Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První šestisedačka v Česku i nové sjezdovky. Novinky skiareálů

Tuzemské lyžařské areály připravily na letošní sezonu řadu novinek. Například návštěvníci Jeseníků se mohou těšit na novou šestisedačku. Dolní Morava bude lákat na dvě nové čtyřsedačky, Ještěd otevře nový snowpark. Ceny skipasů se většinou nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kossacek

Kvalitní terény i ubytování?

No já bych doporučil Harrachov..:)

http://www.e-chalupy.cz/krkonose/harrachov-ubytovani-apartmany-karolina-0839.php

0/0
14.10.2010 13:15

čtunoviny

Chystáte se letos lyžovat na horách v Česku?

                              Snowpark

                            Snowarena

                               Skipark

                             Skirarena

......  a kde je stará dobrá česká sjezdovka s lanovkou a vlekem ???? Asi zbytečná otázka, že ?

0/0
13.10.2010 14:09

Spazik

horal

V Česku, nebo alespoň u nás v Krkonoších se dá lyžovat pouze dopoledne od otvíračky do 11-12h. Nebo potom případně na večerní lyžování. A ještě nejlépe ve všední dny. Jinak je to o psychické zdraví :-)

Vyvalit ve Špindlu 700,- za 20min fronty, to by se mnou asi šňáplo. Ještě že jsem z Krkonoš a můžu si dovolit jezdit jen ráno:-)

0/0
13.10.2010 8:24

dodo-dodo

Re: horal

presne tak, vzdy si pockam na prvni lanovku na cernou horu, dopoledne si zalyzuji, kolem obeda se to stava neunosne a tak koncim a pak si zajdu vecer na vecerni lyzovani, tam to bylo taky v pohode

ale na tyden bych na dovolenou bohuzel do ceskych hor nejel, to vyhraji vzdy alpy

0/0
13.10.2010 9:01

fantomas-se-zlobí

skončilo léto tak přejdeme z chorvatska na alpy :-(

proč pořád taháte do diskuze ty Alpy? Článek je o sjezdovkách v čr, tak bych si rád v diskuzi přečet zkušenosti (konkrétní - ne jen bláboly o předražení a frontách) ze sjezdovek v čr. A to není jen dokola omílanej špindl a lipno.

0/0
12.10.2010 19:47

Radikula

Re: skončilo léto tak přejdeme z chorvatska na alpy :-(

Ok jsem z Krkonoš, velice ráda lyžuju. Pro mě jednoznačně vítězí Černý důl-dopoledne Odpoledne se bohužel nedá lyžovat nikde, protože je opravdu hodně lyžařů na sjezdovce. Černá hora taky není špatná, ale doporučovala bych využít spíše sedačkovou než kabinovou lanovku.

Taky to záleží, zda jezdíte sám, nebo s dětmi...Snad Vám bude toto alespoň k něčemu :)

0/0
13.10.2010 7:14

taknevim

Re: skončilo léto tak přejdeme z chorvatska na alpy :-(

Jeseníky Branná: Sedačková lanovka, perfektní šlepraři, kteří nikdy nezapomenou "nasadit" dítě na sedačku. Když padá 5 vloček/min - ihned odmetají. A ve všední den tam lyžuje 30 lidí (víkend je samo o ničem). Ano, je to tam pro začátečníky. Pro pokročilejší doporučuji Červenohosrké Sedlo. V posledních 3 letech jsem tam delší frontu jak na 5 minut nezažil. Ale jezdíme i na černé a za každého počasí...

0/0
13.10.2010 10:28

lupenn

Re: skončilo léto tak přejdeme z chorvatska na alpy :-(

jj.lyzuji jen ve vsedni den...vikend nikdy !!!

0/0
14.10.2010 9:12

Stojan_Jakotyc

No teda...

No vy jste dárci s tím srovnáváním. Když já byl s gymplem na horách, tak jsme ještě šlapali do kopce pěšky.... Takže pro mě u nás jasný pokrok vpřed. ;-)

0/0
12.10.2010 16:08

burzoa2

Re: No teda...

