Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podzimní Vídeň na kole, to je splněný sen pražského cyklisty

O vídeňských cyklostezkách si pražští cyklisté mohou nechat jenom zdát. V rakouské metropoli je jich na tisíc kilometrů a bicykl si můžete vypůjčit za symbolický poplatek na každém rohu. Stačí mít kreditní nebo platební kartu, vložit ji do automatu Citybike a kolo se uvolní z magnetického stanoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mararan

pastikar

Bytbdobre, kdyz prazska pastikar radej zustat doma...

0/0
1.11.2010 12:56

ta, která nejsem

Komu neni shury dano, tomu ani pruvodce nepomuze

Cykliste nestoji pred Hofburgem, nybrz pred Kunsthistorickym muzeem. No a zbytek informaci je asi stejne kvalitni - co take chtit po cyklistech, ze?

Ne nadarmo jsem tento clanek psala http://kulhankova.blog.idnes.cz/c/96635/Pojednani-o-cyklistech.html

0/0
29.10.2010 8:01

cydr

Re: Komu neni shury dano, tomu ani pruvodce nepomuze

A tapetujeme a tapetujeme...co také chtít po ulhánkové, že? Inu, komu není shůry dáno, ztrapňuje se na netu...

0/0
29.10.2010 8:34

Karl von Bahnhof

Panská ?

Ještě opravit "Herngasse" na "Herrengasse" a bude to akkurat ....

0/0
26.10.2010 20:31

brnakstolety

jako obvykle, co je české, to nestojí za nic.

tak pokud vím a to jezdím do Vídně minimálně jednou za měsíc, tak okolo Stephansdomu a po Grabenu, ti co mají kolo, tak ho vedou, protože v tom množství lidí, co se tam pohybuje, je to výraz slušnosti a ohleduplnosti. Aspoň teď vím, že ti, co jedou na kole jsou bezohlední Pražáci. A srovnávat široké bulváry Vídně a její placatou rozlohu s Prahou, kde jsou ulice poloviční a není to lautr rovina, mi přijde velmi laciné a ubohé.

0/0
26.10.2010 18:26

uss topeka

no at to moc neprechvali,

sem tam byl pred mesicem a silnice mi prisly zasekany autama jak v Praze..a ty jejich krkolomne hlubinne garaze take nejsou zadny med, parkovani s vetsim vozem dosti obtizne..

0/0
26.10.2010 12:32

666.hell

Sen prazskeho ridice

Ano to je sen prazskeho ridice, aby vscihni prazsky cisklisti odjeli do Vidne a uz tam zustali!;-DR^ A ted do me, ciklisti!!

0/0
26.10.2010 11:06

looney

Re: Sen prazskeho ridice

doslova pekelny pravopis, jestli ridis stejne jako pises, tak bych se ti na kole radeji vyhnul.

0/0
26.10.2010 19:16

prof. RSDr. Ignác Pytel, CSc.

Je to otázka priorit

V Praze se preferuje automobilová doprava. Auto se stalo bohem a má všude přednost. Je to jakási nová ideologie, kterou reprezentují postboševici z ODS, kteří ještě nedospěli a stále žijí někde v polovině devadesátých let. Stačilo poslouchat někdejšího ministra Římana - většího ideologa by člověk pohledal. Auto se stalo symbolem postbolševické "nové pravice". Svým chováním silně připomínající "nové Rusy".

0/0
26.10.2010 8:48

falda

Re: Je to otázka priorit

Máte pravdu, ale s minulým režimem bych to nespojoval. To, co máme teď u nás, si tzv. západ prožil cca před 20 až 30 lety, USA ještě dříve, a někde to dosud prožívá (např. Itálie), v méně "vyspělých" zemích je to podobné jako zde (např. v Řecku, Španělsku, Portugalsku...). V USA žádný "bolševismus" nebyl a ať mi nikdo netvrdí, že tam auto není modlou! Ale jinak s vámi plně souhlasím.

0/0
26.10.2010 9:42

Hroznej puberťák

Re: Je to otázka priorit

Ano. Dodal bych - bohužel...

0/0
26.10.2010 10:39

Astaroth

Re: Je to otázka priorit

Vsak RSDr. pise, ze auto je "postbolsevickou", cimz nepredjima nutnost prozit si bolsevismus. A souhlasim s nim ve vsem.

