Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři parádní cyklostezky kousek od hranic. Projeli jsme je za vás

Dobrých cyklostezek je v Česku pořád málo, pro bezpečnou pohodu na kole, pokud možno bez aut, musíte do ciziny. Nabízíme čtyři tipy na báječné cykloputování hned za hranicemi. Vybrat si můžete nenáročnou pohodu s Labem na dohled či třeba drsnější profily za rakouskou hranicí nebo na německé Šumavě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vetchý stařík

ČR - BRD

ahoj, cyklostezka Děčín - Bad Schandau je fakt moc prima, vládne pohoda, čistota, krásné okolí a hlůvně rovinka :-)

šlapu to několikrát ročně a letos se chystám jet kousek dál.

0/0
1.6.2011 8:23

vetchý stařík

Re: ČR - BRD

*hlavně

0/0
1.6.2011 8:25

Honza13

Nejsou to cyklostezky, ale cyklotrasy.

A některé části uvedených cyklotras nevedou po cyklostezce, ale po silnici.

0/0
30.5.2011 20:52

papazian

Re: Nejsou to cyklostezky, ale cyklotrasy.

Máte zcela pravdu, v článku se pletou pojmy s dojmy...

0/0
30.5.2011 23:57

sajlor

Re: Nejsou to cyklostezky, ale cyklotrasy.

Ze se i tady objevi vosel, ktery upozornuje na chyby v textu, bych opravdu necekal...;-D

0/0
31.5.2011 14:39

PeterZientek

Jména

No myslím si, že formě článku by neuškodilo sjednocení psaní jmen měst a obcí. Někdy německy (česky) jindy zase česky (německy), někdy jenom německy. Třeba u jmen, kde existuje česká varianta jako například Bavorská Železná Ruda nebo Kremže. Takže prosím, pište to tak či onak, ale ne všechno do kupy.

0/0
30.5.2011 20:34

jachym2

Re: Jména

Mein gott ;-D

0/0
30.5.2011 22:47

papazian

Re: Jména

V českém textu by se měla upřednostňovat česká varianta názvu, také Němci nepíší Praha, ale Prag. Pokud autor se domnívá, že čeští čtenáři by si nevzpomněli i na oficiální německý název, tak ten by se měl uvést do závorky.

0/0
31.5.2011 0:01

sajlor

Re: Jména

No, myslim si, ze forme diskuze by neuskodilo, kdyby se byly vkladany vecne prispevky s informacnim charakterem.

Blaboly o pravopisu sem nepatri...

Milovnici cestiny se můzou krasou jazyky kochat v knihovnach a ne neupozornovat detinsky na pravopisne chyby v informacnich clankach.

0/0
31.5.2011 14:43

Depresivní Robot Marvin

Projeli jsme je za vás

To jsem rád, že jste je projeli za mně. Alespoň už to mám projeté a nemusím tam.

0/0
30.5.2011 16:24

Stenlej

No toto

Ještě ,že jedu všude autem.R^

0/0
30.5.2011 14:48

neverleft

proc stale to sebemrskacstvi

zase mam pocit jako bych se mel citit menecenny kvuli tomu, ze tu mame malo cyklostezek nebo ze jsou horsi. Kdo chce, tak si tu svoji superstezku najde, ale nikdo mi zas nemusi rvat do hlavy, ze jsme nejaky povl a ze za hranici - hlavne tou zapadni - je to lepsi. Holt tam na to meli vice casu si to udelat hezky, my zatim musime dohnat to co jsme ztratili behem komunismu. jeste dalsich dvacet let a jsme v deficitu postkomunistickeho vyvoje na nule.

0/0
30.5.2011 11:18

IfčaX

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Proč hned sebemrskačství? Cyklostezky za hranicí a hlavně tou západní každopádně JSOU lepší. Takový fakt přece můžu konstatovat, ne? (A nemusím se kvůli tomu hned sebemrskat, jací jsme to chudáci, že pod komunismem jsme úpěli, tak to nikdy mít nebudeme... atd.)

Když chce někdo tip, kde si užít pohodové jízdy na kole, tak Rakousko a Německo jsou jedničky (a myslím, že i v rámci "západní" Evropy, nejen proti nám). Co na tom?

0/0
30.5.2011 11:28

pOne

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Hlavne za tou zapadni, predevsim v NDR ;-D ... tam meli vic casu. Bohuzel staci prejet hranici a clovek je jak v jinem svete. Proc nenapsat pravdu. V Saskem prihranici treba kvalita lesnich cest a cyklostezek casto prevysuje neco, cemu se u nas rika "silnice" a co je urceno pro motorova vozidla. Rv

Tim nerikam, ze se cyklostezky u nas nebudujou....

