Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejhezčí památkou Česka zvolili čtenáři iDNES.cz moravský hrad Buchlov

Nejkrásnější památkou České republiky se stal moravský hrad Buchlov. S velkým náskokem se stal jednoznačným vítězem velké ankety iDNES.cz, uspořádané k zahájení turistické sezony. Na druhém místě skončil zámek Český Krumlov, bronzovou medaili si odnáší kutnohorský Chrám sv. Barbory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komárius

výsledek

Tak dopadne, když nejdůvěryhodnější server zorganizuje nejdůvěryhodnější anketu :-) A že po internetu chodí náborové maily "klikněte nám, že náš hrad / písnička / sportovec je nejlepší", to taky samozřejmě chodí. O facebooku nemluvě.

0/0
25.4.2011 23:59

sir Humprey V.

Re: výsledek

přesně

0/0
5.6.2011 12:37

sid_cz

no

uznejme sami, ač to mám na Buchlov tak 30km a znám ho, osobně by mě nenapadlo pro něj hlasovat jako za nejhezčí památku Česka, je to sice relativní pojem, nejhezčí, ale je to prostě čistě strohá památka, evidentně se místní patrioti zorganizovali a Buchlovu notně pomohli

0/0
19.4.2011 12:28

Muroň

Naprostou zasloužené vítězství

Na žádný hrad jsem se v dětsví nenadíval tolik jako na Buchlov! Letos tam poprvé vezmu kluka.

0/0
18.4.2011 11:04

Volejbalové kladivo

Re: Naprostou zasloužené vítězství

no nevim, jestli bychom měli z celé České republiky lákat na Buchlov, tak to by nám sem asi moc turistů nepřijelo. Máme mnohem hezčí památky. Třeba Český Krumlov

0/0
29.4.2011 17:44

Volejbalové kladivo

ty moraváci :)))

člověk si jen projde diskuzi a to by nebylo aby nebyla plná splašků z Moravy

0/0
29.4.2011 17:47

Thayatalpodyji

Re: ty troubové :)))

člověk si jen projde diskuzi a to by nebylo aby nebyla plná splašků od nejrůznějších blbů

0/0
6.5.2011 10:39

Thayatalpodyji

???

A kde je Vranov nad Dyjí?8-oVR^

0/0
6.5.2011 10:40

modryteak

Kouzlo tohoto hradu

jsem intenzivně zakusil, zvlášť v katakombách, na nej akci hradhouse. Proto jednoznačně palec nahoru R^

0/0
18.4.2011 10:41

pgjed

Buchlov není v žádném Česku!

Buchlov je na Moravě, zatínco Česko, to je hodně hloupý obrozenecký název pro Čechy. Je to doslovný překlad pejorativního německého výrazu Tschechai. Chtějí-li si Češi tentohloupý a pejorativní výraz používat pro označení Čech užívat, je to jejich věcí. Morava je Moravou a zůstane Mopravou a Buchlov je nejkrásnější hrad na Moravě! :-)

0/0
18.4.2011 7:35

Fare.l

Re: Buchlov není v žádném Česku!

.....možná hloupý, ale je to oficiální zkratka ČR....zajímavé, že Česká republika nikomu nevadí? Proč ne Českomoravskoslezská republika? Tyhle capiny nechápu....stejně jsou to jen pseudoboje Moraváků a potomků Moraváků naplavených do Prahy:)

P:S: Už jste někdy viděl výrobek z Moravy označený Moravian made (nebo tam bylo czech made)?

0/0
18.4.2011 9:39

Blackhawks

Re: Buchlov není v žádném Česku!

videl jste nekdy Ceska slivovice????Moravska slivovice bezne k dostani....

0/0
18.4.2011 9:45

Fare.l

Re: Buchlov není v žádném Česku!

