Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Airbus chystá průhledné letadlo. Jak se bude létat za 40 let

Představte si, že letíte letadlem a skrz průhledné stěny a střechu kabiny sledujete měnící se oblohu. Nebo že se vaše sedadlo, když potřebujete, samo natáčí za světlem. Takhle by mohlo vypadat létání v roce 2050, jak ukazuje návrh nového letadla z dílny Airbusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KdysiBedlam

hmmm

Ted nam zmensuji sedadla, ze se do nich neda sednout a za par let na palube budeme hrat golf? :-)) Kdyby radeji premysleli , jak zkratit lety.

0/0
19.6.2011 9:01

j.kotlin

Moc pěkné

...jen ten interaktivní golfový koutek je kravina extra union. Při tom poměrně velkém prostoru, který zabere (a který je na palubách nejdražší komoditou) může v jednu chvíli bavit jen jednoho (?). Ostatní stojí, čučí a čekají.

0/0
18.6.2011 20:39

zijutady

Zní to zajímavě, ale

vzhledem k tomu, že dost lidí nemusí ani průhledné schody nebo skleněný výtah to asi žádný cestovní trhák nebude. ;-)

0/0
16.6.2011 16:57

enol

Re: Zní to zajímavě, ale

a co teprv, kdyby to bylo průhledný i pod nohama, to by teprv bylo čóro :-) no možná by to krátce po startu už průhledný nebylo (nebo neblilo ;-)....

0/0
18.6.2011 14:24

captain cook

Re: Zní to zajímavě, ale

tem kdo postradaji pruhlednost ve smeru pod sebe, davaji uz dnes nektere letecke spolecnosti moznost sledovat let nejen pres kameru namirenou smerem vpred, ale i pres druhou, namirenou primo dolu. Staci si nastavit obrazovku v sedadle na letovou kameru a zvolit ktery vyhled.

0/0
19.6.2011 4:39

enol

Re: Zní to zajímavě, ale

to ano, mě jsem již tu čest to u Emirates i vyzkoušet... to je ale úplně jiná káva, nějaká mini kamerka proti "prosklený podlaze", a tím neříkám že bych něco takovýho chtěl nebo že je možný/smysluplný něco takovýho dělat ;-)

0/0
19.6.2011 9:50

Škubi

No nevim

osobně bych na velkou dálku raději cestoval lodí. Trvá to déle, ale zas je tam opravdovej bazén, kino, restaurace, masérka a ne jen ultra moderní sedadlo a výhled na mraky... Jinak to vypadá zajímavě, to se musí uznat!

0/0
15.6.2011 21:58

ooihojte

Re: No nevim

jasně, 14dení dovolená, a tejden pluješ tam, a tejden zase zpět ;-D Neni lepší těch pár hodin v letadle vydržet?

0/0
16.6.2011 7:13

captain cook

Re: No nevim

14 denni dovolena je bud okruzni zajezd zacinajici a koncici ve stejnem pristavu nebo zajezd Z /DO. V obojim pripade je to dovolena presne jako v nejakem luxusnim rezortu v nejvetsim pohodli se vsim moznym (vetsina jidla a veskera zabava je all inclusive, piti a sluzby jako masaz apod.se plati zvlast). S tim rozdilem, ze tento rezort se pohybuje z mista na misto, nemusi se dene balit a rozbalovat a navic je prilezitost si v pristavu vybrat exkurzi a jet se podivat do ruznych mest, mistnich prirodnich kras, nekdy kombinovanou treba s navstevou par mistnich vinarskych zavodu s ochutnavanim.

Samozrejme, ze kdo nema zajem o exkurze a radsi dava prednost o dovolene zustat na miste u bazenu a svedskych stolu, nemusi se vubec namahat sejit z lodi do pristavu, protoze uzivani rezortu v pristavu nekonci. Kdo ma vic casu a penez, muze kombinovat 7,10, 12 nebo 14 denni lodni zajezd s dovolenou v konecne destinaci a pak letet domu. Zajezd lodi je prima dovolena !!!

0/0
19.6.2011 4:55

captain cook

Re: No nevim

priklady: 1) let do Benatek, po par dnich 12 -14 dni na lodi se zastavkami napr. Dubrovnik, Atheny, Santorini, Mykonos ci Kreta, Neapol, Civitavecchia (exkurzi nebo mistnim vlakem navsteva Rima), Livorno (exkurze do Pisy nebo Florencie), Villefranche (francouzska Riviera, exkurzi nebo mistnim vlakem do Nice nebo Monaca), Barcelona. Stravit par dni tam nebo vlakem do Madridu nebo jinych casti Spanelska, let domu.

