Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pláže bez davů a obří bazény? Srovnejte reklamu s drsnou realitou

Je to běžná praxe hotelů i některých cestovek. Zatímco na oficiálních snímcích hotelu se brodí bazénem svalovec se surfovacím prknem, v reálu si tam můžete pouštět leda tak žlutou plastovou kachničku. Triky hotelů, lákající klienty na lživé a nakašírované fotky, odhaluje cestovatelský server oyster.com.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RonnieV

Jo, objektiv dělá hodně

Lon jsme takhle byli v hotelu, kde v katalogu  bazén vyfocený zjevně širokáčem vypadal veliký  jako Bajkal, ve skutečnosti byl ale na tři tempa. Naštěstí vzhledem k tomu, že jsme tam stejně prakticky nechodili, nám to bylo fuk.

0/0
28.3.2011 13:07

Franta Jouda

Blbost

Ani jedna z těch fotek mi nepřipadá jako podvod nebo klamavá reklama Rv

0/0
28.3.2011 11:21

lynxxx

O čem to je

Když prodávají džíny, tak je taky oblečou na nějaký sexy kus a ne na tlupu obtloustlíků. Když prodávám hotel, tak vyfotím ten nejlepší pohled - nevyfotím to z pohledu na obchoďák Macy"s.

Horší by bylo, kdyby naprosto lhali - vyfotili bazén, který tam není či bazén, který je ve skutečnosti jiný.

Už nevědí o čem by psali.

0/0
28.3.2011 2:17

pablo_arospede

nechápu

Nevím, asi jsem trochu natvrdlej, ale většina těch foto mi přijde v poho... Jasně, že u bazénu nebude jen jedna sexy kočka v plavkách, ale budou tam i tlusťoši, staré babky, řvoucí haranti atd. Snad nikdo není tak naivní, aby si myslel, že to bude vypadat přesně jako na obrázku. ;-) Mimochodem, ten pokoj vypadá hodně dobře i bez toho naaranžovaného jídla, květin a všeho kolem toho. Luxus. R^

0/0
25.3.2011 15:36

steve007

Re: nechápu

taky bych řekl, fotky cetovek a fotky reálu jsou odlišné proto, že jsou foceny z jiných úhlů, takže ta cestovka zas až tak nelhala např. u "zmizelého hotelu". A co se týče hotelu, tak když si tam vezmu svůj noťas, sbalím kočku a pro ni i sebe si objednám dvě kávičky, nějakou tu svačinku, tak to bude úplně stejné, až na ty dva polštářky na kanapi, ale ty si třeba fotograf turista dlouhodobě vypůjčil;-D

0/0
26.3.2011 14:19

JCage.

Proboha to je nic!! To jste jeste nevideli ty prave

 fotomontaze... kdy je v katalogu fotka hotelu u plaze, ovsem v realite je mezi hotelem a plazi postaveny jiny hotel... tohle je, verte mi, jeste sranda...

0/0
24.3.2011 10:42

PŠR

?

Nechápu ty rozdíly. Jedna fotka je udělaná večer, druhá ve dne, jiná s jednou koc u vody, druhá ve chvíli, když přišli ostatní pařit atd. atd. atd. Rv

0/0
23.3.2011 13:39

bez_cenzury

čemu se divíte?

vždyť to jsou jen fotografie pořízené jiným úhlem, jiným ohniskem. Kdyby jste věděli něco málo o focení a perspektivě, tak už dávno nevěříte fotografiím. Oko má jediné ohnisko a to je ekvivalent 50 mm kinofilmu, když vám ale někdo vyfotí stejné místo z jiného úhlu a jiným ohniskem, tak to bude vypadat uplně jinak.

0/0
23.3.2011 9:18

beda venerabilis

Re: čemu se divíte?

Nejlépe je to vidět na smímku hotelu HYATT a Kapitolu. Ta reklamní fotka je braná hodně dlouhým objektivem (aspoň 1000 mm u aparátu na kinofilm, možná i víc) z hodně veliké dálky, takže to vypadá, jakoby kapitol byl hned vedle. Ale ta "odhalená realita" je zase  podfuk na druhou stranu, je to širokáčem, když stál fotograf skoro na dosah od té stříšky u vchodu, Takže kapitol vypadá, jakoby byl až v sousedním státě. Pravda bude někde uprostřed.

0/0
23.3.2011 21:02

jurneff

Re: čemu se divíte?

Ale odhad 480 metrů, ten sedí. Asi tam šli s centimetrem odměřovat.

0/0
25.3.2011 13:44

nalpak73

Re: čemu se divíte?