....mám na mysli světoznámé výrobky, případně ty, které putují do zahraničí....z Olomouce, Brna, Ostravy, Slovácka.....namátkou Česká zbrojovka, Slovácké strojírny, Hamé, Linea......samozřejmě, že pro český trh se budou rozlišovat i regiony - valašské frgály, hořické trubičky atd.

0/0
18.4.2011 10:19

pgjed

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Vy znalče a odborníku, Moravská Slivovice je značka chráněná EU, podobně, jako celá řada dalších typicky moravských produktů. Zatímco třeba České pivo, se dnes s výjimkou Budvaru vaří vpodstatě jenom v menších pivovarech  na Moravě a ještě z moravského sladu a chmele!;-D

0/0
18.4.2011 11:16

Fare.l

Re: Buchlov není v žádném Česku!

V tom se s vámi přece nepřu..takových značek je více (viz ty hořické trubičky).....já jsem psal o czech made, o českém prezidentovi, českém politikovi, české ekonomice, českých básnících, umělcích, architektech, podnikatelích (Baťa....), české národnosti (na Moravě převažuje???), "Češi do toho"......mě by jen zajímalo jak se vám v tomto prostředí žije a jak fandíte našim hokejistům:D

Diskuzi končím....nemá smysl

0/0
18.4.2011 11:29

pgjed

Re: Buchlov není v žádném Česku!

No mně se fandí dobře, zvlášť kdy ýž finále extraligy proběhlo mezi Moravany a Slezany. Baťová  byli rozhodně více moravskými, než českými podnikateli., Podobně  jsou i další dodnes světové značky, Třeba Vítkovické železárny, Hutní montáže Vítkovice, Moravské naftové doly, Královopolská strojírna, Jelínek, copak s vámi dělá plný název firmy  Českomoravská Kolben a Daněk....  A v kultuře, Janáček  vám nic neříká? Nebo Mucha, Úprka, Gahura... Víte kdo vynalezl Silon, nebo kontaktní čočky? A že byl z významného moravského rodu z Prostějova? A co značka WiKov?

0/0
18.4.2011 17:07

pgjed

Re: Buchlov není v žádném Česku!

No zrovna Baťové byli  významní Moravští podnikatelé, kteří se ke svému Moravanství vždy hlásili. A jer řada tradičně moravských firem, které mají světový zvuk. Sklárny, strojírny, textilky, potravinářské fabriky... Co s vámi dělá třeba  plný název Českomoravská Kolben a Daněk? A tušíte že silon a kontaktní čočky vynalezl  člověk z významného moravského rodu z Prostějova?  A v kultuře Janáček, Úprka, Mucha, Gahura... Co stále věhlasnější moravská vína?

Prostě jen si nemyslete, že jste v Čechách pupek světa a že jste sežrali všechen rozum! Jste jenom nafoukaní a to ještě ne všichni. A neradi slyšíte, že my Moraváci jsme a máme být na co hrdí.  ;-D

0/0
18.4.2011 17:19

Fare.l

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Vtip je v tom, že reagujete na někoho, kdo má bydliště poblíž Buchlova a naprosto nechápete, na co jsem poukazoval. Jen pokračujete ve vyjmenování toho co jsem zde již načal....já například jmenoval úspěšné firmy Slovácka, vy zbytek Moravy:) Část z toho vašeho spamu použiji a pro vás zjednodušeně vysvětlím. Leoš Janáček se narodil v Hukvaldech, což je Morava a často se inspiroval moravskou lidovou hudbou. Mrkněte na:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Leo%C5%A1_Jan%C3%A1%C4%8Dek

Pobuřuje vás snad v záhlaví uvedený fakt, že je to světově uznávaný český hudební skladatel klasické hudby?

Předpokládám, že vás ano, ale jen ukazuji jak jsou tyto šarvátky směšné, stačí zápas v TV a všichni křičí "Češi do toho", když je nějaký světový pru.ser tak "Češi se zase vyznamenali"....používá to nevědomky každý a i ti co zde pak křičí nad oficiálním jednoslovným názvem naší republiky.

