Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Norsku pozor na peněženku! Ne na ulici, ale 'natáhnou' vás na mýtu

Navzdory nedávným teroristickým útokům platí Norsko za jednu z nejbezpečnějších zemí světa. Nezamykat dveře či nechat tašku na nehlídaném místě je tu normou. O dost peněz ale můžete přijít nečekaným způsobem, po návratu z dovolené vám totiž mohou přijít tisícové účty za neuhrazené silniční mýto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomtop

tak tam

asi teda nepojedu, to je děsná zlodějna ...

0/0
18.8.2011 12:52

batist

Nic hrozneho

mi ten jejich system nepripadal. V prvni rade je si uvedomit, ze se tvori hlavne pro domorodce a ne pro turisty, a optimalizovat pro vsechny je celkem narocne a nekdy neproveditelne. Na druhou stranu, kdyz jsme vjizdeli do Bergenu, tak tam byla hromada ceduli, ze se od urciteho bodu bude platit mytne, jenze dany bod nikde (alespon my jsme ho nevideli), takze jsme se tam trochu zamotali a branou projeli nekolikrat :-). Uz ale nevim, jestli se to strhlo tolikrat, nebo proste jen jednou, ucet nam prisel kompletni z autopujcovny. Tam nas taky na clo a vse kolem upozornili a podali nam veskere potrebne informace.

0/0
16.8.2011 7:57

Nesmazatelny 2.0

Hmm

No jo socialisti, bez ropy a turistů by tam ještě dneska celý rodiny houfně rybařily.

0/0
12.8.2011 13:24

papazian

A pak se říká, že na Balkánu je to nejhorší!

Zlatá virtuální viněta po Maďarsku či Rumunsku..., úplné kafíčko proti Norsku!

0/0
12.8.2011 11:54

Tomáš Flaška

No já nevím.

Loni jsme tam najezdili asi 6000 km a z těch 300 NOK, co jsme si předem dali na účet nám ještě vraceli. A to jsme autem byli jak v Bergenu, tak v Oslu. Kromě toho se člověk může přihlásit i dodatečně. Tuším že asi do 14 dnů od projetí mýta a pak to na základě RZ z vaší karty odečtou bez jakýchkoliv sankcí. Takže já tam problém neviděl žádný. Pouze s tou drahotou za potraviny i benzín souhlasím.

0/0
12.8.2011 11:04

JAR-47

Re: No já nevím.

R^  norsko je jedna z nejhezčích a nejpříjemnějších zemí které jsem navštívil

0/0
14.8.2011 9:49

akro

Re: No já nevím.

Která ovšem i přes bohaté příjmy z ropy a plynu holí své občany a turisty na daních způsobem, o kterém se chorvatským soudruhům může jen zdát. Snad jen v pilnosti při udělování pokut za nic je chorvatská policie ještě agilnější než norská.

+1/0
14.8.2011 14:44

janaseitz

snuska nesmyslu

Kdyby si autor precetl odkazy, ktere sam uvadi, nenapsal by tolik nesmyslu! Ono by i stacilo, kdyby si zadal slovo Autopass do vyhledavace a nasel by  spoustu informaci i v cestine.

1. faktury za myto jdou posilat i do CR a informace jsou propojeny.

2. prvni faktura je bez pokuty. Az upominka je s pokutou.

3. pokuta naskoci jen v pripade, ze projedete bez zaplaceni - napr. na mytnici, kde se da platit manualne a vy projedete po pruhu pro atomaticke platby....a takhle bych mohla pokracovat dal a dal. K cena uz se vyjadrilo dost lidi a i k tomu, jak se ktery usek finacuje uz nekdo psal. Take to, ze mytne po zaplacene urcene castky konci ...

Ten clanek je opravdu nesmyslny a zavadejici.

