Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak jsem si za den máknul 237 km. 'Cyklofuška' z Prahy do Drážďan

Na myšlenku podniknout cestu z Prahy do Drážďan mě přivedla skupina německých důchodců, z nichž několika bylo již přes sedmdesát. Pravda, jeli to čtyři dny a někteří měli i elektrická kola. Já to musím ujet za jeden den, nebude to přece víc než 150 km, řekl jsem si při své ješitnosti. Krutě jsem se mýlil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrosak00

Pěkný psaní - dík za tip

jeden odstrašující příklad - chtěli jsme jet okolo řeky Moravice z Hrubého Jeseníku kolem Slezské Harty a Kružberka do Opavy. Jenže - ono to nejde. Cyklotrasy vedou dál od řeky a je to brutálně nahoru a dolů a nahoru a dolů. Krajina nádherná ale zaplacená pořádnými hupy. Jo, a kdyby si to chtěl někdo zkrátit po turistických - nedoporučuju. Zdolávat skálu čtverkovou cestou s naloženým horákem na zádech tady vůbec není neobvyklé.

0/0
13.6.2011 16:35

JUDr. Lawyer

Cestování vlakem s kolama do Drážďan

Dotaz - máte někdo zkušenosti s cestováním ve větším počtu z Mladé Boleslavi (Prahy) do Drážďan? Podle webu ČD to není nijak optimistické, v některých vlacích nejsou uzpůsobení na větší počet kol (cca 8) a taky čas na přestup je minimální. Díky za rady tipy

0/0
13.6.2011 11:43

petrospanko

Zajimavejsi trasa

Ocenuji vykon autora! Je vsak skoda tak zajimavou trasu dat za jeden den! Navic si myslim, ze existuje hezci varianta, nez jel autor. Nebezpecnemu useku u Reze je lepsi se vyhnout (pres Vodochody) a k Vltave se vratit Maslovickym udolim. Z Kralup je myslim lepsi pokracovat po levem brehu, v Nelahozevsi prejet most a projet veltrusky park (nejlepe po delsi zpevnene ceste, je hezci). V Luzci doporucuji pouzit privoz, podle me nejhezci mezi Prahou a Decinem, je to rozhodne pohodlnejsi varianta, nez lavka horkovodu. Pak po silnici do Vrba a tam se napojit na novou cyklostezku. V Roudnici je lepsi prejet na pravy breh, v Nucnicich privozem na levy, kde je lepsi cesta (3102), po niz se dostanete do Terezina. Dale podel Ohre (204) do Litomeric a nasledne po pravem brehu az do Decina. Ze Staromaku do Decina je to 162 km. Podrobny popis je zde: labska-cyklostezka.cz. Z Decina po levem do Bad Schandau, prejet most, v Koenigsteinu zpatky na levy (privoz) a po nem az do Drazdan.

0/0
10.6.2011 21:17

FranSo

4 státy / 24 hodin

S kamarádem jsme dali Brno-Vídeň-Maďarsko-Bratislava-Brno. 430km/24hod. A to 19 hodin docela silně pršelo. Ale zážitek na který se hned tak nezapomene. R^

0/0
10.6.2011 12:13

lolisek

krušnohorská

mám další tip na reportáž...pokud chceš, krušnohorská magistrála z Chebu do Děčína..cca 240 km, a pokud možno delší reportáž, zajímalo by to mayslím hodně lidí..dík;-)

0/0
10.6.2011 8:14

lolisek

Dresden

ahoj, tam co jsi přejížděl lodí na druhý břeh se dá pokračovat, je to asi na hodinu lesem, spíš kolo tlačíš..horským to jde,a přejedeš na levou stranu v Pirně...jinak Dresden stojí za návštěvu, a ubytování je dobré najít a zajistit si na elberadweg.de,jsou tam 3 kategorie, my se synem spali na kraji v klidné části..a komplet 30 E se snídaní, a celé horní patro jsme měli a naprosto skvělý...

0/0
10.6.2011 7:55

sanmako

Milovice-Strmilov

Já jsem jel z Milovic do Strmilova 163km a v Žirovnici mě chytly koule, no prostě parádní cyklisticky problém.. ať žijou záněty.

0/0
10.6.2011 5:31

Roger Wilco 2

.

R^ Slušný výkon.

0/0
9.6.2011 22:58

libedejroznec

..hmm..

