Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nejslavnější most Floridy smí člověk vstoupit jen jednou za rok

Patří k divům Floridy už téměř třicet let. Bez něj byste se nedostali do nejjižnějšího koutu pevninských Spojených států, na Key West. Auto na něm nesmí zastavit, člověk vstoupit pěšky. Ale jednou za rok na dvě hodiny patří Sedmimílový most běžcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daaaanyyyy

tak podle mych propoctu

byl most 10x levnejsi, nez dalnice u ostravy

0/0
10.5.2011 10:31

FiS95

Re: tak podle mych propoctu

No jo. Udělat tunel ve vodě neni jen tak xD

0/0
31.5.2011 17:43

Thyronx1

a na konci

na poslednim ostrove i mala ceska hospudka kde jsem poobedoval dobrou svickovou s knedlem. Vecer bylo "disco".

Ale to neni to jedine krasne co se na Floride da objevovat.

0/0
9.5.2011 5:06

purplepickle

Re: a na konci

Taky jsme tam byli, jidlo bylo O.K. ale zadni jini zakaznici .

0/0
9.5.2011 7:22

amachal

Re: a na konci

hmm... ale na tom poslednim ostrove, kde je plno domu (jak je tam i baseball. hriste)... zadna cisticka. To musi byt prima pokoupanicko...

0/0
9.5.2011 15:06

Prochaine

Re: a na konci

Poraďte prosím, kde najdu tu českou restauraci? Díky...

0/0
10.5.2011 19:08

fixfokus

Kudy běží zpátky?

Když je start i cíl v Marathonu..?

Není tam pak trochu tlačenice?

0/0
6.5.2011 10:34

Cloover

Re: Kudy běží zpátky?

asi po druhym moste jeden vede tam druhej zpet a vozi to autobusy

0/0
6.5.2011 14:18

běžný ovčan

...

nejjižnější cíp pevninských USA 8-o? nemají tam chybku? jinak ten most je opravdu krásaR^

0/0
5.5.2011 21:01

Pruitt Igoe

Re: ...

mají to správně

0/0
5.5.2011 22:06

běžný ovčan

Re: ...

Key West je ostrov, takže nepatří k pevnině

0/0
6.5.2011 11:44

dolch

Re: ...

Přesto to tak počítají. Protože Hawai, nebo co, je ještě jižněji, to už ale k pevnině nepočítají.

0/0
7.5.2011 22:02

dolch

Docela opruz

Na té silnici je maximálka asi tak 55 mph, ale jen na pár krátkých úsecích, zbytek je 50, 45, někde i 35 mph. Z Miami na Key West je to kousek, ale vlečete se tam celý den.

0/0
7.5.2011 22:04

dolch

Re: Docela opruz

Chyba, tohle mělo být samostatné vlákno.

0/0
7.5.2011 22:05

valachia

Re: Docela opruz

Miami - Key West   154mil

0/0
8.5.2011 12:54

dolch

Re: Docela opruz

No, a to je v Evropě vzdálenost, která se dá zpravidla překonat za 2-3 hodiny. Na Key West jich potřebujete aspoň 6. Jasně, není to dálnice, ale na většině trasy by v pohodě mohlo bát 60 mph, čímž bychom se taky dostali na nějaké ty 3 hodiny. Ale tam je prostě na většině té cesty naprosto nesmyslné rychlostní omezení.

0/0
8.5.2011 13:07

purplepickle

Re: Docela opruz

Od naseho baraku az na Key West je to 340 mil. Dolu to trva 6-7 hodin, zpatky nahoru az 8. Je nejlepsi  vyjet rano kolem 7-8 a zpatky vyjet v 9-10 v noci jinak odpoledne byvaji zacpy, objizdky, reconstrukce a opravy. Cestovat  zpatky v noci je vyhodnejsi.

Key West je nadherny zazitek ale bydlet tam stoji penize.

0/0
9.5.2011 7:21

rákoska

Re: Docela opruz

Naprostý souhlas. Jel jsem to a řídil cestou z Miami a v jednu chvíli mě "vzbudil" až nějaký železný nájezd na most. Pak jsem musel vydat příkaz, aby mě celou cestu někdo bavil, protože to bylo docela o život. To nesmyslné snížení rychlosti jsem dones nepochopil.  Z Miami jsme se tam vlekli asi 4 hodiny. Zpátky jsme se už střídali, protože se to nedalo vydržet.

0/0
10.5.2011 16:25

rákoska

Re: Docela opruz

Naprostý souhlas. Jel jsem to a řídil cestou z Miami a v jednu chvíli mě "vzbudil" až nějaký železný nájezd na most. Pak jsem musel vydat příkaz, aby mě celou cestu někdo bavil, protože to bylo docela o život. To nesmyslné snížení rychlosti jsem dones nepochopil.  Z Miami jsme se tam vlekli asi 4 hodiny. Zpátky jsme se už střídali, protože se to nedalo vydržet.