0/0
11.8.2011 18:09

MDmd

Re: snuska nesmyslu

V posledních letech se vybírání mýta v některých městech automatizuje. Při vjezdu do Oslo řidič projede mýtnou bránou a nezastavuje. Pokud je vozidlo vybaveno předplatnou elektronickou kartou, průjezd se z karty odečte. Ostatní vozidla mají tyto možnosti. Buď si lze na internetu vytvořit zvláštní účet, ze kterého budou peníze za průjezdy strhávány nebo řidič vozidla do tří dnů zaplatí dlužnou částku v hotovosti na čerpacích stanicích ESSO nebo na centrále výběru mýtného v centru Oslo nebo mu do 3 měsíců přijde poštou na domácí adresu faktura. Vozy registrované v zahraničí eviduje společnost Euro Parking Collection se sídlem v Londýně, která zašle fakturu zahraničním návštěvníkům. Informace v angličtině naleznete na: www.autopass.no

0/0
11.8.2011 20:33

Atol

Re: snuska nesmyslu

Tomu moc nerozumím. Nevím co je Euro Parking Collection.Co je to za instituci a komu patří? Velice by mě zajímalo jak může nějaká anglická firma nebo úřad získat přístup do národních registrů motorových vozidel cizích zemí.

Mám tomu rozumnět tak, že např. náš stát předává datábazi aut registrovaných v ČR, nebo umožňuje k ní přístup, zahraničním institucím nebo dokonce soukromým firmám ke komerčnímu využití? To se mi jeví jako hodně podivné už proto, že vím jak složité je zjistit pro řadového občana majitele konkrétního vozu podle SPZ. Tyto informace jsou chráněné jako osobní údaj nad čímž bdí Němcova trafika (ÚOOÚ) a nejsou veřejně přístupné. Ani policie na požádáni identitu majitele nesmí sdělit.

Pokud o tom někdo ví bližší podrobnosti tak velice uvítám fundovaný pohled na tuto problematiku. Uvedený článek se mi jeví poněkud zavádějící a nekomplexní, protože mi opravdu není jasné jak může norský provozovatel automatické mýtnice dohledat majitele např. české auta, které nezaplatilo.

0/0
16.8.2011 10:16

misa kulicka

Re: snuska nesmyslu

Ano, souhlasím, také jsme loni byli v Norsku a problém s mýtným opravdu nebyl. Vše šlo zaplatit na benzínových pumpách a pokud ne, tak se pošle do ČR majiteli auta účet, bez jakýchkoliv pokut. Nemusíte se toho bát.

0/0
15.8.2011 16:17

Roger Wilco 2

.

Hm... tak už vím, kam rozhodně nepojedu autem.

0/0
11.8.2011 17:03

Vodník+

JE MOŽNÉ TAKÉ VZÍT ZELENOU

Nářky nad vysokým mýtem mi připomínají vzpomínku na moji první cestu do Skandinávie před 20-ti lety. Hranice byly čerstvě otevřené, chuť cestovat veliká zatímco peněz a informací bylo málo. Koupil jsem si levný zájezd od pofidérní CK a také podle toho zájezd vypadal. Jednou z perliček byla vynalézavost řidičů zaměstnaných formou Švarc systému.

Aby se vyhnuli placení silniční daně ve Švédsku, kde tehdy platil podobný systém podle ujetých km jako v Německu, tak kus před švédsko-norskou hranicí sjeli z dálnice a k hranici přijeli po okreskách. Někde potom sjeli s karosou i z okresky na úzkou vyasfaltovanou cestu pro lesníky a po ní přejeli hranici do Norska. Asi za další hodinu jsme najeli na perfektní norskou státovku a pak již bez problémů  pokračovali dále na sever. Řidiči pak papír se stavem tachometru, který nafasovali v přístavu po přistání, hodili do koše a průjezd ve směru Švédsko-Norsko měli grátis.

Nevím jestli je to možné i dnes, ale tehdy se tato objížďka běžně  praktikovala.

0/0
11.8.2011 14:50

Winden

Re: JE MOŽNÉ TAKÉ VZÍT ZELENOU

Jakou silnicni dan ve Svedsku myslite. A kde. Pokud vim zadne takove dane tam nejsou. Mluvim o osobnich autech.

0/0
12.8.2011 12:21

Vodník+

Re: JE MOŽNÉ TAKÉ VZÍT ZELENOU

Jak jsem již uvedl, bylo to v r. 1991 a jednalo se o autobusový zájezd. Tehdy autobusy ve Švédsku platily silniční daň. Po vylodění z trajektu řidiči museli v kancelaáři vyplnit jakési lejstro a uvést v něm stav tachometru. Při opouštení země opět museli navšívit úřad na hranici a podle počtu ujetých kilometrů je zkasírovali. Podobný systém platil v i Německu (možná platí dodnes na jiném principu) s tím rozdílem, že Němci byli podstatně důslednější. Na hranicích se musela předem zaplatila záloha podle předpokládaného počtu ujetých km a při opouštění země se rozdíl vyrovnal. Tohle Švédové neřešili a pak začali do země jezdit Češi...

