- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nepochopil jsem, proč se upustilo od záměru tří lanovek Velká Úpa - Vlašský hřbet - Javoří důl - Javor a má se to natahovat rovnou z Úpy na Javor? Takhle se teda v Javořím dole lyžovat nebude? Teď je tam pár vlíčků, který ale na sebe nenavazujou a nevedou ani k Javoru ani nad Úpu. Byla by to škoda, je to krásnej žleb a bylo by to takový trochu alpský romantický polyžováníčko.
Kdo se chce podívat na vrchol hory, nechť si tam vyšlápne sám
Nevím, jak by fungovalo po vzoru Švýcarů oprášit staré plány na dobudování železničních tratí do Pece, Špindlu a propojky Rokytnice - Harrachov s tím, že vlak by jezdil přímo k dolním stanicím lanovek (technicky to není problém) a na stávajících silnicích výrazně omezit vjezd. Ve Švýcarsku to funguje... ale u nás nevím. Přitom by to nejspíš nebylo dražší než stavění lanovek přes kopce, které v podstatě mají řešit něco podobného (vytěsnit auta z Pece do Úpy), nicméně o dost méně elegantně.
Nákladový rozdíl mezi postavení dvou lanovek a protažením železnice do pece či špindlu, je v rozdílu několika řádů.