0/0
18.4.2011 19:41

Iaara

Baťové se prohlašovali za Čechy, resp. Čechoslováky

Rozhodně ne za Moravany v tom nacionálním, protičeském smyslu, jak to dělají moravisté. Doporučuji shlédnout příslušný díl seriálu G.E.N. z 90. let, kde je zobrazen Tomáš Baťa ml. a poslechnout si, jak sám o sobě mluví.

A jinak, řekl bych, že jediný, kdo se tu projevuje nafoukaně a hraje si, když ne na pupek světa, tak alespoň pupek Střední Evropy, jsou fanatičtí moravisté tvého typu. Lozí do každé diskuse, která se byť jen velmi volně týká Česka či jeho historických zemí a všade urážejí, nadávají, rýpají. Jako třeba zde. Z pozitivní zprávy o tom, že většině lidí v Česku se líbí hrad Buchlov se opět stává nenávistná diskuze a výpady proti Čížkům...:-(  Člověku někdy zůstává rozum stát, jací lidé se tu vyskytují.

Snad ještě lidé nazapomněli, jak svého času vypadala situace v Jugoslávii a jak to odpadlo...

0/0
18.4.2011 22:50

pgjed

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Jak sám píšete, oficiální zkratka ČR je ČR.ˇČeská republika samozřejmě vadí, což ale není důvod říkat republice Čechy a to ještě vulgárním, téměř sprostým označením. Ano, Českomoravskoslezská republika by byla nepochybně lepší, ještě lepší by bylo Českomoravskoslezská spolková republika.  Prostě zavést zemské zřízení podle historických zemí a s čecháčky mít společné jenom to nejnutnější! ;-D

 

0/0
18.4.2011 11:13

Fare.l

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Ano, oficiální zkratka je ČR, Česko je kodifikovaným jednoslovným názvem, tudíž je zde použit korektně. Co se týče vaší národnosti a sympatií, ty řešit nebudu.

0/0
18.4.2011 11:41

escobar

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Jojo, ty by byl nekonečný boj, někdo vidí Moravu jen jako víno a slivovici, Čechy se prezentují Prahou a Jizerkami či Krkonošemi, je to prostě pokřivené médii. 99,99% normálně uvažujících lidí to neřeší, všude je něco, co odlišuje dané místo od zbytku republiky .....

0/0
19.4.2011 7:15

nibor

Re: Buchlov není v žádném Česku!

Si tak představuju, jak by se dle tohoto vzoru muselo jmenovat Německo, na to by jeden řádek nestačil. Kupodivu, tam mají vesměs rozum a obyvatelé jednotlivých historických zemí si nepěstují morální povýšenost nad druhými.

0/0
18.4.2011 16:58

Ginny

Buchlov je autentický

Jako jeden z mála hradů byl naposledy přestavován někdy v 18. století. Tedy žádná pseudopatlanice, jako například Karlštejn nebo Bouzov. Proto si myslím, že vyhrál oprávněně. Kdo ho přirovnává k paneláku nebo funkcionalismu, jednak neví, o čem mluví, protože neví, jak vypadá skutečný hrad, jednak tam asi nikdy nebyl.

0/0
17.4.2011 18:21

viglib

Jedinej spravnej vysledek

by byl, dyby vyhral prazskej hrad. Buchlov, kde to vubec je?!!! ;))

0/0
17.4.2011 15:35

pgjed

Re: Jedinej spravnej vysledek

A co je to jakýsi  "pražskej hrad"? Koho to vůbec zajímá? Zatímco Buchlov je autentická střadověká pevnost uprostřed samého centa Velkomoravské kultury!

