Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kilometr cyklostezky stál deset milionů, musela jí ustoupit i skála

Deset milionů korun stál nový kilometr dlouhý úsek Otavské cyklostezky, který spojuje lávku pro pěší na sídlišti Portyč a Jiráskův most v Písku. Astronomickou cenu stavby zapříčinily terénní úpravy, které zahrnovaly i odstranění skály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richard Kába

to je totalni *u*a*o*ina

Z Písku do Semic vede stará silnice od hřebčince, po které auta takřka nejezdí, neboť 20m vedle je hlavní, nová na ČB, která tuto nahradila. Do smrkovic jakbysmet. Je to choré a hloupé.

0/0
31.5.2011 9:59

majklos123

dost eurocyklodálnic

Skutečně ukázkový příklad, jak se u nás tunelují evropské dotace pomocí šílených cyklodálnic, kterým se většina opravdových cyklistů vyhýbá obřím obloukem. Nikde v zahraničí jsem neviděl uprostřed přírody cyklostezky vypadající jako dálnice. Když si člověk představí, kolik přínosných projektů mohlo být z dotačních pěnez u nás vybudováno, kdyby cyklostezky nezněly tak krásně pro voliče, a nešlo pomocí jejich výstvby tak pohodově ulívat obrovské částky...

0/0
24.5.2011 0:16

Dýzl

No bezva

Tak to na tom stát ještě není tak špatně, když se vyhodí deset melounu na ptákovinu.

Tedy již něco pamatuji, ani jako kluk jsem cyklostezku nikdy nepostrádal a to jsem jezdil hodně. I dnes občas sednu na kolo, nějaká vyasfaltovaná cyklostezka je to poslední, kde bych se chtěl projet.

Co ale postrádám nyní, je zdravý rozum politiku.

Co kdyby si ty cyklostezky platili cyklisté sami ze své kapsy?

Já si také platim silnice z DPH a spotřební daně kdy odvedu většinu ceny paliva.

0/0
23.5.2011 22:26

habr

Za 2 mega to mohli vysekat

bezdomáči, vězńové a nezaměstnaní majzlíky.

0/0
23.5.2011 16:56

conoco

jak jednoduche

Mala domu je 10%, tak ze si nekdo z úředníčků přišel na milionek. Pekne. Pak to nepostav, kdyz je to tak vyhodne. :-(

0/0
23.5.2011 14:13

you.can

Re: jak jednoduche

cena práce a materiálu na kilometr dlouhé cyklostezce jsou tři miliony skála neskála, zbytek si rozebraly radní a spřízněná stavební firma

0/0
23.5.2011 19:35

antigogo

V naší ekonomické celkové situaci

bych se o cyklostezkách ani nebavil, natož je stavěl. Ale zase populismus a kamárádi. HNUS !

0/0
23.5.2011 13:42

Mysel

Re: V naší ekonomické celkové situaci

Mate pravdu. Jinak tyhle nove pisecke cyklostezky v praxi jezdeni na kole spis znemoznuji. Tam, kde se drive dalo krasne jezdit po nezpevnenem povrchu, se dnes na asfaltce ani nerozjedete, abyste se nemusel vyhnout 15 kocarkum, 35 psum atd... V podstate je to opticka zmena k lepsimu, ktera za spoustu penez vede k omezeni rekreacnich cyklistu. Kdo to v Pisku zna, vi o cem pisu... :o(

0/0
23.5.2011 14:08

Mishishka

Re: V naší ekonomické celkové situaci

Upřímně, já jsem pejskařka a cyklostezky mě drásejí hrozně, neboť jsou silnice samá díra a na opravu není, ale vyasfaltovat cyklostezku, na to peníze jsou.  U nás (Rokycanysko) je to dost podobné, místa kde běžně cyklisti jezdili, a my se s nimi míjeli (bez jakéhokoliv problému) i bez cyklostezky, jsou předělané na cyklostezky (téměř nemožné venčit psi), které jsou děsné, a co je nejdůležitější jsou přežitek! Na nic nejsou peníze, popadají nám mosty, ale hlavně, že budou cyklostezky. Začíná to velice připomínat  "Spojené státy evropské" z knihy "Neschopnost" od Roba Granta...