R^R^

0/0
12.10.2010 16:20

chest.rockwell

Re: No teda...

Což je pro začínající lyžaře vynikající trénink. A zadarmo.:-);-)

0/0
12.10.2010 22:52

mikril

Re: No teda...

tsss-já si pamatuju, jak sme sjezdovku "srovnávali" sami tím, že jsme šlapali stromečkem horizontálně za sebou, protože rolbař to nechtěl projet, že je to na něj moc krkolomný;-D .Teď je z toho celkem pěkná sjezdovka u lesa na Šumavě a skipas asi za 400,-Kčna den.

0/0
13.10.2010 9:48

petkan

Nechápu

Nechápu Nesrovnávejte nesrovnatelné. Nemůžete srovnávat BMW s Fábií.To, že už jsou volné hranice a můžeme ven neznamená, že zavřeme vleky u nás?České hory jsou o tom, že z kteréhokoliv místa nasednete a za hodinu jste na svahu.To, že ve špičkách jsou fronty je jen důsledek toho,že ty naše hory nejsou nafukovací.Koho to vytáčí, ať jede jinam, ale právě proto,že ty fronty jsouje důkaz toho,že jsou lidi ochotný platit podle Vás předražený skipasy a stát fronty.Když chcete srovnávat, srovnávejte areály v hranicích lesa a přijdete na to, že jsou u nás levnější a co do kvalitymin. srovnatelný.

Problém je v tom, že tu neexistuje nějaký globální systém rozvoje a podpory horského byznysu, jako v alpských zemích. Bylo by míň nezaměstnaných víc areálů lepší vybavení míň front a víc čechů by nechávalo víc peněz doma.

0/0
12.10.2010 15:25

tonny_w

Re: Nechápu

Máte částečně pravdu. Já nechci srovnávat velké alpské areály a malé české.  Ale když budu srovnávat stejně velké areály podél šumavské hranice, tak ty rakouské a německé vítězí. A dokonce i cenou! U nás se prodávají dopolední, odpolední permanentky. A v německu Vám prodají na 1, 2 ,3 nebo 4 hodiny.  když přijedete v 10,30 tak si v české části šumavy (Lipno, Zadov, Špičák...) musíte koupit celodenní! A ještě ve většině českých šumavských střediscích (Nové Hutě, Churáňov, Zadov, Špičák) musíte platit parkovné cca 70-100Kč. V zahraničí NEEXISTUJE.  Tak se mi nikdo nemůže divit, že preferuji zahraniční areály před českými.  Ale neznám situaci v Beskydech, Jeseníkách a dalších moravských horách. Třeba jsou tam ceny a lidi ještě normální. 

0/0
12.10.2010 15:50

petkan

Re: Nechápu

V takovémto kontextu souhlasím, ale když přijedete na Javor či Hochficht ve špičcesezóny o víkendu, fronty a plné sjezdovky tam najdete taky. S parkováním souhlasím. To opravdu nechápu. Jezdím do Krkonoš a tam krom Rokytnice vše zdarma.

0/0
12.10.2010 15:58

burzoa2

Re: Nechápu

asi jsi už dlouho na horách nebyl, jinak by jsi tu neplácal tyhle hlouposti..

0/0
12.10.2010 16:22

mikril

Re: Nechápu

asi jste nedočetl příspěvek, na který reagujete. Přečtěte si pozorně poslední 2 věty, tím je odpovězeno na tak vysoké částky za skipasy. Souhlasím s vámi za parkovné, to je totální socialistický přežitek, bohužel tady hraje roli jiný majitel pozemku než provozovatel vleku a sjezdovky. Není asi jiná možnost, jak se domluvit na společném podnikání.

