Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dubrovník: úžasné město nespí a umí zruinovat peněženku

Tohle chorvatské město už není napůl kašírovanou atrakcí pro turisty, doopravdy to tady žije naplno, leckdy doslova na ulici. Celý den a taky celou noc. Jen se připravte na to, že zejména v restauracích si tu sáhnete docela hluboko do kapsy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čtunoviny

Odpůrci Chorvatska mají jasno a proto zahltí všechny diskuse

Jedna skupina odpůrců říká: - je tam příliš draho

Druhá skupina odpůrců říká: - tam jezdí pouze socky

A já říkám: - jsem jeden z 800.000 socek, kteří si to mohou dovolit každý rok.

A děkuji všem za všechny negativní články, alespoň tam nebude tlačenice

A současně přeji všem odpůrcům krásnou dovolenou kdekoliv jinde R^

0/0
15.7.2011 10:19

KdysiBedlam

hmmm

Ja radeji Havaj nez Chorvatsko.....:-)

0/0
15.7.2011 8:47

luckypower

nevim, proc autor tak lakuje?

byl jsem v Dubrovniku pred tydnem - kopecek (spise kopec-cca 2ceske kopecky) staly 10-12kun, tj.33-40Kč(nikoliv 100kč);restaurace Konoba v centru (Uz Jezuite 6) Humr 270kun/850Kč(nikoliv 2tis.), .salaty 25kun/85Kč; mušle 50kun/175Kč...ja se tam nejel najist, ale zmrzlinu jsem si dal, pamatky me nadchly, obdbne jako ve Splitu..

0/0
14.7.2011 22:31

captain cook

2 dcman - bistro

"......Srovnávat bistro a restauraci může jen blázen. V bistru u jídla stojím, v restauraci si sednu a v klidu se najím...." dcman 10.7.2011 21:42

Napsal jsem uz dole, ze v automatu se jidlo ji vestoje. Bistro (nekdy psane bistrot) je maly podnik s rychlou obsluhou, ktery ma stolky a zidle, tudiz host tam NEMUSI pri jidle stat. Pokud v bistru stojis, je to tva volba.

Viznapr. fotostranka

http://www.google.com.au/search?q=french+bistro+photos&hl=en&biw=1680&bih=918&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0BwdTp-vJoHhmAXvg93TBw&ved=0CCsQsAQ

0/0
13.7.2011 8:23

nonick

Inu - kdo chce levnou dovolenou u moře

musí holt letět až do Thajska...:-)

0/0
13.7.2011 8:04

kossacek

Článek pro burana jedoucího jednou za rok k moři..

Ten si chce jen lehnout na pláž, udělat za týden dva placené výlety s cestovkou a jediné, co ho zajímá je cena piva a zmrzliny. Poznávat země se dá lépe, když člověk navštěvuje méně známá místa (turistická letoviska jsou autentická kultura asi jako Matějská) a jí v bistrech, kde jedí místní. Samozřejmě bez cestovky na vlastní pěst. Dodnes ve mně vyvolává smích program "Krétský večer", který jsem absolvoval jako malý, kde tančili v nějákejch šílenejch hadrech "tradiční" tance a hráli na kytary. Na Krétě asi tak "typické" jako moravské kroje na vsích - ještě žádné jsem na živo neviděl, ale japonský turista si ze stupidních programů cestovek myslí, že se tady tak normálně chodí..;-D

+1/0
11.7.2011 13:52

maryfox

Re: Článek pro burana jedoucího jednou za rok k moři..

Úplně stejně trapné je to všude. Na Maledivách s bubínky pro nás a ve valašské hospodě s cimbálem pro holandské  důchodce. ;-(

0/0
11.7.2011 19:29

captain cook

Re: Článek pro burana jedoucího jednou za rok k moři..

myslis, ze v Praze nenabizeji zahranicnim turistum "typicky cesky vecer" s veprovou, zelim, knedlikem, pivem a komplet s cymbalovkou nebo dechovkou se zpevakem a smesi jakychsi "narodnich" kroju?