Popisovaný systém zelené hranice měl samozřejmě smysl pouze při tranzitu do Norska. Při zpáteční cestě to nešlo, protže bez zaplacení daně by bus nenechali nalodit a ještě by řidiči museli vysvětlit jak se dostali přes hranici když papír na daň nemají.

Znovu opakuji, že tato zkušenost v těchto dnech slaví své kulaté 20-té narozeniny. Současný stav neznám.

0/0
12.8.2011 13:53

kerrankin

článek

Když člověk někam jede s autem, snad si zjistí, jak je to tam s případným mýtným, proboha. Navíc zaregistrovat a zaplatit se dá i zpětně, jen to musí být snad do tří týdnů od příjezdu do Norska, takže nechápu, v čem je problém... Draho tam je, to zase ne že ne, obzvlášť pokud v obchodě nechcete vybírat jen to nejlevnější. Prostě čeho se dotkla ruka Nora, to se hned několikanásobně zdraží :-)

0/0
11.8.2011 14:43

Pruitt Igoe IV.

Bohaté socialistické země si nechávám až na stáří...

...dokud jsem mladý, podnikám poněkud dobrodužnější cesty do chudých kapitalistických zemí - těch je naštěstí ve světě většina, takže je stále z čeho vybírat :-)

0/0
11.8.2011 11:02

you.can

Re: Bohaté socialistické země si nechávám až na stáří...

souhlas:-) jedu po zítří na deset dní do Rumunska, chleba tam rozhodně za kilo nebude:-) jinak Bělorusko, Ukrajina, Mexiko, Cejlon, Čína, Indie, atd. Norsko pro mě není dost dobrý.

0/0
11.8.2011 20:43

rlpcr

Kreditní karta

Je článek nesmyslný nebo, když nemám kreditní karty (ale "pouze" platební) mám smůlu?

0/0
11.8.2011 10:15

Tulák Joska

Re: Kreditní karta

samozřejmě to jde strhnout i z platební, mým známým se to stalo taky, dokonce jim to strhli omylem 2x, pak ale tu jednu částku vrátili. Ale to, že to strávahí zpětně, když už nevíte o co vůbec jde - i s pokutou - je fakt.

0/0
11.8.2011 10:30

Martin Soušek

Re: Kreditní karta

Článek je kec, bere to kreditní i debetní, Visa a MasterCard.

.

Viz https://turistportalen.csautopass.no/english

0/0
11.8.2011 10:33

Campino

Re: Kreditní karta

Pro vysvětlení v cizině používaný výraz Kreditní karta = běžná embosovaná platební karta ( i debetní) - s reliéfem. ATM card - platební karta bez reliéfu

0/0
11.8.2011 13:35

Martin Soušek

tendenční článek plný lží

Tyhle tendenční články plné lží miluju. Naštěstí už nežijeme v komunismu za železnou oponou, ale máme svobodu cestovat a dokonce máme internet, takže ověření informací je jen jeden klik daleko.

.

Tak se sami podívejte na letáky třeba tady http://coop.no/ (na koruny vynásobte 3)

.

Hlavně se nelekněte, až zjistíte, jak je to jídlo levné. Že třeba litr jogurtu stojí 20 Kč ;-D Že je to kvalitou trošku jinde než místní blafy bohužel musíte zjistit až tím, že se tam vypravíte na výlet.

0/0
11.8.2011 10:11

Tulák Joska

Re: tendenční reakce v diskuzi

tendenční je spíše Váš příspěvek v diskuzi, chleba pod 20 NOK na mnohých místech opravdu neseženete, a na mnoha místech když seženete za těch 30, tak je to ještě dobrá cena

+1/0
11.8.2011 10:46

tdvorak

Re: tendenční reakce v diskuzi

Ano, u nás taky na mnoha místech seženete chleba za stovku. A o čem to vypovídá? Opět zopakuji, že jsem běžně kupoval loni chleba v Norsku za 5-7NOK, povětšinou v marketech REMA1000, které jsou opravdu levné. Jídlo tam vyšlo jestli ne tak jako u nás, tak jako v Německu nebo Rakousku, tedy žádná závratná suma, což odkaz na norský coop dokazuje. A pokud chleba stojí 20NOK, tedy cca 60Kč, tak je to problém? Když se rozhodnete jet do Norska, koukáte na každou desetikorunu? Kolik chlebů denně sníte? Vždyť je to jeden litr benzínu, kterých tam projedete stovky minimálně.

