Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bella Italia: 11 míst pro krásnou dovolenou

I když jsme zrovna tam třeba nebyli, ta jména známe. Ale protože je to Itálie, nikdy nás nepřestane bavit je opakovat. Tady je doma romantika, pizza a hlavně la dolce vita, jižanské umění sladkého života.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

auvergnat

chiedo scusa- sono un imbecile

Uz jsem to udelal soukrome mailem, ale jeste jednou tady pekne verejne- jo, meli jste pravdu, slibil jsem omluvit se, tak to delam- bella Italia je spravne, me vyse zminene vyvody neni radno brat vazne. (Stejne uz ta diskuze zapadla nekam 100 metru pod zem a davno se tu urcite nezobrazuje, ale kdyby ten nas spor nahodou nejakej uchylak pozoroval...)

0/0
5.7.2011 21:08

sibylle

Re: chiedo scusa- sono un imbecile

Ale nejste "imbecille", zase není nutné si sypat popel na hlavu. Ještě jsem se vrátila na diskuzi, abych se mrkla, jak se vyvíjí naše debata.

0/0
7.7.2011 13:42

beef-eater

Neapol...

No každý kdo četl Gomoru, tak ho do Neapole a oblasti 100 km okolo nikdo na dovolenou nedostane. Nejde o mafii a kriminalitu, ale o to, že je celá oblast zamořená vysoce nebezpečným chemickým odpadem, se kterým místní mafie obchoduje a zahrabává ho kdekoli ji napadne, včetně pláží....

0/0
29.6.2011 10:12

imploder

pár poznámek

- "casu marzu" (sardinsky "shnilý sýr") je kvůli hygienickým normám ilegální; dýlujou ho takoví Kolíci Aťsepicnu (ano, ten sýr je tak čerstvý, že se doslova "už hýbe")

- "spíše než do Itálie patří do Evropy" - Itálie není součástí Evropy? :)

- bordel na ulici a toulaví psi, čím olezlejší, tím "pravější": no jasně, z toho mi vychází, že nejpravější Itálie se nachází někde v Afghánistánu :)

0/0
28.6.2011 18:52

sibylle

Re: pár poznámek

Berte to s rezervou. Poetičtí a rozervaní novináři chtějí dodat článku trochu barvitosti a často je nezajímá, že to vyzní hloupě a vzdáleně realitě.

0/0
30.6.2011 18:07

Damik

Neapol

Co to melou o tý Neapoli.  Mezi přístavem a nádražím je úplně normální čtvrť čistší a bezpečnější než třeba Paříž.  Binec je hlavně u letiště kde jsou přistěhovalecký čtvrti. To je právě ten problém, neznalý novinář jel z letiště přes tu nejhorší část Neapole a automaticky si to převed na celý město. to je jako by ČR posuzovali lidé co jeli akorát tak do Chanova.

0/0
27.6.2011 13:26

majky.d

Re: Neapol

V Neapoli jsem byl, a kromě centra od hradu, přes náměstí a divadlo kde je čisto (vyjma hoven na chodníků od psů) aje to svrab a neštovice... stačí se projet po vyvýšené autostrádě směr Sorento, která, či obráceně do přístavu Pozoulli a je to hnus.. všude bordel a tuna odpadků. A naopak obávaný přístav je asi nejvíce hlídaný v celé Neapoli..  takže než nikdo bude kritizovat naší zemi, jak tu máme haldu špíny, tak ať zajede na exkurzi do Napoli, nebo Marseile - arabská čtvrť a rychle změní názor na naší krásnou zemi..

Jinak Itálie je hezká, Řím, Florencie atd se mi moc líbí, abych furt nekritizoval..

0/0
27.6.2011 19:56

beef-eater

Re: Neapol

V Neapoli může být kdekoli cokoli hlídané jak chce, před zatoulanou kulkou vystřelenou po někom z jedoucího skůtru tě to stejně neochrání....