0/0
13.10.2010 9:53

alčawirth

Re: Nechápu

Takže jedno srovnání areálu v hranici lesa : http://www.hochficht.at/cz/4/01-2783463/skigebiet/data_a_fakta.html ;-)

0/0
12.10.2010 16:02

burzoa2

Re: Nechápu

zrovna na Hochfichtu je to mnohem dražší než u nás a fronty tam jsou jak sviňa :-P

0/0
12.10.2010 16:08

ondras007

Re: Nechápu

Cože? V minulé sezóně jsem byl na hochfichtu asi 7 krát různě v průběhu sezony a fronty tam většinou nebyly (srovnávám s ČR). Většinou se tam udělá chvilkový nával, který pak opadne. Na kopec Zwieselberg a reischlberg většinou fronty nejsou, na  Hochficht už je to horší, tam by se šikla nějaká šestisedačka nebo náká 8místná kabinka, ale když se zařadíte do fronty pro jednotlivce tak to není drastické. A ceny? Když srovnám 1 denní se špindlem, kde zaplatim aspon kilo za parkovný tak mě to vyjde levněji. A mládež od 1992 jezdí za dětské jízdné.

0/0
12.10.2010 18:58

tonny_w

Dětské slevy

Opravdu zajímavé jsou dětské slevy, kdy pro děti do 10let platíte pouze "sněhulákovou kartu - schneemankarte" za 1 Euro.  V porovnání třeba s Lipnem, kde děti od 6 let platí denní permanentku 340Kč (cca 13Eur)!!!  Takže při porovnání celé rodiny už nevychází Hochficht tak draze.  A ještě připomenu areál Mitterdorf v Německu hned za Strážným, který je snad nejlevněší co znám. A pro rodiny tak akorát.

0/0
12.10.2010 22:51

honza83

Re: Nechápu

Ale zajisté jde srovnávat např. české hory ze slovenskými (s vyjímkou Nízkých, Západních a Vysokých Tater). Cenově vyjde levněji Slovensko než např Krkonoše, navíc největší krkonošské areály mají max. kolem 12 km sjezdovek, na Slovensku kousek za hranicí Velká Rača necelých 16 km, zhruba 120 km od hranic Kubínská hola s necelými 12 km většinou poloprázdných sjezdovek (cena 17 euro je mnohem nižší než v Krkonošských větších střediscích), Malinné ve Velké Fatře 10 km sjezdovek také bez větších čekání. Pro lidi ze severní Moravy je to blíže než do Krkonoš, navíc cenově to vyjde pro ně lépe + menší fronty. Dokud budou u nás přidělávat jen další a další lanovky a zvyšovat jejich kapacitu bez nových sjezdovek, bude jen hůře, bohužel. Zkuste se zeptat kohokoli na severní Moravě, zda pojede raději lyžovat do Krkonoš či na Slovensko a takřka všichni odpoví Slovensko, ač služby tam také nejsou občas úplně ideální, ale aspoň se na Vás nedívají úkosem jako mnohde v Krkonoších.

0/0
13.10.2010 8:23

petkan

Re: Nechápu

Slovensko je ovšem pro většinu spoluobčanů dál než Alpy a pro lidi žijící na Moravě je zase blíž než Krkonoše. Takže pokud žijete na Moravě, tak Vás naprosto chápu.

0/0
14.10.2010 13:50

tonny_w

vzdálenost

Všechno je to o vzdálenosti. Jsem z ČB a určitě nepojedu lyžovat do Krkonoš nebo Jeseníků. Do Alp to mám kolem 200Km a dostávám mnohem větší přidanou hodnotu než v Česku. A ty ceny nejsou tak strašné, jak si množí myslí. Klidně tam jedu jen na jeden den. Občas si zajedu s rodinou zalyžovat na Lipno, což je sice jen 65km, ale sjezdovky jsou málo prudké a dlouhé JEN cca 800m. Děti jsou jakž takž  spokojené, ale ty peníze co to stojí jsou strašlivé. Nedám dopustit na Rakousko.