0/0
23.5.2011 15:06

jesterkasploutvema

to jsem zvědav

zda-li to bude ČSSD, do které pan starosta patří, komentovat podobně jako tomu bylo v případě pražské cyklostezky

0/0
23.5.2011 12:39

eBacil

A proč ne?

Neznám místní situaci, takže nevím, jestli byla možnost vést cyklostezku jinudy levněji. Obecně ale: silnice se staví za miliardy a nikomu to nepřijde divné. U cyklistů ale každý předpokládá, že se nanejvýš vyasfaltuje kus existující polní cesty a napojí se na silnici, a jestli to bude velká zajížďka nebo ne, to nikdo neřeší, už proto, že každý bere cyklistiku jako "projet se" a ne jako "dostat se odněkud někam". - Jiná věc je, že kolikrát se nacpou peníze do předraženého osětlení a odpočívadel u cyklostezek tam, kde by v první fázi stačilo prosekat křoví a vysypat cestu aspoň štěrkem, přičemž by se za stejné peníze místo nikam nevedoucího kousku zvládl postavit smysluplný úsek.

0/0
23.5.2011 12:38

Smrť

Re: A proč ne?

Já se teda na kole snažím dostat z domu do práce a naopak, ale pravda je, že nějaký ten kilometr - dva navíc nevadí, když mi to pomůže vyhnout se silnicím. Nemyslím, že by měl v současné době stát dotovat pouhou zábavu, smysluplnou infrastrukturu ovšem ano.

0/0
23.5.2011 12:42

Mysel

Re: A proč ne?

Je videt, ze to na miste neznate. Tam nebylo treba nic menit a urcite ne za 10MKc. Jsou to penize vyhozene oknem.

A nejde jen o tehle 10 milionu, jde i o penize vyhozene predtim na devastaci cesty k Zatavskemu mostu / Soutoku, coz je podobny smutny pripad.

Tahle cyklostezka neni o doprave, vede odnikud nikam, ale pro rekreaci to byl pred timhle zmrsenim fajn usek.

0/0
23.5.2011 14:11

J.K. 4

Vypadá to,

že po solárních elektrárnách, řepce a dalších nesmyslech tu máme nový tunel: asfaltové cyklostezky na desítky milionů EURvRvRv

0/0
23.5.2011 12:25

J.K. 4

Stav státní kasy

je minus 1,3 bilionu, na kdejakou operaci se musí pořádat sbírky, a tady se vyhazují NAŠE peníze na takové nesmysly. Někdo by zasloužil nakopat do zadku. ;-€EURv

0/0
23.5.2011 12:23

smegma

pazdráti

zku;vili takový pěkný zákoutí pod skalou s pěšinou jen aby se tam mohly paka prohánět na inlinech .. blil bych;-€!!

0/0
23.5.2011 12:22

RaTek

všickni jste blázni, enom já su éroplán

Tak toto je totáálně gulervoucí... Písek rullezzz.. :-) 10 mega 8-o8-o8-o

;-D;-DU nas udelali dve nove "cyklostezky" jedna ma asi 200metru druha mozna

400metru. Muze mi nekdo vysvetlit co to je 400metru dlouha cyklostezka?

To nekomu opravdu hrabe? ;-D..dóst dobrý

0/0
23.5.2011 12:20

GEORGE MICHAEL

to je toho...

...deset milionů za jeden kilometr? To je naopak krásná cena - vemte si, že ta samá vzdálenost v případě dálnice stojí i 50 krát více... Fakt, velmi ftipnej článek... Ach jo.

0/0
23.5.2011 12:18

Larrax

Re: to je toho...

srovnáváte nesrovnatelné, je to předražené, tím ovšem neříkám, že ceny silnic a dálnic jsou v pořádku

0/0
23.5.2011 13:31

J.K. 4

Rád si vyjedu na kole,

jistě znáte i můj názor na státem budovaný masový automobilismus. Nikoli přesto, ale právě proto tvrdím, že cyklostezky toho typu, jaký je popsán v článku, jsou naprostá pitomost, podplácení hloupých voličů prostředky z eráru obyčejný tunel. ;-€Rv

Jako milovník jízdy na kole říkám: DOST UŽ BYLO ASFALTOVÝCH CYKLOSTEZEK!!! PŘESTAŇTE S TÍM !!;-€EURv

0/0
23.5.2011 12:14

Smrť

Re: Rád si vyjedu na kole,

A tak to já nemám v lásce otloukání zadele na šutrech a muldách, ovšem veřejné osvětlení, zábradlí a bourání skal mi přijde hodně přes čáru. Otázka zní: vede ta stezka nějak smysluplně - odtáhne cyklisty ze silnice, nebo je to jen pro rekreační jízdu odnikud nikam, hlavně že si cyklisté pokecají?

