Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úžasné pláže, krásná příroda i památky. To je dovolená u Splitu

Objevujte křivolaké uličky v přímořských městech, potopte se do barevného světa podmořských hlubin nebo se projděte kolem nejkrásnějších krasových vodopádů v Evropě. Představujeme vám pět důvodů, proč strávit dovolenou v okolí Splitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kebulak

Řecko je Řecko...

V září jsme se po několika letech dovolených v Řecku vrátili do Chorvatska. A výsledek? Zklamání... :( Země strašně zkomerčněla, pobřeží Makarské riviéry je až na několik málo výjimek komplet zastavěné. Bydleli jsme v Brele a tak mi přijde trochu k smíchu, že někdo mohl pláž Punta rata ocenit mezi 10 nejkrásnějšími na světě :) Je to naprosto průměrná pláž, ty řecké jsou úplně jiná liga. Shodou okolností jsme asi měsíc předem navštívili pláž Apela na ostrově Karpathos, která byla v jiné anketě oceněna jako nej pláž Středozemního moře. To bylo úplně jiný kafe, naprostej bazének! :)

Jinak staré město ve Splitu je opravdu nádherné, osobně se mi líbilo více než Dubrovník, protože žije a dýchá z něj atmosféra.

0/0
30.6.2011 16:42

Dýzl

Re: Řecko je Řecko...

Přesně tak, loni jsme se stejné chyby také dopustili a letos už se těším do Řecka. Pohodoví lidé, více svobody, mohu přespat ve stanu nebo v autě a i když jsou Řekové také obchodníci, které turistika živí, nemusím pořád dávat pozor, aby na mne někdo nevyzrál. Byl jsem v Řecku několikrát a zatím jsem neměl důvod k nespokojenosti. Na rozdíl od Chorvatska. Jedinou výhodou Chorvatska je menší vzdálenost při dopravě. Raději ale o těch pár set kilometru více než být tam, kde se necítím dobře.

Chorvati mi i přijdou jako dost podmračený národ. Raději se pohybuji mezi usměvavými lidmi.

0/0
30.6.2011 19:00

Pavel227

Chorvatsko?

Ani náhodou, jezdili jsme tam, ale už nebudeme. Předraženo, nepořádek až bordel, spouta keců o tom, jak Čech, to je brat´ a pak se pomalu šel přebalit, když se objevil Němec. To bych ještě snad i pochopil, ale jejich nesmyslnou válku plnou krutostí-tu nepochopím a nepřijmu nikdy, Ať si to tam sežerou, "bratři".

0/0
30.6.2011 9:51

AQT

Re: Chorvatsko?

Jejich vztah k Němcům, to je kapitola sama pro sebe.  Němec je pro lidi z bývalé Jugoslávie z neznámých důvodů něco jako polobůh. ;-) Proto vždy bylo jejich největším snem nacpat se do Německa, a tam pracovat v jakékoli pomocné branži. Vrcholem satisfakce je pak návrat mezi rodáky (třeba na dovolenou) v ojetém mercedesu s německou značkou. Ten, kdo to dokáže, je doma king. :-)

0/0
30.6.2011 10:10

FREN2002

Chorvatsko

Přečetl jsem si celou diskuzi a zarazilo mě jak je negativně laděna. Předpokládám, že IDNES píše o Chorvatsku proto, že tam jezdí každým rokem cca. 500 tis. lidí od nás k moři. Moje plus pro Chorvatsko. 1. Cena - chci být u moře 2 týdny a jsme čtyřčlenná rodina, v případě přepočtu letecké dovolené na dva týdny pro 4 lidi se dostanete na zajímavé ceny. 2 Moře a příroda. 3. Relativní dostupnost. Netvrdím, že je to nejlepší destinace, ale když chce čtyřčlenná rodina strávit  2 týdny u moře je to ideální volba. Když jedeme autem a vše je v pohodě jsme tam za 12 hodin v případě volby letecké dopravy a započtení všech časů doprava na letiště, doba před odletem,  let atd. tak na tom nebudu výrazně líp. Chorvatsko máme projeté od Zadaru po Makarskou, včetně národních parků a památek a skoro vždy jsme byli spokojeni s místy, které jsme navštívili. Ale každopádně je důležité navštívit ji jiné země ať si můžete porovnat event. najít místečko kde se Vám bude líbit a budete mít chu't se zase vrátit