0/0
12.10.2010 15:13

silversurfer

Re: vzdálenost

souhlasim, jsme z Phy , ale i tak radis jedu do AT nebo Italie, klidne i na 3-4 dny ...byt lyzuju cisteho casu min, porad si to uziju vic...a jeste se tam vyborne najim:-)

0/0
12.10.2010 15:17

Muf Puf

Re: vzdálenost

Omyl! Čistého času tam najezdíš víc, protože nečekáš ve frontách!;-)

0/0
12.10.2010 18:53

Nahlas se ti směju

Re: vzdálenost

Naprostý souhlas. Jsem sice z Prahy, ale pokud chceme víkendovou lyžovačku, otázka nezní "ČR nebo Alpy?", ale "Kam v Alpách?".

Ale na večerní svezení po práci je Monínec dobrej.

0/0
12.10.2010 18:38

mikril

Re: vzdálenost

na Monínci měli letos špatný technický sníh. Byli jsme tam asi 3x na večerní (máme to téměř za chalupou) ale díky tomu sněhu to nebylo ono, hlavně kolem 19-20h.

0/0
13.10.2010 9:59

mikril

Re: vzdálenost

můžu vědět, kam nejradši jezdíte do Alp, když jedete na 1 den?

0/0
13.10.2010 10:01

tonny_w

Re: vzdálenost

např. Hinterstoder, to je poměrně blízko.

0/0
13.10.2010 13:36

bulbik

uz se nemuzu dockat te kritiky

Ale az na ceny permic si v Cechach mohu stezovat jeste tak na obcerstveni. Rozhodne nejsem jedna z tech, co na vikendove lyzovani je ochotna cestovat stovky kilometru. Pokud nekdo miluje lyzovani, tak si o vikendu zajede na nejblizsi prijatelny kopec a na Alpy mysli pri planovani tydenni lyzovacky. A kdo ma male deti, tak mu ty ceske kopce urcite staci. Protoze jen tak se da maximalizovat pomer pozitek/kvalita/cena. Ja sice ziju v alpske zemi, ale ani nahodou me nenapadne vlacet se o vikendu autem2-3 hodiny zbytecne do velehor, kdyz mam prijatelne kopce 1 jizdy od domu. Zejmena po lyzovacce mam 'ohromnou' chut ridit natoz pak s unavenymi detmi za zady.

0/0
12.10.2010 14:23

dodo-dodo

Re: uz se nemuzu dockat te kritiky

naopak, s malym ditetem na ty nase precpane svahy rozhodne nepachnu a radeji si zajedu na par prodlouzenych vikendu do alp + tydenni lyzovacka

a spindl skoro za 30€ to uz ani clovek nevi, zda se ma smat a nebo brecet:-P

0/0
12.10.2010 14:29

sladka.luu

100let za opicema

Je opravdu úsměvné, že konečně máme PRVNÍ šestisedačku v ČR a ještě se tím chválíme:-). Naše hory nikdy nemohou konkurovat svými svahy ani vybaveností jiným evropským zemím.

Musím říci, že v tomto ohledu jsme 100let za opicema (možná více), navíc permanentky jsou pořádně předražené. Kdo umí počítat, si určitě zajede zalyžovat třeba do Rakouska.

0/0
12.10.2010 13:54

blond.KK

Re: 100let za opicema

možná proto, že naše svahy nemůžou konkurovat, budem pořád sto let za opicema proti Alpám :-P každopádně s předražeností souhlasím, zvlášť v některých skiareálech..

0/0
12.10.2010 13:56

Fikos

Re: 100let za opicema

Šestisedačka na ty naše plácky? Už se zase těším na články o bezpečnosti na sjezdovkách :-/. To je divný že se lidi ušlapou když to vypadá jak na Václaváku ;-)

0/0
12.10.2010 14:07

goz

Re: 100let za opicema

Šestisedačka je prima, ale co kapacita sjezdovek? Na Ještědu je provoz jak na Václaváku, takže jsem tam loni byl jednou a i když jsem liberečák. tak už tam nepojedu. Úzké sjezdovky a místo toho abych si vychutnal lyžování, tak pořád jenom koukám abych někoho nesestřelil a aby někdo nesestřelil mně :-P