..já jel skoro od Lipna do Brna s naloženým horalem v jednom tahu..  a taky žiju..  na silničním dělám 100Km výlety za 8h .. do a z práce mám za týden nalítanejch přes 100Km ..  za dobu co mám tachometr, tak už 12980Km ..blázni jsou prostě všude  :-)

0/0
9.6.2011 20:38

SUPERpolární liška

Re: ..hmm..

Na silničním 100 km za osm hodin? To snad couváš :-)

0/0
10.6.2011 8:53

ufo.jupiter

italske cyklostezky

Jako tip pro Nase stavitele a budovatele cyklotras bych doporucil italske trentino.Cyklostezek je tady nepocitane,jedna dokonce vede od Brennera az skoro k Verone,jen velmi zridka trasa protina klasickou silnici,vsechny krasne vyasfaltovane ( lecktere silnice I.tridy v Cechach by jim mohli zavidet ) a s mnoha hospudkami k obcerstveni.

Todle bude jeste na dlouhou dobu scifi pro ceske cyklisty...jestli vubec...zdravim z italie...

0/0
9.6.2011 20:04

macarát

Re: italske cyklostezky

Tam jsem to jel, úsek z Tridentu na Reschenský průsmyk.Skvělé podmínky. Na druhou stranu, jsou to Alpy, turistická lokalita, takže tam se investice do turistiky jasně vyplatí, navíc partie podle Adiže je z části "zdarma", na protipovodňové hrázi.

Ale jo, těším se, že u nás také něco takového časem bude. I když hlavní důvod, proč jezdím na cyklistickou dovolenou do zahraničí, je chování českých řidičů automobilů.

0/0
9.6.2011 23:46

popelnica9

Re: italske cyklostezky

no jasněěě chlape všecko se vydláždí, vybetonuje a zaasfaltuje viď troubo ? :)EU

0/0
10.6.2011 1:33

JK75

no ujde

já zvádl za jeden den na kole z obce u Osoblahy cestu skoro stejně dlouhou ,ale trochu členitou. Sice skoro stále po asfaltu,ale mnohem náročnější. Jel jsem na Vrbno pod Pradědem, Videlské sedlo, Domašov, Červenohorské sedlo, horní nádrž elektrárny Dlouhé stráně - cíl výletu, a zpět přes Červenohorské sedlo, prý cyklostezkou na Švícárnu, Ovčárna a přes Bruntál zpět na osoblažsko. Suma sumárum asi 230km a to v terénu a cesta jako na horské ráze do kopce z kopce a to vždy několik km. Ale výlet super. Počasí taky. A to mám 20let staré horské kolo s plášti 26x2,1. Takže celkem námaha.

0/0
9.6.2011 19:41

Martin Soušek

smutná zpráva o cyklostezkách

Je to smutné, že už i ve východním Německu mají takovou pěknou podporu cyklistiky, zatímco tady jsme se zmohli jen na korupčně předražené úseky odnikud nikam za stovky milionů. Teď po více než 20 letech už to na komunisty těžko svedeme.

 

Už se těším, že za 40 let tu budeme mít pořád kulové a vymlouvat se budeme pořád na komunisty.

0/0
9.6.2011 17:55

macarát

Re: smutná zpráva o cyklostezkách

Však ten komunismus přežívá v mentalitě. Nedá se na něj hodit všechno, ale svůj vliv to má. A východní Německo bylo v jiné situaci - spojilo se zase se západním a to nejen z hlediska peněz, ale například to, že je i pro západní Němce Berlín hlavním městem, to má velký vliv.

0/0
9.6.2011 23:49

Já, Claudius

Re: smutná zpráva o cyklostezkách

Prosím tě, jaká je mentalita komunisty?

0/0
10.6.2011 15:32

broskvovyPRD

díky

díky Vám Tomáši za pěkný a příjemný článek, pobavil...! R^

0/0
9.6.2011 16:19

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

slušný výkon

to já dám 50 km a mám dost. na svém 12 let starém horském kole po cyklostezce z Vys. Mýta do Ústí a zpět

0/0
9.6.2011 16:15

wIadin

gratuluju

k výletu do civilizace :-)

0/0
9.6.2011 15:48

lopenik III - duveryhodny ctenar

x

parada... R^V

0/0
9.6.2011 15:42

InstinkTT

Díky autorovi

Díky za tip, úsek až do Kralup znám, Řež a ta betonová náplavka je fakt na nic, když je už zeleň v plném rozpuku a dokáže to zkazit den. ALe radši to absolvuju, než se dřít do kopce do Klecan. :-D

Každopádně to podle Labe zkusím nejdříve do Ústí a pak asi zpět vlakem.

0/0
9.6.2011 15:06

jacobsen

pořád z kopce?

