Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kole přes Prahu. Chce to mapu, silné nervy a životní pojistku

Zatímco minulý čtvrtek během stávky měli cyklisté v Praze idylu, běžně zažívají peklo. Přinášíme test průjezdnosti českou metropolí na kole od západu k východu. V některých úsecích to bohužel vypadá skoro jako na Divokém západě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lester molester cockenschtuff

Jen

vemeno může jezdit na kole přes Prahu. Jen typická ukázka přiblblého aktivismu, který otravuje slušným lidem život.

0/0
10.9.2011 10:45

A přece se maže...

Pár ran pěstí do karosérie...

Škoda, že mladý řidič nevystoupil a nedal cyklistovi pár ran pěstí do držky.

+1/0
9.9.2011 22:44

truthspeaker

autor je typický agresor, který na silnice nepatří

"Mladý šofér snad vytuší, že něco provedl, tak neprozřetelně

zastavuje. Stojí ho to ode mě pár ran pěstí do karoserie a něco

nepublikovatelných výrazů." 8-o

Tak za tohle je při poškození laku tak půlroční podmínka.

+1/0
26.6.2011 10:32

Rudick

Re: autor je typický agresor, který na silnice nepatří

Já bych se toho poškození tak nebál: http://www.youtube.com/watch?v=HeV-HmX6oHY

0/0
2.7.2011 21:01

chiptdm

Re: autor je typický agresor, který na silnice nepatří

nevychova li ridice zakon a policie ci straznici, kteri nas budou na cyklostezkach jen buzerovat, musime si nejak pomoci sami... myslim si,ze bych po urcitem bloudeni a vypnutych situacich mohl v takove krizi zareagovat podobne... lepsi nez nezareagovat a priste se nechat smest nekym doprotivky, kvuli volovi s telefonem na uchu

0/0
9.8.2011 9:18

chiptdm

Re: autor je typický agresor, který na silnice nepatří

jeste je otazkou jestli se nechtel omluvit...kdyz si uvedomil co vyvedl... to by byla reakce fakt neprimerena...

0/0
9.8.2011 9:23

Zaba91

mate v praze krasne cyklostezky

Jenom priklad: Jestli chcete v ostrave jet z Poruby do zabrehu (asi 15km), je cela trasa krasne znacena, upravena a pohodlna , ale opravdu chybi jedna dulezita vec - most pres odru. Muzete bud vysplhat na most a po uzounkem chodnicku vedle ctyrproudovky protahnout kolo a pokud potkate nekoho v protismeru, tak zase vycouvat. Dalsi moznost je prejit po jeste uzssi lavce nad nejakou trubkou, nebo - nejlepsi moznost - po zeleznicnim moste, kde kdyz potkate vlak, tak musite byt pekelne rychli, nebo vas veme s sebou :)

0/0
21.6.2011 15:07

shevek

Tak to mám dost...

Tak předem díky panu autorovi za to, že jako zhovadilý cyklista ničí pověst všech těch, kteří se snaží jezdit na silnicích tak, aby nezavazeli a podobně. Taky se naštvu, když mi někdo nedá přednost, ale kdybych měl každýmu třískat do kapoty, tak si omlátím ruku a za druhé dostanu už brzo po tlamě, což jste si zasloužil vy. Mimochodem, valíte do nepřehledné křižovatky rychlostí 36 km/hodinu, ještě stiháte koukat řidiči do obličeje a sobě na tachák a pak teprve brzdíte a vyhýbáte se? Komu to chcete nakecat!? Byste už dávno letěl přes kapotu! Připomínáte mi postavu z filmu Pupendo, kterou hrál pan Liška. ;) Takže příště si své kecy nechte na koledu a nedělejte ostudu. Článek sám o sobě je tak depresivní a arogantní, že vás bych chtěl opravdu vidět, jak jezdíte na kole ;) Na cyklostezce určitě nehorázný agresor atd. ;) Já bych doplnil na závěr článku "Nebo na kolo již nikdy nesednu!" A mimochodem, abyste se nezbláznil, že na cyklostezce není asfalt. ;) Jak tukan, fakt ;)

+2/0
21.6.2011 10:05

Leinad

Re: Tak to mám dost...

Kromě jedné věty souhlasím. R^

Na cyklo*stezku* patří materiál jako asvalt nebo beton. Nemám nic proti vedení cyklo*trasy* (ukazatelů a čár na mapě) přes zpevněné nebo polní cesty, ale cyklostezku a silnice třetích(a vyšších) bych měl projet na městkém nebo silničním kole.

