Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vánoční Vídeň na vlastní kůži: glühwein, trhy, výstavy i řízky

Eurovíkendy se těší čím dál větší oblibě nejen pro svou cenu, ale i množství zážitků, které se dají běhen pár dní prožít. A adventní atmosféra rakouské metropole je opravdu velkým lákadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

philby

ježiši kriste.......

....... milé dámy, Hofburg se píše jen s jedním "f", a není to palác, ale prostě hrad (Die Burg) - a der Hof je "dvůr" - Glühwein není žádný specielní nápoj, ale prostě svařené víno (které vám ve Vídni dávají z krásného hrnečku)........ ;-D;-D Dál už jsem nečetl. Naučte se česky - a když se nenaučíte německy, vezměte si do ruky aspoň slovníček. Pomůže to. ;-)

0/0
13.12.2010 21:24

mokrykcb

Re: ježiši kriste.......

ano to je nejdůležitější nějaké blbé písmenko;-D

0/0
13.12.2010 21:49

philby

Re: ježiši kriste.......

Je vidět, že autor(ky) tupě opisují, neumí ani slovo německy, a možná ve Vídni ani nebyly. To je něco jako kdybys napsal "Pražžský hrad", anebo řekl, že v Praze dostaneš úžasnou specialitu jménem goulash..... ;-)

0/0
14.12.2010 8:18

ta, která nejsem

Re: ježiši kriste.......

Souhlas, ostatně už jsem to vytkla níže. On ten Hofburg ale palác je, přestavěný z hradu. Zkuste si tam někdy zajít na ples v reprezentačních sálech, v sezóně jsou skoro denně. Tomu se v ČR nevyrovná žádný ples.

0/0
14.12.2010 9:07

Ferin007

Svařák

Nazvat svařák za 3,50€, který na vánočních trzích ve Francii nebo v Německu zakoupíte za 1,50€, "nedrahým"... ;-)

0/0
13.12.2010 17:06

ta, která nejsem

Re: Svařák

Autor evidentně neumí německy, a tak si myslí, že Glühwein je něco jiného a extra.

0/0
13.12.2010 21:11

Karotak

KAM JEŠTĚ VYRAZIT VLAKEM NA EUROVÍKEND

doporučení se vztahuje jen na Prahu :-( ČD mají jednu velkou nevýhodu a to je orientace hlavně na Cajzlov .... měl sem zájem jet vlakem Brno-Budapešť, ale problém je že přes internet se dá koupit výhodně jen Praha-Budapešť .... jako by ten vlak přes Brno nejel, či tu nestavĚl ;-€

0/0
13.12.2010 10:25

ta, která nejsem

Hofburg, proboha!

Když už neumíte německy, aspoň se naučte opisovat.

0/0
13.12.2010 10:09

papazian

Pendolino už od dnešního dne do Vídně nejezdí,

pokud se nemýlím. Aspoň takto to uvádělo před nedávnem ČD, že od nového jízdního řádu, tedy od 12.12.2010 přestanou jezdit do Vídně.

0/0
12.12.2010 23:42

prof. RSDr. Ignác Pytel, CSc.

Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

jako v Praze? Trhy na Staromáku jsou masovkou pro otrlé (a turisty). Všechno nádherně nasvícené, ale přes tisíce a tisíce lidí se těžko prodírá, degraduje to atmosféru. Chtělo by to něco pro lidi (jako to mají třeba v Olomouci).

0/0
12.12.2010 20:49

tomas_tod

Re: Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

Loni jsme do Vídně jeli poslední adventní víkend protože to jinak nevyšlo a prakticky to nemělo cenu... takže doporučuji přes týden.

Jinak pěkný trh měla Bratislava, sice malý, ale pěkný - a dopoledne skoro nikdo... Jinak to můžu jen doporučit - Vídeň + přejezd do Bratislavy večer, tam přespat a druhý den Bratislava.

0/0
12.12.2010 20:53

mokrykcb

Re: Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

narváno je slabé slovo....pokud do vídně na advent tak jedině pondělí-čtvrtek!

0/0
12.12.2010 20:53

ta, která nejsem

Re: Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

Nechoďte na trh u radnice, v okolních čtvrtích jsou mnohem příjemnější trhy, kde poklábosíte s místními lidmi nad svařáčkem.

0/0
13.12.2010 2:54

Wikring

Re: Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

Přesně tak, u radnice bylo lidí opravdu moc, ale třeba před karlskirche (prosím nechytejte mě za slovo kvůli nějakému písmenku) se mi moc líbilo. Opravdová vánoční pohoda, hezký trh, svařák, pečené kaštany, ...