0/0
23.5.2011 12:24

vasek001

Evidentne dalsi tunel

Rekl bych, ze po solarnich elektrarnach (nebo i pred) zase nekdo vymyslel jak si privydelat na predrazenych zakazkach cyklostezek. Zdanlive popularni reseni - pomoc ekologicke , zdrave doprave, ve skutecnosti se za temito zdanlive bohulibimy projekty skryva zase neci podnikatelsky zajem a prihravka penez do vlastni kapsy. U nas udelali dve nove "cyklostezky" jedna ma asi 200metru druha mozna 400metru. Muze mi nekdo vysvetlit co to je 400metru dlouha cyklostezka? To nekomu opravdu hrabe? :-P

0/0
23.5.2011 12:03

biddle

:-(

Jako cyklista tvrdím, že přesně o takovouhle cyklostezku absolutně nestojím.

0/0
23.5.2011 12:03

JfV

Je to dobrý, je to z dotací !

A to snad nejsou peníze z daní ? Takoví mají ekonomické povědomí, jako slovenští cikáni. Ti si taky myslí, že peníze se jen tak každý měsíc vytisknou a rozdávají. A jim je nikdo nechce dát...

0/0
23.5.2011 12:02

Nesvobodny_CZ

Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Tak jako v autech platíme z každýho litru PH cca 17,- Kč spotřební daň, plus DPH, dálniční známky a silniční daň. Já na kole nejezdím a ani nebudu. Tak proč bych to měl sponzorovat.

0/0
23.5.2011 11:56

Smrť

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Ale cyklisty na silnici rád nemáš, že? Tak možná proto jsou dobré cyklostezky - pro bezpečnější a plynulejší provoz na silnicích;-). Že se i cyklistovi jede lépe, pokud mu nehrozí, že bude rozšmelcován koly aut, to je druhá věc.

0/0
23.5.2011 12:18

Nesvobodny_CZ

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Máš pravdu, cyklisty na silnicích rád nemám. I když pominu jejich často arogantní chování, hlavní problém je v rozdílech rychlostí. Na silnici, kde se smí a je bezpečné jet 90 km/h, jet 20 km/h je čistej hazard, kterej tam nemá co dělat. To je prostě fakt.

0/0
23.5.2011 12:23

Smrť

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Vidíš, já dávám přednost jízdě na kole, než pasivnímu sezení v autě. Jako řidič cyklisty nesnáším - nemám problém s těmi, co dělají maximum pro svou bezpečnost (drží se u krajnice, jsou výrazně oblečení a hlavně dodržují předpisy), ale těch je minimum. Ani na tom kole nemůžu ostatním cyklistům přijít na kméno, protože s neskutečnou lhostejností vyrábějí zbytečné nebezpečné situace:-(. Docela by mě zajímalo, jestli skutečně všichni ti neukáznění trotli nevědí, jak se v provozu mají chovat, nebo je mezi nimi i spousta vlastníků ŘP, co za volantem na cyklisty nadávají, ale jak sednou na kolo, stanou se z nich arogantni bezmozci aneb "mysli za mě, řidiči"...

0/0
23.5.2011 12:39

Mysel

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Tahle cyklostezka ale cyklisty z zadne silnice neodvede, ta jen znicila krasnou cestu, ktera tam byla pred ni.

0/0
23.5.2011 14:24

J.K. 4

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

V principu souhlasím, ale náklady masového automobilismu jsou tak enormní, že spotřební daní z PH či DPH zaplatíte sotva nepatrný zlomek.

0/0
23.5.2011 12:20

Nesvobodny_CZ

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Tak to je hodně velkej nesmysl. Na motorismu se vybere ročně kolem 200 miliard a do motorismu jde ročně sotva polovina. Takže motorismus značně sponzoruje rozpočet.