0/0
13.7.2011 9:37

Hrustic

Re: Článek pro burana jedoucího jednou za rok k moři..

Pane jo ... Tohle byl asi pokus o dehonestujici komentar zkuseneho svetobeznika, ale vylezl z toho jen slint omezence Rv

0/0
14.7.2011 1:54

phoniq

Chorvatský slovník online

Když všichni nadávají na Chorvatsko, tak proč tam nakonec jezdí?

Pro ty, kteří se tam těší www.croat.cz

0/0
11.7.2011 11:46

visnery

Re: Chorvatský slovník online

to by me taky zajimalo...

0/0
11.7.2011 14:42

Coldstone

Draho jak u nás

na Hradčanech, v Karlových Varech, na Staroměstském náměstí - prostě folklór a turistické lákladla něco stojí.

0/0
11.7.2011 11:14

maryfox

Všichni tady nadávají na Chorvatsko,

ale v zájmu spravedlnosti je třeba říci, že to drahé jídlo je neskutečně dobré a naše hospody se s nimi nemohou rovnat. Vařit umí opravdu skvěle. Ovšem když chce člověk ušetřit a ještě místo hotelu bydlí v kempu, pak souhlasím, je lepší zůstat doma. Protože při tomto způsobu léta člověk uvidí tu odvrácenou stranu, která této nádherné zemi zkazí všechno co lze.

0/0
11.7.2011 5:20

captain cook

Re: Všichni tady nadávají na Chorvatsko,

To zdaleka neplati vsude. Kdyz se do Dubrovnika najednou vevali obsah dvou zamorskych lodi zastavkou na zajezdu po Stredomori zvici nejakych 5000 pasazeru (coz se stava hodne casto), majitele vsech podniku od restauraci az po nejmensi bistra a bary vedi, ze budou mit nabito i kdyby servirovali jen pljeskavicu a pripalenou rybu s chlebem.

Kdyz jsme se jednou na vylete do Dubrovnika (bydleli jsme v jednom hotelu na "dubrovnicke Riviere") zastavili v pristavni restauraci, cekani na obed bylo 1 hodinu a jidlo nestalo za nic. Samozrejme navic predrazene a to je nase mena ke kunam ve vyhodnejsim kurzu nez Kc.

0/0
11.7.2011 12:26

Rokba

Existuje nějaký racionální důvod....

....proč jezdit do Chorvatska, neboli slovanského bordelu za nenažrané ceny? Země je to hezká, ale bohužel jí obývají Chorvati, to když už k moři do Evropy, tak o kus dál do Řecka....příjemní lidé, kteří si váží hosta a nepovažují ho jen za chodící portmonku :) Jo a btw nejsem socka;-D

0/0
10.7.2011 22:52

sunka007

Re: Existuje nějaký racionální důvod....

Souhlas, Chorvatsko jsou velmi nekvalitni sluzby za neprimerenou cenu. Ty penize bych presel, ale spatny servis nikoliv. Takze kdyz k mori tak US, Italie, Francie (Korsika je super).

0/0
10.7.2011 23:06

MartySSS

vykaslete se na ne

Kdyz jsem letos kupoval zmrzku v Saint Tropez za E 2.80 , rikal jsem si, ze je to celkem predazeny, ale ted se Frantikum moc omlouvam, kdyz takova balkanska zadel muze uctovat za kopece 100 Kc. Po tom, co mi o kvalite sluzeb rikal bracha, ktery tam letos byl, opravdu nechapu nekoho, ze tam porad jezdi. Vse stary, hnusny, za zanitem.

Daleko lepsi servis najdete v Italii nebo Francii. Co se tyce potapeni, urcite nenajdete v Chorvatsku nic vic nez v okoli, pokud nejakou paradu tak asi Egypt nebo treba Maledivy (tem jsem videl i pri obycejnym snorcholovani zvirenu, kterou jsem zatim nevidel nikde ani pri hloubkovym potapeni).