0/0
15.12.2010 14:21

harry_s

Re: Je ve Vídni taky tak děsně narváno,

Buď si jist,že Staromák je proti tomu jen takové nevinné hemžení turistů...a češtinyu uslyšíš před vídeňskou radnicí mnohem častěji než před tou staroměstskou..

0/0
13.12.2010 14:27

p4j4

vlakem do Vídně???

nezlobte se na mně, ale dopručovat cestu vlakem do Vídně?

    jezdím tam vcelku pravidelně z Brna ..ale o vlaku jsem uvažovala jen poprvé, a když jsem zjistila cenu, pohodlí, čas, ale i možnost rezervování a placení jízdenek přes internet, tak ,mně jednoznačně nejlépe vyšel Student agency . .s teplem, filmem a kafem na cestu

  

   jinak Vídeň je možná i lepší na jaře nebo v létě, kdy vinný střik stojí okolo 2e u Rathausu a můžete posedět v letním kině a koukat třeba na záznam z opery neebo si jen tak sednout do parku ..ne být soucasti davu turistu, kteri se citi in, kdyz jedou na vanocni trhy . .v Praze taky moc prazaku na Stromaku clovek nenajde

  

0/0
12.12.2010 20:37

mokrykcb

Re: vlakem do Vídně???

tak to je věc názoru....já sice nejezdím z brna,ale z budějovic ale výhradně vlakem - pro mne nejpohodlnější možnost..

jinak zrovna z brna je doprava vlakem luxusní - vlaky eurocity a na netu to lze koupit též..

0/0
12.12.2010 20:52

Karotak

Re: vlakem do Vídně???

Jednoznačně vlak .... student agency je levnější, ale .... musí se tam rezervovat místo, což u vlaku odpadá a hlavně pohodlí a kupé jen pro sebe není k zahození :-/

0/0
13.12.2010 10:20

tmf

3,50 za svařák

byly doby kdy ho tam nabízeli zdarma, přespání zdarma na nádraží nebo se dal domluvit nocleh u někoho na koleji. To už je ale dávno.

0/0
12.12.2010 19:23

Lord Havelock Vetinari

Jednou

jsem tam byl se školou, což mi znechutilo Vídeň na dlouho dopředu. Navíc s průvodkyní, která nepociťovala zimu (teplota byla někde u absolutní nuly), únavu (bylo to na celý den) hlad ani potřebu skočit si na záchod. Což o to, Stephansdom se mi líbil a navíc má v podlaze zamřížované díry, ze kterých jde v zimě teplý vzduch, ale na trzích jsou věci, které já osobně považuji za zbytečnosti, a pokud jde o jídlo tam, tak mám rád svoje zuby a svoje eura. Doma jsem se rozmrazoval pořádně dlouho. Možná je Vídeň lepší na jaře nebo na podzim....

0/0
12.12.2010 18:36

wotomtoje.

Re: Jednou

Posuzovat vánoční Vídeň podle školního vejletu, to bych asi nemoh nikam jet ... :-/

0/0
12.12.2010 18:50

CCIR

Re: Jednou

A možno tej sprievodkyni stačilo len povedať o pauze, WC a pod., iste by sa bola prispôsobila vašim požiadavkám! To bolo také ťažké?  Čo s tým má spoločné samotné mesto Viedeň? Čo sa týka stravy vo Viedni, dá sa aj tam dobre najesť za celkom dostupné ceny! Treba však vedieť kam ísť.

0/0
12.12.2010 20:27

mokrykcb

Re: Jednou

no levně najíst ve vídni....tak maximálně u mcdonalds a pod.

0/0
12.12.2010 22:03

ta, která nejsem

Re: Jednou

Ve vídni je spousta hospůdek i restaurací, kde se dá najíst za ceny srovnatelné s Prahou, a mnohem líp.

0/0
14.12.2010 9:09

mokrykcb

Re: Jednou

souhlas,stejný ceny jako v praze např.na václaváku..

0/0
14.12.2010 19:56

topmaster

Vieden je pekna, ale na Prahu nema

pre Prazakov nema vyznam casto cestovat do Viedne, vsetko (kultura, umenie, obchodaky, mhd, zabava,...) maju aj v Prahe na minimalne rovnakej alebo lepsej urovniR^[>-]

0/0
11.12.2010 21:26

mokrykcb

Re: Vieden je pekna, ale na Prahu nema

dobrý vtip dne - hlavně první čtyři jmenovanéR^

0/0
11.12.2010 21:31

MC MC

Re: Vieden je pekna, ale na Prahu nema

bohužel ( nebo bohudík ) to tak opravdu je. Vídeň je nudné šedé město a to co máme v Praze tam mají taky. Navíc je Praha hezčí. Mě se mnohem více líbilo v Drážďanech než ve Vídni, ale může to být subjektivní.