0/0
29.6.2011 22:09

lojzicekodvedle

Re: Chorvatsko

Chorvatsko bylo dobre po valce,kdy jsme jezdli do Chorvatska a mistni nas vitali s oteverenou naruci.ted bych se priklanel k nazoru, ze je Chorvatsko je navonena bida.Ceny absolutne neodpovidaji sluzbam,ktere chorvati nabizi.mam dve deti a veceri nemam sanci pod 1200kc dat ani nahodou.A to se nebavim, ze si koupim rybu, kterou prodavaji z Teska primo na pobrezi.-) a jeste ke vsemu za 1000Kc.Kdyz si spoctu kolik me bude stat cesta,ubytovani +plus jidlo na hotelu ci v restauracich,tak se mi protoci panenky.Pod 50 litru Chorvatsko nedam ani nahodou.Pro cestovatele koukejte na web ww.ltour.de daji se sehnat letenky treba do karibiku za 150eur,vcetne tax z Nemcka.Bohuzel moc ne ted v sezone. Jamajka za 109 eur,Kena za 119 eur atd.

0/0
29.6.2011 22:56

Míra4.1

Re: Chorvatsko

R^

0/0
30.6.2011 8:02

Jidor

?

Zacina tady byt vice reklamy, nez informaci :-/ 

Split je celkem fajn, ale napriklad krasne plaze byste tam hledali marne ;-D .. pokud tedy nemilujete betonove bloky ;-D

0/0
29.6.2011 19:56

sorvon

dovolená v chorvatsku

nezbývá než souhlasit,v evropě i přilehlém okolí je mnoho minimálně stejně hezkých míst ale s lepšími službami za stejné či menší peníze!;-)

0/0
29.6.2011 19:43

fotrtom

cestovat??

Pro mne za mne ať si každý jede kam chce..ale já i přes cílenou (a zřejmě snad placenou) propagaci na idnesu chorvatským vidřiduchům nedám ani kunu...v porovnání s jinými yemě nenabízí nic extra..jediná výhoda z které těží je snadná dostupnost..PS: pracuji v cest. ruchu - takže jsem už něco projel...

0/0
29.6.2011 14:31

majkom

Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

ktory opovrhuju chorvatskom;-D;-D;-D asi ste fakt jedini co niekde boli a ostatni su blbi a chodia do chorvatska;-D kazda destinacia ma svoje pre a proti...

0/0
29.6.2011 12:02

harmonická perzistence paměti

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

já nevím, byl jsem všude možně po Evropě, i dál, a nepovažuji se za nějakého cestovatele, spíš za člověka, který se rád někam podívá. A spíše se divím těm lidem, kterým se chce pořád do toho Chorvatska jezdit. Můžu vám říct, že třeba Itálie je levnější a místní lidé, respektive- číšníci slušnější. co je na tom divného??

0/0
29.6.2011 12:35

AQT

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

Přesně tak. Nepochopím lidi, co tvrdošíjně rok co rok jezdí do země s malou nabídkou služeb, neuctivým personálem, vysokými cenami a nic moc gastronomií.

0/0
29.6.2011 14:19

majkom

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

:)))) tak jo, v chorvatsku su ceny cca na urobni prahy, personal som zazil aj dobri aj zli, chodim uz len tam kde bola skusenost dobra, gastronomie je asi vec vkusu... na druhejs trane, taliansko som bol len raz a uz tam nemam dovod ist k moru, maximalne sa pojdem pozriet do rima, cervene more super, zazitok a uznam, ze jadran nan nema, ale ktore europske more ano? cierne more, tiez nic extra... a tak sa da pokracovat...

0/0
29.6.2011 14:25

fotrtom

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

no vidíte. vy.taliansko až už ne! a já to mám tak s chorvatskem...

