Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dělali jsme maximum, odmítá česká ambasáda kritiku cestovatelů

Článek cestovatelů, kteří popsali svoje zážitky z období záplav v Indii, vzbudil ohlasy čtenářů. Někteří turisté, kteří byli na stejném místě ve stejnou dobu, souhlasili s publikovaným pohledem, jiní měli odlišný názor na situaci. Odmítavé stanovisko k popisu situace zaslala také česká ambasáda v Dillí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

q-tip

kecy

s čím tak asi mohli vylézt?;-D

0/0
18.11.2010 8:05

emilia k.

žádost o odpověď

Vážená paní Semtamťuková a paní, která nejste, Vaše příspěvky lecos vypovídají. Jde o urputný boj hájit něčí zájmy? Z Vašich příspěvků je zřejmé,  že ano!! Když se tedy tak moc vyznáte v kompetencích konzulárních úřadů, vysvětlete nám tedy, proč se český zastupitel věnoval sepisováním seznamu jmen  českých občanů v postižené oblasti, když podle Vás zase o tak vážnou situaci nešlo? Co se se seznamem dělo dál, když evidentně volajím příbuzným nebyla sdělena konkrétní informace o blízcích. Na co tedy ten seznam byl?? Mnohokrát děkuji za odpověď a přeji hezký den oběma.

0/0
15.11.2010 15:30

ta, která nejsem

Re: žádost o odpověď

Milá Emilko, s českými zastupitelskými úřady skutečně nemám nic společného, od roku 1984 mám kanadské občanství. Moje názory na situaci jsou založeny na 40 letech zkušeností s cestováním na vlastní pěst na několika kontinentech. Na Vaše otázky nejlépe odpoví MZV a doporučuju, abyste se obrátila tam. Též doporučuju přečíst si tuto verzi příběhu http://blisty.cz/2010/11/15/art55475.html, která je podle mého názoru a zkušeností mnohem blíže pravdě.

0/0
15.11.2010 18:44

Sluníčko po ránu

Re: žádost o odpověď

zajímavé ovšem je, že verze v RESPEKTu je naopak bližší verzi autorů článku na idnes...

http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu

0/0
18.11.2010 22:44

slama05

Je to oboustranné

(Měl jsem tam kamarádku, která chování ambasády dost kritizovala, takže nějaký informovaný pohled mám...)

Já myslím, že pochybení bylo na obou stranách.

1) Amabasáda měla (ikdyby nic jinýho) sbírat informace. Tj. pokud jí někdo nahlásí jména, tak nesmí dojít k tomu, že pak nejsou na seznamu. To je proste pru**r jak hrom, kdyz tohle vznikne. Stejne jako to ze si hned v prvni chvili nestahli udaje z drozdu.

2) cestovatele byli asi kapanek vyjukani, nevedeli co se stalo a co se jeste stane, tak trochu jancili. Na druhou stranu byt v jejich situaci, kdy jste ve meste, ktere je an pul odrizle od sveta a kdyz chodite po meste tak v bahne bezne vidite desitky mrtvol (coz tam bylo) tak vam to rozhodne taky neprijde jako vsedni situace a budete chtit asap vypadnout a kdokoli vam v tom nepomuze bude tridni nepritel :-)

0/0
14.11.2010 21:14

Duke-Nukem

haha,

se musim smat.Ono je to prece tak in,cestovat bez cestovky na pass-blink a hle,jak se neco stane,tak se hned vola mamiii..pomoc...;-D

0/0
14.11.2010 9:35

dokr2

Re: haha,

on je trošku rozdíl volat ambásadu při povodních, a delegáta při spalenině, nebo nesplachujícím hajzlu.

0/0
28.12.2010 23:09

ta, která nejsem

Dík za obohacení slovníku

Pro turisty nárokáře máme krázný nový termín "příbaloví letáci".

0/0
14.11.2010 1:10

panBudloun

víte prd

Nikdo z nás tam nebyl, tak nemůžeme soudit. Dost možná mají obě strany pravdu napůl, tak si nemají co vyčítat...

