Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstrmější horská dráha světa nabízí pád se sklonem 121 stupňů

Tahle atrakce nebude nic pro slabé žaludky. V japonském zábavním parku Fudži-Q Highland se už 16. července otevře nová horská dráha, jež bude nejstrmější na světě. Milovníci adrenalinu si budou moci vyzkoušet pád, který bude mít v jedné pasáží extrémních 121 stupňů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kristova_noha

Banzaiííí...

0/0
26.6.2011 21:55

6jara9

Mě bude muset stačit " horská dráha" ve Vizovicích

na Trnkobraní. ;-D

0/0
22.6.2011 10:26

Jean-Luc Picard

Re: Mě bude muset stačit " horská dráha" ve Vizovicích

Jo tam stačí i těch 60-65° 

(já vím, nejsou to stupně, ale procenta, ale takhle to vypadá líp ;-))

0/0
25.6.2011 17:43

czechmade

X2

byl jsem v mnoha zabavnich parcich ale zazitek z X2 v Los Angeles (Santa Clarita) se neda srovnat se zadnou dalsi horskou drahou na ktery jsem doposud byl...doporucuju vsem

0/0
21.6.2011 14:07

Lukke-Luk

Re: X2

No já na ní byl teď v lednu a nějak mě to extra nenadchlo, jak to bylo extrémně krátký... Měli jsme Flash Passy Platinum, takže jsme naštěstí nemuseli čekat tu 2 hodinovou frontu a i tak jsem to čekal prostě lepší...

0/0
22.6.2011 14:57

Lukke-Luk

Maličká dráha

Taková maličká dráha a nejstrmější? To je zase nějaká specialita... Byl jsem na King Da Ka v Six Flags v New Jersey a to je podle trochu jiné kafe... No posuďte sami.

http://www.youtube.com/watch?v=HN8nv4tVFuA

0/0
21.6.2011 13:36

Angerfist4

Škoda

že na vejlet do Japonska nemám, může to bejt úžasnej zážitek ;-DR^

0/0
21.6.2011 11:29

Lukke-Luk

Re: Škoda

Tak začni něco se sebou dělat. :-)

0/0
21.6.2011 13:32

Angerfist4

Re: Škoda

při studiu si na takovejhle vejlet těžko vydělám :-)

0/0
22.6.2011 14:15

Lukke-Luk

Re: Škoda

Všechno jde, když se chce.

0/0
22.6.2011 14:56

Angerfist4

Re: Škoda

mno nejřív zaplatit studijní pobyty ..... hezky řecko a itálie na památky a po bakalářkách možná to japonsko :)

0/0
23.6.2011 20:21

LUF4

Síla

naše pivo má jenom 10° , maximálně 12°

0/0
21.6.2011 11:26

hrkal vrkal

Taková blbost. Nesmyslný mrhání prostředky.

;-ORv

0/0
21.6.2011 11:20

el_salamo

Re: Taková blbost. Nesmyslný mrhání prostředky.

Maj to dát radši důchodcům, že jo ;-)

0/0
21.6.2011 11:21

Lukke-Luk

Re: Taková blbost. Nesmyslný mrhání prostředky.

;-D;-D;-D

0/0
21.6.2011 13:32

LUF4

Obdivuju Japonce

ne zrovna kvůli té dráze ale jejich technice. Vlastně veškerá vyspělá fotograická technika je z Japonska. Přitom poměrně malá země, přelidněná a zmítaná přírodními živly

0/0
21.6.2011 11:06

nnevimm

Re: Obdivuju Japonce

Malá země? Rozlohou je větší než britské ostrovy i německo. Co se týče populace tak jich je více než francouzů a britů dohromady.

0/0
21.6.2011 11:30

Yen

Re: Obdivuju Japonce

...veškerá konzumní fotografická technika. Hasselblad - Švédsko, Leica - Německo, Linhof, Sinar, Arca........