žádný zázrak

0/0
9.6.2011 15:03

spagrspagr

cesticka za Rezi

za mne - uzasny kousek cesty !!! Po pul kilometru se otrkate a uz to zase svistite 25 km/h i po pulmetrove cesticce ;) Prijemne oziveni na jinak "celoasfaltovem vyletu" .

BTW - kamarad jezdi rad delsi trate. Na naprosto tragickem "Tesco kolu". Mesic na kole, 250 km denne. celkem zajimave cteni - http://jendule.ic.cz/cyklo/index.html

A pokud vas zajima jeho akce "500 km za den" - staci se zeptat ;)

0/0
9.6.2011 14:59

Tuřínek

V Řeži bydlím, chodím po té cestišce se psem

ale s kolem bych si to asi netroufla - obzvlášť ne teď, kus tý cesty se urval a sesunul do Vltavy. Jendou jsem tam potkala i cyklistu s takovým tím vozíčkem pro dítě, to už bylo opravdu na hlavu.

Ten, co tam kdysi spadl, byla myslím nějaká německá turistka, nepřežila to.

takže pro cyklisty opravdu doporučuju radši přejet přes most v Řeži a jet po druhé straně:

1) je to pro vás bezpečnější

2) nebudete překážet mně se psem :-))

0/0
9.6.2011 14:40

PetrP7

Já říkám NAŠTĚSTÍ

...je tam za Řeží ten terénní úsek, zrovna jsem ho jel tam i zpět, jinak už u nás "díky" za peníze EU vybudovaným předraženým cyklodálnicím pomalu nemá smysl MTB vlastnit...:-/

+1/0
9.6.2011 13:44

Pruitt Igoe

Re: Já říkám NAŠTĚSTÍ

no že těch cyklodálnic u nás teda je... Jenom po Praze vím tak o čtyřech opravdu kvalitních ;-)

0/0
9.6.2011 14:32

PetrP7

Re: Já říkám NAŠTĚSTÍ

No je to jak s těmi necyklo...;-D příklad: krásná cesta po rovině mezi Písty a Nymburkem se proměnila v asfaltku. Přitom tam to zvládaly i malinké děti. Prostě je to tak: když ty prachy jsou, proč je "neproinvestovat"... viz též Zbraslav s prozatím nefunkční úúúúúúúúúúúúúúžasnou lávkou...:-/

0/0
9.6.2011 18:45

macarát

Re: Já říkám NAŠTĚSTÍ

Jako že lávka ti zkazí Tvé oblíbené plavání přes Vltavu mezi Komořany a Zbraslaví s horským kolem na zádech? ;-D

0/0
9.6.2011 23:51

pOne

Re: Já říkám NAŠTĚSTÍ

Ale ma :) (Krusne Hory) ... cyklodalnice fungujou jako fajn priblizovacky, kdyz clovek nekam razi (nebo se odnekud vraci). R^

0/0
10.6.2011 9:14

Pruitt Igoe

A já jsem si vloni říkal...

...při cestě z Prahy do Ústí, že ta cyklostezka z Řeže do Kralup je nějaká nedořešená... No málem jsem tam při přejezdu kořenů na crossovym kole hodil tlamu do Vltavy ;-D

0/0
9.6.2011 13:11

Hroznej puberťák

Řež - Máslovice

... to je pěkná pěšinka, pro kola by měla být značena cesta někudy vrchem, ne spodem po té červené. Ale projet se to dá dobře, jen ne v nějaký exponovaný čas, kdy tam chodí hodně lidí. Traduje se, že už tam nějaký cyklista z té navigace do řeky spadnul, i s kolem.

0/0
9.6.2011 12:02

Hroznej puberťák

Re: Řež - Máslovice

P.S. 237km za den, to se solidní, já mám nejvíc 210, ale i s kopcema.

0/0
9.6.2011 12:03

Pruitt Igoe

Re: Řež - Máslovice

Ale na silničce, ne? Já mám s kopcema 150 na crossovym kole, vyřízenej do mrtě a jel jsem to asi 13h (vč. zastávek). 8-o

0/0
9.6.2011 12:34

Sharky

Re: Řež - Máslovice

tam by to nebylo nic divnýho spadnout do vody, ta pěšinka je chvílema fakt dost úzká. Když jsem tam jel poprvý na kole, tak jsem si pak řikal, že to byla pěkná blbost tam jezdit. Lepší je v Řeži zatočit směrem nahoru a jet přes Drasty, Vodochody a na tu cyklostezku najet zase u Dolu

0/0
9.6.2011 12:27

Hroznej puberťák

Re: Řež - Máslovice

To já tam jezdím rád, ale jen v časy, kdy tam nikoho nepotkám, ono je to i vůči pěším dost nefér, jezdit tam, když jich tam chodí hodně.

