Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krkonošské boudy po slavné panoramatické stezce. Hezký denní výlet

Pokud se chcete projít po nejvyšších partiích Krkonoš a zároveň si prohlédnout některé slavné boudy, vydejte se od Špindlerovky po panoramatické stezce. Na celodenním výletě vás čekají nejen krásné výhledy, ale také poznání, že požáry horských chat jako by byly odpradávna jejich prokletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petkan

Labská bouda

To je opravdu inteligentní vynakládat zbytečně peníze za bourání něčeho, co navíc ještě funguje a z architektonického hlediska je to minimálně pozoruhodná stavba. Že se někomu nelíbí - proti vkusu přece žádný dišputát, minimálně je to svědectví doby. Kolik peněz by to stálo to zbourat a jakou zátěž by to znamenalo pro hory a ještě to budeme platit my? Vždyť tam je umístěna trvalá meteorologická stanice, pracoviště Solární a ozonové observatoře Českého hydrometeorologického svazu. 

0/0
15.8.2011 14:06

Maximno74

Rýpněme si do Labské boudy !!!

Rýpněme si do Labské boudy !!! bez toho žádný článek o Krkonoších jako by nebl. Přitom má Labská mnoho příznivců a takovouto negativní kampaň si nezaslouží. Zkuste si o Labské konečně najít aktuální informace (třeba v konkurenčních novinách, nebo přímo u zdroje - majitel Labské). Takováto novinářká práce je doopravdy na nic - vaříte z vody a vydáváte za fakta své dojmy. Mnoho lidí si díky takovým článkům myslí, že je Labská zavřená a zdevastovaná - opak je pravdou - například jsou kompletně vymeněná okna, opraveny části plášte. Opravy ustaly, jelikož stát měl zájem na odkupu a demolici. Nyní se majitel rozhodl po průtazích v jednání, které Labské jen poškodily, boudu státu neprodat a pokračuje v opravách. Nyní například interiéry - to je ten údajný zdevastovaný pokoj. Labská je v současné době funkční k ubytování i občerstvení, je zde bufet (restaurace zatím ne)!!

+3/0
12.8.2011 17:56

vernerj

Re: Rýpněme si do Labské boudy !!!

To co je na Labské není bufet, všechno co tam prodávají je předražené a HUMUS. Na téhle boudě jsem byl asi v 85tém a bylo to tam v pohodě je to hlavně o majiteli.

0/0
16.8.2011 12:49

bar12345

Labská bouda rozhodně není nejošklivější chatou

Podle mě do krajiny zapadá. Zblízka je to už trochu horší, ale beton by šel jistě nějak pokrýt dřevem. Navíc má svoji čističku. Zbytečnými řečmi si spousta lidí myslí, že je zavřená.

+2/0
12.8.2011 17:18

basata

Staří lidé a staré hor.chaty odcházejí...

Přátelé,jsem dědek skoro sklerotik.Existuje ještě Výrovka?Dík!

0/0
12.8.2011 16:27

winstonn

Re: Staří lidé a staré hor.chaty odcházejí...

jj cca před měsícem jsem tam byl.. Má od července nového majitele a ten se jí snaží dát do normálního stavu.

0/0
12.8.2011 17:45

salsabeel

Re: Staří lidé a staré hor.chaty odcházejí...

Dobrý den,

píšu jménem současného provozovatele, milovníka hor a schopného chlapa Petra Bárty. Výrovka existuje a existovat bude!!! Snažíme se obnovit její dobré časy, začali jsme skutečně letos v červnu. Zveme kolemjdoucí na poctivou domácí kuchyni a kdo chce u nás pobýt déle, nocleh vždycky najde. Zkuste nám trochu pomoci a zmiňte se o nás :-) Nové webové stránky jsou www.vyrovka-krkonose.cz kde najdete vsechno, co se obnoveného provozu týká. Za všechny, kdo se o tuhle bohulibou :-) věc snaží, přátelsky zdraví Věra Mužíková

0/0
14.8.2011 12:54

Tesik

Re: Staří lidé a staré hor.chaty odcházejí...

Díky, určitě zajdu a držím palce!! Byla by velká škoda nechat zpustnout Výrovku - boudu na tak dokonalém místě. Zmíním se určitě! A těším se na domácí kuchyni... R^

0/0
15.8.2011 9:36

vernerj

Re: Staří lidé a staré hor.chaty odcházejí...

Chatu jsme navštívili a dali jsme si jídlo. Všechno bylo v pohodě a pochutnali jsme si. Jinak jsem tam byl jako středoškolám na lyžáku. Tehdy to bylo taky v pohodě :-)

0/0
16.8.2011 12:51

wIadin

Re: Krkonošské boudy po slavné panoramatické stezce. Hezký d

kdo chce opravdu hezký výlet, pak pro něj jsou Krkonoše mrtvá záležitost.