0/0
21.6.2011 11:34

Clifford

Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Každe dráha s loopingem, kdy jede vláček vnitřkem, má přece maximální stoupání 180° a následně maximální klesání 180°

0/0
21.6.2011 11:04

LUF4

Re: Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Hlavně záleží jak se ten úhel měří

0/0
21.6.2011 11:06

Clifford

Re: Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Úhel se měří pořád stějně. Záleží, jak se bere největší strmost. A to je 90°, řekl bych.

0/0
21.6.2011 11:16

Yesname

Re: Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Hlavně záleží na odstředivé/dostředivé síle. :-P

0/0
21.6.2011 11:19

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Stoupání 180 stupňů?????

Podle zdravého rozumu je největší možné stoupání kolmo vzhůru, tedy 90 stupňů. Ne?

0/0
21.6.2011 11:28

schima

Re: Těch 121°se dá zažít i na Matějský

Na metejsky je mozne i 180 ;-D;-D

0/0
21.6.2011 11:36

Neznám špinavé peníze

Co pohání vozík

že je schopen zrychlit z 0 na 172 na 1,8 sekundy? Snad si nemyslíte, že tohle dokáže gravitace naší planety. ;-D

0/0
21.6.2011 10:59

LUF4

Re: Co pohání vozík

zřejmě motor

0/0
21.6.2011 11:07

Steny007

Re: Co pohání vozík

Ne, to si nikdo nemysli..proc to pises?

0/0
21.6.2011 11:32

Neznám špinavé peníze

Re: Co pohání vozík

Tak nějak to vyplývá z kontextu té části článku, kde je psáno o zrychlení, pádu se sklonem 121° a zrychlením  z 0 na 172 za 1,8s. Myslím si, že to může zajistit jedině startovací katapult při STARTU vozíku, něco podobného, jako katapult na stíhačky na letadlových lodích.

0/0
21.6.2011 12:04

Neznám špinavé peníze

Re: Co pohání vozík

oprava... ne o zrychlení, ale přetížení

0/0
21.6.2011 12:04

hotovson

Re: Co pohání vozík

vychazi to na 9,5 G, coz je dost i na piloty stihacek :)

0/0
21.6.2011 14:38

Arnie

Re: Co pohání vozík

To by opravdu bylo dost i na piloty, nastesti reseni je mnohem jednodussi - neumis pocitat zakladni mechaniku. :-) Zkus to znova a lepe. :-)

0/0
22.6.2011 8:48

kolda39

A zrovna Japonci

ti mají nejlepší horskou dráhu při každé Tsunami. Chudáci. Vždyť zbytečně utrácí peníze. Mají tam atrakcí až až. Rv

0/0
21.6.2011 10:57

Ramon68

Tahání ze sedačky

Kdyby chtěli někoho vytáhnout ze sedačky, tak dole na rovině udělají menší či větší "hrb" a ten z Vás vytáhne oběd i se snídaní. Navíc v každém oblouku se jede hlavou dolů pod daleko větším úhlem. Takže jediné plus bych viděl v tom, že lidi vidí daleko lépe na zem, jako v kině, zadní řady jsou prostě víc vystrčený nad přední.

0/0
21.6.2011 10:56

Nitramdor

G

A neni nahodou z 0 na 172 km/h za 1,8sec zrychleni 4.87G? Krome rozporu s udajem vyse v clanku, mi to tedy neprijde uplne v poradku.

0/0
21.6.2011 10:52

Yesname

Re: G

Kde je jaký rozpor?

0/0
21.6.2011 11:13

Arnie

Re: G

Pane jo, tady se urodilo. Az mi to pripomina Cimrmana "Zapomnel to vynasobit dvema". :-)) Tady to vypada na zapomenutou obracenou operaci...  Ale furt je to mnohem lepsi nez tech 9.5G co se tu taky nekde toula. Takze to snad radeji uz napiseme: 172 km/h je 47.78 m/s, a = dv/dt = 26.54 m/s^2. To mi prijde jako zhruba 2.7G.