0/0
21.6.2011 11:24

velkotovarnik

Re: Tak to mám dost...

kazdymu co si zaseje - kdyz me nekdo chce zabit na kole tak mu to dam jasne najevo

0/0
21.6.2011 14:20

shevek

Re: Tak to mám dost...

O nic jiného mu nešlo, prostě vás zabít ;) Paranoia, to je strašná nemoc ;)

0/0
21.6.2011 15:34

velkotovarnik

Re: Tak to mám dost...

co - ja sem to psal tak vseobecne - kdyz jedu na kole tak me spousta ridicu uplne ignoruje a tenhle frajer co ho potkal ten bouchac na kole si taky moh rict ze to jeste stihne nez prijede ten slimak - pak se nesmi divit ze je nekdo nastvanej

0/0
21.6.2011 16:01

black_jack se srazil s cenzorem

.

jen pro autora... ten clovek, co vam tam vjel, nejspise zastavil, aby se omluvil, protoze si toho byl vedom, po tech pestich do karoserie si asi uvedomil, ze to nema cenu... kdybych byl na tom miste ja a omylem prehledl cyklistu, tak bych taky zastavil, abych se omluvil, kdybyste mi mily autore zacal busit do kastle a nadavat, tak bych bych podle nalady budto odjel taky nebo vystoupil a omluvil se z oci do oci...

citace "Mladý šofér snad vytuší, že něco provedl, tak neprozřetelně zastavuje." jste k smichu....

to rikam jak aktivni cyklista a i jako ridic....

0/0
20.6.2011 23:36

velkotovarnik

Re: .

aha - aby se omluvil - spis mu doslo ze jestli nezastavi tak ho prejede

0/0
21.6.2011 14:22

MapleLeafs15

auto, cyklisti, chodci, řidiči

tendenční článek. Proč autor článku záměrně vybral ten nejblbější směr? Jenom aby mohl provokovat? Copak cyklisti neumí pravidla silničního provozu a neumí se dostat po silnici ze Stodůlek nebo odkať na Palmovku nebo kam?;-ORv

0/0
20.6.2011 22:44

Honza13

Je mi 55.

Na kole jezdím po Praze cca od 15ti let, tedy 40 let. Například do školy z Braníka do Dejvic. Jezdím dost. Letos jsem už najel přes 3000km na kole a zhruba stejně autem. Do vážnějšího konfliktu jsem se nedostal. Chce to vcítit se do provozu, nedělat prasárny, jet čitelně, zbytečně nepřekážet. Nedovedu si představit jízdu bez zrcátka a bez světel. Kolo je v Praze pohodlnější a rychlejší. V zimě se nemusí škrábat čelní sklo. Ve vedru to příjemně pofukuje a hlava je ve stínu přilby. V dešti je to míň nepříjemné, než pěšky. Sportovec nejsem.

+1/0
20.6.2011 20:35

kanafasik2

Re: Je mi 55.

Přesně tak!

0/0
21.6.2011 11:15

MaC707

Re: Je mi 55.

R^

..ale v zimě se místo skla škrábu celý :-)

0/0
21.6.2011 12:19

Prahabrno

reakce člena sdružení Auto*Mat

a)mlátit pěstí do něčího auta? díky ne

b)najet ze Stodůlek na Palmovku 40 km - bláznovství, zbytečnost, to nemá nic společného s cyklodopravou...

c)kdyby pán, co se jmenuje stejně jako já, což mi není vůbec příjemné, nehltal kilometry, jel do pohody Prokopákem k řece a pak podél vody až na Palmovku, tak by to měl za max 15km, jel by mezi lidma, ne autama, po pěkným centru Prahy a pokud není úplně nesvéprávnej a dokáže zpomalit a respektovat svý okolí, tak by po projetí pár set metrů mezi Mánesem a Národnim jel takřka celou cestu po plus mínus chráněný trase...

Takže, neslučovat extrémní maraton s cyklodopravou prosim;)

Vít Masare

+3/0
20.6.2011 20:04

Honza13

Re: reakce člena sdružení Auto*Mat

R^

0/0
20.6.2011 20:16

li38k

Re: reakce člena sdružení Auto*Mat

Výborný slova, Vítku.

0/0
20.6.2011 20:25

Nahlas se ti směju 2

Re: reakce člena sdružení Auto*Mat

40 km po asfaltě že je extrémní maraton? No jo, no, to jsou ti fanatičtí Automati.