GoogleEarth_

0/0
25.3.2011 16:33

Lenka88

...

to je děs!

0/0
23.3.2011 8:07

Norkey

...

pláže? bazény? a za tím se jezdí do karibiku, thajska, afriky? no to je fakt na pováženou.. hlavně že se za 10k nacpou v all-inclusive, rozvalí na pláž a jsou happy.. no ale jen ať si kdo chce jezdí kam chce, my chytřejší půjdeme za exotikou dál do vnitrozemí, vyjedeme si někam kde žádní turisti nejsou a ideálně ne v létě.. :-P

0/0
23.3.2011 0:56

Iperit

Re: ...

Já jsem na dovče max spokejenej, když se pohybuju pokoj, bazén, pláž a bar. Cokoli jiného mě prudí. Ale neříkám, že jsem chytřejší než ten co se žene za exotikou do vnitrozemí. Chytřejší je podle mě ten co si dovču užije podle svých představ.

0/0
23.3.2011 8:22

MaverikOne

Re: ...

R^

0/0
23.3.2011 9:37

bez_cenzury

Re: ...

přesně tak. Lidi raději koukají jestli je hotel all inclusive než jestli se nenachází vedle velké kupy hnoje.

První věc, na co koukám při výběru ubytování, jsou satelitní snímky.

0/0
23.3.2011 9:22

J.Švec

v pohode

podle fotek to vypadá v pohodě. Přece musí být každýmu jasný, že pokoje nejsou až tak dokonale naaranžované a že pláže nejsou prázdné. Nevidím v tom nic klamavého

0/0
22.3.2011 21:10

Chytrakz hospody

Re: v pohode

Jsme stejného názoru, ty reklamní fotky odpovídaj realitě. To je stejný, jako když jedu lyžovat na Máťu (matterhorn) a na reklamní snímcích je Máťa v ocelově modrém nebi zalit sluncem a v realitě se halí v mracích. Holt mám smůlu a musím počkat, až bude jasno

0/0
23.3.2011 13:25

RADA11

Pravidlo: nejezdit do těchto profláklých destinací

kdo si myslí že pořídí Karibik All inclusive za 25 tisíc, nezná mapu. Ve skutečnosti jsou jen 2 možnosti, jet na doporučení a počítat, že se slušná dovolená v těchto destinacích jako je Dominikánská rep. se NEDÁ pořídit pod 50 tis. I tak počítejte s přelidněnými plážemi. Nebo investovat ještě více a jet do u nás málo známých destinací Roatan, Mustique, St. LucieR^-tam je realita odpovídající reklamnímu fotu. Jet na brazilskou Fortalezu, nebo thajské Pattaye jsou vyhozené peníze, totéž Miami Beach apod. RvPokud tyto peníze nehodláte investovat, nečekejte komfort.

0/0
22.3.2011 18:54

RADA11

Pravidlo:

0/0
22.3.2011 18:40

fatmike

Každý trošku znalý cestovatel

se vyhne hotelové pláži...to je snad základ...Když už jedu někam takhle do "exotiky", tak si potom udělám pár výletů na skutečně víceméně nedotčené pláže....Ono třeba slavná Waikiki v Honolulu je ve skutečnosti taky nic moc...

0/0
22.3.2011 17:49

1888

To vsechno je

pouze reklamni licence,  bezna v umeni a v mediich vubec. Roman "Důmyslný rytíř don Quijote de la Mancha" je  pribeh ponekud labilniho muze, ktery se zblaznil z cetby knih. Nastesti lide postupne prestavaji cist knihy a  tak  jim toto nebezpeci bude hrozit cim dal tim mene. Na to casto zapominaji kritici modernich technologii, jakou je i internet, ktere postupne odsouvaji knihy na vedlejsi kolej.

 

0/0
22.3.2011 14:11

dalnice

V katalogu české cestovky

Vzpomínám na případ, kdy čeští turisté reklamovali u cestovky dovolenou kvůli podobnému snímku. To však byla na fotce opravdu drzost první třídy. Určitě by se to dalo ještě někde najít na netu. Hotýlek byl nafocen i se skutečným okolím, až na ... až na to, že celé přízemí bylo na fotce díky fotomontáží (klonováním) stejné jako ostatní patra. Ve skutečnosti mělo přízemí jiná okna, kde byla hotelová kuchyň a ze stěn trčely obrovské trubky s odsáváním digestořů ;-D. Takže, kdo si chtěl posedět na balkóně, čuchal smrad z kuchyně a nad ránem poslouchal řinčení nádobí a řvaní jižanského kuchaře :-). Cestovka se tehdy hájila, že to nevěděla, čímž to úplně pohřbila. Nabízet něco, o čem nemají ani zdání.;-O

0/0
22.3.2011 13:50

bla bla bla bla bla

Podvádí všichni a všude

Ale jak to zavčasu zjistit??

