Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jáchymovská Štola číslo 1. Místo, kde turisty mrazí

Jedním z turisticky nejzajímavějších míst v Jáchymově je Štola číslo 1. Ve zdejším uranovém dole museli za komunistického režimu pracovat političtí vězni. Podívejte se i vy do podzemí, kam ročně zamíří více než pět tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ašant překrásný, Luny jasnější..

panenko mariesepekovskáasvatokopecká -

ta ženská v tom článku má ale fantazii -

"Zrovna jsme se dozvěděli, jak se vězni dostávali ven v naložených vozících. Dozorci ale tuto skrýš rychle prokoukli a začali náklady propichovat, jestli v nich není někdo schovaný," vypráví jedna z návštěvnic. Zdroj:   ---  Už někdo viděl  někoho jak propíchne ručně asi 3/4 m3 nasypaného kamene ? A pod tím kamenem so hoví vznešený bojovník za svobodu ?

0/0
4.6.2011 22:06

roby

možná by nebylo špatné

aby autor této "hrůzy" sfáral na některé současné pracoviště OKD

0/0
4.6.2011 21:40

modrá straka kradačka

Hm, pani Plechatá lehce zapomněla doplnit,

že v Jáchymově fárali také zloději, vlastizrádci a lide kolaborující s náckama, I přísl.zbraní SS. Také lidé, kteří se v době kdy lidé přešívali hadry po wermachtu,neštítili šmelit s dávkami UNRY. A byli odsouzeni Lidovými soudy hned po r.1945. Ne až po r.1948. Pravda, nyní budou jistě III.odbojáři!

0/0
4.6.2011 21:12

karelka k

p.disident a spisovatel Stránský

v tý dřině dokonce študoval, jak se chlubil v TV. ;-D;-D

0/0
4.6.2011 20:46

bajo.ano

ale v podstatě, je to obyčejný podzemní důl,

jenom má jinou historii zaměstnanců než jiné doly, ale i v něm pracovali i civilové

0/0
4.6.2011 19:28

dulka

Já jen.

Ty fotky.V Ostravě, ještě dnes to v dolech, vypadá daleko hůř.Je fakt,že je tam nikdo netýrá,ani tam není záření.Tak kdo nechce tam nemusí.

0/0
4.6.2011 16:38

dávám tomuto nicku tak měsíc

A kdo je v Guantanámu a co mu tam dělají???

0/0
4.6.2011 14:09

Qesospi Cobigan

Re: A kdo je v Guantanámu a co mu tam dělají???

tak rozdíl je v tom, že v Guantánamu jsou grázlové zavření. Ale tady hlídali.

0/0
4.6.2011 15:45

dávám tomuto nicku tak měsíc

Jsem převelice šťasten, že dnes jsou na vězně hodní.

Mají jídlo a energie zadarmo, posilovnu, čas jít k doktorovi....

0/0
4.6.2011 14:05

depeyrac

Re: Jsem převelice šťasten, že dnes jsou na vězně hodní.

a v Číně ještě paří warcraft 12h denně :DD

0/0
4.6.2011 15:23

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

tady by se měla inspirovat vězeňská služba...

0/0
4.6.2011 14:01

lrkfa

A horníci si tam vydělávali na dnešní peníze

100-200 tisíc měsíčně. Ale také dost jich to prochlastalo a prohýřilo s prostitutkami. Dnešním mladým vzkazuji i tehdy byly prostitutky.;-D;-D;-D

0/0
4.6.2011 13:54

korsičan

Re: A horníci si tam vydělávali na dnešní peníze

člověče, nelez pořát na to sluníčko !!!! Zanechává to na tobě neblahé zdravotní následky.!!

0/0
4.6.2011 15:19

wiki5

Re: A horníci si tam vydělávali na dnešní peníze

jo ten vykriceny dum se tehdy jmenoval Okresni vybor komunisticke strany

0/0
5.6.2011 1:53

vcelka nightwork

Jooj

Jako co se stalo to se stalo...nic nejde vratit zpet...ale nechapu ty lidi co se porad na jachymov divaji skrz prsty..ja v tom meste vyrustala je to nadherne mesto;X;X

0/0
4.6.2011 13:48

glem

...

Z čeho má jako mrazit...obyčejnej důl. Dnes už lidi zhýčkaný počítačema ani nevědí co je pořádná práce.

0/0
4.6.2011 13:05

Freddie42

Re: ...