0/0
11.8.2011 10:55

yyq

Re: tendenční reakce v diskuzi

letos jsem bezne nakupoval chleba za 30nok a vice a byl dobry, do remy jsem to mel pres tu mytnici, tak jsem si odpustil 'usetrit'.kdyz se nekomu nelibi, kolik stoji jidlo v zemi, kam by chtel na dovolonou, at jede s pastikama na jadran nebo sedi doma, urcite usetri.kdo nechce platit v tonsbergu myto a jede do furustrandu, musi odbocit ze silnice 19 (311) uz dlouho pred tonsbergem k mori a myto platit nemusi, ale projede se po milionech hupu,aby jakoze nejel rychle (v pravde trest,za to ze nechce platit myto:-)

0/0
11.8.2011 14:03

AAA2

A kdyz nezplatite, poslou na vas exekutora

nebo Breivika? ;-D

0/0
11.8.2011 9:21

sona_b

Norsko

Zdravím, také nevidím důvod, proč by turisti měli být z placení mýta vyjmuti, jen bych  pro ně trochu zjednodušila možnost placení. Na většině míst jsme mýto v pohodě zaplatili, ale u dvou silniček, kde bylo mýto automatické, jsme následné platební místa nenašli a jedno bylo zrušené:(, tak doufám, že nám ty platby do Čech nepošlou:)

0/0
11.8.2011 9:13

tdvorak

Re: Norsko

Ono to je úplně jednoduché. Stačí se předem(nebo i zpětně) zaregistrovat na webu jejich mýtného systému, uvést údaje kreditky a SPZ auta, strhne se 300NOK a pak už jen jezdíte. Po nějaké době provedou vyúčtování a zbytek Vám vrátí na kartu.

0/0
11.8.2011 9:14

Pleshoun

Příprava na úpravu mýtného u nás

Podle mě jde jen a pouze o to navodit dojem, jak to tu mame všechno hodně levný a nevadilo by to trochu zpoplatnit. K té snůžce hloupostí v článku se vyjadřovat nebudu. Podobně tendenční články je potřeba zhusta publikovat, aby až vláda oznámí zpoplatnění silnic první třídy pro osobní automobily, lidi jen mávli rukou a řekli si: Tohle ještě jde, to v Norsku tam je to soda. Podobně aplikováno na potraviny. Každý, kdo trochu cestuje, ví, že potraviny jsou v od nás na západ v cca stejné cenové hladině, jen u nás je dráž a méně kvalitno :-)

0/0
11.8.2011 8:57

diskuter99

Re: Příprava na úpravu mýtného u nás

R^

0/0
11.8.2011 9:32

charlieblackwood

V Norsku ještě mají příjemnou přírodu

V některých případech to v Norsku funguje tak, že mýtné se platí od otevření stavby než vybere dostatek financí, které zpětně stavbu zaplatí. A pak se platit přestane. Takže proto třeba starší tunely mýto nemají.

Na druhou stranu v turistických oblastech a okolo větších měst se Norové brání tomu, aby jejich města nebyla zavalena auty. A nechápu, proč by turisté měli být z placení mýta vyňati. Za turistický ruch se všude platí a než turisté do země přijedou, tak by si měli ověřit, jak to tam funguje. Norsko je drahá země a pokud se to někomu nelíbí, tak tam jezdit nemusí, ne?

0/0
11.8.2011 8:04

stefi_ul

Re: V Norsku ještě mají příjemnou přírodu

tak nejak to taky vidim.