0/0
29.6.2011 10:14

auvergnat

ta italstina

jaka bella italia. Kdyz uz se chci vnucovat s italstinou, chtelo by znat elementarni mluvnicka pravidla. U prid. jm. bello/bella je apokopa povinna, tzn. bell´Italia. To je problem nazvat clanek "Krasna Italie", kdyz italsky neumim?

0/0
27.6.2011 9:33

sibylle

Re: ta italstina

V italštině se běžně používá jak Bella Italia, tak Bell' Italia. Ale je možné, že umíte italsky líp než Italové :-)

0/0
30.6.2011 18:04

auvergnat

Re: ta italstina

Co to znamena, ze "V italštině se běžně používá..."?Pokud nemáte na mysli italštinu pražskou, tak v italštině italské se opravdu Bella Italia nepoužívá, a to z toho prostého důvodu, že je to špatně. Jako je špatně "malí pes", chápete? Je spousta věcí v italštině, stejně jako v jakémkoliv jiném jazyce, kde jsou možné dvě i více variant, ale elize u adjektiva bello opravdu ne. Stačí si vygooglit "elisione obbligatoria"- tedy závazná elize (pokud jsem si ji v posledním přísp. spletl s troncamento=apokopou, omlouvám se) a je vše jasné. Naproti tomu stojí elize nepovinná (elisione facoltativa) a tam opravdu existují dvě varianty, např. quest´orologio i questo orologio. Pokud mi pošlete odkaz na seriózní noviny (corriere.it, repubblica.it, lastampa.it...) kde bude adjektivum bello/bella následováno podst. jm. začínajícím na samohlásku a elize tam nebude, slibuji omluvu. V opačném případě čekám omluvu já. Není přeci možné druhého shazovat tím, že si budu vymýšlet jak Baron Prášil.

0/0
30.6.2011 19:36

sibylle

Re: ta italstina

Nač hned ta agresivita? Doufám, že stačí tři namátkově vybrané příklady:

http://cultura.blogosfere.it/2011/03/la-mostra-la-bella-italia-un-intenso-percorso-artistico-attraverso-le-principali-capitali-culturali.html

http://www.bellaitalia.com/

http://www.locandabellaitalia.com/it/benvenuti.asp

0/0
1.7.2011 22:43

auvergnat

Re: ta italstina

Když už máte tak zmáknutou práci s googlem, tak si schválně zkuste dát to tam v obou variantách. Víte, co je zajímavé? Že v té vaší to na začátku začne házet hlavně stránky jiné domény, než IT. Překládám (FR) a vím, že když si nejsem něčím jist, např. slovním spojením, dám to v uvozovkách do googlu. Když mi to hodí hlavně stránky končící .com,.ca,.ch,.be a ne.fr, hned vím, že to není správně francouzsky. A několik tisíc či set tisíc odkazů na tom nic nemění. Tuhle jsem viděl auto s nápisem "pizza italiano". Nechcete snad tvrdit, že to je správně italsky. Na googlu- 49.300 odkazů. Už mi rozumíte? To, že si někdo nazve výstavu bella italia musíte považovat za uměleckou licenci (či neznalost), asi jako skupina xindl, chaozz...Doporučuji nalistovat str.33-(Doc. PhDr.)Sylva Hamplová(CSc.)Mluvnice italštiny, Leda2004, nebo Il Gr. Diz. Garzanti Della Lingua It., str. 2194, vyd.1987, reprint 1993. Když mi pošlete mail, pošlu vám to oskenované. A pokud nevěříte ani Garzantimu, tak se vzdávám.

0/0
2.7.2011 1:41

sibylle

Re: ta italstina

Myslela jsem si, že Vám stačí důkaz, že když si Ital pojmenuje hotel Bella Italia, tak na tom něco bude. Když si nalistujete učebnici GRAMMATICA ITALIANA DI BASE od Pietro Trifone na straně 13, tak zjistíte, že: " L' elisione è obbligatoria con ....... - gli aggettivi 'bello e quello' (l' elisione è possibile ma non obbligatoria con i femminili 'bella e quella'). Pokud mi pošlete email, pošlu to naskenované. Pokud mi gramatická učebnice sdělí, že u ženského rodu není elisione povinná, najdu hafo italských stránek, kde se Bella Italia vyskytuje a rodilí Italové mi potvrdí, že Bella Italia není chyba, tak opravdu nemám pochyb. Jestli se od roku 87 (viz Váš Garzanti) změnila pravidla, to opravdu netuším.