0/0
21.3.2011 23:40

spaniel

Re: Podvádí všichni a všude

tripadvisor.com

0/0
22.3.2011 9:37

Lukke-Luk

Re: Podvádí všichni a všude

R^R^

0/0
22.3.2011 9:39

RonnieV

Re: Podvádí všichni a všude

R^ I když, i tamní recenze je třeba brát s rezervou. Např. hotel, se kterým já jsem byla celkem spokojená, tam těsně před mou recenzí měl jinou, špatnou, podle stylu vyjadřování od prudivého dědka. Dokonce, podle toho, co psal, možná vím od kterého;-D

0/0
28.3.2011 13:03

royalmail

Grand Bahia Principe Punta Cana

Tak v tomto hotelu jsem byla a OBE fotky jsou pravda. Jasne, ze kdyz si nekdo lehne hned mezi hlavi bazen a plaz, tak to vypada takto, ale staci jit trosinku do leva a vypada to jako na te prvni fotce. A kdyz se vyjde jeste trosinku dal do leva, tak tam neni nic jen prazdna plaz bez zadneho hotelu s krasnym morem :-)

Mozna jsou problemy v tomto clanku trosku zvelicene.

0/0
21.3.2011 22:11

tequiladrinker

k smíchu

ten kdo čeká, že v hotelu pro dva tisíce lidí budou u bazénu lidi dva by snad ani nikam neměl cestovat...;-D

0/0
21.3.2011 20:36

hell365

Re: k smíchu

;-DR^

0/0
22.3.2011 14:38

HrubesaMares

daleko vetsi rozdil mezi slibem a realitou

lze pozorovat u predvolebnich billboardu Rv

0/0
21.3.2011 13:25

keděd

Re: daleko vetsi rozdil mezi slibem a realitou

;-DR^

0/0
21.3.2011 14:43

bla bla bla bla bla

Re: daleko vetsi rozdil mezi slibem a realitou

R^R^R^

0/0
21.3.2011 23:41

qsilence

Fotograf

Všechno je pouze o tom, kdo fotku fotí. Když si budete dělat reklamní foto, tak člověk, který má všech pět pohromadě, nebude fotit svým kompaktem, se kterým jezdí na dovolenou, ale pozve si fotografa, který umí. A ten si umí počkat na příhodné světlo, umí najít správný řez a úhel, umí si věci naaranžovat. Snad se na něj nezlobíte za to, že dělá dobře svoji práci. Když si počkáte na příhodnou chvíli, tak můžete vidět něco podobného, co viděl fotograf, když pořizoval krásný snímek. Ale jinak je třeba počítat s tím, že normálně věci vypadají normálně :-)

0/0
21.3.2011 10:22

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

A byly jste někdy ve fastfoodu

MCDonald a spol jsou přeborníci v reklamních snímcích šťavnatých a nadýchaných burgerů:-) Nebo zmrzlina má krásné barvy a vůbec vypadá na obalu k nakousnutí a po rozbalení nic moc

0/0
21.3.2011 10:05

majklss

Re: A byly jste někdy ve fastfoodu

Točená zmrzlina se nedá rozbalit.

0/0
22.3.2011 21:58

pablo_arospede

Re: A byly jste někdy ve fastfoodu

Musím se McDonaldu zastat... V Evropě platí to, co říkáte. U nás jsou skutečné hamburgery jen pouhou karikaturou toho, jak vypadají na vystavených obrázcích. Rv Ale zkuste zajít třeba někdy do NY do Mekáče a uvidíte na vlastní oči (a žaludek), proč jsou Amíci tak tlustí... Hambáče tam jsou dvakrát tak větší než u nás, Cola dvakrát tak sladší.

0/0
25.3.2011 15:40

Judge Dredd

Re: A byly jste někdy ve fastfoodu

A ještě doplním, že nejméně o polovinu levnější (v přepočtu) než tady...

A to by prosím mělo být u Mc všude všechno zcela identické - včetně gramáže, použitých surovin apod.

Ovšem nedávno v jednom článku ohledně BIG MAC indexu, který dáván za příklad identicity na celém světě, tam jsou ukázány takové rozdíly, že mnohde BIG MAC by neměl již být nazván BIG MAC :-/ Jde především o jiné suroviny, zejména použití druhy masa, jinou gramáž (rozdíl až +/-30% od biga v USA, který byl vzat jako srovnávací), jinou oblohu a jiné sýry (od nejkvalitnějších... po totální sh...t).