0/0
11.8.2011 8:11

tdvorak

Nesmysl

To je ale snůška keců. Byl jsem tam loni, najezdil přes 3000 km. Mýto se vybírá, ale jen tam, kde stavbu neplatil stát ale soukromej investor a mýtem se mu postupně zaplatí. A protože nejdelší tunel stavěl stát, mýto se nevybírá. O předregistraci kreditky píšou na každým cestovatelským webu. Je to otázka pár minut, 300NOK se převede a pak už jen jezdíte. A nestaráte se o nic. Po nějaké době přišlo kompletní vyúčtování, kde za co nám strhli mýtné a ještě asi 100NOK vrátili na kartu. Navíc mýtné je všude označeno a jde zaplatit i hotovostí na nejbližší čerpací stanici. Rozhodně není na každé zapadlé uliččce, jak článek podsouvá, ale na pár mostech, tunelech a dálnicích. Taky při vjezdu do větších měst. Na sever od osla už jsme jich potkali minimum. O cenové hladině Norska popisované v článku se nemá smysl rozčilovat, opět nesmysl. Za bochník chleba jsme běžně dávali 5NOK, tedy cca 15Kč. Ne přes sto korun, jak popisují v článku. I ty dražší bochníky se s přehledem vešly do 15NOK/50Kč.

0/0
11.8.2011 6:55

Don_Alex

Re: Nesmysl

nojo, další z podobně tendenčních článků, jak je všude na západě (a severu a východě a jihu) draho a pak když člověk opravdu přijede na místo, tak zjistí že ceny jsou skoro všude podobné, nebo levnější než u nás za vyšší kvalitu. Je pravda že většinou bývají dražší služby, ale jinak potraviny jsou na podobné úrovni...S mýtným je to to samé. Mě spíš než mýto na některých úsecích vadí, když si musím koupit roční známku ve Švýcarsku, ikdyž tam potřebuju jezdit jen týden....

0/0
11.8.2011 8:16

mroyko

Re: Nesmysl

Tak Švýcarsko lze vyřešit inzrecí. Prodávají se spousty použitých známek okolo 300-400 Kč, a po návratu lze známku zase za stejnou cenu prodat. Chce to sice pak chvilku práce s fénem ale...

0/0
11.8.2011 8:55

danieel

Re: Nesmysl

Proc kupovat podivne znamku za 400 kdyz rocni stoji kolem 30 CHF, tj. 500 korun :)

0/0
11.8.2011 9:39

Agent-přisluhovač

Re: Nesmysl

Stojí 40CHF což při současném kurzu je cca 930Kč.

0/0
11.8.2011 10:11

Don_Alex

Re: Nesmysl

každý není od nátury podvodník, já se podobným praktikám bráním, nejsem zloděj, nicméně tvůj přístup jen potvrzuje obraz Čechů v zahraničí, bohužel :-(. Doufám že se dožiju doby, kdy i pro Čecha bude normální nekrást...

0/0
11.8.2011 12:06

you.can

Re: Nesmysl

otázka je co považuješ za krádež. Když si koupím celodenní permanentku na šlepr a jezdím půl dne, tak proč bych ji výhodně neprodal někomu dalšímu, když z ní bude mít užitek? To je prostě trh, nabídka - poptávka. Stejně tak ta známka by byla zlodějna pouze v případě, že by na ní současně jezdily dvě auta..

0/0
11.8.2011 20:51

mroyko

Re: Nesmysl

Klidne si koupim tydeni znamku. Az bude existovat.

A tvrdit ze to je kradez? ;-D Doufam ze nikoho nevozis svym autem. Protoze pokud vozis, tak si zlodej co okrada automobilky o dalsi zakazniky kteri by si jinak jiste koupili auto :-P

0/0
12.8.2011 17:53

CarlBlack

Re: Nesmysl

A co přesně na tom článku není pravda, kromě trochu přehnaných titulků typických pro idnes? Byl jsem tam před několika týdny a můžu potvrdit většinu. Mýto se opravdu vybírá spíš na místech, kde silnici nebylo technicky náročné postavit - na těch několika málo rovinách kolem větších měst. Dokážu si představit, že u půjčeného auta bude někdo spoléhat že ho pokuty nedostihnou... Za bochnik chleba se dostanete v nejlepsim pripade pod 20 NOK v REMA1000, v obchudku v centra mesta nebo v horach ale klidne date 100 CZK. V restauracich dostanete vetsinou opravdu prumerne jidlo, casto pripominajici spis fastfood, za cenu 2x vyssi nez vedle ve Svedsku...