0/0
12.8.2011 15:05

amigos

Pokácet a zplenit,

jako na Šumavě. Za podpory místních včetně starostů. A z ochránců a prostestantů udělat bandu psychopatů a z demoliční čety ekologické hnutí. To by byla nádhera, ne? R^[>-]

0/0
12.8.2011 13:56

petr____22

Re: Pokácet a zplenit,

Vzdyt tam nejsou stromy ;-D

0/0
12.8.2011 15:55

Pravda stojí dukáty

Labská nejošklivější?

No soudruzi běžte se podívat co vyrostlo za obludu v Karpaczi

0/0
12.8.2011 12:00

ČtenářXYZ

Nezna nekdo neco o historii chaty Vatry ?

Lezi kousek od Petrovky. Nikde se o ni nic nepise. Dekuji

0/0
12.8.2011 11:40

bar12345

Re: Nezna nekdo neco o historii chaty Vatry ?

dej si www.chatavatra.com,  její stránky, je tam i něco z historie.

0/0
13.8.2011 8:35

Von der Tann

A stejně jako u článku o rozhlednách

je závěr jasný - Němci postavili boudy a Češi větší část z nich nechali zchátrat, vyhořet popř. nahradili betonovými monstry.

A co pan František Špindler, nebyl to náhodou Franz Spindler..?:-P

+1/0
12.8.2011 8:22

Pruitt Igoe III.

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

takhle to dopadlo v celých Sudetech. Stačí se podívat na ještě těsně poválečné letecké snímky krajiny a srovnáte je s dnešním stavem - historické vesnice a města se prakticky rozpadly, úbytkem domů (často na polovinu původního stavu) přišly o svou "středověkost", dřívější pole dnes zarůstají lebedou a neobhospodařovaným lesem (vypadá to spíš jako nějaké lesostepi), prostě i z výšky je vidět, jak ta krajina upadá. A to nemluvím o pohledu přímo v reálu, vím o čem mluvím, pocházím z Ústí n.L.

+2/0
12.8.2011 8:53

Zly_Soused

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

R^

+1/0
12.8.2011 10:40

wIadin

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

tož to je tak, když Slovani hospodaří - turecké hospodářství hadr. K dokonalosti to dovedli třeba "bratři" na Ukrajině.

0/0
12.8.2011 15:07

ladasan

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

Postavili je němci, protože v pohraničí žili především němci. Opravdu překvapivé.

+1/0
12.8.2011 9:42

Pruitt Igoe III.

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

chce to číst celé příspěvky, nejen první větu ;-)

0/0
12.8.2011 10:00

wIadin

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

to je fakt logika, přímo úderná. Jaujau.;-(

0/0
12.8.2011 15:08

basata

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

Spolu s Čechy harmonickým životem.Bohužel to dopadlo,jak to dopadlo.Nehodnotím!

0/0
12.8.2011 16:31

wIadin

Re: A stejně jako u článku o rozhlednách

jojo z ukradeného štěstí nekvete.

0/0
12.8.2011 15:05

lukim

Labskou boudu

rozhodně nepovažuji za nejošlivější z celých Krkonoš a to ani náhodou!!Rv

+3/0
12.8.2011 7:31

_o0o_

Re: Labskou boudu

Přesně, krnapáky nazývána: betonovou hrůzou, ale mě ta chata fakt nevadí a prostě do toho místa zapadá. Chtěla by dát do kupy.

+1/0
12.8.2011 7:52

msk

Re: Labskou boudu

Přesně tak. Mám ji moc rád!

+1/0
12.8.2011 8:20

černej oes

Re: Labskou boudu

Já jí přímo miluji. Když jí vidím  mám pocit, že stojím před nedokončenou přehradou.

0/0
12.8.2011 8:22

Pruitt Igoe III.

Re: Labskou boudu

pánové, souhlasím s vámi. Labská je jedna z nejlepších, co se v poválečné historii postavily. Doufám, že v KRNAPu zvítězí rozum a ne infantilní pocity.

0/0
12.8.2011 8:43

petr____22

Re: Labskou boudu

Kdyz zvitezi rozum, pujde ten barak pryc. Ono by totiz z nasich kapes stalo neco pres pul miliardy na opravu a kazdorocne hezkych par milionu na udrzbu, protoze ten barak se da zaplnit maximlane z 5% - vic lidi tam pesky neprijde.

0/0
12.8.2011 16:01

Maximno74

Re: Labskou boudu

Od kud tyhle "zaručené" zprávy berete? Podle nejnovějších zpráv se majitel správně rozhodnul Labskou boudu státu neprodávat a labskou opravit za své. Žádné peníze z daní tam nejdou. Bohužel Labská utrpěla mediální kampaní(bohužel tento článek v ní jen pokračuje) - mnoho lidí si myslí, že je zavřená a funguje jen bufet. Proběhne renovace interiérů - aha - to je například ten pokoj co do něj autor článku nahlídnul - a zateplení. Mimochodem majitel již v minulosti investoval do nutných oprav - 15 milionů(nová okna a přední část, kuchyně, některé pokoje atd)...celkové náklady na opravu jsou předpokádány na zhruba 40 milionů - dost daleko k půl miliardě, nemyslíte? !!