0/0
10.7.2011 22:51

gorilí alfa samec

České socky

v Chorvatsku - všecho je tam strašně předražené, ale stejně tam jezdíme v houfech. A taháme si tam zásoby řízků a piva, abysme ušetřili...

0/0
10.7.2011 22:39

Neodhlášený host

Kde jsou ty časy kdy jsme

jezdívali za totáče do Jugošky. Všechno kouzlo je fuč, zbyl jenom business a načančané kulisy pro turisty.

+1/0
10.7.2011 22:36

lojzicekodvedle

restaurace

Psal jste at vam dame adresy v Berline ci Rime,kde jsou restaurace,takovych restauraci je tam hafo, tak se tady neztrapnujte.Nic o centru mest jste nepsal,pokud vim.Jestli jste psal severni ci jizne od Dubrovniku je jedno, jste moc zahledenej do Chorvatska,pravdepodobne pruvodce Chorvatska,ale ovce jezdi dale do Chorvatska,tak muzete byt klidny.;-DTech restauraci v Berline ci Rime jsou desitky za podobne penize na tom se shodnemeR^

0/0
10.7.2011 20:36

dcman

Re: restaurace

Je jich tam hodně? Tak mi nějaké vyjmenujte... Bavíme se o centru Dubrovníku a vy ono centrum srovnáváte s cenami restaurací na předměstí Říma a jedním (s prominutím) špinavým hotelem v Berlíně. To je logické? Je to stejné, jako kdybych srovnával restauraci 30 Km za Prahou a psal, že se u nás dá najíst za 90 Kč všude.

Nejsem průvodce, jen se rád potápím a Chorvatsko je na toto zcela ideální. Když jde o moře, tak je opravdu bezkonkurenční. Jezdím tam téměř každý rok a jako ovce si nepřipadám. Asi máte nějaký komplex, jinak si to vysvětlit neumím.

0/0
10.7.2011 20:43

lojzicekodvedle

Re: restaurace

o centru jste se zacal bavit az v momente kdyz jsem vam dal dva podniky,kde jsme se zenou drive byli a kde se da najist v pohode do 10eur.misto,abyste uznal porazku,tak se nesmyslne hadate a kopete kolem sebe,jak malej Jarda.Dalsi restaurant,tam jsem ale nebyl je italska restaurace Pdodici, Mommsenstraße 12

10629 Berlin.Jinak komplex z Chorvatska rozhodne nemam trochu cestujeme po svete a mohu srovnavat.Ze Chorvatsko je navonena bida,sluzby proste neodpovidaji cene je holy fakt, tim koncim diskuzi.

0/0
10.7.2011 21:56

dcman

Re: restaurace

Reagoval jste na můj příspěvek tím, že jste vyjmenoval jeden hotel nevalné kvality v centru Berlína a jednu restauraci na předměstí Říma, já vám však opakuji: bavíme se o centru města Dubrovníku, o kterém je článek, pod kterým je tato diskuse. A já vždy řešil jen tento holý fakt. Neříkal jsem nic o předměstí Dubrovníku, nýbrž o jeho centru. Opravdu se asi naučte číst.

A to, že jste napsal další restauraci v centru Vídně nemění nic na tom, že jsem se ptal na restauraci v centru Říma. A vy jste psal, že i tam se dá najíst v klasické restauraci za 10 eur. Nechtějte abych vás citoval. Když pak vezmu v potaz, že jste napsal středisko na severu Itálie, tak je to jen "třešnička na dortu". Když chcete srovnávat, tak jedině Dubrovník a Řím. Stejně tak bych pak mohl obrátit a napsat, že je Řím drahý, jelikož se ve vesnici, kam do Chorvatska pravidelně jezdím, najím za necelých 150 Kč. Už chápete ten rozdíl? Nebo kolikrát to mám ještě napsat?

0/0
10.7.2011 22:06

lojzicekodvedle

Re: restaurace

reagoval jsem toto od vas,zkopiruji si to at si to lepe

prectete,vemte si radeji bryle.Nikde neni o centru ani zminka,tak

alespon nelzete.nejste v tom moc dobrej;-DTak mi prosím řekněte, kde konkrétně si dám oběd za 10 eur v Římě?