0/0
10.5.2011 20:05

pandrysek

Financování mostu

mně se ten most velice líbí a velice mě dojalo, jak tady píšou, že ten most stál 45 milionů dolarů, to je v prepoctu nejakych 800 milionu Kc - za to se u nas nepostavi ani kilometr obycejne dalnice na sousi. Sice uz ten most nejaky patek stoji a ceny jsou dnes vyssi, ale kolik by takovy most stal  u nas? Ja bych rekl, ze takovych 30 miliard urcite :D

0/0
5.5.2011 20:38

DiXX

Re: Financování mostu

Paradoxne je ale ta stavba dalnice tezsi. Je sirsi, musi snest vyssi zatizeni, musi u ni vest kanalizace a dalsi sluzby plus spousta dalsich veci, ktere u mostu tohoto typu nejsou. Geo analyza se podoba te na mori narocnosti. Betonovani piliru je samozrejmne tezsi na mori. Ale celkove je stavba typicke dalnice narocnejsi

0/0
5.5.2011 21:05

jan.banos

Re: Financování mostu

45M$ v roku 1982 je jiná cena než by stál dnes.

"Mluví se o něm jako o technickém zázraku"

Možná tak v roce 1912, kdy se tam stavila železnice, ale ne v roce 1980!

0/0
5.5.2011 21:29

Zoro.Vomáčka

Tož, moje vzpomínka na ten most....

X...měl sem půjčený auto bez klimatizace

X...a přesně na tom mostě jsem se klepal zimnicí a horečkou

X...neboť jsem onemocněl z toho vedra

!....Facit: na Floridě a na Kí Vest auto jen s klima R^

0/0
5.5.2011 20:18

Cloover

Re: Tož, moje vzpomínka na ten most....

to nemusis hlasit to kazdej vi

a v dnesni dobe snad nejde ani koupit v usa auto bez klimatizace

0/0
6.5.2011 14:21

_blaf

houtribdijk

Něco podobného (samozřejmě v menším)máme i v Evropě. V Holandsku mezi městy Lelystad a Bovenkarspel. Zajímavý pocit při jízdě-voda v levo i v pravo...

0/0
5.5.2011 19:56

amachal

Re: houtribdijk

A ty jsi Holaďan nebo Tatar ? Já jen, že se píše odjakživa: vlevo a vpravo.

0/0
9.5.2011 15:29

strasa_cz

Re: houtribdijk

11 km je fakt mazec, mě stačilo cca 4 km na mostě Chesapeke Bay Bridge a pocit nic moc - všude okolo voda a auto na "mřížové" cestě.... zajímavá konstrukce..

0/0
10.5.2011 13:39

Dojemne

me se na tom moste libilo ...

jedu a slunce na jedny strane .... jedu zpet a slunce jinde ... me to tak zmylilo, ze jsem nevedela kolik je hodin... ale je to je takova jizda, ze clovek ani nevi, jak dlouho jede.... R^

0/0
5.5.2011 18:05

novakjara

Re: me se na tom moste libilo ...

Co teprv tohle: Když jdeš ráno do práce, máš slunce třeba napravo. Když jdeš odpoledne z práce, je sice stále napravo, ale úplně na druhé straně. 8-o

0/0
6.5.2011 8:13

New York New York

.

Krása R^

0/0
5.5.2011 17:59

mirco77

krasa

nikdy nedam dopustit na ameriku a jeji krasnou prirodu...Florida je prekrasna.... a ten most na Key West je nadherny... Me by jen zajimalo jestli by v cesku byli neco takoveho schopni postavit.... kdyz vidim po cesku ty nadherne cesty a "sem tam" ty diry v cestach ve kterych nekteri soferi nechaji i napravy od aut za jizdy, tak je mi zle...R^

0/0
5.5.2011 17:12

jhk2

Re: krasa

aby ses z te emerike nepostolicoval

0/0
5.5.2011 20:06

mirco77

Re: krasa

kdyz znas USA jen z mapy, tak je pak tezke ti neco rikat...

0/0
6.5.2011 17:05

CML po malé opravě

Re: krasa

;-DR^

0/0
10.5.2011 1:16

termin

Re: krasa

Fakt tam mají krásnou přírodu. Lesy o rozměru ČR nejsou nic vyjímečného. Města za moc nestojí - beton, asfalt, beton, tlusťoši, beton...

Ale ta příroda, to je něco!

0/0
9.5.2011 6:57

Tosh

Parada

Keys jsou nadherne, cela cesta z Key Largo az dolu stoji za to. Bahia Honda park je americkej Karibik. Voda, pocasi, hospudky, rybareni....

Jel bych hned zas...

0/0
5.5.2011 14:29

tomcross

A co cyklisti?

...to by mě zajímalo, jestli se může přes most na kole??? Tuším že amíci tohle asi příliš moc neřeší, ale.....?:)

0/0
5.5.2011 13:08

Wabo

Re: A co cyklisti?

Neřeší. Floridské zákony to nezakazují, takže smí. Někteří to dělají. Je lepší nepíchnout.