0/0
30.5.2011 12:28

Pruitt Igoe

Re: proc stale to sebemrskacstvi

přesně tak. V Německu (východním) se udržuje každá polňačka a lesní cesta - pravidelně se výmoly dosypávají šotolinou apod. A opravdu to není o velkých investicích, ale o běžné každodenní údržbě. Češi jsou zvyklí, že se něco za velký prachy jednou za 20 let zrekonstruuje a pak se dalších 20 let všichni koukaj, jak se to postupně rozpadá Rv

0/0
30.5.2011 14:25

pOne

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Pokud tam nejake vymoly jsou. Oni totiz ty silnice maji kvalitne zpevnene, postavene ve tvaru pismene A, takze ta voda nezustava na ceste, ale odtyka do prikopu, ktere jsou podel. A neni to vubec otazka penez. Spis mi prijde, ze u nas se stavi a opecovava to, co prave podporuje EU a kde se kazdy muze jaksi prizivit. Misto zapojeni selskeho rozumu.

Co je take zajimave - v Nemecku, kdyz tezi v lese drevo, tak to poznate pouze podle toho, ze jsou tam narovnane klady a voni kura. U nas kdyz lesaci tezi drevo, tak okruh 1 km cest je totalne rozjezden, rozbahnen a nepouzitelny.

Srovnavam prihranici Krusne hory (prip. Slavkovsky les) a Sasko. Opravdu se mame jeste cemu ucit v teto oblasti. Bohuzel.

0/0
30.5.2011 14:34

Pruitt Igoe

Re: proc stale to sebemrskacstvi

ano, já jsem z Ústí n.L., takže mám z krušnohorského příhraničí (teplicko, ústecko, děčínsko) stejné pocity.

0/0
30.5.2011 14:41

Jan Motůrek

Re: proc stale to sebemrskacstvi

no částečně s vámi souhlasím. Nemám totiž dojem, že by se například ta Šumava s hranicí nějak výrazně změnila. Zdá se mi, že hodně lidí se upíná na to, že co je zahraniční, je dobré, ale že leckdy to samé je vidět i u nás, to už nějak nevidí.

0/0
30.5.2011 12:54

pOne

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Urcite i u nas dochazi k rozvoji cyklostezek. A to je dobre.

0/0
30.5.2011 14:35

Pruitt Igoe

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Šumava je na české poměry hodně specifická a máte pravdu, že tam ten rozdíl není tak veliký. Nicméně kdekoliv jinde, kde překročíte hranici do Německa nebo do Rakouska, nezbývá než uronit slzu, z jakého bordelistánu to pocházíte (snad nejmarkantnější je překročení hranice ze severních Čech do bývalé NDR). Ale je pravda, že to zlepšuje, před takovými 10 lety jsem se v zahraničí skutečně styděl za to, že jsem Čech, teď už se za to nestydím, ale pořád je mi dost trapně...

0/0
30.5.2011 14:39

sajlor

Re: proc stale to sebemrskacstvi

Az vyjde recenze na nemecke auto, tak to prosim Te necti...mohl by ses opet zmrskat, pac ty auta maji taky vetsinou lepsi na zapade nez u nas;-D!!

0/0
31.5.2011 14:26

Vendelín Nademlejnský mladčí 10

No tak když jste to takhle hezky projeli za mě

tak už tam ani nemusim Rv

0/0
30.5.2011 9:59

Sluníčko po ránu

Re: No tak když jste to takhle hezky projeli za mě

buď rád, aspoň se nenadřeš:-P ale já pojedu:-)

0/0
30.5.2011 17:30

váš účet byl vzrušen

Metropole Dolních Rakous je odjakživa Vídeň

Máte tu přílbu moc těsnou.

0/0
30.5.2011 3:35

rrhr

Re: Metropole Dolních Rakous je odjakživa Vídeň

Od 10.července 1986 tomu tak již není. I to zkostnatělé mocnářství občas vykáže nějakou změnu.

0/0
30.5.2011 6:14

karelman

Re: Metropole Dolních Rakous je odjakživa Vídeň

Metropole Niederoesterreich je Brno. Přilbu nenosím.

0/0
30.5.2011 7:40

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: Metropole Dolních Rakous je odjakživa Vídeň

R^R^R^

0/0
30.5.2011 10:05

Radek-DK

Re: Metropole Dolních Rakous je odjakživa Vídeň

http://cs.wikipedia.org/wiki/Doln%C3%AD_Rakousy

Metropole Dolních Rakous (zemské hlavní město) je St. Pölten - Vídeň je samostatný spolkový stát. Možná je tak metropolí celých Rakous (Rakouska) - ale určitě ne těch Dolních.

0/0
30.5.2011 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.