0/0
26.10.2010 11:13

lolisek

skvělé město

Pokud někdo píše koho zajíma Vídeň, tak ať to nečte nebo sem nepíše!

Je to skvělé město, a každý kdo u nás ve městech plánuje cyklostezky, měl by několik dní ve Vídni strávit , aby se poučil. Pobyt ve Vídni je skvělým zakončením Donauradweg, a během 4-5 dní strávených v tomto městě se člověk rozhodně nenudí. Dá se dojet každým smrem na samý okraj města, a tisíce lidí je každý den využívá. Ceny jsou podobné jako v Praze (menu i večer se dá sehnat4 E, ubytování e dvoul. pokoji 39 E), muzeí nespočet a je to za rohem..jen pokračování do Bratislavy už tak skvělé není, za Schwechatem končí asfaltka, a je výrazně horší značení.

Jeli jsme se synkem na kolech z Plzně, do Pasova, Vídně, Blavy, a zpět Vídeň a do Jind. Hradce na vlak, jinak vše na kole a mohu jen doporučit, nejlepší dovolená!!!

0/0
26.10.2010 7:52

Danny_Kay

Koho zajima...

...nejaky prazsky cyklista?

0/0
26.10.2010 7:15

Tulák Joska

Re: Koho zajima...

no to teda zajímá, protože jako srovnání naprosto vynikne město, kde se o cyklisty starají jako v peřince, a město, kde se maximálně tunelují prachy na podivné a často nesmyslné cyklostezky za desetimilonyRv!!

0/0
26.10.2010 7:31

honzagm

Re: Koho zajima...

A jeste o nem pisi dementi, kteri o stezkach vubec nic nevi, netusi, kdo je ma ve sve gesci, a cely den tupe tlachaji na idnes.

0/0
26.10.2010 9:45

kokrspanel

to se jim to cyklistí

když je to město na totální placce a nejvyšší hrbol je viadukt s U6 :-P

0/0
26.10.2010 6:51

Von der Tann

Re: to se jim to cyklistí

Kahlenberg tusim 520 m.n.m...

Bila Hora 380 m.n.m....:-P

0/0
26.10.2010 21:03

jbubik

Hlavně jedna věc autorovi unikla

(nebo ji nezmínil) - většina Vídně - alespoň té, kam jezdí turisté - je na ROVINĚ. Taky má strukturu sídelního města bývalé říše s širokými bulváry a obrovskými náměstími. A taky má vybudovány OKRUHY a objízdné trasy  pro auta, aby nemusela mastit skrz centrum a to zbylo pro jinou dopravu.

To vše má Vídeň. Praha ne........

0/0
26.10.2010 0:16

Jirka11

Re: Hlavně jedna věc autorovi unikla

Tak nevím, ale o tom, že je město na rovině, tam zmínka je...;-)

0/0
26.10.2010 6:29

falda

Re: Hlavně jedna věc autorovi unikla

Nevím, zda mapy lžou, ale žádné okruhy kolem Vídně nevidím. Není to spíš megalománie Prahy a Pražanů? Spousta podobně velkých i mnohem větších také žádné kompletní ohruhy nemá, ale Praze za chvíli nebudou stačit ani dva! Vše je hlavně věcí propagandy - v Rakousku a Německu se aspoň trochu propaguje a podporuje cyklistika a veřejná doprava, o Švýcarsku ani nemluvě, zatímco v Česku se odevšad valí reklamy na auta a automobilistický životní styl a uživatel veřejné dopravy je prezentován, bohužel i v médiích, jako někdo méněcenný, nechci říci "socka". A lidem se to líbí a vyhovuje, do budoucna nepřemýšlejí. A s těmi náměstími: vám se zdají Karlovo, Václavské, Jiřího z Poděbrad, Vítězné atd. malá? Poblém je spíše v tom, že jakmile někdo chce omezit auta, hned je označen za ekoteroristu, bolševika a nevím za co všechno ještě.  

0/0
26.10.2010 9:53

brnakstolety

Re: Hlavně jedna věc autorovi unikla

ty okruhy okolo Vídně nejsou ani rok staré, letos jsme tam jeli a nestačili jsme se divit. Nová dálnice, která se staví na Mikulov začíná zhruba 30 km za hranicemi od Mikulova a je už propojená s okruhem ne okolo Vídně, ale po jejich předměstích.

0/0
26.10.2010 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.