0/0
13.11.2010 21:43

přezdívka-dívka

Re: víte prd

Já tam byla. Odkaz na moji reakci zde: http://blisty.cz/2010/11/15/art55475.html

0/0
15.11.2010 13:23

Sluníčko po ránu

Re: víte prd

je zvláštní, že jste měla potřebu vyrukovat s tímto článkem až nyní, a je zajímavé, že autor článku v RESPEKTu viděl věci stejně jako ho viděli autoři článku na idnes viz zde:

http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu

Jeslti jste tam opravdu byla, se dá zjistit, a upřímně, uvěřím tomu až v momentě, kdy se

m dáte odkaz na nějaké Vaše fotky z místa a kopii vašeho víza. Jinak ale Vaše líčení pořád nevysvětluje jak je možné, že konzulát nesplnil základní povinnost - informovat příbuzné a že ačkoli ti nahlásili svoje děti jako pohřešované, na seznamu nebylil... I kdyby Vám osobně byl p. Hronek sebesympatičtější, základní selhání ambasády to neopravňuje...Rv

0/0
18.11.2010 22:50

ta, která nejsem

Když si přečtete stránky MZV

u všech konzulárních služeb se podotýká, že tyto se poskytují, pokud není občan schopen zajistit si totéž vlastními silami. Nechápu, k čemu ti dva mazánkové potřebovali konzulát, když měli co jíst, kde spát, nido je neohrožoval, doklady neztratili, a přístup k satelitnímu telefonu měli - i když, ó hrůzo hrůzoucí, na něj museli čekat ve frontě a nemohli mamince denně sdělovat, kolik ještě mají čistého spodního prádla. Na letadlo museli pár dnů čekat i všichni ostatní občané EU.

Kdo nechce, aby o něj maminka občas neměla pár dnů starost, ať sedí doma a cpe se buchtama.

0/0
13.11.2010 19:59

magna carta

Re: Když si přečtete stránky MZV

umíte i jinou písničku? tudle tady zpíváte docela často ;-D

0/0
13.11.2010 21:24

Paní Semtamťuková

Re: Když si přečtete stránky MZV

opakování je matka moudrosti, takže dobře, že se paní opakuje.

Ale obávám se, že marně, protože z diskuze plyne, že je mezi námi stále dost těch, kteří, ač nebudou v ohrožení života, si budou nárokovat nesmysly...;-D

0/0
14.11.2010 6:38

shark.a

umět číst znamená porozumět textu

Se zájmem jsem si přečetla článek dvou cestovatelů a přišel mi jako zajímavé povídání o nám velmi vzdálené zemi a zároveň memento pro všechny i zkušené cestovatele.Jakákoli báječná a zdánlivě bezpečná místa kde prožíváme úžasné chvíle pohody se mohou během chvíle stát místem obrovské tragédie a hrozícího nebezpečí.Že místní lidé chovající se až do těchto chvil přátelsky,se od vás odvrátí.Že pokud si neporadíte sami nemáte se kam obrátit o pomoc.A v té chvíli také, jak je vidno z článku,je dobré být vybaven drahou technikou (satelitní tel.),nebo je lépe kontaktovat ambasády vyspělejších zemí,než tu naši,pokud chceme informovat rodinu.

Vůbec nechápu diskutéry štváče.Z článků všech cestovatelů bychom se snad měli a můžeme poučit.Díky za ně,neboť jinak bychom stále objevovali již dávno objevené,byť i to,že náš konzulát stále ještě nemá takové schopnosti kterými se prezentuje.Viz níže uvedený text "Konzulární úřad upozorňuje občany............"

Tak se učme číst a pak diskutovat smysluplně.

0/0
13.11.2010 16:32

Paní Semtamťuková

Re: umět číst znamená porozumět textu

Tak já jsem v tom článku četla breky typu "nebyly příbalové letáky k lékům", anebo "nikdo nám nezajistil cestu zpět domů". Už jenom z toho je mi jasné, že autoři nemají ani páru o tom, od čeho jsou v zahraničí zastupitelské úřady a kolik tam pracuje lidí.

Uvědomte si, že třeba zastupitelský úřad USA má na konzulárním úseku v Dillí zhruba 15 - 20 lidí -to se pak pracuje úplně jinak. Češi mají dva,slovy DVA lidi. 