0/0
23.5.2011 12:24

J.K. 4

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

No tak to máte hodně omezené myšlení, ale já se na vás nezlobím. Oni to tak schválně dělají, aby lidi žili v iluzích. Vy tu mluvíte o stovkách miliard, já mám namysli biliony. Stačí si třeba cenu pozemků, které jsou zabrány silnicemi, parkovišti a dalším sajrajtem. Jaká by asi byla cena pozemků, nebýt stále se rozmáhajícího masového automobilismu? A tak bychom mohli pokračovat. To, co skutečně teče do masového automobilismu, jsou obrovské prostředky.

Ostatně, tohle vám není divné? Točíte volantem div se nepřetrhnete, ale dluhy přesto rostou. Masový automobilismus je největší podvod v dějinách.

0/0
23.5.2011 12:34

Mysel

Re: Měli by si to cyklisti zaplatit sami...

Myslite jeste vetsi nez globalni oteplovani, eh pradon, globalni klimaticka zmena? :o))))

0/0
23.5.2011 16:13

ttata

My nemáme čističku ani kanalizaci

o vodovodu si můžem na dědině nechat zdát, protože jako malá obec nemáme moc peněz a na dotace nedosáhnem a tady se vyhazujou takový prachy;-O;-O;-O

0/0
23.5.2011 11:48

tatoodragon

Hurá

Hurá, tak se nám opět povedlo vybudovat kilometr cyklostezky. A skrz skálu. Ať to stojí, co to stojí...:-/

0/0
23.5.2011 11:48

sámvelkýmao

no

jako jsou dálniční nálepky,měli by mít i cyklisti nálepky pro používání cyklostezek.samozřejmě placené.a dále by měli platit povinné ručení.dětský kolo 500/ročně,velký kolo 1000 ročně..............

0/0
23.5.2011 11:40

koprak

Re: no

neblbni nebo se toho někdo chytne

0/0
23.5.2011 12:05

sámvelkýmao

Re: no

však je načase...............

0/0
23.5.2011 12:19

honzik_janulik

Re: no

Ty bys taky potřeboval nálepku... nějakou výstražnou, na čelo...

0/0
23.5.2011 12:06

antigogo

Většinou cyklostezky zbytečné

V době, kdy nejsou peníze, jsou cyklostezky zbytečností a ti , co je chtějí jsou ještě horší než tolik zatracovaní kuřáci  . Podotýkám, že jsem nekuřák a na kole jezdím.

0/0
23.5.2011 11:40

Lukas1000

Opakovane

Upozornuju na stezku v Brne Cernovicich .... kousek 280 - 300 metru mezi Krenovou a Intersparem stal bezmala 10 milionu ... kdo neveri at si to najde. Ten kousicek delali pul roku

0/0
23.5.2011 11:38

Smrť

Re: Opakovane

No ale někomu to určitě pomohlo k lepšímu životu ;-), nějakému tomu úředníkovi, co má nějakého toho známého podnikatele...

0/0
23.5.2011 12:20

superkutil

Kolik z toho šlo do kapes komunálních politiků?

Stezka i v tak složitém terénu se dá udělat levněji. Možná nebude tak široká ale k čemu dálnice, stačila by šíře pro dva vyhýbající se cyklisty. Němci mají cyklostezky široké 1 - 1,5 metru a stačí to. A alespoň po nich nejezdí auta.

0/0
23.5.2011 11:31

volic_plukovnik

Re: Kolik z toho šlo do kapes komunálních politiků?

Protože se tam motají bruslaři...

0/0
23.5.2011 11:33

superkutil

Re: Kolik z toho šlo do kapes komunálních politiků?

No ale pak to není cyklostezka. Pak je nutné nazývat věci pravými jmény.

0/0
23.5.2011 11:35

Mysel

Re: Kolik z toho šlo do kapes komunálních politiků?

Tam nebylo treba stavet cyklostezku, tam stacilo opcas pristrihnout krovi a posbirad z pesiny odpadky...

0/0
23.5.2011 16:15

danny47

Zajímavé....

V Písku je to na oslavný článek... v Praze by to byl "tunel" magistrátu, ODS a na ní napojených firem.. ;-)

0/0
23.5.2011 11:31

Ave Cen zor

Kolik stal kilometr prazske cyklostezky?

0/0
23.5.2011 11:31

pettyo

Nechápu....

...To snad musí být místo skály celé ne, za tu cenu?

0/0
23.5.2011 11:29

Glock Mark XV

JAK VELKÝ kus skály?

8-o8-o8-o

0/0
23.5.2011 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.