Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová vize nadzvukové dopravy: z Londýna do New Yorku za dvě hodiny

Naše představy o leteckých vzdálenostech se brzy změní, pokud se plány promění v realitu. Lidstvo bude opět rychlejší, letecká doprava nikdy nelétala rychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

soc01

...

Nebylo by jednodussi vytahnout ze skrini dikumentaci k Valkyrie a podivat se, jestli by s tim neslo se soucasnym stavem techniky neco udelat?

Pokusu s nadzvukovymi dopravnimi letouny uz bylo dost, ale zatim to jeste nikdo nevzal opravdu vazne. Know how existuje, vyvoj jde taky dopredu, tak treba uz nastal ten spravny cas. Alespon na vytvareni designovych studii :)

0/0
18.7.2011 11:55

briza

Hmm, ehm

O firme HypeMach slysim poprve a to jsem poctivy odberatel Letectvi a Kosmounautiky temer 30 let. Ty fotky jsou mi ovsem povedome. Nedavno byla zadana jakasi studie na tema "jak by moholo vypadat v budoucnu nadzvukove doravni letadlo" kterou zpracovavaly ruzne tymy z vyzkumnych pracovist i leteckych firem. A takhle nejak vypadaly nektere ty navrhy.

Cely clanek, zejmena tu cast o seriove vyrobe, bych tedy bral s velkou rezervou.

0/0
18.7.2011 8:59

vrgf

Re: Hmm, ehm

dik za info. pripada mi to jako klasicke velikasske propagovani neexistujuci technologie. takhle americane ziskavaji penize na sve vysnene projekty. ale do seriozni rubriky to rozhodne nepatri.

0/0
18.7.2011 11:35

ondrej.varoscak

Re: Hmm, ehm

Jde hlavne o marketing, vyvojarska skupina potrebuje investory do znacne rizikoveho podniku.

0/0
18.7.2011 22:44

mrcom

škoda

Od concordu se moc vzhledově neliší...Rv

0/0
18.7.2011 5:33

Duce Mea Luce

Re: škoda

já v tom nic na škodu nevidím, omg

0/0
18.7.2011 8:32

vladino

Re: škoda

Od Concordu se vzhledově liší, a to  VELMI!!!

0/0
18.7.2011 8:36

zmensvoubudoucnost

to jsou kecy

;-Ozase jako s tema elektromobilama ktery po ceste seriove nikdy jezdit nebudou. Ale prosty lid ktery veri mediim se zase na chvili potesi ze zitrky budou lepsi...   http://dokumentarni.tv/veda-a-technika/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-electric-car

0/0
17.7.2011 23:00

Tajné

Re: to jsou kecy

Samozřejmě že budou. Pokud se tedy nechcete vrátit zpátky ke koním.

0/0
17.7.2011 23:07

paliič

Re: to jsou kecy

K čemu elektromobily. Ekologištější pohon auta, než je benzín stejně neexistuje.

0/0
18.7.2011 8:31

briza

Re: to jsou kecy

Resp. maly cesky clovek tomu veri.

0/0
18.7.2011 8:53

paliič

Re: to jsou kecy

No jistě. A velké nečeské maloměsto jej vyvede do světla.

0/0
18.7.2011 9:06

briza

Re: to jsou kecy

To neni o malem ci velkem, cizm ci necizim meste, ale o tom, jestli myslenkovy horizont nekonci na hnojisti za humny.

0/0
18.7.2011 9:16

vladino

Re: to jsou kecy

http://www.auto.cz/opel-ampera-epioneer-edition-pro-zacatek-plna-vybava-59946

0/0
18.7.2011 8:37

Per Gessle

čekat

Na supr věci se musí čekat....

0/0
17.7.2011 21:31

Petronaska

!!!

Bylo by to skvělé, ale letenka by byla pro drtivou většinou cestujících naprosto nedostupná. Ale moc jim fandím.R^

0/0
17.7.2011 21:06

ouki

Re: !!!

v roce 2025 podle mě bude létání finančně dostupné naprosto pro každého

0/0
18.7.2011 1:08

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: !!!

existují i názory, že v roce 2025 nebude létání finančně dostupné téměř pro nikoho (kvůli ceně ropy - pokud se naplní pesimistický scénář, že peakoil už máme za sebou).

0/0
18.7.2011 6:42

radio_svobodna_evropa

...

podle vlajek na trupu se zrejme jedna o nejaky superychly bombarder na ochranu civlistu ;-D

0/0
17.7.2011 14:24

Mirco1

Re: ...

A pozor, někdo tu chce vtipně navázat na Dikobraz.

0/0
17.7.2011 18:10

radio_svobodna_evropa

Re: ...

je to ta sama nadsazka a blby vtip jako to, ze neco takoveho bude za naseho zivota letat. Je az detsky usmevne, kdyz nejaky radoby novinarsky dite vyvesi na verejnosti takovou kravinu a jeste k tomu prida realisticky nadpis ;-)

0/0
18.7.2011 6:37

Tajné

Re: ...

Proč kravina? podívejte se kde všude se o tom psalo.

0/0
18.7.2011 16:16

Tajné

Re: ...

Když Concorde poprvé vzlétl, tak byla Škoda 100 žhavá novinka a mikroprocesor ještě neexistoval. Takže spíš by už bylo na čase.

0/0
18.7.2011 16:26

Dukátštan

Pyrhovo

A co kosmické smetí? Šroubek udělá brnk!!!!!!!!! a jaké bylo éro?Rv

0/0
17.7.2011 13:42

dci

Re: Pyrhovo

Běžně tenhle smajlík nepoužívám, ale musím.