Podle mých informací celou záležitost zvládli dobře.

Ale nebojte se, škrty ve státním rozpočtu způsobí to, že třeba příště nepřijede na pomoc nikdo, protože úřad nebude mít peníze, aby koupil konzulárnímu referentovi letenku. Anebo už tam ani žádný konz.referent pracovat nebude. Pak se můžete obrátit třeba na polskou ambasádu a to vás chci vidět, jak budete spokojena.

A ještě poslední věc: když v Egyptě neodletí letadlo z českými turisty a konzul s referentem na letišti nakupují turistům vody "ze svého",tak se nikde nic nedočteme, protože to spoustě lidem přijde automatické. 

0/0
13.11.2010 16:51

Sluníčko po ránu

Re: umět číst znamená porozumět textu

no podle organizační sktruktury ZÚ v Dillí viz http://www.mzv.cz/newdelhi/cz/o_velvyslanectvi/organizacni_struktura_uradu/index.html

to nevypadá, že by tam slovy pracovali dva lidi, a to tam není uvedený velvyslanec Stašek a ani M. Hronek, takže tam budou zřejmě i další což už nyní máme 9 lidí, plus další referenti typu Hronek tam jistě mají taky místečko.  Jestli někdo špatně čte, tak je to paní Semtamťuková, zřejmě osobní kuchařka pana velvyslance;-D. Stačí si přečíst článek ve zcela stejném duchu v RESPEKTU - že by jen náhoda, kterou p. Semtaťuková také rychle objasní? http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu

 

0/0
13.11.2010 17:04

Paní Semtamťuková

Re: umět číst znamená porozumět textu

Konzulární oddělení má DVA lidi, ne ambasáda...

Za prvé - neumíte číst (klasika...), za druhé si asi myslíte, že když někdo potřebuje příbalový leták, celá ambasáda upustí tužky, nastoupí do letadla začne lidem rozdávat léky a pampersky... ach jo...Rv

0/0
14.11.2010 6:33

Paní Semtamťuková

Re: umět číst znamená porozumět textu

....a ještě k vaší, docela trapné, poznámce: velvyslanci nemají osobní kuchaře. ;-D

To jasně dokazuje vaši celkově špatnou orientaci v celé problematice  (on i počet gramatických chyb ve vašich příspěvcích o něčem svědčí...;-D;-D;-D;-D).

0/0
14.11.2010 6:47

jmkb

Re: umět číst znamená porozumět textu

Paní Semtamťuková z textu tady a v Respektu jsem se dočetl:1. Ministerstvo má program kde se cestovatel zaregistruje,aby o něm věděli(vyhozené peníze protože oni nevědí) "stane se".2. jeden z rodičů se vyjádřil,že na zstupitelský úřad nahlásil jména cestovatelů,kteří byli v oblasti(na druhé straně pomyslného drátu, zdá se nikdo nebyl, protože v seznamu dané osoby zaneseny nebyly).3.Konzulát je služba, která v případě nouze poradí, pokud je to v silách pomůže, za to si je platíme.Jistě tady většina lidí chápe,že každý nemá prostředky na to, aby vlastnil sat. telefon,ale máme konzulát,kde jistě mají záznamník a osobu, která si ho poslechne a jistě aktualisuje seznam.V našem případě nikoli,protože na ambasádu volali, dovolali, ale nikdo je neposlouchal, natož aby informace předával dál(ti lidé pro informace volali, ale nedostali je).Z toho plyne,že konzulát si svoje povinosti neplní a tudíž by měl být někdo potrestán. V tomto případě to byli cestovatelé, protože ůředník je nepostižitelný.

0/0
13.11.2010 17:38

Mmisena

Re: umět číst znamená porozumět textu

Chápu rodiče a ty, kteří uvízli v Ladakhu, že to pro ně byla velmi náročná stresová situace, ale nerozumím tomu, proč se diskuze takhle vyhrotila a obě strany se v podstatě urážejí.