0/0
29.6.2011 14:35

majkom

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

a o tom je demokracia.. len ja nemam potrebu vypisovat u kazdeho clanku ze tam a tam ne... ked sa niekomu niekde paci, nechapem to vyplakavanie "super cestovatelov" nad tym, ak oje to uplne na ho.no a ten kto ram ide je blb co nikdy nikde nebol... to same je ale u kazdeho clanku o skodovke, apple, gambrinuse, xboxe, sony... a vlastne u vsetkeho:)))

0/0
29.6.2011 15:21

wIadin

Re: Tu je zas super sveta znalych cestovatelov

Itálie levnější? A číšníci slušnější? Hahaha

0/0
29.6.2011 17:49

dimple

V roce 2007 jsem zajel do HR,

podívat se, proč tam každý rok jezdí statisíce lidí. Do hotelu s polopenzí, mezi Splitem a Dubrovníkem (ten se mi velmi líbil), v srpnu, takže žádný stan a paštika na začátku sezóny. Výsledek: byl jsem tam dvakrát-poprvé a naposledy. Ceny nejsou nějak vysoké, ale obsluhy v restauracích jako by byly placené státem a nepotřebovaly jiný výdělek, kapacity pláží katastrofální....

0/0
29.6.2011 12:45

Zuzi_K

...

Když pominu "ochotu a vstřícnost" místních, která je rok od roku horší, ale s trochou sebezapřední se dá skousnout, tak popisovaná oblast je opravdu krásná... Byla jsem tam několikrát, nejlepší jsou období mimo sezonu, kdy se člověk nemusí prodírat davem turistů.. A rozhodně nestačí týden :-)

0/0
29.6.2011 10:57

Ten co odhlasil předplatne MF

hmmm

a spousta davů lidí,  divnejch čmoudů, šejdířů,neochoty, vlezlosti , lenivejch jugošů.......už léta jezdím do Francie k atlantickému pobřeží a i přes delší cestu bych už nikdy neměnil, dva pobyty  v zemi   Chorvatsko / Hvar. Umag/ bohatě stačili ....prostě nesrovnatelné

0/0
29.6.2011 10:45

ab54321

Chorvatsko je v součastnosti naleštěná bída

Před listopadem to působilo téměř jako západní Německo s krásnejma plážema a vstřícnejma domorodcema. Dneska tam jsou přecpaný pláže, nedostatečný služby za nepřiměřený ceny. Domorodci se k Čechům chovaj s opovržením i když jsou líný jako vši. Myslim, že jednou to bohatě stačí. Nechápu lidi, co tam jezděj každoročně.

0/0
29.6.2011 10:39

harmonická perzistence paměti

Re: Chorvatsko je v součastnosti naleštěná bída

Přesně napsáno. A když jsem ještě k tomu zahlédl v televizi, jak se chorvati na hranicích klidně dvě hodiny přehrabujou turistům v autě a osobních věcech, tak říkám- ani náhodou!

Byl jsem několikrát v Rovinji, Pule a Splitu, už je to pár let, ale úrovni Španělska, Itálie, a Francie tahle naleštěná bída- jak správně píšete- rozhodně nedosahuje. Zato v cenách je častokrát hodně přesahuje.

0/0
29.6.2011 10:57

pesimita-optimista

Re: Chorvatsko je v součastnosti naleštěná bída

Ale na tu přírodu a památky bych se klidně zajel podívat...

0/0
29.6.2011 13:20

AQT

Re: Chorvatsko je v součastnosti naleštěná bída

Historických památek tam moc není, příroda ano, ta je krásná.

0/0
29.6.2011 14:17

AQT

Hezká reklama, ale nejsem si jista,

jestli se na cestování do Chorvatska dneska ještě někdo chytá. ;-)

0/0
29.6.2011 10:38

mufin01

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Samozřejmě, že ano. Vždyť Chorvatsko je nejnavštěvovanější zahraniční destinace českých turistů.

0/0
29.6.2011 10:44

Tajemný muž

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Já se nedivím, spoustě lidí z důvodu nákladů ani nic jiného nezbývá. Tak si pronajmou stan/chatu za 3000,-- na os. a 10 dnů, sednou do auta, nabalí jídlo a jedou. 4 členná rodina tak za 10 denní dovolenou u moře vydá méně než 15.000,--, což je akceptovatelné. Mě osobně by to nelákalo, na dovolenou si jedu odpočinout. Ale když někdo nemá příjmy, nebo má velké výdaje (hypotéka), tak proč ne. Pak ta dovča vyjde relativně levně.