0/0
11.12.2010 22:55

mufmuf

Re: Vieden je pekna, ale na Prahu nema

Hahaha. Vánoční trhy v Praze byly tragedie. Byl jsem tam minulé úterý, stánky kromě předražených buřtů a trdelníků nenabízely nic zajímavého a jediné, co stálo za fotku byl pohled přes vánoční strom na Týnský chrám. Jenže tam bylo jednak narváno a hlavně než se člověk probral přes Staromák těma sr*čkama, měl úplně mokro v botech. Bodejť by ve středu nepřestalo jezdit metro, když se nikdo v Praze neobtěžuje uklízet sníh. A navíc jsou vánoční trhy rozstrkané po celém městě, takže se člověk akorát nachodí.

Praha mě letos dost zklamala. Rv

0/0
11.12.2010 23:56

Nemáváme, topíme se!

Re: Vieden je pekna, ale na Prahu nema

No tak kvůli mhd se skutečně na eurovíkend nejezdí, obchoďáky jsou všude stejný a začínám mít dojem, že by u turistů zabodovalo město, který by je zakázalo, zábava je v Praze slabší (na to že to má být takové turistické evrospké centrum, ale Vídeň, jak jsem slyšel, je v tom podobná).

Takže nám zbývá kultura a umění a to si opravdu hodně přestřelil. Nevím sice moc o vídeňských divadlech, ale co se visuálních umění týče, je Vídeň jednou z metropolí s evropským i světovým významem.

0/0
11.12.2010 22:05

Posel z Liptákova

Mám radši Vídeň

Já mám radši Vídeň a to díky jejímu skutečně autentickému vídeňáckému životu. Praha takový život nemá. Ta má sice fantastické centrum, to ale není opravdová Praha. Pražané tam nechodí. Skutečný život Prahy se odehrává na periferiích a centrum je taková pomyslná díra, kam nikdo nechodí a rejžuje se tam na turistech. Navíc když se podíváte na nejluxusnější pražské obytné čtvrti (Vinohrady, Bubeneč, část Holešovic), tak je jich poměrně málo. Vídeň je z takových "Vinohrad" složená celá a není tam problém žít v nádherné biedermeierovské čtvrti skoro kdekoliv ;-)

0/0
12.12.2010 0:01

CCIR

Re: Mám radši Vídeň

Mne sa tiež páči Viedeň a to cez všetky štyri ročné obdobia.

0/0
12.12.2010 13:53

major major

Re: Mám radši Vídeň

ja mám rád prahu aj viedeň rovnako, pretože kažé z týchto krásnych miest je iné a má inú atmosféru. Je to dané asi tým, že obidve prežili svoj rozkvet v odlišných obdobiach

0/0
14.12.2010 15:23

_profesor_

Re: Vieden je pekna, ale na Prahu nema

To bude vždy subjektivní. Já třeba dávám přednost Vídni.

0/0
12.12.2010 16:49

CCIR

pre iDoktor!!!

Inak to slávne pendolíno z Prahy do Viedne Vám práve od dnes vaše ČD zrušili!!! :-P Od dnes začne pendolíno opäť premávať už len v článku neakceptovanej Bratislavy! Teda vôbec nie do Budapešti, Drážďan a Berlína ako sa ponúkajú v závere článku tie eurovíkendy!!! Viedeň je fakt pekná, ale aj mimo vianočných sviatkov. Autobusové nájazdy do Viedne sú hlavne z Maďarska, Chorvátska, Rumunska, Poľska, Srbska a Česka! Slováci už nepotrebujú protežovať tak vo veľkom autobusové nájazdy. Majú do Rakúska výbornú cestnú, železničnú a aj lodnú dopravu. Z Bratislavy trvá cesta okolo 40 minút do Viedne okrem lodnej dopravy. Takmer každé väčšie mesto na Slovensku má nejaké cestne alebo železničné spojenie do Viedne a späť aspoň raz za deň ak nie aj viackrát!!! Z Bratislavy takmer každých 30 minút niečo ide do Viedne!!! Aj v noci je celkom slušné spojenie. V dohľadne sú aj rýchlovlaky TGV BA-Wien-Paris!