Samozřejmě že ambasády mají pomáhat našim občanům a k pochybením evidentně došlo, jenže tak náročné krizové situace jako je zemětřesení se nestávají každý rok a je těžké se na ně dopředu připravit. Problémy, které vznikly, budiž poučením pro všechny - pro cestovatele i naše zastupitelské úřady.

jen poznámka:

V programu Min.zahraničí se cestovatelé mohou DOBROVOLNĚ zaregistrovat, proto ambasáda nemohla mít přesný přehled o všech lidech v dané oblasti.

Je nemožné srovnávat náš úřad s jinými velkými EU státy, které mají mnohem větší úřady a tím i více lidí, které situaci mohou řešit.

0/0
13.11.2010 19:34

bojimbojim

!

Mam podne spatnou zkusenost z Izraele,take se ambasada na mne vy.............a nechala mne ve stychu.Takze se ptam:Jeto dobra trafika pro neschopne lidi?Ja rikam ANO.;-€

0/0
13.11.2010 14:41

Paní Semtamťuková

Re: !

copak se vám stalo?

0/0
13.11.2010 15:24

Curtis (cyco) Hlencross

s touhle ambasadou mam skvele zkusenosti

je to sice uz nejaky ten patek, ale pokud jsou tam urednici neschopni, nekompetentni a neochotni jako byla kdysi pani Ljuba Zavadilova, tak se neni cemu divit.

0/0
13.11.2010 14:02

donotcrosss

:-)

já nevím tady si furt spousta lidí myslí, že je Indie jak Evropa. Kdyby se něco podobného stalo v Evropě tak se to díky infrastruktuře a internetu vyřeší snadněji. Jak tam zástupce cestoval? protože autem s Dílli to vyjde na 20 hodin.

0/0
13.11.2010 13:36

René, já a Rudolf

a skandál je na světě...

je to celkem poučné sledovat, jak se v českých médiiích vyrábí skandály... napíšete článek, jak jste zažili povodeň v Indii, ale i to je pro iDNES málo dramatické, tak něco vynechá, něco upraví, zdůrazní neschopnost českých úřadů, dá tomu skandalizující nadpis a už se to valí... 

nemyslím si, že by na ambasádách byli samí neschopní úředníci či trafikanti... a už vůbec si nemyslím, že mohl být na ambasádě někdo, kdo neumí anglicky...  a že nemají zkušenosti s krizovým řízením? a kde je asi tak mohli nabrat?? katastrofy podobného rozsahu se nedějí každý den... a když ambasády začnou vést důkladné seznamy českých turistů, tak si zase jiní budou stěžovat, že je ambasáda fízluje...

a automaticky kontaktovat příbuzné? no, už vidím ty příběhy, kdy ambasáda nahlásí manželce, že manžel i s kamarádkou je v pořádku v Indii, zatímco on jí celou dobu tvrdí, že je na služebce ve Španělsku...

možná by to chtělo vzpomenout si, jaký byl zmatek v ČR při povodních v roce 1997 a 2002...

0/0
13.11.2010 11:53

Sluníčko po ránu

Re: skandálem jsou názory jako je ten váš

Skandálem jsou bohužel názory jako je ten váš...informovat příbuzné, kteří se pídí po svých dětech a nahlašují je na seznam pohřešovaných by měla být první povinností ambasády. A pokud nejsou schopni ani zapsat nahlášená jména na seznam, tak je něco na tom úřadě špatně. Na co tedy platíme ambasády z našich daní? Rv  Ať je tedy zruší stejně jako tu v Kongu a jinde: http://zpravy.idnes.cz/ministerstvo-zahranici-setri-zrusi-dalsich-pet-ceskych-ambasad-pwu-/zahranicni.asp?c=A100825_135105_zahranicni_ipl

0/0
13.11.2010 12:17

René, já a Rudolf

Re: skandálem jsou názory jako je ten váš

jo, tak je zrušíme... ale pak ty příbuzné nebude informovat vubec nikdo... ale iDNES zase bude mit o cem psat...

