Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi a letošní dovolená: stálicí bude Chorvatsko, zazáří Turecko

Na dovolenou do zahraničí v létě zamíří téměř čtyři miliony Čechů. Prim si udrží Chorvatsko, pokles zájmu se očekává u Egypta a jiných arabských zemí sužovaných nepokoji. Velkou budoucnost pak analytici předpovídají Turecku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dýzl

Chorvatsko ani omylem.

Byl jsem několikrát v Řecku a poslední dvě dovolené v Chorvatsku. Tam ale definitivně naposledy. I přes delší cestování, tak příště do Řecka. A není to jen o penězích. nebudu jezdit do zemi, kde mne mají jen za kafku na ošklubání, ale tam, kde se sice také snaží vydělávat, jsou ale ke mně slušní a přátelští.

V Chorvatsku jsem nikdy neměl problém s obyčejnými lidmi, to co ale dělají do turismu, hlavně u moře, jsou něco jako pražští taxikáři. Děkuji, nechci.

0/0
17.3.2011 22:16

phoniq

Chorvatský slovník online

Pro všechny, kteří hledali dlouho chorvatský slovník jako já:

www.croat.cz

0/0
15.3.2011 14:47

Chosé nepřijel...

.

:-/ letos pojedu do nikam...

0/0
14.3.2011 8:53

Hroznej.puberťák

Re: .

V pořádku, vždyť to přeci není povinnost, někam jezdit...

0/0
14.3.2011 11:50

vítek z prčice

nechápu nikoho, kdo

 ... v době, kdy je každému rychle dostupný Jadran nebo Alpy, hledá něco na Slovensku. A ještě k tomu je tam draho.

Prostě nechápu. A ještě k tomu ta slovenská mentalita ...Rv

0/0
13.3.2011 23:18

comme il faut

Re: nechápu nikoho, kdo

To jsou ti, kteří se v Alpách nedomluví.

0/0
14.3.2011 7:25

kočka

Re: nechápu nikoho, kdo

R^;-D

0/0
14.3.2011 7:42

Hroznej.puberťák

Re: nechápu nikoho, kdo

Ono je to jak kde a co. I na Slovensku už pár lidí chápe, jak mají vypadat služby a ceny za ně, a co se týče toho, co tam hledat, je tam pár lokalit, co za návštěvu stojí. Ano, především pro baťůžkáře, co se nejedou prdelit do hotelu, to uznávám.

0/0
14.3.2011 7:54

Neumětel

Re: nechápu nikoho, kdo

KDE je těch "pár lidí co chápe, jak mají vypadat služby"? Takové jsem na Slovensku nepotkal. Jen předražené služby a otrávený personál. A to mám na Slovensku prochozené stovky km.

0/0
14.3.2011 14:07

fotrtom

Re: nechápu nikoho, kdo

to je právě věc názoru a svobodné volby. Já třeba asi nikdy už nepojedu právě do Chorvatska...služby a ochota jsou mizerné...Ale určitě se tady najde spousta těch, kteří budou tvrdit opak....

0/0
14.3.2011 13:48

trixs

Re: nechápu nikoho, kdo

Na Slovensku, kam jezdíme my, je teda určitě levněji než v Alpách a pokud jde o služby, tak v pohodě. Spíš jde o to, že Slovensko a třeba i Chorvatsko jsou u Čechů oblíbené a tudíž se stávají terčem těch, kteří si potřebují dokazovat, že jsou něco lepšího, než ostatní.

0/0
14.3.2011 22:07

adda

chorvatsko

jsem zvedavej kdy cesi otevrou oci a nebudou ty spiny chorvatsky podporavat pac oni si to nezaslouzej jsou vuci nam drzy a vubec si nas nevazi  a jsou drahy  !!!!