8-o?

+1/0
17.7.2011 14:29

jjencek

Re: Pyrhovo

letová výška se předpokládá kolem 19 km.. Tam žádné smetí není, ostatně je to letová výška Concorde (Dostup: 18 300 m)

0/0
17.7.2011 15:34

Awathorn

Hmmm

No tak hodně štěstí hoši. Bylo by to fajn ale moc velkým optimistou nejsem. Vytvořit něco takového co se bude dát provozovat skutečně rentabilně....Uvidíme

0/0
17.7.2011 12:32

pan vomáčka

.

vývoj proudovýho motoru stojí miliardy dolarů, už vidím jak to neznamá firmička natře konkurenčním GE, Rolls-Royce a Pratt & Whitney, který maj desetisíce zaměstnanců, velký vývojový týmy a desítky let zkušeností.

0/0
17.7.2011 11:32

MiroTR

Re: .

Microsoft byla kdysi také neznámá firmička.  A ani nejlepší tým není nic platný, pokud nepřijde nápad.

0/0
17.7.2011 11:54

ivoš

Re: .

Jistě, to máš pravdu. Ale vyvíjet software je na materíál jaksi o pár řádů méně náročné, než vyvíjet proudový motor .Intelektuální nároky jsou přibližně stejné.

0/0
17.7.2011 12:04

blebleson

Re: .

Vývoj software  občas může být do značné míry jen otázkou nápadu. V takovém případě opravdu jednotlivec či malý neznámý spolek může prorazit, ale vývoj proudového motoru není možné realizovat bez technologického zázemí za miliardy...

0/0
17.7.2011 12:20

pan vomáčka

Re: .

jenže ten nápad musí být revoluční, v tomhle případě jde o obyčejnou evoluci. ono to není nemožné, viz firma SpaceX, která před pár lety začala z nuly a dnes vynáší družice na oběžnou dráhu. jenže to umožnila neefektivita státu (NASA), miliardy dolarů od Muska a přetáhnutí lidí z NASA. u proudových motorů, kde je normální konkurence, to půjde jen hodně těžko.

0/0
17.7.2011 12:21

rolb

Re: .

Nebo stačí technologii ukrást ,tak jako Microsoft.

0/0
17.7.2011 13:29

dci

Re: .

Pokud si vzpomenete, tak MS se vyšvih díky tomu, že koupil OS od jiný firmy a podepsal sakra výhodnou smlouvu s IBM, což gigant je.

0/0
17.7.2011 14:40

rafton

Re: .

A také  najal více právníků než programátorů a úspěch byl zaručen.

0/0
17.7.2011 20:52

Tajné

Re: .

Kvůli absurdnímu patentovému systému USA bohužel jiná možnost ani neexistuje.

0/0
17.7.2011 22:10

regan_MSC

Re: .

Ty tri vlajky na motoru me naplnuji optimismem ....

0/0
17.7.2011 13:58

dci

Re: .

Raději byste tam viděl Zimbabwe+KLDR+Írán, chápu.

0/0
17.7.2011 14:31

fsp

Bez šance

Provozní náklady tak vysoké, že to nemůže dopadnout jinak než Concorde

0/0
17.7.2011 10:43

Korektní Želva

Re: Bez šance

Četls vůbec ten článek?

0/0
17.7.2011 11:24

ivoš

Re: Bez šance

V tom článku je něco o provozních nákladech? Jsem si jaxi nefšim.

0/0
17.7.2011 12:05

Tajné

Re: Bez šance

V tom případě doporučuji vytáhnout slabikář...

0/0
17.7.2011 22:13

hujersehlasi

Re: Bez šance

tak jim to prosim hned napis, at se s tim chudaci nedelaji zbytecne, ok?

0/0
17.7.2011 19:19

Wonder Figi

Uz to vidim

Zase se tomu letadlu neco stane diky cizimu pricineni a zase ho zrusi jako Concorda. Toto je letadlo pro presun nejakych vysokych firemnich predstavitelu. A dnes se podminky kontraktu mezi firmami resi vetsinou videokonferenci po netu. Nerikam, ze je to letadlo blbost, ale myslim ze to neni to prave vorechove.

0/0
17.7.2011 10:39

blebleson

Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

velkých leteckých firem - např. Boeing, Airbus, Tupolev?8-o

0/0
17.7.2011 10:16

z tohoto mraku nezaprší

Re: Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

Určitě na něčem podobným taky pracujou, bylo by hodně divný, kdyby ne. Jen nechtěj pomáhat konkurenci, tak o tom zatím nemelou.

0/0
17.7.2011 10:28

cassul

Re: Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

Tohle má být spíš bizjet, malé letadlo určené pro soukromé použití, na tomhle trhu nefungují tihle velcí výrobci ani dnes.

+1/0
17.7.2011 10:31

piErcE

Re: Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

To je jednoduchy. Tyhle studie a napady konci vetsinou ve stavu "namalujeme obrazek na papir" a jejich designerskym studiim slouzi hlavne ke zviditelneni. To je asi stejne, jako kdyz ryanair obcas vyhlasi, ze zpoplatni hajzliky nebo bude litat bez pilotu.

Novinari na to vzdycky skoci....

+1/0
17.7.2011 11:04

quido

Re: Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

R^ klepl hřebíček na hlavičku ...

0/0
17.7.2011 12:17

pavel-s-68

Re: Proč podobně pokrové letadlo nestaví některá z

Napr. Tupolev podobny projekt ma uz nekolik let, TU 444. V jake stadiu je vsak otazkou.

0/0
17.7.2011 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.