Mrazi, vole, z toho, ze tam zavirali komunisti lidi a nutili je (stejne jako nemci za valky) k nelidske drine, kterou spousta z veznenych zaplatila zivotem :-(

0/0
4.6.2011 13:52

taktaktak

Bohužel.

Bohužl staré pořekadlo říká : koho chleba jíš,toho toho píseň zpívej".Zamyslel se někdo proč vlastně se komunisté dostali k moci.Myslíte si,že když dnes většinou chválený a do nebe vyzdvihován kapitalistmus byl tak dokonaly a všichni se asi museli mít doře dopadl jak dopadl?Kdo zaprodal republiku?Kdo dovolil aby bylo rozhodnuto o nás bez nás?Kdo dovolil Hitlerovi,aby se dostal k moci?Kdo dovolil,aby se neuskutečnil 68 rok?Kdo dovolil aby docházelo ke krizím?A nejduležitější ze všech kdo a kdo,které jsem nevyslovil KDO Z TOHO VŠEHO MÁ PROSPĚCH A ZISK?????????????

0/0
4.6.2011 13:00

terminal

Re: Bohužel.

Plácáte nesmysly... To, že se dostali u nás komunisté k moci je opravňovalo zavírat, mučit a popravovat obyvatele vlastní země za něco co jim doporučili sovětští poradci? A to co se u nás stalo po válce, něco o Jaltské konferenci a poválečném uspořádání Evropy a sférách vlivu jste neslyšel? Prostě jsme po válce připadli do podrůčí Sovětům.

0/0
4.6.2011 13:16

koraladluhousek

Re: Bohužel.

vysledek voleb a drtivou vyhru komunistu jalta nezpusobila

0/0
4.6.2011 13:29

terminal

Re: Bohužel.

No, to spíše věc názoru, nicméně v mé reakci jsem měl na mysli hlavně, že To, že se dostali u nás komunisté k moci je neopravňovalo zavírat, mučit a popravovat obyvatele vlastní země. Já nevím, ale neslyšel jsem, že by v 50 tých letech probíhaly obdobné procesy např. v NSR, Rakouku, Holandsku... Tedy v zemích tzv kapitalistického bloku?

0/0
4.6.2011 14:20

Orign

Re: Bohužel.

Máte pravdu, bylo to hrozné. Jak to asi dopadne za pár let s parchanty, co po 89 okradli většinu lidí v tomto státě, republiku dovedli na buben a v řadě doposud nezdokumentovaných případů způsobili mnohá utrpení a dokonce je jejich způsob vládnutí přímou příčinou i smrti řady lidí. Chtělo by to již dnes preventivně založit nějaký ústav, který by se touto věcí zabýval - nemusel by ani lhát jako USTR - vsichni jsou dnes toho dění svědky.

0/0
4.6.2011 14:56

terminal

Re: Bohužel.

Nu, pokud bude komukoli prokázána vina, nechť ho justice soudí. Ale nějak nerozumím tomu, proč poukazujete v diskuzi o zrůdnosti komunistické justice při politických procesech v 50 letech na jakési nezdokumenovatelné kriminální případy? Pokud máte dojem, že Vás osobně někdo okradl, proč se neobrátíte na PČR? Já osobně nemám od roku 89 pocit, že by mne někdo okrádal. Ale to je na jinou diskuzi. Už jen s ohledem na pietu k popraveným a umučeným z 50 let.

0/0
4.6.2011 15:30

koraladluhousek

Re: Bohužel.

jinak bych jeste rad upozornil ze do podruci padlo stejnym stylem rakousko i finsko

0/0
4.6.2011 13:30

lrkfa

I v USA popravovali vlastní lidi. A popravují a mučí dodnes.

:-(

0/0
4.6.2011 13:56

terminal

Re: I v USA popravovali vlastní lidi. A popravují a mučí dodnes.

Jo? Popravovali vlastní lidi? Za něco co neudělali? Nebo za to že bojovali proti nacistům a fašistům? A pokud tedy chcete srovnávat tehdejši politické a vykonstruované procesy, prosím uveďte nějaký obdobný případ s dnešní doby, u které americká justice používala fyzické a psychické mučení k tomu, aby si vynutili doznání k něčemu, co neprovedl?

0/0
4.6.2011 14:10

lrkfa

Guantanámo!

Mašínové.!!

0/0
4.6.2011 14:13

terminal

Re: Guantanámo!

Mašínové co? Jakou má vaše reakce relevanci na můj příspěvek?