0/0
29.6.2011 10:48

yrral

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Od kolika korun je dovolená, na který si odpočineš? Někdo se bude nervovat i v hotelu "all in" a někdo si báječně odpočine ve stanu s chlebem namazaným paštikou. ;-)

0/0
29.6.2011 10:56

Tajemný muž

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

No, předloni jsem chytil bezva Last minute za 9.500,-- na os. Tunisko letecky 4* All in. Úplně ideální. Ale máte pravdu, někdo je spíše přírodní typ a upřednostňuje stan příp. širák, někdo je spíš na pohodlí v hotelu. Já se hlásím do druhé skupiny. Na dovolené se mi nechce vařit, umývat nádobí, uklízet, chci si jen užívat. A pro lidi jako jsem já je Chorvatsko předražené ve srovnání s okolními destinacemi, kam se navíc člověk dostane letecky, takže nemusí trávit hodiny v autě nebo autobuse.

0/0
29.6.2011 11:45

yrral

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Když porovnám cestu autem přes noc do Chorvatska a letecký přesun do Řecka (oboje jsme absolvovali s malými dětmi), tak jednoznačně vítězí cesta do Chorvatska. I když je to o něco delší, tak ale nesrovnatelně pohodlnější a to i pro mě jako řidiče. Kdybysme ale jeli bez dětí, tak se zase karta obrátí. Paušalizovat prostě nejde. Něco jiného je jet s malými dětmi, něco jiného se staršími a něco jiného jet sám či ve dvou.

0/0
29.6.2011 12:00

Tajemný muž

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Souhlasím s Vámi. Já osobně bych s malými dětmi do letadla nelezl. Myslím si, že tady v ČR máme taky spoustu krásných míst, kam se dá s dětmi zajet. Navíc si lze i pronajmout chatu a to je pro děti zajímavé dobrodružství (lesy, potoky apod.) a moře není potřeba. A od 6 let věku se, myslím, letadlo už zvládnout dá. Vynechávám eventualitu, že dítě k moři musí ze zdravotních důvodů, tam není o čem diskutovat. Navíc si myslím, že 2 hodiny v letadle (dobře, plus hodina a půl na letišti) je i pro to dítě lepší alternativa, než trávit 10 hodin v autě, nebo nedej Bože v autobuse. Navíc článek je o poznávání místních pamětihodností, což děti většinou nebaví, takže jsem to spíše bral jako tip na dovolenou pro dva či pro lidi s většími dětmi. Myslím, že většina dětí do 10 let věku bude radši blbnout u bazénu a na pláži, než se v 35 stupních trmácet po památkách... ;-)

0/0
29.6.2011 12:44

AQT

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Tak já jsem s Chorvatskem skoncovala před asi tak 15 lety. Na přírodní krásy bohatá země, ale tupý a neochotný personál, malá nabídka služeb, všude předraženo, jídlo v restauracích nic moc, historické památky nic moc.

0/0
29.6.2011 14:16

stockno

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

;-D tak ty budeš asi taky tupá

0/0
29.6.2011 22:07

AQT

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

A argumenty? Speciálně pro tebe: argument = důvod.

0/0
30.6.2011 7:54

stockno

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

no takže si tupá

0/0
30.6.2011 14:24

Hooky

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Z obsahu tvého příspěvku nelze než usoudit, že užíváš opravdu nejjednodušší "logická" pravidla, která se omezují na úvahu "podle sebe, soudím tebe" a vše potvrzuješ primitivním slovníkem. Hodně štěstí na životní pouti s komplexem, který tě evidentně doprovází.

0/0
30.6.2011 18:18

Hooky

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Trefa.

0/0
30.6.2011 18:19

Hooky

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Trefa.. jsi opravdu jednoduchý primitiv s velkým komplexem.