0/0
18.4.2011 7:38

leonaw

nekritizujte - přijedte, pochopíte

Komu se Buchlov coby vítěz ankety nelíbí a má připomínky, prosím, jeďte se tam podívat. neoplývá krásou z venčí, ale jeho interiéry jsou neskutečně bohaté, najdete zde tak pestrou škálu exponátů, že si dovoluji tvrdit, že žádný jiný náš hrad takové sbírky nemá. Nemyslím tím kvanta drahých kamenů a zlata.  prohlídka je pestrá, zábavná, poučná, vyhlídka z věže dechberoucí... blízké okolí je historicky velmi hodnotné - zámek a zahrady buchlovice, velehrad, archeoskanzen na modré.. letecké muzeum v kunovicích atd atd.. region né příliš známý, ale velmi zajímavý. Přijedte, uvidte. Morava nejsou jen vinné sklepy a demižóny slivovice.

Přijeďte a uvidíte, že si to tenhle hrad opradu zaslouží.

L.W.

PS: není to jediný hrad co jsem kdy viděla, naopak, hrady a zříceniny jsou mým koníčkem.

0/0
16.4.2011 14:46

leonaw

nekritizujte - přijedte, upochopíte

Komu se Buchlov coby vítěz ankety nelíbí a má připomínky, prosím, jeďte se tam podívat. neoplývá krásou z venčí, ale jeho interiéry jsou neskutečně bohaté, najdete zde tak pestrou škálu exponátů, že si dovoluji tvrdit, že žádný jiný náš hrad takové sbírky nemá. Nemyslím tím kvanta drahých kamenů a zlata.  prohlídka je pestrá, zábavná, poučná, vyhlídka z věže dechberoucí... blízké okolí je historicky velmi hodnotné - zámek a zahrady buchlovice, velehrad, archeoskanzen na modré.. letecké muzeum v kunovicích atd atd.. region né příliš známý, ale velmi zajímavý. Přijedte, uvidte. Morava nejsou jen vinné sklepy a demižóny slivovice.

Přijeďte a uvidíte, že si to tenhle hrad opradu zaslouží.

L.W.

PS: není to jediný hrad co jsem kdy viděla, naopak, hrady a zříceniny jsou mým koníčkem.

0/0
16.4.2011 14:46

miňonka

Všem, co se Buchlov nelíbí....

.... bych chtěla vzkázat.. i když by se v ČR našly stavebně na první pohled hezčí památky, uvědomte si, že Buchlov byl postavený jako obranný hrad, prtoto není kýčovitě přezdobený, kulatý... atd. Málokterá památka by se však mohla pochlubit tak bohatým vybavením interiérů z původní doby (gotika, renesance...), jako právě Buchlov. Své stupidní připomínky o nejhnusnějším objektu apod. si nechte laskavě pro sebe, neboť žádný objekt si nezaslouží vaše pomluvy!!!

0/0
16.4.2011 8:34

Sladek

Z Hradista kusek dal, hrad Buchlov lesu kral~

0/0
15.4.2011 23:51

tyraelid

No samozrejme to je nesmysl, nekdo naklikal hlasy.

Nejspis sikovny robot ktereho idnes neodhalila, ale jinak je Buchlov tuctovy hrad jakych jsou v Cesku desitky. Hezky, opraveny, majestatny, ale nic extra.

0/0
15.4.2011 21:59

HeTomCat

no nevím

zdá se mi to nějaké zmanipulované, tohle přece není nejhezčí hrad  -)

0/0
15.4.2011 20:09

HeTomCat

Re: no nevím

už samotný výběr finalistů mi přišel divný, třeba Pardubice, které postoupily daleko... např. Bouzov a Perštýn jsou přece na první pohled hezčí... a myslím, že to není jen subjektivní názor... navíc Buchlov není tak známý, tak moc nechápu, kdo pro něj hlasoval

0/0
15.4.2011 20:11

Lord Havelock Vetinari

Re: no nevím

Bouzov je na mě příliš nový, skoro nic původního tam myslím není, ale ta věž stojí za to. Krása Buchlova je v celkové autenticitě (původnosti) památky, a také v monumentalitě. Také okolí je moc pěkné.