0/0
13.11.2010 13:19

pepazdepa2

Re: skandálem jsou názory jako je ten váš

..ale pak ty příbuzné nebude informovat vubec nikdo... ČILI BY SE JEJICH ZRUŠENÍM NIC NEZMĚNILO OD SOUČASNÉHO STAVU, SNAD JEN, ŽE BY SE UŠETŘILO;-)

0/0
13.11.2010 22:21

další z rodičů

vyjádření dalšího z rodičů

Jsem jeden z rodičů, nechci kritizovat ani chválit. Myslím si ,že v takto vyhrocené situaci , by měla ambasáda informovat příbuzné, kteří byli uvedení na vízu. Tady přece nejde o pomoc, ale o informace. Já jsem byla informována až  9. 8. dcerou ze satelitního telefonu po předešlém kontaktu s ambasádou v Dillí z 5.8., kde jsem nahlásila skupinu čtyř lidí včetně tel. kontaktů. Kdo nemá děti, neví co je to obava. Vím, že existoval seznam lidí pohybujících v Lehu. Kde se  ztratil a proč nás nikdo neinformoval. Měli bychom se zamyslet, kde došlo k šumu. Tady jde  přece o morální pomoc a ne o finance.

0/0
13.11.2010 11:14

Paní Semtamťuková

Re: vyjádření dalšího z rodičů

Máte-li obavy o své příbuzné, máte volat na konzulární oddělení příslušného úřadu VY SAMA.

Nemůžete čekat, že ambasáda bude obvolávat příbuzné jen tak! Ambasáda není úřad o 50 lidech! Na konzulárním oddělení ZU Dillí je jeden jediný diplomat, který má k ruce jednoho referenta. Jestli si myslíte, že jedinou náplní těchto dvou lidí je aktivně obvolávat maminky turistů, tak se mýlíte. Stačí, aby v danou dobu řešili jedno jediné úmrtí českého občana a jsou oba vytížení na několik dní. K tomu mají běžnou agendu, víza, pasy, narození, úmrtí, sňatky občanů atd. atd. Proberte se...

[>-]

0/0
13.11.2010 15:30

Sistvano

Re: vyjádření dalšího z rodičů

aahhh tady asi pise zamestnanec ministerstva neee ?? VSECHNY ambasady se chovaji k nam nadrazene asi nevedi,ze je platime MY dan.poplatnici.Mela jsem bohuzel moznost minuly rok jednat s celym Blizkych vychodem kde mame zastoupeni a byla to trageeeeeeeeeeedie ;-€ nejhorsi byl BEIRUT Rv 

0/0
13.11.2010 16:14

Paní Semtamťuková

Re: vyjádření dalšího z rodičů

neeeee, opravdu neeeejsem zaměstnanec zamin a ani nepracuju ve státním sektoru ;-D;-D;-D;-D;-D. Ale mám patřičné informace, a proto tady nebleju nesmysly.

Souhlasím s Vámi, že občas se lze setkat s hrozným přístupem (zejména obchodní úseky, kde sedí hodně neumětelů), ale konzulární úseky bych teda obecně nekritizovala. A už vůbec ne v tomto případě.

0/0
13.11.2010 16:39

dedamraz

nejak mi to unika

nemam zajem se priklanet na zadnou stranu, jestli ambasada delala co mela to netusim, ale vubec nechapu, proc se po ni shaneli, co pro ne jako mela udelat? doklady meli, internet fungoval, pristup k satelitnimu telefonu meli, tak o co jim proboha slo? o jakejch seznamech to proboha placate? pokud jsme pochoppil, tak kazdej byl schopnej informovat pribuzny doma, ze je ok... ja se jednou octl na miste, kde bylo zemetreseni, nic se mi nastesti nestalo, prvni straost bylo kontaktovat domov, ze jsme ok, coz se povedlo a pak jak vypadnout, coz nejakou dobu trvalo sehnat odvoz po zemi, pac litat neslo, odneslo to i letiste, ale taky jsme nakonec neco sehnali...ale proc bych volal na ambasadu? k cemu jako?

0/0
13.11.2010 10:52

Jiří a Gabriela

Re: nejak mi to unika

1. naši rodiče několikrát volali na konzulát a to od 6.8. - žádné informace o nás jim však podány nebyly!

2. satelitní telefon nebyl k dispozici každý den a čekely se na něj dlouhé fronty. Často nefungoval!