0/0
20.6.2011 22:00

Hroznej puberťák

Re: reakce člena sdružení Auto*Mat

15km je to od metra Stodůlky parkem, Prokopákem, přes Barrandovský most a stezku prakticky přesně k železničnímu mostu na Výtoni. Na Palmovku je to i tudy přeci jen poněkud více.

0/0
20.6.2011 22:03

Leinad

Re: reakce člena sdružení Auto*Mat

a) Souhlas. Lepší by bylo jet tam kamionem a nevšimnout si toho, kdo nedává přednost.

b) Souhlas.

c) Souhlas, došlo k záměně účelu cesty.

0/0
20.6.2011 23:18

li38k

Ach jo

Autor článku je bohužel nebetyčný hlupák. Zaprvé, kdyby věděl o mapě na prahounakole.cz, nemusel by kvůli článku jezdit po všech čertech a mohl jet lepší cestou.  Za druhé je to právě takováto neurvalost, která stojí cyklistiku v Praze dobré jméno. Dlouho mě nic nenaštvalo tak jako jeho věta: "Stojí ho to ode mě pár ran pěstí do karoserie a něco nepublikovatelných výrazů."

* Předpokládám, že Vít Štěpánek je ve skutečnosti najatá loutka Karla Březiny a má za úkol zahladit neobratný čtvrteční šefův výrok o kolech..

+2/0
20.6.2011 20:03

Lev__z--Rožmitálu

hlavně to chce

umět se pohybovat na silnici tzn mít řídíčák na auto

a taky se prostě chovat jako v normálním provozu

kecy o životní pojistce jsou pro pitomečky

0/0
20.6.2011 19:00

Leinad

Re: hlavně to chce

Řidičák je formalita, která neznamená, že je člověk o moc moudřejší. Zkusit si jízdu v autě a znát pohled řidiče je jedna věc, ale být blbec a mlátit za nedání přednosti se s tím moc nevylučuje.

Proč jako? Silnice i cyklostezka je normální provoz popsaný zákonem.

Kecy mají něco do sebe. Auto má plech, deformační zóny, pásy, často i airbag... cyklistá má akorát helmu a větší chyba pro něj může být i poslední chybou.

0/0
21.6.2011 0:00

Vendelín Nademlejnský mladčí 10

Tak tomuhle se odborně říká cyklofašismus

Rv

+1/0
20.6.2011 18:06

erigor

Každý dělá chyby

Na kole jezdím docela často a auto si z principu pořizovat nebudu ale teď se musím zastat automobilistů. Mlátit pěstí do karoserie je svinstvo. Každý dělá chyby, proto se na tužku dává guma.

+1/0
20.6.2011 15:32

Fair-Play

Re: Každý dělá chyby

Když jsem napsal, že autor je militantní (bojovný) cyklista, byl jsem nemilosrdně smazán přesto, že jsem neporušil kodex diskutéra. To jsou zde na osobu autora článku mnohem horší narážky! Ach joRv

+2/0
20.6.2011 16:26

Jana Modřínová

Re: Každý dělá chyby

Zcela souhlasím a uznávám, že dnes se mi třeba seklo ráno kolo při odbočování na křižovatce v tramvajových kolejích,  mezitím už přijíždělo auto po hlavní a jsem ráda, že řidič jen zabrzdil a v autě si očividně zanadával, než že by mne pro výstrahu dojel a mlátil do kola nebo do mne.

0/0
20.6.2011 16:41

Leinad

Re: Každý dělá chyby

Je to svinstvo, každý řidič si má umět udržet nervy.

Nadruhou stranu, nedání přednosti v jízdě je přestupek, který může souviset i se zraněním či smrtí. Mít zmačkané auto(mimochodem plech pěstí nerozbiju) je občas lepší, než nechat přes sebe přeletět rychlejšího motocyklistu a umývat si z auta krev nebo nechat se odtlačit náklaďákem či tramvají.

0/0
20.6.2011 23:26

jarno3

Kam zmizely

ty stovky stávkocyklistů- dikutérů, co minulý čtvrtek v diskuzi tak jásaly nad krásami cyklodopravy v Praze?;-D;-D;-D;-D. Očekával bych, že taková masa rozcupuje redaktora tohoto článku na kousky. Nebo, že by jejich nadšení  pro cyklistiku už vyprchalo? Trochu brzy!!

+1/0
20.6.2011 14:45

Fair-Play

Proč

jsou nám neustále vnucována kola jako alternativa individuální dopravy? Kdyby byla kola tak dobrá na dopravu z A do B tak na nich budou lidé jezdit i bez mediální masáže a vnucování. Jenže nejsou dobrá tak na ně většina dlabe a raději jede autem. Ono jezdit na kole v zimě, horku nebo dešti není žádný med.