A Cola... nevím zda je tam více cukru, ale rozdílná chuť Coly vyrobené v různých zemích, resp. stáčírnách je obecně známá. je to dáno především použitou vodou... mě nejvíce chutná tzv. německá Cola z plechovek, která se stáčí na pomezí Rakouska a Švajcu a používá se voda z ledovce;-D

0/0
26.3.2011 18:29

Dr. Fe(2)

Vždyť tam nejsou skoro žádné rozdíly ?

Třeba ta úvodní fotka nebo ten hotelový pokoj ..... tam není rozdílu. To jestli si někdo myslí, že u bazénu stojí permanentně sexy turistka a na stole v pokoji je permanentně naservírovaná snídaně, tak to není chyba reklamy, ale IQ autora.

Mě daleko víc vadí třeba klamavé inzeráty českých realitek. Konkrétně v Praze není například téměř nikdy pravdivě uvedena vzdálenost do centra (k metru apod.). Zrovna před chvílí jsem četl inzerát, že je nemovitost 5 minut pěšky od stanice metra. Kouknu na mapu a od metra je to 1,5 km, Čili rychlost chůze asi 18 km/hod. To by nedal ani Jožo Pribiliniec s vrtulkou v zadeli.

0/0
21.3.2011 10:02

sKopheK

Jakoby nekdo fotkam z katalogu veril...

pokud ano, tak go kill yourself :-P

0/0
20.3.2011 22:47

arri1

Re: Jakoby nekdo fotkam z katalogu veril...

Pokud jedete do Černé hory(Montenegro), tak tam fotkám(příroda,barva moře,..) věřit můžete-vlastní zkušenost. Katalogové fottky se téměř vyrovnaly tomu, co jsem tam nafotil na průměrný kompakt. Jo,na Zemi ještě existují místa, kde je zachovalá příroda, akorát to dá čím dál tím více práce taková místa najít...

0/0
22.3.2011 23:49

Hrustic

Nevidim

tam o nic vetsi rozdily nez na jakychkoliv jinych reklamnich fotkach v porovnani s realitou ...

0/0
20.3.2011 22:06

L.u.k.a.s

Polarizační filtr

http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&safe=off&biw=1280&bih=711&tbs=isch%3A1&sa=1&q=polariza%C4%8Dn%C3%AD+filtr&aq=f&aqi=&aql=&oq=

jeho využití je skutečně velmi časté...

0/0
20.3.2011 19:11

ferry11

No to je tragedie..!

8-o ;-O ;-D ;-D ;-D 

0/0
20.3.2011 17:22

doktor_bota

Děláte z komára velblouda.

Nebo je opravdu někomu divné, že se do reklamy fotí modelové případy a nikoliv šedá realita? Kdyby se fotila ta, tak by se někdy mohla změnit na ten modelový případ.

0/0
20.3.2011 16:17

Leva

Jsem rád

Jsem rád, že se těchto hnusných podvodů dopouštějí hotely v Americe a ne děda Kubzoň, který vybírá vstupné 10 Kč u našeho rybníka.

0/0
20.3.2011 11:04

mafa_mafa

Mne se clanek libil:-)

Podobne harmonicke "katalogove" fotky si privazim z ciziny... treba v Eg je tezke nafotit neco, aby tam nebyl videt svrab a bordel. Ten vam preci nebudou znami zavidet:-)

0/0
20.3.2011 0:07

AlBunda

Re: Mne se clanek libil:-)

a že tam teda furt lezeš...

0/0
21.3.2011 0:24

Lukke-Luk

Re: Mne se clanek libil:-)

To by mě zajímalo do jakejch pajzlů jezdíš. ;-D

0/0
22.3.2011 9:40

československo

nechápu o čem to vlastně je

Tak tento článek je opravdu o ničem a nechápu, že to někdo může napsat, ikdyž je to převzato z nějakého oyster (ten server je zřejmě ještě hloupější).

Divit se, že u bazénového hotelu jsou rekreanti, že na pláži jsou lidé, že bazén je malý nebo naopak velký, že někde stojí budova (i když jsou fotky "reality" foceny většinou z úplně jiného úhlu než ty původní, takže se o manipulaci vlastně ani nedá mluvit) atd ..atd... mi přijde ubohé. To může myslet vážně jenom opravdu blázen. Ale chápu že je to převzato z Ameriky a o té víme, že jsou tam praštění všichni ;-) Kdo souhlasí ?[>-]

0/0
19.3.2011 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.