0/0
15.4.2011 21:17

HeTomCat

Re: no nevím

v tomto ohledu se i tak najde mnoho hezčích, například Kost...

0/0
15.4.2011 21:32

rafton

Re: no nevím

Co je špatného na Pardubicích. Kde v ČR je původně vodní hrad, přestavěný na zámek s dochovanými obranými valy a navazující na historické budovy v centru. Tvoří to krásný celek.

0/0
16.4.2011 14:34

Daun

Na jednu stranu je Buchlov prezentovan

pomerne nelichotivou fotkou, ale na druhou stranu je treba priznat, ze vylozenou potechou oka take neni. I kdyz musim rict, ze ten pohled do zalesnenych svahu Buchlovskych hor s hradem na jednom kopci a sv Barborou na druhem vubec neni osklivy.

0/0
15.4.2011 19:47

pgjed

Re: Na jednu stranu je Buchlov prezentovan

A co je na té fotce nelichotivého? Teprve když stojíte v doliněpod hradem, který  je vidět a ze kteráho je vidět na desétky kilometrů  daleko, přes celý moravský úval až na Bílé karpaty, nebo Hostýnky, tak si uvědomíte jak význačná a účelná stavba to je. Navíc blízko  Uherského Hradiště, které nebylo nikdy, jako vodní pevnost u Moravy dobyto!

0/0
18.4.2011 7:44

Krabatt

Dobrá volba

Jeden z nejstarších hradů u nás, nikdy nebyl dobyt, krásná expozice, zajímavé legendy, nádherný výhled. Architektonicky to není skvost, ale působí majestátně, jako pořádná pevnost. Zachoval si svůj syrový středověký ráz, na rozdíl od spousty romantických přestaveb jiných hradů. Rozhodně stojí za návštěvu!

0/0
15.4.2011 19:43

Punky987

Pán Bůh má různé kostelníky.-))))

Dobrý den všem, kteří se zúčastňují diskuse na tomto diskusním fóru. Je opravdu s podivem, jaké tahle úsměvná soutěž vzbudila mezi lidmi emoce. Myslím, že tvůrci téhle soutěže určitě nezamýšleli rouzpoutat slovní přestřelky mezi moravany, čechy, slezany, chody, šumavany a různými jinými, hrdě se hlásícími, ke svým regionům. Myslím si,

že tady šlo o to říct svůj názor a to se snad může svobodně :-)))). Možná se někomu může zdát Buchlov renesančním panelákem s gotickými věžemi, není betonový, jak tam někdo uvádí, je kamenný. Někomu se třeba nemusí líbit "gypsoví" jeleni trčící z jinak zajímavé Hluboké :-))). Každý máme jiný vkus, těm co se rozčilují nad výsledkem soutěže, bych doporučil zajít se podívat třeba na nádherný cyklus gotických a renesančních obrazů vevnitř této "kostky". Zkuste si přijít někdy posedět při večerních akcích na nádvoří a možná budete mluvit jinak, pro mě bude mít tenhle barák vždycky svoje kouzlo a nezbývá než poblahopřát i nádhernému Krumlovu a Kutné Hoře.

0/0
15.4.2011 19:42

Brnenske borec

Ej od Buchlova :-) naposled

Já byl u všech finalistů a myslím, že je to dobrá volba. A když se to vezme jako region, tak kolem Buchlova jsou moc pěkný malý hory (Chřiby) a kaple sv. Barbory a Buchlovice a Velehrad a skalní útvary a sjezdovka ve Stupavě, kde se ještě minulou sobotu lyžovalo. Zkrátka, rozhodně stojí Buchlov a okolí za návštěvu a pokud byste zůstali déle, tak v kraji na hranici mezi slivovicí a vínem mohou být zajímavé i večery.Tož gratuluji Buchlovu, i když o nic důležitého nejde. A až ho navštívíte, projdete nádvoří, interiér a okolí, zjistíte, že je tam krásněji, než vypadá z té fotky.