0/0
13.3.2011 20:38

Henri

Re: chorvatsko

Už aj Chorváti vám ublížili, chudiatka náročné cestovateľské. Tie "špiny chorvátske" si dovolili mať viac slnka, krajšie kúpanie a čistejšiu a lepšiu prírodu ako Čechistán. No to je vec! A pritom je tam tak draho, ľudia sú drzí a nemajú nás radi. Kde som to už počul? Žeby Slovensko? Už vám ostane len Švajčiarsko, Rakúsko, Nórsko a Nemecko. Tam je lacno, ľudia sa usmievajú a nevadí im, keď im poblijete izbu, zanecháte kopec pivných a fazuľových konzerv v smetiakoch a odídete bez zaplatenia, ako to robievate v Chorvátsku. Budú vás za to milovať :-( EU

0/0
14.3.2011 13:40

tojsouveci

Re: chorvatsko

Kdopak ti tak ublížil?;-(

0/0
16.3.2011 11:14

Henri

Re: chorvatsko

Mne nikto neublížil. Ja mám Chorvátov rád a nikdy som s nimi problém nemal. A ich príroda a vzťah k nej je pre mňa inšpirujúca. Asi si nepochopil, na koho a čo som reagoval. No nič už, nikto nie je dokonalý.....

0/0
17.3.2011 12:56

Lanta 2004

Letos mám vyjímečný rok

Každoročně jsem létal v zimě do JV Asie,ale letos to bohužel v zimě vzhledem k rodinným událostem nevyšlo (na podzim nebyla nálada hledat letenky a destinace). Teď už jsem ve fázi kdy nějakou dovču na letošek plánuju (nejspíš léto a nebo kraj podzimu). Původně jsem chtěl v létě někam třeba do Řecka nebo Turecka a pak hned v zimě do oblíbené JV Asie,ale už začínám mít jasno. Pojedu do Asie jak v létě tak v zimě.

Zájezd na 14 dní do Řecka s polopenzí či All incluzive vyjde u české CK cca na 15 až 20 tisíc /osoba.Když si ale cca 5 tisíc přidám tak můžu letět z Mnichova na Srí Lanku kde jsem ještě nebyl. Takže už mám na léto celkem jasno. Pobytový zájezd na 14 dní s All incluzive na Srí Lanku přes Rudolf Raisen za cca dvacet tisíc (v případě last minute i méně). Tam si udělám pár výletů a pohoda;-)

0/0
13.3.2011 13:29

enol

Re: Letos mám vyjímečný rok

Nemohl byste mi prosím poslat nějaký odkaz na tu Srí Lanku? Ať hledám jak hledám, na podobné ceny se tedy nedostávám. Také se chystám v létě, asi srpen, i když budu mít na krku krom manželky ještě 2 caparty :-). S cenou zatím spokojený příliš nejsem, tak každý tip pomůže. Předem děkuji. enol@centrum.cz

0/0
13.3.2011 15:33

Lanta 2004

Re: Letos mám vyjímečný rok

Nejde mi sem zadat přímej link. Tak jen adresně. Zadejte si např. na  stránkách rudolfreisen do parametrů vyhledávání destinaci Srí Lanka,zadejte si odlet od 10.6 a návrat 10.9. Pak si zadejte stravu minimálně polopenzi a dobu pobytu 13 až 15 dní a vyskočí vám hned na první stránce několik nabídek v ceně 957 euro. První s polopenzí,druhý ,třetí je ještě polopenze,další už All inclusive. V přepočtu to vychází na cca 23.000,-/osoba. A to je prosím katalogová cena. Když máte štěstí a sledujete nabídky podobných serverů denně (airstop,nacesty.cz a podobně),pak seženete zájezd i levněji v rámci nějaké akce;-)

0/0
13.3.2011 16:43

Kimko

Re: Letos mám vyjímečný rok

Lanta:

Naprostý souhlas...já už takhle v zimě i létě létám do Thajska řadu let. Myslím si, že to tak dělá spousta Čechů a  JV Asie (hlavně TH) by s určitě v té tabulce objevila taky, ovšem drtivá většina lidí tam létá na vlastní pěst, a proto AČCK je ve svých statistikách nemá.