+2/0
20.6.2011 13:44

IfčaX

Re: Proč

No, to je asi tak stejné, jako říct, že kdyby byla zelenina opravdu tak užitečná pro zdraví, tak by ji přece všichni jedli bez mediální masáže a na párky by se vykašlali.

0/0
20.6.2011 13:47

IfčaX

Re: Proč

PS: Ale zdá se mi, že jsme každý četli jiný článek. Já z něj opravdu neměla dojem, že nám vnucuje kola jako skvělý prostředek pro individuální dopravu....

0/0
20.6.2011 13:48

Fair-Play

Re: Proč

To máš pravdu, je to myšleno více méně globálně;-D

0/0
20.6.2011 13:50

IfčaX

Re: Proč

Tak globálně je nám spíš vnucováno, že kdo nemá auto, je socka, myslím...

Na televizi moc nekoukám, ale když už mi běží, tak se mi, myslím, nestalo, že by tam nebyla aspoň jedna reklama na auto. Na kola jich tolik určitě není. Plus spousta vyloženě motoristických pořadů. Kde potkáváš to vnucování kola?

0/0
20.6.2011 14:49

Fair-Play

Re: Proč

Máš myšlení mimo moje chápání. Posuzovat to podle počtu reklam v TV? Já s tebou nemohu diskutovat, jinak se pohádáme. Promiň, nemyslím to ve zlém;-)

0/0
20.6.2011 16:23

IfčaX

Re: Proč

Jasně že nejen podle počtu reklam. Ba ani  podle počtu televizních pořadů... Ale ptala jsem se, podle čeho to posuzuješ ty? Kde jsi narazil na "globální vnucování kola"? Na globální vnucování auta NAPŘÍKLAD v kdejaké reklamě. Ale kolo?

0/0
20.6.2011 16:25

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč

Ifča se sem chodí jenom hádat... Holé výmysly a nedoložitelná fakta typu "je nám vnucováno, že kdo nemá auto, je socka," jsou jejím denním chlebem.

.

Třeba mě ještě takový názor nikdo nevnucoval. Ani v televizi nebo v tisku jsem jej nezaznamenal.

0/0
20.6.2011 16:30

IfčaX

Re: Proč

Ty jsi mi nerozuměl. Ani ten původní diskutér. On tvrdil, že je nám globálně vnucováno kolo. Já odpověděla, že kdyby tohle řekl o autu, že bych to pochopila, o kolu ale ne. Tobě to kolo snad někdo globálně vnucuje?

0/0
20.6.2011 16:33

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč

Psal jsem o tom, že věta "globálně je nám spíš vnucováno, že kdo nemá auto, je socka" je kolosální kravina. Nikdo nikomu nic takového globálně nevnucuje.

0/0
20.6.2011 16:36

IfčaX

Re: Proč

Jo, já zapomněla, že ty zvládáš udržet v hlavě jen poslední příspěvek a pojmout celé navazující vlákno je na tebe moc. Tak promiň.

0/0
20.6.2011 16:37

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč

Pokud by ses výjimečně a ojediněle nemýlila a byla pravda to, cos právě napsala, těžko bych mohl zformulovat svůj předchozí příspěvek.

Prý globální masáž, že kdo nemá auto je socka ;-D;-D.

0/0
20.6.2011 17:16

IfčaX

Re: Proč

Bohužel, ty umíš zformulovat nesmyslnej příspěvek úplně kdykoli a na jakékoli téma. A vždy neomylně mimo... :-/

0/0
20.6.2011 17:30

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč

To je tím, že je mi vnucováno, že kdo nemá auto, je socka.

0/0
20.6.2011 22:01

macarát

Re: Proč

Kolo není alternativa individuální dopravy. Kolo je individuální doprava. Nebo ty jezdíš na kole hromadně?

0/0
20.6.2011 14:17

Fair-Play

Re: Proč

Já jsem psal o hromadné dopravě? Já jsem psal o individuální osobní dopravě! Nebo snad podle tebe individuální znamená hromadná? ;-D;-D

0/0
20.6.2011 16:17

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč

Kolo je jedním z typů, variant, možností, alternativ individuální dopravy. Pokud ti dělá potíže chápat význam slova "alternativa", pak si pomoz slovníkem cizích slov: alternativa = možnost volby mezi dvěma i více možnostmi.

0/0
20.6.2011 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.