0/0
4.6.2011 14:22

koraladluhousek

Re: Bohužel.

samozrejme ze dnes lide si tu otazku nepolozi, rozebiraji se jen zrudnosti toho co bylo pozdeji (a ze toho byla tuna), ale priciny nezajimaji. proto se do pricin radostne hrneme znova

0/0
4.6.2011 13:28

Komisar-durrex

diskuse

Z některých příspěvků zde mi je vážně zle! Děda tam byl zavřenej 6 let a samozřejmě že pak umřel na raka, jen proto že se něco nelíbilo režimu. Dodnes mě mrzí, že ti ******* komunisti nejsou zakázaní a za hlášení se k odkazu Lenina apod. nejsou tresty!

0/0
4.6.2011 13:00

110661

Re: diskuse

R^R^R^

0/0
4.6.2011 13:29

lrkfa

Re: diskuse

A jak vidět dnešní kapitalisté si z toho vůbec nevzali poučení. Asi si to zasechtějí zopakovat.!!

0/0
4.6.2011 13:57

sámvelkýmao

no

námět na přemýšlení pro judr pospíšila...................když máme ty přeplněné věznice........................

0/0
4.6.2011 12:23

sociokulturně znevýhodněný

Škoda, že dnes vězni takto nemakají

Místo toho mají od nás posilovnu, televizi a jídlo zadarmo, takže kdekomu je úplně jedno, kolikrát a na jak dlouho tam skončí. Pseudohumanisti, vlezte mi na hrb ;-€EURv

0/0
4.6.2011 11:29

Squeak?

Re: Škoda, že dnes vězni takto nemakají

Pozor na to, že ide o politických väzňov.

Na násilníkov, zlodejov a podobných by to zrejme malo veľmi dobrý vplyv, ale čo so 70-ročným dedom, ktorého tam zavrú za to, že v krčme nadáva na Gottwalda?

0/0
4.6.2011 13:09

sociokulturně znevýhodněný

Re: Škoda, že dnes vězni takto nemakají

Tak já bych tam samozřejmě nechtěl zavírat 70leté dědy. Mám na mysli úplně jinou skupinu spoluobčanů, bohužel režim mi nedovoluje blíže specifikovat.

0/0
4.6.2011 13:22

Squeak?

Re: Škoda, že dnes vězni takto nemakají

Načo rozlišovať... to je rasizmus a to samo sebou nie je pekné. Úplne stačí špecifikovať, za čo je trest (krádeže, násilné trestné činy...) a všetci by skončili po zásluhe. A slušní ľudia by mali pokoj, znovu bez ohľadu na národnosť alebo hocičo :)

0/0
4.6.2011 21:27

AntiPolicajt1

Neviem, prečo je niekto

zhrozený z toho, čo robili komunisti, asi to nebolo nič hrozné, keď tu naďalej fungujú, majú svoju stranu, majú verejné zhromaždenia či už na SK alebo v ČR, je to naša hanba.

0/0
4.6.2011 11:21

Pruitt Igoe

V každém systému je člověk potrestán za to...

...když není k systému loajální. Dneska vás systém potrestá tím, že umřete buď hlady a zimou pod mostem anebo depresemi z toho, že nemůžete dosáhnout toho, čeho byste chtěli, protože vás tento systém prostě neakceptuje. Ano, dá se říct, že kdo opravdu chce, je cílevědomý, dokáže si kolem sebe navázat správné známosti a má na to síly, dokáže dnes cokoliv. Ale to platilo i za komunistů. Vždycky stačilo jen lézt systému do řiti a dosáhli jste, čeho jste chtěli ;-)

0/0
4.6.2011 10:40

Wild..Dog

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

Lžeš, ale co čekat od komunisty. Komunista bude vždy bagatelizovat a omlouvat chování komunistů a bude tvrdit, že o nic vlastně nešlo.

0/0
4.6.2011 11:05

Pruitt Igoe

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

za 1., nejsem komunista, nechovejte se prosím v duchu jejich hesla "kdo nejde s námi, jde proti nám". Každý, kdo kritizuje současný systém, opravdu nemusí být komunista ;-)

A za 2., nebagatelizuju chování komunistů, spíš říkám, že současný systém není o moc lepší :-P

0/0
4.6.2011 11:13

terminal

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

Myslíte? Já jsem tedy neslyšel o někom, že by byl po roce 1989 zavřen a krutě týrán kvůli tomu, že bojoval sice proti společnému nepříteli, ale v jiné armádě než CCCP (letci RAF). Taky jsem neslyšel o někom, že by byl fyzicky týrán a odsouzen na mnoho let jen kvůli své víře. Dále nevím o někom, který byl odsouzen k smrti, nebo na doživotí za něco, co neprovedl (viz vykonstruované procesy z 50tých let). A tak bychom asi mohli pokračovat dále...