Nejlépe konkrétní adresu. Popřípadě kde v Londýně, Paříži, Madridu,

Vídni, nebo Berlíně. Jistě tyto města znáte lépe, než já.

0/0
10.7.2011 22:16

dcman

Re: restaurace

Pokud nechápete, když napíši "v Římě", tak je to smutné. Každý průměrně inteligentní člověk pozná, že předložka "v" znamená uvnitř něčeho, tedy uvnitř města. Toto je učivo základní školy, první stupeň. ;-)

0/0
10.7.2011 22:44

lojzicekodvedle

Re: restaurace

ano restaurace neni v Rime, nicmene jsem vam dal dve restaurace a adresy v

Berline a i v centru ,kde se v pohode najite do 10eur,tak nemlzte moc

vam to nejde.Misto,abyste rekl ano v Berline jsou restaurace kde se

najite do 10eur,tak si hrajete jako male decko.Navic ted jsem koukal podle

Tripadvisoru je hotel hodnoceny vyborne, na to ze je 3 star

0/0
10.7.2011 23:11

dcman

Re: restaurace

Až na to, že je druhá restaurace ve Vídni, takže si pletete i města. A hotel neberu jako restauraci, hotel je hotel a restaurace je restaurace. Rovnou můžete napsat, že se dobře najíte ve vlaku EC. Když však srovnávám restauraci v centru Dubrovníku, tak ji musím logicky srovnat s restaurací v centru Říma. Pokud však srovnáte restauraci v centru Dubrovníku s restaurací cca 20 Km za Římem, tak je to demagogie. Podívejte se na příspěvek, na který reaguji a pak srovnejte s tím, co píšete.

Jinak hodnocení hotelu je zejména z hlediska ubytování. Když jsem v cizině, tak rozhodně nechodím jíst do hotelů, pokud nemám zaplacené jídlo přímo v něm (což jsem neměl tak pět let).

0/0
10.7.2011 23:30

lojzicekodvedle

Re: restaurace

obe dve restaurace jsou v BERLINE,uz to radeji nehulte.je to s vami spatne;-D

0/0
10.7.2011 23:39

Píítr

Re: restaurace

Nechci se Vám mísit do diskuse, ale musím souhlasit s jedním z Vás, že Chorvatsko je nablískaná bída. Byl jsem tam několikrát, ale chování a tím pádem i služby Chorvatů jsou opravdu na úděsné úrovni. Jediné, proč tam všichni jezdí, je úchvatné moře, to jim Itálie asi hodně závidí.

0/0
26.7.2011 0:47

garchandel

nesouhlas

No nevím jestli ten problém některých diskutujících nebude někde jinde. Právě jsem dojel z Chorvatska , byl jsem tam asi jen sedmkrát ,ale nikdy jsem neměl nejmenší problém s jejich ochotou. Naopak vždy to bylo o tom náš zákazník náš pán. Pokud tam jede nějaký prudič tak dopadne stejně kdekoli po světě. Chovám se k nim slušně a je mi opláceno naprosto stejně, ale pravdou je ,že několikrát jsem potkal slavné české turisty chovajíc se hůř něž stádo hovad , hovada snad prominou, s holou prdelí  a stylem hni se otroku já jsem velký čech přece nemohou očekávat nic dobrého 8-o

0/0
10.7.2011 19:39

Dýzl

Re: nesouhlas

Osobně se chovám všude slušně, bez rozdílu zda u nás nebo někde v cizině. Jsou ale místa, kde si musím dávat daleko větší pozor, protože se na mne snaží vyzrát. Ať je to taxikář či hospodský v centru Prahy, Brna, Bratislavy nebo přímořský Chorvat pracující v turistických službách.