0/0
11.12.2010 21:13

P.spk

Re: pre iDoktor!!!

TGV v Bratislavě......to bude paráda, škoda, že se toho nedožijeme....

0/0
11.12.2010 21:18

CCIR

Re: pre iDoktor!!!

Skús tento link!

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/07/329

0/0
11.12.2010 21:39

Nemáváme, topíme se!

Re: pre iDoktor!!!

LOL;-D U tohodle projektu jde samozřejmě předveším o spojení BUDAPEŠTI s Paříží. Bratislava je náhodou po cestě.

Slováci na tom projektu žádnou zásluhu nemají, ale čím by ses měl chlubit, že;-)

Bratislava není mezi nabídkou eurovíkendů, protože je to v současnosti mimořádně ošklivé město a víkend by tam dobrovoně chtěl trávit asi jenom magor, vzheldem k tomu, že v  regionu jsou Budapešť, Vídeň a Praha.

0/0
11.12.2010 22:00

CCIR

Re: pre iDoktor!!!

Zasa si vedľa misy!!! ;-D Na Tvoje invektívy sa ani nebudem vyjadrovať, nejde ti o vec ale o invektívy! Inak riadne si pozri na mape kde leží Viedeň, kde Bratislava a kde Budapešť a kadiaľ ide železničná trať z Viedne do Budapešti a kadiaľ z Viedne do Bratislavy!!! Zrejme si Bratislave nikdy ani nebol, preto tie nenávistné doktríny!!!

0/0
11.12.2010 22:46

Posel z Liptákova

Re: pre iDoktor!!!

Nevšímej si ho, Blava je super a konkrétně její centrum mám radši než to pražské. V centru Blavy mám skutečně pocit (a není to jen pocit), že to tam žije, že v těch domech bydlí bratislaváci, chodí tam na jídlo, za zábavou, za prací. V pražském centru mám pocit, že tam chcíp pes - ne že by tam bylo liduprázdno, právě naopak, jsem rád, když procházku ze staroměstské strany na malostranskou přežiju bez úhony - ale netepe to tam pražským životem. Nebydlí tam rodiny s dětmi, nedají se tam nakupovat běžné věci apod. Prostě už to není místo pro život, ale mrtvé mumifikované město.

0/0
12.12.2010 0:07

mokrykcb

Re: pre iDoktor!!!

sorry,ale bratislava je hlavně předražené a snad mimo centra špinavé město!

třeba takové vlakové bratislavské hlavní nádraží mě doslova šokovalo..

ubytování seženu levnější a hlavně o tři stupně vyšší úroveně ve vídní,praze,budapešti atd.

o katastrofální městské dopravě se nemá cenu zmiňovat..

strávil jsem tam předloni deset nocí a o návrat opravdu nestojím!

0/0
12.12.2010 1:28

CCIR

Re: pre iDoktor!!!

Dva roky je pre Bratislavu až príliš veľký čas aby sa v nej veľa vecí podstatne zmenilo!!! Pred dvoma rokmi keď si v Bratislave bol bola určite iná ako dnes! To súhlasím. Hlavná stanica ŽSR ako aj značná a široká časť okolia hl. st. ide do rekonštrukcie a výstavby novej hlavnej stanice. Predpokladám že po ich ukončení budeš opäť v šoku! :-) Bratislava už dávno nie je len špinavé mesto, jej dynamický rozvoj pomáha doháňať a aj predháňať iné hlavné mestá.  Ubytovania tu pribudlo až až a stále pribúda! Mestská doprava sa vyvíja celkom dobre a slušne napreduje. A že nestojíš o návrat? Ha ha ha! Tak to sú od Teba už zasa len tie Staré pověsti české ...  :-) 

0/0
12.12.2010 13:35

mokrykcb

Re: pre iDoktor!!!

o návrat opravdu nestojím - jednou stačilo..

před třemi měsíci jsem v bratislavě strávil necelé tři hodinky(přestup na vlak do budapešti) a žádné změny jsem si za ten krátký čas nevšiml - nádraží pořád stejná hrůza,okolí taktéž,vrzající tramvaje z "roku cvaj" pořád jezdí..

ubytování možná přibívá,ale otázka je za kolik a v jaké kvalitě....ve vidni dám za noc ve dvojlůžkovém pokoji 30 éček se snídaní v budapešti v přepočtu cca o deset méně - v bratislavě jsem bydlel v hotelu park in danube před dvěma lety za 40 euro na noc a na 4* tedy s přivřeným okem průměr..