Z vlastní zkušenosti vím, že dovolená v JV Asii vyjde na skoro stejné peníze jako všechny ty all inclusive v Řecku či Turecku...

0/0
13.3.2011 15:43

Lanai

Re: Letos mám vyjímečný rok

Byla jsem na Srí Lance od německé agentury www. Reisen.de, naprostá spokojenost R^mnohem levnější než od našich cestovek.

0/0
13.3.2011 16:16

Lanai

Re: Letos mám vyjímečný rok

 Ale chci ještě  dodat. Let na Srí Lanku bývá s přestupem  v asi bych to malým dětem vůbec nedoporučila a a ni pobyt tam ne ní moc pro ně. Je škoda  si tak pěknou zemi neprojet. A s malými dětmi si to nedovedu v těch podmínkách představit.

0/0
13.3.2011 16:24

TTRX - bratranec děda Vševěda

Re: Letos mám vyjímečný rok

Srí Lanka je levná proto, že je tam období dešťů, což tedy kromě deště znamená i dost neklidné moře a vlny, navíc jen 5-6 hodin slunečního svitu. V červnu nebrat, vím o čem mluvím:-P 

0/0
13.3.2011 19:24

Lanai

Re: Letos mám vyjímečný rok

 Ale ja tam byla přes vánoce  , počasí krásné , moře snad nejteplejší co jsem zažila.R^

0/0
14.3.2011 15:11

Chosé nepřijel...

Re: Letos mám vyjímečný rok

Zní to dobře ale ty peníze :-/

0/0
14.3.2011 8:54

patrionen

Re: Letos mám vyjímečný rok

neblázni, na Sri Lanku stačí jenom letenka,na netu máš již samozřejmě vybraný hotel z kterého ti pošlou vůz,v červnu tam budeš sám a číšníka za 100 USD máš za průvodce na týden a daleko lepší jak celá cestovka,číšnik má plat 800kč,budě ti za to líbat ruce

0/0
14.3.2011 16:15

VennFraNorge

Dovolená

Ted v lednu jsem byl v Thajsku (Pattaya) Jomptien Beach a opravdu si nemohu stěžovat 4 týdny mě stály něco kolem 40 tisíc ,polopenze hotel hned u pláže a hlavně jsem dal na výlety do BKK a na ostovy .S cestovkou bych se nejspíše nedoplatil...

0/0
13.3.2011 13:26

Lanta 2004

Re: Dovolená

Osobně si nedokážu představit co bych dělal 4 týdny na Pattayi. Mě  tam stačily loni dva dny při cestě na Ko Chang/Mak/Kood. No každý jsme asi jiný;-)

0/0
13.3.2011 13:31

VennFraNorge

Re: Dovolená

Já jsem víte velký hříšník a pro takový jako jsem já je Pattaya přímo excelentní destinace :=)

0/0
13.3.2011 13:34

Bezi

Re: Dovolená

steeve, že?

0/0
13.3.2011 13:40

Lanta 2004

Re: Dovolená

Tak to pak jo to chápu;-D

0/0
13.3.2011 13:55

khonsun

Re: Dovolená

Na PTT se da velmi lacino a dobre pobyt. Napr. za 20 THB jezdi denne lod /pendl pro skolni deti/ naproti na ostrovy, nebo docela hezky je kontakt s "mistnimi", kteri ziji povetsinou za Sukhomvit road - tam se sejdete i s pasoucimi se slony. Nebo napr. takova Naklua a jeji trhy pro mistni...... Vsude na teto "periferii" je velmi lacino a prijemne. Jen je potreba to vedet, resp znat.

PTT nejsou jen 2 ulice podle more plne turistu, tak jako Praha neni Vaclavak a Vinohradska trida. I kdyz to ma take svuj genius loci.