0/0
2.7.2011 9:09

sibylle

Re: ta italstina

ten paznak è bylo "e" s akcentem

0/0
2.7.2011 9:17

auvergnat

Re: ta italstina

No,to že ta locanda je u L.diGarda ještě neznamená, že to má rodilý Ital (přijde vám to přitažené za vlasy, ale u L.di Garda bydlí mraky Němců) a i kdyby byl, pořád to nic nedokazje. Víte co Čechů, např. na idnes, neumí používat přivl. zájm. zvratná? (Např. jsem se tu dočetl, že "nemáte na vašem kontě dostatek dukátů".90%Čechů se přitom nad takovou větou nepozastaví.)Takže se ještě přeptejte rodilého Itala- učitele italštiny na liceo classico. Ani locanda, ani rodilí Italové mě tedy nerozplakali, to spíš PietroTrifone, uznávám, že to mě docela rozhodilo. Měli bychom ho dát dohromady s Doc. PhDr. Sylvou Hamplovou Csc. (určitě je svobodná nebo aspoň rozvedená, jako každá správná docentka), ať si to spolu vyjasní.Ta ještě v r. 2004 uváděla závazná elize zůstává u adj. bello, bella, quello a před nepřízvučnou samohláskou u quella (str.33).Každopádně můj email je p_a_v_e_l.f_e_r_e_n_c@yahoo.it, bez těch dolních potržítek.Pokud mi nenapíšete ze skrytého mailu, pošlu vám to také. Děkuji.

0/0
2.7.2011 12:23

sibylle

Re: ta italstina

Tak jsem Vám to včera poslala. Lenka

0/0
3.7.2011 9:18

auvergnat

Re: ta italstina

aha, tak ja nejen, ze neumim italsky, ja jeste neumim navigovat internetem. Nekam jsem to tu flaknul, ale asi jinam, nez bylo treba- takze jeste jednou- omlouvam se, ze jsem krivdil vam i autoru clanku. Bella Italia bych sice nikdy nenapsal ani nerekl, ale podle vseho je to spravne.

0/0
5.7.2011 21:11

sibylle

Re: ta italstina

Ta omluva samozřejmě nebyla nutná, hlavně, že jsme se dohodli ;-)

0/0
7.7.2011 13:31

dimple

Loni v létě

jsme to vzali přes San Marino, Pompei, Amalfitana do Capo Vaticano. Tropea, Lipary... Paráda...

0/0
26.6.2011 12:01

consommateur

Dolomity

A co Alto Adige/Sütirol ?

Takové Dolomity !!!

0/0
23.6.2011 22:52

Lanai

Re: Dolomity

Dolomity jsou nádhernéR^ Amalfi R^ a nejvíc se mě líbily Liparské ostrovy.R^R^R^.Ostrovy  Vulkano , Stromboli ,Panarea.. jak v  jiném světě.

0/0
24.6.2011 15:40

rozhořčeny predstavitel

pozor na romy a HIV

Je to přeci jen jejich domov;-)Rv

0/0
22.6.2011 21:27

KarelV

Re: pozor na romy a HIV

... hele, nedělejte si legraci, jo ?! :-/ ... Cikáni přece pochází z úplně jiné části světa!

0/0
23.6.2011 13:02

beachside

Re: pozor na romy a HIV

ti se vylíhli mezi Pakistánem a Indií

0/0
24.6.2011 11:41

pirin

Autoškola

Takhle autem do centra Neapole....doporučuji....je to fakt super zážitek

0/0
22.6.2011 11:44

linda a jess.

Re: Autoškola

Vůbec jezdit pár měsíců v Itálii je nejlepší autoškola.

A nestávají se tam tak stupidní autonehody jako u nás.

