re: Courmayer

No já ty metry nepočítal, počítal je kolega cestou ze Zermattu. A my jsem si vyšlápli i na Mattmark:) lanovku jsme nevyužili nikde, jak jsi psal výše, byly zavřený. Taky by mě zajímalo kdeže jsme se minuli, měli jsme velký batohy a jeden z nás tam měl nahoře na batohu lano ( původně bylo v plánu výstupy na ledovce ) a já mám na báglu naší vlaječku.

Potkali jsme jediný Čechy, pár kluk se slečnou, a šli stejným směrem jak Vy. Další znak je, že všichni 3 máme na krku zrcadlovky Canon. Na fotky jsem zvědavej, to je ostatně další velký koníček - focení. My jezdíme takhle 2x za rok. V červnu na prodloužený víkend někam do Rakous ( letos Grossvenediger) no a pak v září na větší akci 8.10dní. Jezdíme ve třech já 43 a mlaďasové oba 30let. Takže mám docela honičku jim stačit :) No a pak ještě občas vložíme nějakou menší akci, jako třeba teď na konci června jedem do V.Tater, Rysy Koprovský štít apod. Spíš co dovolí počasí... Pěkný večer Martin

8.10.2011 19:23

Re: Courmayer

oprava    ne června ale října.....

15.10.2011 14:54

leona100

Re: Courmayer

předem dík za popis minovoty@seznam.cz