2)Let do Athen, 7denni zajezd lodi kolem reckych ostrovu prip. Istanbulu, par dni v Athenach a 3, 4 nebo 7denni autobusovy zajezd po Recku, letadlem domu.

3) Let do Rima, 7,10 nebo 12 dni lodi po Stredomori, navrat do Rima a vlakem do ruznych italskych destinaci, napr Florencie, Milan, severni jezera nebo Benatky, let domu nebo vlakem. Nebo z Rima vlakem na jih a par dni na prekrasnem amalfitanskem pobrezi Sorrento, Capri, Positano, Amalfi, Pompeje, let nebo vlak domu.

0/0
19.6.2011 5:12

tom-2718281828459

design X realita

a schválili to těm designerům i nějací stavební inženýři?

0/0
15.6.2011 20:59

vladino

Nevím, nač průhledné letadlo, ...

... když na dálkových letech letušky nutí cestující, aby zatahujli roletky na oknech, aby se dalo spát. Ale mně osobně by se průhledné letadlo líbilo. R^

0/0
15.6.2011 20:44

nikas123

Za 40 let?

Za 40 let nebudeme cestovat letadly, ale vyhradne pesky ;-)

0/0
15.6.2011 20:39

daewoo

Re: Za 40 let?

Taky mě to napadlo. Ropy bude za 20 let tak málo, že živit jednu sanitku se bude rovnat údržbě jednoho raketoplánu :-/ Ale možná to tak zlé nebude, všichni budeme mít přece vysoce ekologické sluneční panely, větráky a tepelná čerpadla!

0/0
16.6.2011 8:45

SecondWisdom

Ušetří na záchodech

Protože na skleněný záchod sedne málokterý odvážlivec a taky málokdo je ochoten to tolerovat.

0/0
15.6.2011 19:19

Pkubele

Skvělý nápad

Jasně, už vidím jak lidé s radostí mění zavazadlový prostor nad hlavou za úpal. Jen tak dal Airbusáci...

Kdyby radši vymysleli, jak lidi dostat do cíle dřív.

0/0
15.6.2011 19:15

p266

Je to opravdu vize letadla roku 2050?

Co mi pripada zajimave je, ze i pro rok 2050 vyvojari pocitaji s klasickou koncepci letadla, tj. neaerodynamicka trubka, v niz sedi cestujici, a kridla pro vytvareni vztlaku.

Faktem ale je, ze koncepce letadla jen jako "kridlo" bez trupove casti (jako treba u letounu B-2 nebo YB-49) by mohla byt aerodynamicky mnohem vyhodnejsi.

0/0
15.6.2011 18:30

Sledge Hammer

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

Koncepce "křídlo" má pro přepravu cestujících jednu nevýhodu. Cestující sedící daleko od osy letadla (v křídle), by při natáčení letadla byl vystaven velkému náklonu.

0/0
15.6.2011 18:51

p266

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

To je pravda.

Ale dalo by se to kompenzovat. Napriklad umistenim cestujicich co nejblize prostredku letounu (byt za cenu snizeni kapacity). Faktem je, ze konce kridel by se zuzovaly, takze cestujici by stejne nemohli vyuzit celou jejich sirku.

A potom samozrejme upravou podoby letu. Zatacelo by se s mensim naklonem na mnohem vetsim polomeru. Autopilot by takovou trasu zrejme zvladnul. Naklon by potom byl mnohem pomalejsi a mensi.

Mensi zmeny smeru letu by potom autopilot zrejme mnohem vic korigoval smerovkou.

0/0
15.6.2011 19:43

soc01

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

Nejde o velikost náklonu. Jde pouze o jeho rychlost, nic víc.

0/0
15.6.2011 22:37

soc01

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

A ani ta rychlost vlastně až tak nevadí. Úhlové zrychlení kolem podélné osy už ano.

0/0
15.6.2011 22:42

p266

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

Ale to jsem říkal, ne? "Naklon by potom byl mnohem pomalejsi" (pomalejsi ve smyslu úhlového zrychlení). Chápu vás správně?

0/0
17.6.2011 2:02

Stoura

Re: Je to opravdu vize letadla roku 2050?