0/0
22.6.2011 12:51

qitto

Re: Autoškola

Ještě o řád vyšší level je Palermo. Ale na jízdu v obou městech se dá zvyknout. Mnohem horší je a hlavně nebezpečnější je jízda v celé ČR. Zde bohužel nejde jen o pomačkané plechy, ale velmi často o holý život!

0/0
22.6.2011 14:52

pirin

Re: Autoškola

Nejjizneji jsme byli v Catanii.Ale tam se mi to zdálo už docela pohodička.

0/0
22.6.2011 16:27

Martinez3S

Re: Autoškola

Souhlas, Itálii mám projetou několikrát od severu až dolů (Calabria a Sicilia) a tamní řidiči jsou naprosto v pohodě... To šílenství, který pak po návratu zažívate tady je po dvou až třech týdnech na Kalabrijských nebo Sicilských silnicích naprosto nepochopitelný...

0/0
22.6.2011 23:38

majky.d

Re: Autoškola

Jojo :-) zažil jsem, jak se v centru v prostřed křižovatky zastavily dvě dámy na skůtrech a začli spolu konverzovat, všichni je objížděli a o 2 metry dále stála paní policajtka a koukala se na ně bez jakéhokoliv povšimnutí.. Auto každý obouchaný ze všech stran, takže havarijní asi moc neřeší :-) ale přesto mají nízkou nehodovost?? Jo holt každá země jinej mrav..

0/0
27.6.2011 20:04

sarah123

ferrari

jezis, co si to zas vymysleji s tim, ze vas za branu fabriky nepusti, kdyz nemate italske auto :D:D:D clanek je fakt smesny :)

0/0
22.6.2011 10:57

Martinez3S

Tropea zcela určitě na Blues Festival

...každopádně doporučuji. Pokud se Vám podaří navšívit tohle město v době Blues Festivalu.... Mám pocit, že je to někdy začátkem záři... Před třemi lety jsem to zažil a naprostá BOMBA. Na každém náměstíčku starého města bluesová muzika... Začíná se většinou v deset večer, plný město italů, děcek, skvělá pohoda... strašně rád na to vzpomínám... No a tomu boží pláže a skvělý koupání a italská pohoda, SAKRA CO JÁ VLASTNĚ DĚLÁM TADY???;-€;-€;-€

0/0
21.6.2011 23:57

Skeptik Pavel

Re: Tropea zcela určitě na Blues Festival

Třeba Brian Auger, Rudy Rotta, ti hodně v Itáli ihrají. :-)

0/0
22.6.2011 10:26

J i ř í

Viděl bych to jinak

V Itálii je spousta krásných míst. Jenže ty, které jsou popsány v tomto článku, jsou často přeplněny turisty. Proto radím: Jeďte do Itálie a místům zde popisovaným se vyhněte. Uvidíte pak autentickou Itálii, v níž se nebudete muset prodírat davy Japonců či Němců.

0/0
21.6.2011 22:14

Fare.l

Re: Viděl bych to jinak

V podstatě s vámi souhlasím. Vynikajícím ukazatelem jsou japonští turisti - ti se drží jen těch nejprofláknutějších míst, Němci volí i méně známé oblasti, Britové jsou fajnšmekři, kteří jdou po kvalitě. Kdo chce ale zažít romantiku dávno zašlých časů, měl by se držet jen těch nejotrlejších Amíků, kteří vypadají jakoby se vrátili z divokého západu 19. stol:-P

0/0
21.6.2011 23:05

KdysiBedlam

Re: Viděl bych to jinak

Hlavne se nedrzet tech nejotrlejsich Cechu........to pak skoncite na Bibione nebo par desitek km kolem.:-)

+1/0
25.6.2011 7:17

váš účet byl vzrušen

Na Sardinii podle vás nejsou památky?

Ale co jsem vlastně čekala v úděsu.

0/0
21.6.2011 22:10

ilemas

Bella Italia

Sotva teď o víkendu jsem si vypracoval itinerář s názvem Bella Italia a použil hodně míst v tomto krásném článku, tak to vyjde na idnes. Ještě bych doporučil městečka Amalfi a Positano, na Sicílii rozhodně soutěsku Alcantara. Za měsíc se tam chystám, snad to vyjde.