3. Internet šel jen asi ve dvou kavárnách a to až od 9.8. Na všechny, co na něj čekali, se ani nedostalo.

0/0
13.11.2010 11:14

ta, která nejsem

Re: nejak mi to unika

A vy jste se mamince potřebovali svěřovat každý den, že máte pořád dost čistého spodního prádla? Stačí snad zavolat jednou krátce, že jste v pořádku, případně může někdo jiný, kdpo se dovolá, požádat svoje rodiče, aby Vašim vzkázali.

0/0
13.11.2010 19:50

Klement a Denisa

delani maxima

u statnich zamestnancu je zname jiz vsude;-D

0/0
13.11.2010 10:52

vicky123

ani mně to nedá

I moji kamaradi byli v tu dobu v lehu, t.c. dale dlouhodoba cestuji po Asii. Podle jejich slov vim, že  web ambasady nebyl vcas aktualizovany a ze si vsechno co potrebovali zarizovali sami. Informace si obstaravali sami taky. A takhle se naucili spolehat sami na sebe dlouhodobe, meli spatne zkusenost pred lety s nasi ambasadou v pakistanu, ktera byla nepouzitelna a nakonec jim jednoduchou vec pomohli vyresit britove. Takze vic nez utoky na cestovatele, kteri si troufli napsat konecne pravdu, by tpo chtelo trochu provetrat stat dansky - ceske diplomaticke mise, casto obsazene lidmi kteri se klepou o svoje posty ale znalosti a schopnosti zadny zazrak... 

0/0
13.11.2010 10:28

J.O.

Můj názor

Po celé nechutné diskuzi k článku cestovatelů, se musím nyní vyjádřit i já. A to jsem si říkala, že se nikdy nesnížím natolik, abych této diskuze byla součastí. Příjde mi, že se zapojili právě ti "rádobycestovatelé" a hlupáci, inteligentní člověk si z toho článku vezme svoje a zamyslí se. To, že konzulát přinejmenším pochybil, mohu dosvědčit i já, která na místě v inkriminovanou dobu byla. Nikdo po zastupitelském úřadu nechtěl pomoc materiální ani finanční, nikdo hystericky nebrečel. I já byla napsána na seznam hned druhý den po katastrofě, ale když po několika dnech přijel český zástupce, zjistila jsem, že tam napsána vůbec nejsem. Mým rodičům nedal nikdo nikdy vědět. A domnívám se, že nejsem jediná, kdo má tyto pocity (budiž nám důkazem článek z Respektu).

Předešlá diskuze k článku cestovatelů je jakýmsi "honěním ega" ze strany těch, co umí jen kritizovat pohled druhých.

0/0
13.11.2010 9:49

pendrek123

Re: Můj názor

Co čekáte, že bude ambasáda sama někoho volat????? Na ambasádu mají volat příbuzní a ambasáda má sdělit, zda-li nějaké informace má či nemá!!!

Ambasáda dokonce ani neobvolává příbuzné v případě, že Čech v cizině umře! To k vám domů přijde PROŠKOLENÁ policie a sdělí vám tuto radostnou novinu sama.

0/0
13.11.2010 15:38

xrodiče

Pohled ze strany rodič cestovatelů

4.5. 2010 se syn ozval, že jsou v Lehu . 6.8. po zjištění informace z tisku o povodních v Lehu, jsem okamžitě telefonovala na ambasádu do Díllí a nahlásila jména všechny 4 cestovatele z této skupinky. Až do 9.8. jsem volala každý den 1-2x na ambasádu do Dillí,  ujištovala, že jsou jména  našich dětí nahlášená a a zda nejsou nové informace.  Na telefony ambasáda reagovala. V pondělí večer se syn ozval přes internet. Obratem jsem tuto informaci nahlásila na ambasádu. Z tohoto důvodu mne překvapilo, že jejich jména nebyla na seznamu lidí nalezených ani pohřešovaných, který zástupce ambasády přivezl do Lehu. Nevím, kde se stala chyba, ale myslím si, že tohle pochybení bylo a v případě problémů by mohlo mít i vážné důsledky.