0/0
14.3.2011 11:25

Kimko

Re: Dovolená

Měsíc v PTTY je na mě moc, ale rád tam trávím vždy několik dní, než přeletím někam do klidnějších končin:-) Ale samozřejmě to je každého věc.:-):-)

Jinak ale souhlasím - za super cenu se dá v Thajsku strávit mnohem delší doba, než v Řecku 14 dnů s all inclusive, kterou člověk stejně člověk nevyužije - pokud se teda nechce celé dny válet u hotelového bazénu...

Btw. v jakém hotelu na Jomtienu jsi byl?

0/0
13.3.2011 15:47

Cofola

All inclusive

Popravdě řečeno nechápu lidi, kteří si přivážou na nohu řetěz v podobě all inclusive nebo plné penze. Válet se celou dobu na jedné pláži by mě asi zabilo. Nemusím sice vidět každou zříceninu, ale dovolenou bez celodenních výletů na zajímavá místa nebo aspoň průzkumu okolí na vypůjčené motorce si nedokážu představit.

0/0
13.3.2011 12:44

ZOMBi

Letos

Letos to bude Vltava. Střídáme to - jeden rok Řecko, druhý rok sjezd nějaké české řeky. Obojí je pecka! [>-]VEUV[>-]

0/0
13.3.2011 11:13

Miroslav_Beránek

Re: Letos

My zas o letní dovolené střídáme moře a hory, Tatry, Kerkonoše, vloni jsme byli v Rakousku na kola a bylo to taktéž super R^

0/0
13.3.2011 11:28

fotrtom

Re: Letos

Letos milenka, loni manželka....taky styl na dovči měním...:-)

0/0
13.3.2011 12:20

Bezi

Re: Letos

hlavně pohlaví aby aspoň zůstalo stejné :-) aby nebylo o dovče moc teploučko ;-)

0/0
13.3.2011 12:40

aktovkar

!!!

Jak níže paní zvažuje, kam by jela s malým dítkem na dovolenku... Před pěti dny jsem se vrátil z Malajsie, a ten let je dlouhý, hodně dlouhý, šestnáctihodinový, a letěly tři rodiny s malými dětmi, tomu nejmladšímu mohlo být tak půl roku, tak ten usnul, ale ta další dítka, počítám od roku a půl do čtyř, to byla katastrofa jak pro děti, tak pro ostatní cestující. Vřískot, zcela pochopitelný, protože tak malé dítě prostě nezabavíte na tak dlouhou dobu... Prosím, paní, jeďte si třebas na chalupu, k babičce, ale netrapte děcko a ostatní spolucestují.

0/0
13.3.2011 10:41

Tajemný muž

Re: !!!

R^R^R^ Nám stačila cesta z Řecka. Něco málo přes dvě hodiny, ale celé dvě hodiny vřískot. Můj názor - do šesti let dítěte tůry po České Republice (i u nás je přece krásně a já se poprvé podíval k moři autobusem až v deseti a nemyslím, že by mě to nějak poznamenalo) a až tak od těch šesti let nejmladšího z dětí teprve někam letadlem. Je to trápení pro všechny - děti, jejich rodiče i pro ostatní cestující. A trápit děti je přece zakázáno... :-P

0/0
13.3.2011 11:08

radio_svobodna_evropa

Re: !!!

ja videl more poprve ve 20ti a moji rodice v 60ti, muj syn kdyz mu nebylo ani deset. To vriskani a delani bordelu na palube letadla sem zazil casto. A myslim si, ze o tech detech to vubec neni, je to o vychove. Vetsina deti je klidna  v pohode, tu tam je slyset spis neagresivne. Ale najdou se sakra hlucni parchanit, kteri by spolu s rodicema potrebovali ihned spraskat ;-D

0/0
13.3.2011 14:16

doctor

:oD

..z čeho tak vychází ?8-o...4 MILIONY !? .o)) ,:-/asi jsou v jiným světě;....kouknou se pane Berka....domůůůRv;-([>-]

0/0
13.3.2011 9:56

shaggy2

Do Turecka bych já tedy nejel.

Podporovat muslimy nebudu - ne že by to moje penízky nějak vytrhly, ale každá kapka v moři se počítá. Je spousta jiných krásných míst, třeba Řecko.