0/0
12.8.2011 17:16

hrcprcsalala2

Re: Labskou boudu

Prameny těchto informací jsou jaké? Když si vezmu náklady na opravu 40 milionů, tak mi vycházejí docela absurdní údaje o návratnosti této investice. Buď co do délky trvání nebo co do počtu ubytovaných.

0/0
12.8.2011 18:18

Maximno74

Re: Labskou boudu

Info přímo od zdroje :) Tyhle peníze nejdou z vaší kapsy, ale z kapsy soukromé. Snad nechcete někomu vyčítat, že chce utrácet své peníze? Proč vás to štve?  Někoho baví chataření a má na to prostředky. Někdo vráží peníze do rozpadlého statku a dělá z něj nový - kde se mu pak vrátí peníze? Někoho baví Labská. Mě by to například taky bavilo  ;-)

0/0
12.8.2011 18:37

hrcprcsalala2

Re: Labskou boudu

Já někomu něco vyčítám? Mě něco štve? Já se jen podivuju nad tím, co vede někoho k tomu, že chce do té boudy nacpat 40 milionů, když to nedává moc ekonomický smysl. Vzbuzuje to pochybnosti o serióznosti takového záměru. Zvlášť když vlastník k té boudě evidentně moc silný vztah nemá, protože ji chtěl několik let prodat státu/KRNAPu, aby ji zboural a pouze nedošlo k dohodě o ceně (nebo už je tam od té doby nový vlastník?). Ale pokud je vlastník mecenáš, co cpe peníze do černé díry a dělá mu to radost, proč ne. Jen to zrovna v případě Labské nechápu. Toť vše. Pokud to tam někdo opravdu vrazí a pokud to té boudě prospěje, budu jen rád. R^

0/0
12.8.2011 19:01

Maximno74

Re: Labskou boudu

Labská je i teď provozuschopná, jen jako každá stavba potřebuje údržbu. Když se do ní za minula neinvestovalo(ani to tenhle typ stavby nevyžadoval). Přece jen se to někdy musí. Těch 40 stačí aby byla chata úpně "ťip-ťop" z toho 15 je už investováno. Vychází to prostě levněji než vámi uváděných přes 500 milionů. Nevím jestli říkad o investorovi, že není seriozní je zrovna slušné. Snaží se zachovat nějakou hodnotu. Spíše bych viděl neseriózní stav, kdy by stát boudu odkoupil a zničil - takové zničení by bylo 2x dražší než samotná cena objektu po kompletních opravách - a z kapes nás všech. To už teda nemá vůbec žádný ekonomický smysl. To jen na upřesnění k naši diskuzi. Jinak s Váma rámcově souhlasím.

0/0
12.8.2011 19:26

hrcprcsalala2

Re: Labskou boudu

500 milionů jsem neuvedl já, ale někdo jiný. A ani jsem nikdy neřekl o investorovi, že není seriózní. Neslušné je v prvé řadě lhaní resp. podsouvání neřečeného. Se znalostí cen v oboru si ale dovoluji pochybovat o tom, že objekt této velikosti, umístění a stavu lze za 40 milionů uvést do stavu "ťip-ťop". A nebo mám o významu spojení "ťip-ťop" výrazně odlišné představy.

0/0
13.8.2011 11:01

Maximno74

Re: Labskou boudu

Moje reakce byla přímo na níže uvedený příspěvek, nevím jak jste se tedy přímíchal do konverzace, je to tedy nedorozomění. Moje chyba, nekontroloval jsem přezdívky jen dával přímé reakce.

Dotyčný příspěvek:

Kdyz zvitezi rozum, pujde ten barak pryc. Ono by totiz z nasich kapes stalo neco pres pul miliardy na opravu a kazdorocne hezkych par milionu na udrzbu, protoze ten barak se da zaplnit maximlane z 5% - vic lidi tam pesky neprijde.

0/0
13.8.2011 12:42

Jan Spatny

Re: Labskou boudu

Rozhodne - napr. Vyrovka je jeste osklivejsi.

0/0
12.8.2011 9:17

Pruitt Igoe III.

Re: Labskou boudu

Výrovka mi nevadí, krom toho bufetu ve stylu závodní jídelny. Jinak mi tyhle normalizační ubytovny ROH nevadí, většinou jsou to docela originální stavby, žel často s roztodivnou kvalitou provedení a materiálů. Beru je už jako součást historie krkonoš. Mnohem víc mi vadí současná "apartmanizace" bud na letní sídla měšťáků a steakizace a pizzerizace tradičních restaurací. Třeba ve Špindlu už není pomalu kam jít na normální večeři (ale Špindl je extrém, tam se nedá existovat...)

+1/0
12.8.2011 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.