0/0
12.10.2010 14:33

dodo-dodo

kapacita kopce

je sice hezke, ze se kazdym rokem zvetsuje hodinova kapacita nasich lanovek, ale cesta dolu je vetsinou stale ta sama a bohuzel kapacite lanovky jiz davno nestaci

takze na sjezdovce to je jak na Vaclavaku a pozitek z jezdeni je nekde:-/

0/0
12.10.2010 13:53

baggerfuhrer

Re: kapacita kopce

Souhlas, toto je presne duvod, proc jsem v CR prestal jezdit. Sjezdovky plne, mimo trat se nesmi (les patri kurovci). V zahranici je to ve stylu "jed si kudy chces, ale na vlastni riziko". Kde je to nebezpecne, jsou site a ploty s jasnou vystrahou. Kilometry trati, kde lyzari skutecne mohou jezdit oblouky s polomerem klidne 40m a ne slalom jako tady. Ceny srovnatelne, jezdeni uplne jinde. Domnivam se, ze kdo ochutnal alpske jezdeni, ten se bude vracet jen velmi nerad.

0/0
12.10.2010 14:06

blond.KK

Re: kapacita kopce

přijde mi v pořádku zákaz vjíždění do lesů (nehledě na to, že některým pitomcům to stejně nic neříká), se zbytkem ovšem souhlas

0/0
12.10.2010 14:27

petkan

Re: kapacita kopce

To by mě zajímalo, v kterym alpskym středisku jsou ceny stejný jako u nás?

0/0
12.10.2010 15:45

alčawirth

Re: kapacita kopce

Proč hned do Alp :http://www.hochficht.at/cz/4/01-2783463/skigebiet/data_a_fakta.html ;-) Nesrovnatelné z  žádným střediskem u nás.

0/0
12.10.2010 15:58

petkan

Re: kapacita kopce

Hochficht je dražší než Špindl. Sice o málo, ale stejně.

0/0
12.10.2010 16:01

alčawirth

Re: kapacita kopce

Ale kolik jízd uděláš za den na Hochfichtu a kolik ve Špindlu ;-)

0/0
12.10.2010 16:03

petkan

Re: kapacita kopce

Hochficht má menší vertikální převýšení a ve Špindlu se krom víkendů jezdí i v sezóně bez front. To, že jsou ve Špindlu fronty je obecný mediální obraz, který většina ovcí bere za svý.

Ve Špindlu jsem z Prahy za necelý dvě hodiny a když budu chtít ubytuju se někde poblíž a jsem tam hned. Do Hochfichtu se budu harcovat skoro stejně dlouho jako do Alp a budu muset bydlet někde na český straně - tzn. minimálně  1 hodiny jízdy každý den.  Možná to má význam pro Budějičáky.

Jo až udělaj z Nový Pece lanovku na Hraničník a kdyby udělali i na Smrčinu, tak bych řekl, že to má i cenu tam jet z Prahy. Jinak proti Hochfichtu nic nemam. Držim palce, ať se jim povede propojení na českou stranu a spolu s tim kdyby tam vedli i nějaký sjezdovky by byla bomba.

Naproti tomu ve Špindlu taky propojí Medvědín se svatym Petrem.

0/0
12.10.2010 16:13

baggerfuhrer

Re: kapacita kopce

No v Soldenu urcite ne.:-) Ale poradim. Zimni-alpy.cz, vybrat z tech 5 stredisek s nejvice snehem, proverit predpoved na tyden dopredu, kouknout na webkamery, zadat do Googlu last moment + jmeno strediska tak cca 3-4 dny pred odjezdem a obvolat ty cestovky. Doprava vlastni (busem do Francie je utrpeni). Pokud se podari pocasi a nejedete v terminu vanoc, silvestra nebo mistnich prazdnin, ujezdite se do bezvedomi.R^

0/0
12.10.2010 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.