0/0
9.6.2011 12:28

Sharky

Re: Řež - Máslovice

to já tam potkával spíš cyklisty teda. Ale to je jedno. Ještě mě napadlo, že mnohem lepší je spíš přejet v Řeži přes most k vlakový stanici a po druhý straně je ta cesta mnohem lepší. Sice mezi Dolanama a Kralupama je to taky dost zarostlý, ale jestli někoho děsí ta cesta z Řeže kvůli tomu jak je úzká, tak po druhé straně se bát nemusí:-)

0/0
9.6.2011 12:36

Mr. Skin

Re: Řež - Máslovice

Jezdím přes Řež skoro denně a druhá strana (Roztoky) je lépe sjízdná. Je to jedno z nejkrásnějších míst okolo Prahy, je ho škoda vynechat.

0/0
14.6.2011 14:55

Hroznej puberťák

Re: Řež - Máslovice

Na druhé straně od Řeže jsou Letky, ne Roztoky. Od zastávky Řež, kam se člověk dostane po lávce, je směrem po proudu do Letek za tratí krásný a hodně oblíbený singlík, jen to znamená přejít s kolem trať, naopak proti proudu do Úholiček po té straně nevede nic a musí se jet kus po náspu - nebo když je málo vody se s kolem prodrat po břehu.

0/0
14.6.2011 15:00

Mr. Skin

Re: Řež - Máslovice

Já bych se klidně vsadil, že přes řeku z Řeže koukám na Roztoky:D Ale je pravda, že Řež leží v zatáčce Vltavy a z lávky u jaderného výzkumáku Roztoky již vidět nejsou. Jinak cesta o které jsem psal je ta tebou zmiňovaná (do Letek), v tom se shodneme.

0/0
14.6.2011 16:06

petrph

díky za úchvatný popis

našich "milionových" cyklostezek...Hádám že kdyby se ty stamiliony ušetřili a prostě se na mapě (nebo třeba v Googlu) ukázalo kterými už stávajícími cestami se  dají  ty trasy projet (nejlépe s vyznačením jejich skutečné kvality),

, bylo by to nastejno..

0/0
9.6.2011 11:53

Pruitt Igoe

Re: díky za úchvatný popis

tak projíždět to na kole po silnicích podél Labe opravdu, ale opravdu nedoporučuju ;-)

0/0
9.6.2011 14:33

Ig-n-or

radler

není pivo s limonádou, ale německé rádoby pivo s limonádou. Některým našim výrobcům by to na chuti také neubralo, ale třeba Svijanský máz s Fantou nechutná vůbec dobře :-P

0/0
9.6.2011 11:24

matkoslav1

Re: radler

A, další fanda chemických Svijan...

+1/0
9.6.2011 11:27

MiaS

Re: radler

Radler se predevsim pije se spritem, aspon sem nikdy neslysela ze by ho kdokoliv delal s necim jinym-treba s tou fantou

0/0
9.6.2011 11:28

dedust2002

Re: radler

zase vedle, Radler je pivo se sirupem, takze ani sprite, ani franta ;-)

0/0
10.6.2011 11:29

MiaS

hezke cteni

konecne hezke cteni na tom Idnesu :)))) umim si dokonale predstavit kazdou cast vyletu,i kdyz ja bych to asi nezvladla :)) Gratuluju, skvelej vykon R^R^

0/0
9.6.2011 11:06

janvitek

asfaltová nádhera

pěkný článek, jen spojení "nádherná asfaltová cyklostezka" mi rve uši a srdce... Když asfalt, tak na silničním kole, to můžu a rád, ale na turistiku pro mě asfaltová cyklostezka pro mě není žádná nádhera:-/

0/0
9.6.2011 10:56

janvitek

Re: asfaltová nádhera

jinak od autora velmi kvalitní sportovní výkon, samozřejmě :-)

0/0
9.6.2011 10:57

tatoodragon

Po asfaltu můžu jezdit autem...

... bohužel mnoho cyklistů to vyžaduje i na kole - jet co nejvíc po rovině a po asfaltové cyklosteszce aby je náhodou neohrožovali řidiči aut, kteří narozdíl od cyklistů nestaví u každé hospody a nemají v sobě X piv Rv

0/0
9.6.2011 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.