Křídlo má špatný poměr (čelní plocha/vztlak). Pokud by mělo fungovat, cestující by museli ležet.

0/0
23.6.2011 14:40

Achnatonek

hezké letadlo

Představa je to hezká, ale nějak mi to nejde dohromady se současným trendem, aby se do letadla vlezlo co nejvíc lidí. Nedávno jsem tady četl článek, že se v zájmu ušetření místa v letadle bude létat na stojáka ;-D. Pokud to má být myšleno jako luxusnější varianta létání, tak aby to nedopadlo jako s Concordem. Navíc, kdo ví, jak to vůbec bude za čtyřicet let s ropou ;-D.

0/0
15.6.2011 17:03

p266

Re: hezké letadlo

Presne tak. Zejmena v kontextu snizujicich se zasob ropy a zvysovani jeji ceny. Ale futurismus musi byt sexy, predstava letani v plechovce od sardinek neni.

0/0
15.6.2011 18:32

jirji

místo podobných..

p*čovin by měli vymyslet něco  co nespadne ;-D;-D

0/0
15.6.2011 16:20

p266

Re: místo podobných..

Zkousel jste nejdriv zrusit gravitaci?

0/0
15.6.2011 18:32

tuba

hm

1. miesto pre cestujucich neurcuju vyrobcovia lietadiel ale aerolinky.

2. ked airbus planoval a380 - skusali rozne modely - princip samokridla - nieco ako na obrazku. Problemi boli 2 a to s pretlakovanim - pretlakovat ine nez valec je problematicke a potom akykolvek naklon lietadla pri zatacani by sposoboval zavrate cestujucim sediacim pri oknach, kedze by boli najdalej od osi naklonu.

0/0
15.6.2011 16:16

SUPERpolární liška

Snad to golfový hřiště stihnu během letu objeít...

Za svých patnáct set bych během dvou hodin cesty na Luton rád dostal kvalitní služby a né nějaké cvičné odpaliště.....

0/0
15.6.2011 15:40

TomSmith

Krása

No v roce 2050 mi bude 65, takže tohohle bych se dočkat mohl... důchodu asi ne :-) Ne je to fakt bomba. doufám že, tak velký technologický vývoj pomůže nejen společnostem vydělat více peněz, ale i lidem co mají daleko větší problém než "nové" letadlo... HLADR^V!!:-/

0/0
15.6.2011 14:39

p266

Re: Krása

To neni o vydelani vic penez. V letectvi je takova konkurence, ze je to spis o preziti spolecnosti.

Jinak kdyby sla chudoba vyresit pouze presunem penez do prislusnych mist, uz by se tak stalo. Chudoba v mnoha spolecnostech je ale otazkou kulturniho prostredi, nedostatku vzdelani, historicke tradice a neexistence funkcnich statnich instituci.

Afrika by hladovet nemusela. Musely by ale existovat exekutivni a soudni instituce schopne zajistit fungovani mistnich spolecnosti. To se nedeje. Velka vetsina africkych zemi se filosoficky a nabozensky potaci ode zdi ke zdi, coz vede k chaosu a chudobe.

Jako priklad staci uvest porovnani ze stredniho vychodu. I bez ropy dokazal Izrael postavit funkcni ekonomiku za sedesat let (a dokazal by to i bez podpory USA a Evropy). Arabske zeme to tam nedokazaly za tisice let. Nebo si srovnejte Jihoafrickou republiku s kteroukoliv subsaharskou zemi.

0/0
15.6.2011 19:50

TomSmith

Re: Krása

Určitě... ale myslel jsem spíš technologický pokrok i v jiných oblastech, než v letectví... ale to je už úplně mimo tohle téma.

0/0
15.6.2011 20:04

daewoo

Re: Krása

Jihoafrickou republiku bych do toho taky moc netahal. Ta svoje "bohatství" založila na diamantech a dalších více či méně vzácných kovech. To kdybychom tu měli my, tak navzdory extrémnímu rozkrádání, bychom byli nejrozvinutějším státem Evropy. Což se o JARu říct nedá. Viz genocida před nedávnem.

0/0
16.6.2011 8:50

Martin Slovák

No

Hlavne ten golf. simulator me rozesmal.. R^ :-)

0/0
15.6.2011 14:25

MSG

už jsem to někde četl...

... jo, už si vzpomínám... v ABC v sedmdesátých letech, kde byl článek o tom, jak bude v roce 2000 SSSR budovat dovolenkové kolonie na Měsíci...