0/0
6.5.2011 14:20

politicky nekorektní trolejbus

Re: A co cyklisti?

Pokud vím, tak v USA můžete na kole i na dálnici - pokud neexistuje jiná cesta po jiný silnici.

Říkal mi to známý, který na kole objel svět a v USA strávili pár měsíců

0/0
8.5.2011 12:33

Ferin007

Proč?

Jsem moc nepochopil, proč na takový zaprdlý ostrůvky musí vést most. A eště v tolikerým vydání. Nj, když se holt amíci musí všade dostat autem... Rv

0/0
5.5.2011 11:40

lbc.koko

Re: Proč?

Spojuje to nejjiznejsi mesto "Keywest" s civilizaci. Keywest je docela rusnym turistickym centrem to se navic umocnuje s lodni turistikou a v pristavisti stavi zaoceanske lode. Samotny keywest je (podle meho) pomerne pekny je tam dum ernesta hemingway a na usa zajimava architektura.. V turisticky spicce muze byt na keywestu az 20 tisic lidi a kdyby tam nevedl most bylo by slozite zasobovani.. :) a jak muzes cist z komentaru dole je to fakt docela dobrej zazitek a ta silnice neni jen tak obycejna :)

0/0
5.5.2011 12:24

cunas

Re: Proč?

jen bych te opravil na key weste zije neco pres 34 tisic registrovanych obyvatel a v dobe FANTASY FESTU se na ostrov privali dalsich zhruba 80 az 100 tisic lidi to je pak masakr i kdyz poslednich par let to upadlo diky krizi ale zas bude lip

0/0
5.5.2011 12:36

lbc.koko

Re: Proč?

byl sem tam v rok krize a tech 20 tisic sem odhadnul jestli je realita az 80-100 tisic tak je to mazec :)

0/0
5.5.2011 14:59

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Proč?

v americe jsou trochu jine vzdalenosti nez v evrope, proto je auto nutnosti...

0/0
6.5.2011 14:55

politicky nekorektní trolejbus

Re: Proč?

A jak byste si tam představoval dopravu? Trajektem? To by trvalo celý den, trajekt je kvůli zdlouhavému manévrování u mola, vyloďování a naloďování aut celkem pomalý.

Pokud si to můžete ekononomicky dovolit je most nebo tunel vždycky lepší a v dlouhodobém horizontu i levnější.

Před pár lety v Itálii uvažovali o mostě na Sicílii, tunel pod Gibraltarskou úžinou úžiny a propojení Asie a Ameriky třípatrovým mostem nad Beringovým průlivem jsou už také hodně staré myšlenky, jenže to většinou zkrachuje na nedostatku peněz.

.

Mimochodem ten druhý starý most není zřejmě průjezdný až na Key West, píšou, že ho poškodil hurikán. Jenže než ho rozebírat je výhodnější ho tam nechat, když ničemu nevadí.

0/0
8.5.2011 12:41

Ludvajz123

Re: Proč?

A k cemu by, prosim pekne, byl tripatrovy most nad Beringovou uzinou? Muzete mi to jako nekdo vysvetlit? Ze by se jezdilo autem do USA pres Rusko a Aljasku? Nebo by po tom tripatrovem moste jezdilo tech par stovek eskymaku, co tam ziji?

0/0
8.5.2011 22:11

politicky nekorektní trolejbus

Re: Proč?

Uvažovalo se o dvou tubusech pro rychlovlak a jednom technologickém + vedení sítí - plynovod, ropovod, optické kabely, telefon+ vysokonapěťové vedení elektřiny. Když ten most malovali, počítali do budoucna a měli dokonce rezervu pro případnou dálnici navrchu.

Tenkrát byly devadesátá léta, skončila studená válka a lidi byly plni optimismu a vizí, opravdu vážně se počítalo s transkontinentálním dálničním koridorem napříč Evropou do Moskvy a přes celé Rusko až k Beringovu průlivu.

Rusové tehdy chtěli rozšířit a dostavět známou Sibiřskou dálnici, která se táhne přes celé Rusko až na Dálný Východ.

0/0
8.5.2011 22:49

czechbeer

info

dik, ziju tu uz par let a priznavam, vedel jsem o tom prd. :-) ted budu chytry jak radio ;-D

0/0
5.5.2011 3:14

El_Dudinho

Re: info

z toho si nic nedělej. Žil jsem tam v 90.letech a o existenci železnice až na Key West tam nevěděl skoro nikdo, a když jsem o tom mluvil, tak si mysleli, že si dělám srandu. Pro mne je i ta silnice, vč. toho mostu i po těch letech něco neuvěřitelného a rád se tam vracím... Ale dokud bude dolar za 16, tak už jen jako turista ;-)

0/0
5.5.2011 7:45

cunas

Re: info

jj lidi a posledni kolej stoji na Key Weste za Banana Bay naproti Taco Bell je tam i pametni deska :)) R^

0/0
5.5.2011 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.