Jo, a nejsem lokální patriot (viz. můj nick). :-)

A stačí, mějte pěkný večer.

:-)

0/0
15.4.2011 19:31

hopsy33

Re: Ej od Buchlova :-) naposled

Souhlasím, bydlím poblíž a jestli zvítězil Buchlov, tak je to zejména z hlediska širšího vyžití jak na hradu, který je na prohlídku velice krásný, tak v "podhradí", které nabízí lesy a s nimi krásný výhled do okolí a desítky kilometrů krásné výhledy ze všech stran hradu, procházky po okolí nabízí další kulturní vyžití.... jednoznačně souhlas i když např. Bouzov nebo Orlík jsou taky pěknéééééé :-)

0/0
15.4.2011 21:18

soames

Re: Ej od Buchlova :-) naposled

Ale jste z Moravy.

0/0
17.4.2011 20:48

Brnenske borec

Ej od Buchlova :-) 3

Kutná Hora - krásný kostel, ale

rozsahem nemá na soubor budov typu hrad. Štramberská Trúba je

jen 1 věž, i když krásná. Kunín je hezky opravený, ale malý lokální zámeček. A

Pardubický zámek krásou nemá ani na lokální Litomyšl.

0/0
15.4.2011 19:26

magistr kelley

Re: Ej od Buchlova :-) 3

A ty jsi někdy v Pardubicích byl?

0/0
15.4.2011 22:30

Brnenske borec

Re: Ej od Buchlova :-) 3

Ve městě mockrát, u zámku několikrát, ale přiznávám, že nejdál na nádvoří.

Pardubický zámek není škaredý, ale v interiéru je myslím "jen" muzejní expozice.

Ale Kunětická hora mně zdálky připadá hezčí, ale na ní jsem zatím nebyl.

0/0
16.4.2011 14:29

Brnenske borec

Ej od Buchlova :-) 2

Asi jsou krásnější památky, ale tentokrát to vyhrál

Buchlov. Taky jsem se divil, když dříve jako největší div Česka vyhrála

elektrárna Dlouhé stráně. Tak to v anketách chodí. Z finalistů neměl

snad kromě Českého Krumlova konkurenci.

0/0
15.4.2011 19:25

Brnenske borec

Ej od Buchlova :-)

To se to tady zase zvrhlo v boj mezi Čechy a Moravou.

Uznávám, že Buchlov není asi nejkrásnější hrad (viz. Bouzov, Pernštejn...), ale holt byla ta anketa tak postavena, takže jsem se taky nestačil divit, jaké méně známé památky se dostaly do finále (Kunín, Štramberk, Pardubice). A kde byl Pražský hrad, Karlštejn, Bouzov, Hluboká... Prostě se postupně vyřazovalo a v některých krajích je památek více a některé atraktivní na to doplatily a jinde z kraje postoupilo něco méně navštěvované (Háznburk, Velké Březno... - nic proti :-).

A Buchlov vyhrál i semifinále, a byl asi z Moravy největší favorit z finalistů. A taky se možná trochu pomlátila Kutná Hora s Českým Krumlovem a hlasy se rozdělí.

0/0
15.4.2011 19:17

rOnAd

Buchlov je nádherný

Nejlepší je vstát, vyjít před barák a dívat se na dva kopce vedle sebe...na jednom hrad Buchlov a na druhém kaple sv. Barbory :-) to panoráma má něco do sebe

0/0
15.4.2011 18:56

Vedoucí kolotočář

Nejhezci je Orlik, Konopiste a Hluboka...

...jak architekturou, tak i krajinnou dispozici okolo. Jako sorry, ale Buchlov nema narok, to uz rovnou mohli zvolit Mirov. :-)

0/0
15.4.2011 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.