0/0
4.6.2011 13:00

lrkfa

A proč dnes máme tolik desetisíců bezdomovců, statisíců

chudých lidí a proti tomu pár desítek miliardářů topících se v přepychu. A pak to vede k takovým koncům. Popravovali se a mučili lidé, kteří chtěli návrat ke kapitalismu. A co nám dnes náš český kapitalismus předvádí. Dnes se zase vraždí bílí koně, vraždí a mučí lidé kvůli penězům- viz Berdychův gang a to ti vůbec nevadí!!!!!!

0/0
4.6.2011 14:02

Wild..Dog

Re: A proč dnes máme tolik desetisíců bezdomovců, statisíců

takže když komunisté mučili a zavírali jen ty, kteří chtěli návrat ke kapitalismu (což je evidentní blbost), mají kapitalisté právo mučit a zavírat lidi, kteří si přejí návrat ke komunismu? :-)

0/0
4.6.2011 14:21

terminal

Re: A proč dnes máme tolik desetisíců bezdomovců, statisíců

To snad nemyslíte vážně !!! Za A) kvuli penězům se vraždilo v jakémkoliv režimu. Jenže tady mluvíme o oficiálních soudech, prokuratuře, policii, bachařích, apod... A za B), buďto jste moc mladý (mladá) a nevíte dosud o procesech z 50 let nic (což tedy omlouvá), anebo Vaše zaslepenost je tak zrůdná, že nemá s Vámi cenu diskutovat.

0/0
4.6.2011 14:40

trinnn

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

vzdykcy se smeju kdyz nekdo napise "Lzes!", to je pak jasny ze to je clovek, kterej ma svuj jedinej nazor (coz je v poradku), ale neuznava a ani nepripousti moznost, ze existuje taky jina moznost nemene spravna nez ta jeho, s temito lidmi vetsinou uz nema cenu diskutovat

0/0
4.6.2011 13:03

Wild..Dog

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

Smát se můžeš leda tak vlastní blbosti. Tady není o čem diskutovat. On prostě lže. Tvrdit, že dnes je to stejné jak za komunistů je lež. Aby bylo jasno, není mě 20 let abych tu dobu zažil jen z vyprávění.

0/0
4.6.2011 14:05

Orign

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

Jasně, máte pravdu. Je to dneska mnohem horší.

0/0
4.6.2011 15:02

Robodruh

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

Pod most tě dostane pouze tvoje osobní neochota cokoli dělat a žít ve společnosti. To je holý fakt, systém ani společnost s tím nic společného nemají. Hlady se zde opravdu neumírá, máme natolik přebujelý sociální systém, že stačí jenom natáhnout ruku... ale to ostatně vidíme všichni kolem sebe. Takže další nesmysl. To, že bylo možné za komunistů dosáhnout čehokoli je další nesmysl. Dokonce ani známosti, nebo libovolná vůle nestačily. Proč? Protože levice už tradičně bojuje i uvnitř mezi sebou a nemůžeš být známý všech... nehledě na to, že komunisti občas likvidovali i vlastní.

.

Poněkud ti také uniklo, že dnes už tě na hranicích nikdo nezastřelí, když se svobodně rozhodneš žít někde jinde. Třeba někde hluboko v Africe, kde tě pravděpodobně žádný "systém" trestat nebude. Sám si můžeš vyzkoušet, že většinou zemřeš bez pomoci hladem, následkem nemocí, nebo násilí jen svou vlastní vinou a "systému" je to docela fuk. ;-)

0/0
4.6.2011 11:05

Pruitt Igoe

Re: V každém systému je člověk potrestán za to...

A co tě za komunistů dostalo do lágru? Že by pouze tvoje neochota žít ve společnosti? ;-) Rozumějme - kdo chce žít pohodlně a zajištěný, může tak žít v jakémkoliv systému. Dnes vám nic nebrání budovat si kariéru, ale když si ji nebudete cílevědomě budovat, budete žít špatně. Za komunistů vám taky nic nebránilo vstoupit do strany a být aktivním činovníkem, kdo se snažil a spolupracoval, měl se dobře, stejně jako dnes ;-)

0/0
4.6.2011 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.