0/0
21.6.2011 19:43

kamarad-max

Re: Bella Italia

muzes mi poslat ten itinerar na kuba.la@email.cz pokud u toho mas i popisky budu rad, chystame se tam za mesic a pul a zacinam hledat informace, dikes

0/0
21.6.2011 20:16

ilemas

Re: Bella Italia

ok,poslal jsem, hezkou cestu!

0/0
21.6.2011 20:55

kamarad-max

Re: Bella Italia

Super pracicka, dik moc, urcite pouziju velkou cast!

0/0
21.6.2011 21:01

captain cook

Re: Bella Italia

ano, clanek uplne vynechal amalfitanske pobrezi - Sorrento, Amalfi, Positano, Ravello, Capri, Ischii atd.

A sicilskou Taorminu.

0/0
22.6.2011 5:45

captain cook

Re: Bella Italia

...a severni jezera....a Cinque Terre

0/0
22.6.2011 5:46

ilemas

Re: Bella Italia

Ono těch krásných míst v Itálii je strašně moc, na Cinque Terre jsem byl v loni, via del Amore, nádhera. Italské Dolomity, Lago di Garda, Como... prostě Bella Italia, celá Itálie je krásná. Nedá se vše nacpat do jednoho článku.

0/0
22.6.2011 19:17

vektorka

Re: Bella Italia

joj, Taormina je překrásná - řecké divadlo, městské parky, historické centrum, nádherné uličky a výborná zmrzlina (jako ostatně všude v ITA). Vše je ale udržováno právě kvůli masovému turismu, kafe pod 5 EUR nečekejte:o( Před 2 týdny jsem tam byla, docela šok:o( Nejlepší z toho snad byla plavba trajektem na Sicílii:o)

0/0
23.6.2011 6:50

kamarad-max

planujeme tyden cestovat od Rima na jih

poradte kam se urcite podivat - mesta, vesnice, plaze, hory, zajimavosti atd...

0/0
21.6.2011 19:33

Fare.l

Re: planujeme tyden cestovat od Rima na jih

To je málo informací....na kolik dní, cesta autem?, jste spíš více na antickou historii, středověké (saracénské, amalfské) či novověké památky (paláce), přírodu nebo pláže? Nejlépe je Itálii rozdělit na malé části a poznávat je podrobněji, ale s tím u vás asi neuspěji:) Mně jen samotné Neapolsko "trvalo" 1 týden a to nemluvím o celé Kampánii. Mám procestovanou ještě Kalábrii, Basilicatu, Apulii....něco z toho by se určitě vytáhnout dalo.

Jeden den bych nechal určitě na prohlídku Neapole, jeden den na antiku (Pompeje, Paestum), určitě projet Amalfi, případně Capri, Casertu, Cilento, z Kalábrie bych nevynechal Capo Vaticano a některá výraznější města jako Scilla, Regio, Crotone, pak určitě alespoň Materu, z Apulie Alberobello, případně Lecce, Otranto, Gargano-Vieste, nemluvě o mnoha plážích a jiných přírodních skvostech.....a měsíc na cestách;-D

+1/0
21.6.2011 22:45

captain cook

Re: planujeme tyden cestovat od Rima na jih

pri prvni navsteve jsme stravili v okoli Sorrenta (tj. od Herculanea po Ravello a ostrovy) 4 dny, priste 5 a v souctu tech 9 dni bylo porad jeste prilis malo!

0/0
22.6.2011 5:49

linda a jess.

Re: planujeme tyden cestovat od Rima na jih

Doporučuji Umbrii, která je sice 100 km severně od Říma, ale vyplatí se.

Já tam letím v neděli a pokaždé je to odpočinek a pastva pro oči.

Celý rok koukám v práci do PC a tam si 10 dní fakt odpočinu.V článku popisují Toskánsko jako "pastvu pro oči "- Umbria je hned vedle - na jih. O té " pastvě pro oči" mluvím já každým rokem, když se odtamtud vracím.

0/0
22.6.2011 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.