0/0
22.6.2011 8:56

Nitramdor

Re: G

Eh, evidentne jsem zapomnel vydelit dvemi (resp 1.8), diky za opravu.

0/0
22.6.2011 9:14

jaajin03

to musí být maso

na to bych nevlezla, fuj :-)

0/0
21.6.2011 10:48

username

vysvětlení

mě to logiku dává. Volný pád 90° je celkem nuda, tlačí vás to do sedačky, takže se cítíte celkem bezpečně. Tady jste hlavou vzhůru, padáte dolů a vektor gravitační síly vás navíc vytahuje ze sedaček, takže dojem pádu bude ještě výraznější než když byste jen letěli hlavou dolů.

Navíc ta rychlost - tohle jede relativně pomalu, což jak mnozí vědí je třeba právě při letu hlavou dolů větší zážitek než při vyšší rychlosti (kdy jste větší silou tlačeni zády do sedačky)

0/0
21.6.2011 10:36

mojmir vrtoch

Já vám předvedu horskou dráhu

na zubařským křesle taky  hlavou dolů. Bez umrtvení. Zážitek zaručen.

0/0
21.6.2011 10:13

Slain

koukam, tady to je samej odbornik :-)

Nejvetsi dojem na me na horske draze udelaly tyhle tri veci:  rychlost, vyrazne horizontalni smer a kupodivu odstrediva sila na vrcholu kopcu (dobre je sedet na konci vlacku, tam je tenhle efekt nejvetsi). A tohle kombinuje dve veci, tak to rozhodne nebude spatne (beru to, ze ta rychlost nebude zadna darda).

0/0
21.6.2011 9:51

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Proč je ten efekt na konci vláčku největší?

0/0
21.6.2011 11:31

Slain

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

protoze ty predni na ten vrsek vyjedou malou rychlosti a jak pak jedou dolu, tak najednou zacne cely vlacek zrychlovat. Tj. ty posledni ten vrsek projizdi nejvetsi rychlosti (tj. i s nejvetsi odstredivou silou) ...

0/0
21.6.2011 11:45

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Pokud ten vláček nejede konstantní rychlostí, tak ano, máš pravdu. (Já ten článek nečetl.)

0/0
21.6.2011 11:50

Yesname

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Protože vláček během zatáčky zrychluje, takže při výjezdu ze zatáčky předek nezatáčí a konec ještě ano a přitom vláček stále zrychluje, takže konec vláčku se v zatáčce pohybuje větší úhlovou rychlostí a tudíž tam působí největší odstředivá síla.

0/0
21.6.2011 13:34

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

... před čtyřmi minutami jsi tvrdil, že nepochopím ani iracionální čísla, tak proč se nyní namáháš?

0/0
21.6.2011 13:38

Yesname

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Protože jsem si říkal, že tohle by ti snad mohlo dojít. Jak vidím, tak jsem se zmýlil. Tobě jde jen o to, aby ses pokusil z někoho jiného udělat hlupáka. S omezenými duševními prostředky to musí být pro tebe úděsná dřina, sorry.

0/0
21.6.2011 14:53

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

A toho hlupáka se z "někoho" pokouším vyrobit jak? Myslím, že mnohdy by to byla zbytečná práce......

0/0
21.6.2011 15:16

Yesname

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Cituji: "Sklon 121 stupňů...;-D;-D;-D Gratuluji k pronikavému myšlení a doporučuji - idnes.cz tě jistě ráda zaměstná."

A ani nevíš, že střemhlavý let pod úhlem 70stupňů je něco jiného, než střemhlavý let pod úhlem 110 stupňů. Je to naprd, když si někdo naběhne na vlastní vidle, co?

0/0
21.6.2011 15:40

axzaxzaxzaxzaxzaxz

Re: koukam, tady to je samej odbornik :-)

Jaký let? Zřejmě mi něco uniklo...

"...Nejstrmější horská dráha světa nabízí pád....

0/0
21.6.2011 15:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.