0/0
13.11.2010 9:39

Jiří a Gabriela

Re: alespoň nějaká změna

Ještě 11.11.2010 byly na webu MZV, týkající se konzulárního úřadu tyto informace:

Konzulární úřad upozorňuje občany na mimořádné a krizové situace v zahraničí, jako jsou přírodní pohromy, sociální nepokoje, epidemie nebo dokonce válečné konflikty. Zároveň jim pomáhá překonávat jejich důsledky, dále informování příbuzných při nehodách (zdroj: http://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/konzularni_sluzba/index.html.)

Tyto informace však již od 12.11.2010 na stejné webové stránce nenajdeme.

Jestli se mění informace na webu MZV ze dne na den a zrovna v tuto dobu, pak je asi něco špatně!!!

0/0
13.11.2010 10:00

hedelix

Pravda je nekde uprostred

Ze Pan Hronek ma dobre misto za velmi dobre penize a nyni se boji se o praci je jasne , ale na druhou stat neumi pomoc lidem v nouzi doma a ve svete to bude lepsi? [>-]

0/0
13.11.2010 9:24

Paní Semtamťuková

Re: Pravda je nekde uprostred

Jaké "velmi dobré peníze"? Konzulární referent není diplomatické místo, má nízkou třídu a tomu bude odpovídat i plat. Nezáviďte mu, není opravdu co...[>-]

0/0
13.11.2010 15:33

!Martin!

nechapu...

sakra vzdyt tu situaci zvladli sami, gratuluju, tak to ma byt, vzdyt sam si resit prusvihy do kterych se dostanu je kouzlo individualniho cestovani, byl bych na sebe hrdej! timhle se akorat shazujou ze breci ze se o ne v prusvihu neprisel postarat nejakej urednik, fak to nechapu.

0/0
13.11.2010 9:10

Tulák Joska

Re: nechapu...

asi jste to pořádně nečetl, píšou že nečekali pomoc materiální ani finanční, ale informace, a přinejmenším to, že konzulát je zanese na seznam a bude informovat rodiče, kteří neměli žádné zprávy. Pokud si chcete přečíst názor i jiných diskutujících než soudruhů a známých lidí z konzulátu, čtěte tady: http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu

0/0
13.11.2010 9:13

!Martin!

Re: nechapu...

dyt ja pisu ze to zvladli cely sami, pak ale prijeli domu a zacli psat stiznosti ze jim urednik nedal leky v krabicce :)

0/0
13.11.2010 9:20

Tulák Joska

RESPEKT to viděl stejně

nedá mi se neozvat, po palbě cílených diskuzních příspěvků několika jedinců ve prospěch ambasády, připomínám článek z RESPEKTU: http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu

a hle, svědectví, které to vidí stejně jako kamenovaní autoři tohoto článku, zajímavé !!!!!!

0/0
13.11.2010 9:03

rodiče

Pohled ze strany rodič cestovatelů

Dobrý den, překvapují mě některé příspěvky v diskusi ke článku Jirky a Gabriely. Jejich článek popisoval situaci, kterou zažili a vnímali z jejich postavení. Podobné dojmy publikoval v čánku Respekt.cz 17. 8. 2010  jiný autor  http://respekt.ihned.cz/vase-dopisy/c1-45743570-cesi-sobe-aneb-zprava-o-zaplavach-v-ladakhu „Češi sobě aneb Zpráva o záplavách v Ladakhu“.

Já z pohledu rodiče jednoho z chlapců, který cestoval v dané skupině, bych chtěla popsat situaci ze strany rodičů. Naše děti jsou zvyklé cestovat a prožily toho již hodně. Vím, že jsou zodpovědní a na cesty jezdí připravení (pojištění, léky, informace o dané zemi a situaci zde , očkování… jsou samozřejmostí). Při svých cestách zažili řadu situací, které museli řešit a vyrovnat se s nimi. V žádném případě nepatří mezi rozmazlené a neschopné lidi.

0/0
13.11.2010 8:47

Duke-Nukem

Re: Pohled ze strany rodič cestovatelů

pro kazdeho rodice je jeho potomek ten nejlepsi....:-)

0/0
13.11.2010 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.