A pokud porovnám třeba s Řeckem, tak tam se cítím mnohem lépe než v té Praze nebo Chorvatsku. Mám z Chorvatska několik zkušeností, že mne tam již nikdo nedostane. A musím také konstatovat, že nám snad v životě nebylo předhozeno nic hnusnějšího než ryby a víno na ostrově svatého Jeronyma kde jsme byli na výletě lodí. Nemluvě o hromadách fekálií na zacpaném jediném záchodě. Podobných zkušenosti mám více, včetně stoky vytékající kus od pobřeží do jejich krásného moře. To je sice veliké, takže se splašky rozředí, když ale člověk při potápění na výtok narazí, je to chuťovka.

0/0
12.7.2011 9:08

Moudrý

co jsem se dozvěděl z článku

Dozvěděl jsem se,že je v tam v sezóně plno.Boháčů z ameriky.Do stovky žvanec tam našinec nenajde.Je tam draho. 

Raději zůstanu doma u rybníka,za ty peníze budeme mít každý den držku k prasnutí a budeme si prohlížet průvodce po Dubrovníku.

0/0
10.7.2011 19:28

CorpusDortus

Re: co jsem se dozvěděl z článku

R^;-D;-D;-D

0/0
10.7.2011 19:42

Hrustic

Re: co jsem se dozvěděl z článku

No, to je dost zcestne a primitivni chapani psaneho textu ...

0/0
14.7.2011 1:59

STS-Chvojkovice.Brod

Já tam byl v roce 85

na výjezdní doložku, HEČ :-)

0/0
10.7.2011 18:42

Fotze

Už zase Chorvatsko

Copak neexistují jiné destinace na světě než Chorvatsko?Nerozumím vůbec článku a nechápu co tím autor chtě říct .Jestli dobře rozumím tak autor je maloměšták kterému čouhá sláma z bot a vyrazil na cestu do Dubrovníku.Jen úplný neználek se bude divit a psát článek nad cenovou politikou v hlavní turistické sezoně v Dubrovníku.

0/0
10.7.2011 18:36

katano

v Chorvatsku jsme byli jen dvakrát 2003 a 2007

Bylo to na Zadaru a už nás tam nikdy-nikdo NEDOSTANE.

Chorvati jsou lupiči a služby a ceny jsou MIMO REALITU.

       PS : zlaté ŘECKO i když kdyby to bylo na mně, tak strávím celé léto raději u nás v PRAZE na předzahradkách a u Vltavy ! ! !  :-P

0/0
10.7.2011 17:53

Yzzycz

Ja uz v cechach nejsem 13 let

ale pamatuju si ze kdyz sem odjizdel tak smazak stal v my hospode skoro 40 korun... Nevim proc se vam zda drahy v dovolenkovym Dubrovniku zaplatit 300 za steak...Rv

0/0
10.7.2011 17:25

Martin z HK

Je to zlodějina

Po této zkušenosti naši rodinu v Chorvatsku už neuvidí. Služby na velmi nízké úrovni, avšak neuvěřitelně předražené. Všude v evropě se dobře a na úrovni najíte za 5 -10 € na osobu, nevím proč v chorvatsku to musí být třikrát dražší. Proto také svoje peníze na dovolenou utrácíme v Řecku, Španělsku nebo Italii.:-)

0/0
10.7.2011 16:20

Dukáty dám na podporu cenzury

Re: Je to zlodějina

R^ Moje řeč - až tohle těm potomkům pirátů, kteří pokračují v řemesle svých předků, dojde, bude z Chorvatska příjemná dovolenková destinace ;-D

0/0
10.7.2011 16:24

bondy_

Re: Je to zlodějina

Pokud pod pojmem vsude v Evrope rozumite Bulharsko a Rumunsko, pak s tim, ze vsude se dobre najize za 5-10€ mate jiste pravdu. Jinde tak leda v bufaci nevalne kvality.