0/0
12.12.2010 14:28

CCIR

Re: pre iDoktor!!!

Ak chceš hodnotiť Bratislavu len pri prestupe na stanici z vlaku do vlaku tak si smiešny! ;-D Inak Bratislava nie je prestupná stanica do Budapešti! Všetky vlaky z Bratislavy do Budapešti idú z Nemecka, Poľska alebo Česka!!! Bol si fakt v Bratislave? ;-D Neexistuje žiaden vlak čo by vychádzal z Bratislavy len do Budapešti!!!  ;-D

0/0
12.12.2010 19:58

mokrykcb

Re: pre iDoktor!!!

snad jsem jasně napsal,že hodnotím pouze tu chvilku co jsem za tri hodinky stihl a v okolí nádraží směrem do centra se nic nezměnilo včetně těch předpotopních tramvají...pocity z desetidenní návštěvy jsem popsal snad výše!!

cestoval jsem z českých budějovic přes brno do bratislavy,v bratislavě zakoupil výhodnou zpáteční jizdenku do budapešti(16 euro)....tak proto ten přestup....nákup jízdenky budějovice-budapešť v česku je zbytečně nákladný:-) 

0/0
12.12.2010 20:23

major major

Re: pre iDoktor!!!

bratislavské "hlavní nádraží" je samozrejme v katastrofálnom stave, ale tak to bolo donedávna aj v prahe...tak na čo sa tu hráš?? Keď som pred dvomi rokmi čakal na vlak v prahe na hlaváku, bol to tam samý vekslák, zlodej a feťák, tak som sa radšej išiel tú hodinu voziť metrom. V najbližšom čase sa bude rekonštruovať aj bratislavská stanica na podobnom princípe ako v prahe. Samozrejme praha je z pohľadu turistu úplne iný level než bratislava, to je fakt

0/0
14.12.2010 15:19

CCIR

Re: pre iDoktor!!!

Neboj, mne je on južným vetrom .... :-) Chcel som mu len uviesť niektoré veci na správnu mieru, ale ako čítaš, tak no comment!

Inak s tou Prahou by som s Tebou aj čiastočne súhlasil, cestovný ruch ten pravý pražský život z centra Prahy vytlačil veru až veľmi. Cestovný ruch v centre Bratislavy tak nevytlačil pôvodný bratislavský život až tak výrazne. To je fakt. Ale to je osobitosť každého mesta.

Je vidieť že naše hlavné mesto navštevuješ často a preto máš k nemu aj iný názor a postoj ako ten čo bol v našom hlavnom meste raz na pol hodinu alebo nikdy, prípadne len prstom na mape a potom vypisuje o ňom len rôzne zavádzajúce plytkosti. :-)

0/0
12.12.2010 13:51

CCIR

Re: pre iDoktor!!! II.

Mnohí Slováci si v Rakúsku pokúpili pozemky a postavili si tam domy, teda tam sú doma a nemusia nikam odchádzať!!! Počuť slovenčinu v Rakúsku a najmä vo Viedni je teda bežné ako počuť nemčinu v Bratislave. Ísť sa zabaviť do Viedne z Bratislavy nie je žiaden problém, spojenie je fajnové. To isté platí aj pre Rakúšanov, ktorých je v Bratislave ale aj inde plno a nikto na nich nezazerá a nijako ich neosočuje, skôr naopak. Taktiež aj mnohí Rakúšania si pokúpili domy, záhradky a pod. v Bratislave a okolí, tiež mnohí aj v Bratislave pracujú a žijú! Bratislava bola dlhé roky hlavným mestom Uhorska a tiež korunovačným mestom Uhorska! Až podstatne neskôr bola Budapešť. Mária Terézia bola korunovaná tiež v Bratislave! Toto je Rakúšanom jasné, mrzí ma že nie práve mnohým Čechom a Bratislavu ako aj v tomto článku ignorujú!

0/0
11.12.2010 21:31

Nemáváme, topíme se!

Re: pre iDoktor!!! II.

Co sem vůbec motáš Bratislavu a údajné slovenské nákupy realit v rakousku???

Koho to zajímá????? Jakou to má souvislost s předvánoční Vídní??? S expozicí v Albertině???

Jsi neuvěřitelný HLUPÁK!!!

0/0
11.12.2010 22:06

CCIR

Re: pre iDoktor!!! II.

Nech si to Tvoje drzačenie, si zaslepený nenávisťou a závisťou!!! Fuj!!!

0/0
11.12.2010 22:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.