Ale za vysloveny Norsky podfuk povazuji znaceni jednoproudych silnic omezenych na 80km/h jako dalnic - neni ale vlastne zadny duvod preferovat tuhle "dalnici" proti normalni silnici.

+2/0
11.8.2011 8:55

tdvorak

Re: Nesmysl

No, pokud někdo spoléhá na to, že když má auto z půjčovny, tak nikdy nic platit nemusí, pak se není čemu divit. Chleba jsme loni právě v té rema1000 kupovali běžně za 5NOK, fakt že za 20 tam měli taky. To mi pořád nepřijde žádná velká cena. Mýto se platí tam, kde soukromej investor něco postavil ze svýho a chce aby se mu to vrátilo. To mi smysl dává a za 14 dní jsem za mýtné nechal cca 200NOK/600Kč. To je v porovnání s jinejma zeměma nic. A že mají v restauraci poměrně draho jsem věděl, nejel sem se cpát do restaurace ale obdivovat zemi. Omezení na 80 mi vůbec nevadilo, já se za jízdy kochal a často jsem jel jen 60 (taky proto, že jsem ve švédsku za překročení o 14km/h zaplatil 6000Kč pokuty :) Cenově to prostě vychází podobně jako v Německu. Nemůžem čekat, že země, kde mají průměrnou mzdu 5x vyšší než u nás, bude mít všechno cenově shodný s náma.

0/0
11.8.2011 9:13

CarlBlack

Re: Nesmysl

No za tech 5 NOK jsem tam videl hezky velky housky, ktery se mozna daji rozkrajet na par krajicu, ale za bochnik chleba bych to nepovazoval :-) Jinak mate v zasade pravdu, ale to co pisete neni v rozporu s clankem - pokud ho clovek bere jako rady s cim pocitat pri ceste do Norska

+1/0
11.8.2011 11:00

tdvorak

Re: Nesmysl

Ano, pokud je to jako varování, které ukazuje, co se může stát, když to máte kompletně na háku, pak je to OK. Horší je, že kvůli takovým článkům si pak každej myslí, jak jsou na nás v zahraničí zlí a jak je všude draho. Přitom je to krásná země s milýma lidma a mám odtamtud jen hezké zážitky. Takže pokud tohle čtete někdo, kdo jste o Norsku uvažovali, nenechte se odradit, je to slušná a civilizovaná země, ceny jsou lehce vyšší než u nás, ale ne 3x takové, jak se běžně traduje ;-)

0/0
11.8.2011 11:05

Shadow stalker

Re: Nesmysl

za chleba 5NOK? Tak to jste se naprosto shodil, to je totiž totální nesmysl. Pravda o tradiční ceně je někde uprostřed - cena kolem 20-30 NOK. Mimochodem systém placení na jebližší čerpačce je neuvěřitelně debilní a zpomaluje, zejména v zemi, kde mžůete jet 80.

0/0
11.8.2011 10:13

tdvorak

Re: Nesmysl

Ano, chleba jsem běžně kupoval v létě 2010 za 5NOK, nevím co vám na tom přijde absurdní. Nebyl to nejlepší a možná ani nejchutnější typ a měli i dražší. Podstatné je ale, že bylo možné koupit normální chléb za 5. A systém placení na benzínce je jako nouzová varianta, pokud si předplatíte kreditkou, mýtné v podstatě vůbec nezaznamenáte, jen projedete plynule bránou. Ale vy jste asi spěchal, když vás každá blbost zdržovala a hrozně vám vadila 80ka, takže chápu jiný pohled na věc. Jinak i chleba za 20-30 NOK mi přijde cenově v pohodě, i u nás spousta chlebů stojí přes 50 Kč a srovnáváme to se zemí, kde berou 5x tolik.

0/0
11.8.2011 10:19

mana-žer

Re: Nesmysl

jste moje krevní skupina!

taky musím mít pořád pravdu

0/0
11.8.2011 11:36

tdvorak

Re: Nesmysl

Máte pravdu, tuto vlastnost opravdu mám a řadím jí mezi ty kladné ;-)

0/0
11.8.2011 11:51

you.can

Re: Nesmysl

řekl bych, že si s tebe střílí a ty mu to žereš i s navyjákem namyšlenej troubo

0/0
11.8.2011 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.