0/0
13.3.2011 9:31

majka196

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

to shaggy2: mohli bychom se od těch muslimů učit toleranci, ochotě a příjemnému chování. Zkuste si o nich občas něco přečíst, třeba v diskusi na Orbionu od lidí, kteří v Turecku byli a rádi se tam vrací. Krásná příroda, fantastické památky, skvělá kuchyně a to vše pořídíte levněji než Chorvatsko. Turecko je láska na první pohled i na celý život:-).

0/0
13.3.2011 15:29

Lanai

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

SouhlasímR^

0/0
13.3.2011 16:19

kočka

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

Jelikož,se tam letos chystám,tak děkuji!;-)

0/0
14.3.2011 7:46

basniklidu

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

S muslimy je to jednoduche ... usmivaji se navas ponevadz neco chteji, na spolecnosti v Evrope se nechteji podilet ale chteji dominovat a az budou tak vas vsechny zabiji... to je asi tak cele ... ze pry tolerance - Koranpredsi rika ze vsichni neverici musi umrit a islam dominovat ... ochota a prijemne chovani tak maximalne do doby az ziskaji co chteji ... na netu je spousta videji jak zaziva uriznou lidem hlavy malym nozem, sekaji ruce, zeny berou jako zvirata bez prav ... fakt takovou najivku jako ty jsem uz dlouho nepotkal.

0/0
14.3.2011 11:17

basniklidu

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

Zadna reakce? ... ohle vse lze z uverejnovanych uryvku z Koranu a chovani muslimu usuzovat mimo mych vlastnich zkusenosti s nema.

0/0
15.3.2011 2:14

majka196

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

to basniklidu: omlouvám se za opožděnou reakci, ale nějak jsem nepochopila zdejší systém a než jsem nastřídala 300 dukátů, chvíli to trvalo:-(. Nejspíš Vám unikla existence Mustafy Kemala Ataturka, který formoval Turecko po 1. světové válce a dodnes je v té zemi velice uctívanou osobností. Podařilo se mu dát základy modernímu státu a vymezit islámu mnohem menší prostor, než je to ve většině islámských zemí. Turci nejsou ortodoxní muslimové. Pokud by Vás to opravdu zajímalo, na netu najdete dostatek informací. Turecké ženy nenosí burky, mají hlasovací právo, Turci píší latinkou.... Pokud pouze provokujete, je to Vaše právo, ale potom asi není o čem se spolu bavit, že;-)?

0/0
17.3.2011 17:44

Henri

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

Presne tak - o pohostinnosti Turkov nie je pochýb. Len drobná chybička - Turecko rozhodne nevyjde lacnejšie ako Chorvátsko. Jedine po odrátaní dopravy :-)

0/0
17.3.2011 12:59

majka196

Re: Do Turecka bych já tedy nejel.

to Henri: Vycházím z toho, že dovolená v Chorvatsku mi vyjde bez polopenze a dopravy 5300 Kč na týden, za 21 dnů tedy 15900 Kč + min. 2000 Kč doprava + 2800 Kč polopenze na týden, pokud se stravuji sama, což většinou dělám a jím 1x denně v restauraci, zbytek kupuju v místním obchodě, je to hodně podobná cena. Ubytování je v apartmánu, připlácí se i za zapůjčení lehátka na pláži. Týden letecky, poznávací zájezd v říjnu 2010 s polopenzí v pětihvězdičkých hotelích stál 5 990Kč a dá se sehnat jako last minute i levněji. Letos vyrážím na 3 týdny, AI, pobyt ve čtyřhvězdičkovém hotelu a včetně dopravy stojí pobyt 15 600 Kč. Opravdu se domníváte, že je Chorvatsko levnější? Jezdila jsem tam poměrně často, ale poněvadž se za stále víc peněz získá čím dál menší hodnota, letos už mě Chorvatsko neláká, byť je blíž, lépe se s nima domluvím a spousta míst je tam velice malebných.

0/0
17.3.2011 17:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.