0/0
15.6.2011 14:18

TomSmith

Re: už jsem to někde četl...

njn ale to tenkrát byla propaganda. Tohle je něco jiného... jen se koukni na vývoj telefonů za 10 let...

0/0
15.6.2011 14:41

Stoura

Re: už jsem to někde četl...

Takže podle Vás budou (po vzoru telefonů za posledních  10 let) letadla proti dnešnímu stavu mnohem menší, složitější, s menším doletem ,ale s dotykovým displejem na polovině povrchu. Ale než najdete nějakou běžnou funkci (třeba záchod), budete se muset probrodit spoustou ikon, nabídek a dveří.

0/0
15.6.2011 15:31

TomSmith

Re: už jsem to někde četl...

jeeee ty jsi chytrý, to mě nenapadlo? Děkuji ti... víš ale takhle jsem to nemyslel, ale to je jedno. To by jsi ještě nepochopil...možná až budeš velký ;-D chytráku.R^

0/0
15.6.2011 15:45

Stoura

Re: už jsem to někde četl...

Dík za uznání :-). Ale na otázku, jestli Vás to napadlo či ne, to si musíte odpovědět sám.

A o tom "až budeš velký" bychom si mohli popovídat, až dokončíte třídu základní školy, v  níž se probírá pravopis podmiňovacího způsobu slovesa "být" :-P

0/0
15.6.2011 18:48

TomSmith

Re: už jsem to někde četl...

Člověče promiň, že jsem dyslektik. Ale snažím se... :-) Každopádně takový jak ty jsou jsou skvělým příkladem rýpalů. Místo aby diskutovali na dané téma, tak se snaží byt zajímavý tím, že hledají chyby a snaží se upozorňovat na svou jedinečnost... Díky, nechci se s tebou bavit a kdyby jsme asi spolu byli někde na pivě tak ti dám do držky. To by ti myslím zavřelo kušnu... Doufám že to někdo někdy za mně udělá... sbohem

0/0
15.6.2011 20:09

daewoo

Re: už jsem to někde četl...

Tohle není o dyslexii. Chyby děláte jenom v jedné konkrétní věci. Takže je to spíš o blbosti.

0/0
16.6.2011 8:52

honza76

overhead bin

a kam si tam dam prirucni zavazdla a kufry?

0/0
15.6.2011 13:56

chem.blackie

Já nevím jak vy,

ale já začínam šetřit :)

0/0
15.6.2011 13:39

mattiCZ-2

Když tak tady čtu ty názory v diskusi,...

tak si říkám, že kdyby technický, civilizační a jakýkoliv pokrok odvisel od názorů čecháčků tak by se lidstvo nehnulo dopředu ani o milimetr. Všechno je to špatný, zbytečný, trapný... My jsme fakt zvláštní národ. ;-D:-/RvRvRv

+1/0
15.6.2011 12:14

ondron

Re: Když tak tady čtu ty názory v diskusi,...

navic si vsimnite ze uplne v kazdym clanku na jakykoliv tema je alespon jeden prispevek s nazvem "okurkova sezona" ;-D

0/0
15.6.2011 12:46

žemlík

okurková sezóna

v plném proudu...

0/0
15.6.2011 11:25

Martin Soušek

za 40 let tak leda na koni

Za 40 let bude jezdit 99 procent lidí tak leda na koni. Nad sebou možná uvidí stopy letadel toho jednoho procenta boháčů, ale možná ani nebudou vědět, co to tam vlastně je.

 

Přijde vám to jako sci-fi? Ale vždyť takhle to je už dnes! Na Zemi 15 procent lidí nemá přístup k pitné vodě, o nějakém létání si mohou nechat jen zdát. Ani toho koně nemají, chodí pěšky. Je dílem neskonalé náhody, že jsme se narodili tak bohatí, že můžeme mít počítače a létat letadly.

0/0
15.6.2011 11:24

Stoura

Re: za 40 let tak leda na koni

Jak malou náhodu považujete za "neskonalou"?

0/0
15.6.2011 11:52

thx1137

Re: za 40 let tak leda na koni

Tak v tom případě si všichni o dost polepší. Nemůžu říct, že bych si dnes mohl dovolit mít koně.

0/0
15.6.2011 13:49

eqik

tak to ma snad i WARP pohon

prijde mi to jak zkreslena enterprise - jak se natahne tesne pred vstupem do hyperprostoru ;-D

0/0
15.6.2011 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.