+1/0
10.7.2011 16:48

lojzicekodvedle

Re: Je to zlodějina

Loni v Lignanu v Italii jsem jedl steak 600gramu a k tomu hranolky za 10eur a nesnedl jsem ho.Pizza pravda lyzarske lstredisko Kronplatz primo pod hlavni sjezdovkou mezi 5,5 eur az 10eur.To same Serfaus fiss ladis Rakousko,veprova zebra pres cely talir k romu hranolky za 10eur.A to jsem obed ani nesnedl,jaka byla porce.

0/0
10.7.2011 18:43

dcman

Re: Je to zlodějina

A to vše v hlavní sezoně? Jinak Lignano je sever a ten je obecně levnější. Když pojedete na sever Chorvatska, tak taky zaplatíte cca polovinu. Kdybyste jel na Gargano, nebo ještě jižněji, tak si za stejné peníze dáte maximálně polévku. A pokud byste byl na Sardinii, tak ani tu... Je vidět, že máte procestované jen kousky zemí a nevnímáte ji jako celek. Stejně tak bych já mohl napsat, že v Aši stojí oběd 80 Kč a proto bude stát v Praze na Staroměstském náměstí stejně - demagogie, že ano?

0/0
10.7.2011 19:42

dcman

Re: Je to zlodějina

Toto je opravdový nesmysl. Dovolím si říct, že jsem procestoval většinu států našeho kontinentu a za takové ceny se najíte v zemích jako je Rumunsko, Bulharsko a Polsko. Ani u nás, ani na Slovensku se už v turistických střediscích nenajíte. Byl jste někdy v Římě? Tam už vůbec ne... Dubrovník je ekvivalent Říma. Takže stůjte nohama na zemi. Na severu Itálie možná, někde v zapadlé vesnici, ale rozhodně ne v turistickém letovisku.

Do Chorvatska jezdím pravidelně a právě na jih (cca 20 Km nad Dubrovník), hezčí moře není nikde Evropě.

+1/0
10.7.2011 17:08

lojzicekodvedle

Re: Je to zlodějina

je videt, ze Evropu nemate moc procestovanouRv

0/0
10.7.2011 18:45

dcman

Re: Je to zlodějina

Tak mi prosím řekněte, kde konkrétně si dám oběd za 10 eur v Římě? Nejlépe konkrétní adresu. Popřípadě kde v Londýně, Paříži, Madridu, Vídni, nebo Berlíně. Jistě tyto města znáte lépe, než já.

0/0
10.7.2011 19:36

donau

Re: Je to zlodějina

Za cca 10 eur som sa najedol napr v centre londyna v tureckom bistre a bolo to siroko daleko najlepsie jedlo v londyne. Ono by to nemal byt az taky problem pretoze v londyne som jedol asi najdrahsi a pri tom naodpornejsi steak v mojom zivote a vseobecne jedlo je tam katastrofa. Otazka je co si predstavujes ako obed. my sme boli cca 6 a sedeli sme pri stole a jedli po turecky a skvele. Rim tak to neviem barcelona myslim ze za nieco viac ako 10 eur jes urcite v pohode. pariz uz si nepamatam a berlin tak to ti garantujem ze v berline urcite ano. berlin totiz patri medzi najlacnejsie a pri tom mimoriadne "IN" metropoly EU. Berlin je skvely.

0/0
10.7.2011 20:02

dcman

Re: Je to zlodějina

Turecké bistro, to myslíte vážně?! ;-D Jinak řečeno: za 10 eur se člověk nají v bistru a ne v klasické restauraci.

0/0
10.7.2011 20:22

donau

Re: Je to zlodějina

Tak si v klidu uzivaj "restauraci" :)). Turecke bistro mozno nie je do rodinneho fotoalbumu z dovolenky ale ak sa bavime o tom ze najest sa rychlo kvalitne a bez debilnych folklornych turistickych "atrakci" tak turecke bistro a jemu podobne prevadzky su skvelou alternativou k balkanskej a jej podobnej zlodejine.

0/0
10.7.2011 21:13

JanzRokycan

Re: Je to zlodějina

Mezi Turky v Londýně se platí eurem? A já měl za to, že i oni používají libry...

0/0
10.7.2011 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.