0/0
30.6.2011 18:19

AQT

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

To není argument, to je subjektivní názor primitiva. Tím naši diskusi navždy končím. :-)

0/0
30.6.2011 15:12

stockno

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

já s tebou nediskutuju chudinko, tak nizko jsem ještě neklesnul, aby s někým kdo má IQ houpacího koně diskutoval;-D;-D

0/0
30.6.2011 16:00

stockno

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Než budeš reagovat tak si přečti reakce co byly napsány předím. Podle sebe soudim tebe - používáš ty .

Na reakci některých lidí se jiný než primitivní slovník nehodí včetně tebe joudo.

0/0
1.7.2011 7:38

stockno

Re: Hezká reklama, ale nejsem si jista,

Trefa, IQ na bodě nula, ale hlavně se tvářiš, že si inteligent.

Uvědom si, že to každý hned pozná. Ten komplex si běž léčit

0/0
1.7.2011 7:41

GI Joe

nejlepsi na splitu

bylo to centrum a holky chodici v pruhlednych hadrech normalne mezi turistama. :-)

0/0
29.6.2011 10:26

Tajemný muž

Split

Jo, tak ve Splitu jsem byl více než 2 měsíce (pracovně). Je fakt, že historické centrum je opravdu krásné a Diokleciánův palác (i když z něj skoro nic nezbylo, místní jej v průběhu dějin přestavovali na domy) stojí za návštěvu. V okolí ještě stojí za návštěvu Omiš, je to úžasné město. Je jen kousek od splitu a místním autobusem trvá cesta cca 30 minut. Doporučuju výšlap na pevnost nad Omišem (ne tu strážní věž, kam se dojde za 5 minut z centra, ale pevnost na skále NAD Omišem), je tam úžasný výhled do okolí. Jen si dejte pozor, kdy tam jdete. V půlce září je už pevnostní věž zavřená pro turisty a taky tam nenajdete žádné občerstvení.

A určitě bych si ze Splitu zajel (zajel jsem si) na pláž Zlatnij rat ve městě Brač na ostrově Bol. Ze splitu trajektem a do Brače se dá v pohodě dojet stopem. Za jednodenní výlet to stojí, ale dovolenou bych tam asi trávit nechtěl. Studenější voda, stálý vítr, velké vlny. Nicméně pro windsurfing či kitery ideální podmínky.

0/0
29.6.2011 10:01

1911hajduk

Re: Split

jen pro upresneni, ta plaz Zlatni Rat, je na ostrove Brac, ve meste Bol, jinak souhlas :-)

0/0
29.6.2011 10:06

Tajemný muž

Re: Split

Jo, pravda. Omlouvám se, moje chyba. Mě se to plete od té doby, co jsem tam jel společně s jedním Turkem, Španělkou a dvěmi Polkami (AIESEC). Od té doby se mi to občas prohodí. :-/Rv To by člověk neřekl, jak holky dokážou člověka splést. Ještě že ta paní z Jadrolinie, co prodávala lístky na trajekty, pochopila, kam chceme jet, a dala nám ten správný. :-) Ale jet stopem až do Bolu byla celkem legrace. Můžu doporučit. Většinu trasy nás vezli turisté, takže si člověk vymění spoustu zkušeností a informací. ;-)

0/0
29.6.2011 10:29

usura

Re: Split

jaká profese mimo cestovní ruch dostane člověka do HR?

0/0
29.6.2011 10:34

Tajemný muž

Re: Split

Například když po ukončení VŠ vycestujete přes AIESEC na zahraniční pracovní stáž. Normálně pracujete v nějaké místní firmě, kde Vás za to platí. Za peníze si pak hradíte ubytování, stravu a kulturu (té moc ne, protože dostáváte minimální mzdu). Je to spíš o tom, získat zkušenosti a zdokonalit se v jazyku (angličtina). Navíc člověk pozná (pořádně) místní mentalitu, zvyky apod., důkladně se seznámí s okolím a přinese si spoustu zážitku (i negativních).

0/0
29.6.2011 10:38

ivan.ivan

ivan.ivan

Ked do Chorvatska, tak na ostrov....

0/0
29.6.2011 9:47

Dickinson

Hmm...

...to fakt neexistuje ina destinacia nez Chorvatsko?8-o Co tak napisat aj o inych krajinach. Krajina je to pekna, ale .... Myslim, ze tych clankov je az az...

0/0
29.6.2011 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.