Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výstup na Gerlachovský štít, nejvyšší horu Slovenska. Nic pro padavky

Chcete-li vystoupit na nejvyšší vrchol Tater, Slovenska a zároveň celého karpatského horského oblouku, našetřete si, domluvte si horského vůdce, ale hlavně si objednejte příznivé počasí. Výstup na 2 654,4 metrů vysoký Gerlachovský štít je nezapomenutelným zážitkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CostraNostra

žabomyší války CZvsSK

Trocha statistiky k umrtnosti v Tatrach slovenské hory celkem v letech 1995-2003: CZ-53, SK-77, PL-45. To je smutna bilance pro vsechny!

zdroj: http://www.horosvaz.cz/res/data/000104.pdf

0/0
4.10.2010 9:25

Typický český hovňousek

Horský vůdce

...musí to bejt nádherná práce R^V

0/0
2.10.2010 22:11

Brundi

Re: Horský vůdce

Myslim, ze ne az tak. Spoustu casu zijes odtrzeny od rodiny, praci mas narazovou, nejistou, hodne zavislou na pocasi. Vodis cizi lidi do mist, ktera jsi prosel uz mnohokrat. Ti cizi lidi jsou povetsinou amateri, ruzneho zalozeni a kondice, takze je musis neustale hlidat a donekonecna jim opakovat bezpecnostni zasady, ktere tobe pripadaji samozrejme. Jsou nezkuseni, pomali, obcas jsou drzi, obcas jsou prechytrali, obcas te neposlouchaji, obcas fnukaji. Nejsou to proste partneri, se kterymi by clovek chtel uzivat hory. Pri tom vsem mas za ne zodpovednos, musis tvarit neotravene nebo jeste lepe radostne a beres za to par susnu... Kazda mince ma dve strany...

0/0
3.10.2010 14:34

Eureka!!!

Kdyz jdu lyzovat v Utahu do Brighton Canyon

ve vysce Gerlachu mame parkoviste ;-D

0/0
1.10.2010 19:40

CCIR

Re: Kdyz jdu lyzovat v Utahu do Brighton Canyon

Tak tam len parkuj podľa možnosti čo najdlhšie a pokračuj v tom žobraní! ;-D Porovnávaš tu neporovnateľné ty ťapa... :-P

0/0
1.10.2010 22:09

BlackLabelSociety

Re: Kdyz jdu lyzovat v Utahu do Brighton Canyon

Doooobre! A? :-/

0/0
1.10.2010 23:24

f0rr35t

Re: Kdyz jdu lyzovat v Utahu do Brighton Canyon

Tak si to užij no... co na to chceš říct?

0/0
2.10.2010 13:13

ted61

Re: Kdyz jdu lyzovat v Utahu do Brighton Canyon

No a co myslíš si že jsi nějaký frajer?asi moc nechápu co jsi napsal.až vylezeš na Gerlach pak se ozvi

0/0
6.10.2010 11:16

wilderness

Gerlach pred 45 lety

Vzpomněl jsem si na náš výstup v roce 1975. Tehdy se ještě mohlo lézt volně a bez povolení i bez horského vůdce. Vyráželi jsme za svítání z Hrebienku po magistrále na Sliezsky dom a pak už popisovanou cestou. Bylo nás 8 českých studentů a neměli jsme žádné problémy, byli jsme ale opatrní. Týden před námi se v jednom místě (Batizovská próba) zřítili a zabili postupně 3 lidé. Tehdy jezdili do Tater kromě Čechů a Slováků taky východní Němci. Pro ně to byly jediné vyšší hory, kam se mohli podívat. Na dva takové šílence jsme tam narazili odpoledne, když jsme sestoupili k Batizovskému plesu, a oni se v tomto pozdním čase naprosto bez výbavy a bez znalostí pokoušeli nastoupit do skalní stěny. Podařilo se nám vysvětlit jim, že na výstup už je pozdě.

0/0
1.10.2010 9:40

CCIR

Re: Gerlach pred 45 lety

V roku 1975 mali ľudia predsa len viac rešpektu a slušnosti ako dnes!!! Dnes nie je takmer nikomu nič okrem seba sväté, nemusia nikoho a nič počúvať, rešpektovať a tá takzvaná demokracia, ktorú si väčšina vysvetľuje po svojom im nedáva zábrany úplne nikde a tak často až do hrobu!! Niektorí Nemci vtedy tiež nemali zábran, väčšina z nich si bola však vedomá že by im vtedajší režim mohol obmedziť cestovanie za nekázeň! :-/

0/0
1.10.2010 22:22

Brundi

Re: Gerlach pred 45 lety

Hlavne ze ty tu takzvanou demokraciu chapes spravne. ;-D

0/0
3.10.2010 13:11

CCIR

Re: Gerlach pred 45 lety

Určite tam pri svojej návšteve nikdy nerobím žiadne výstrednosti! Mám schopnosť podriadiť sa daným príkazom. Nepotrebujem tam vzbudzovať mimoriadnu pozornosť ostatných návštevníkov a iných. To nie je len o demokracii. A ako chápeš ty tú demokraciu?

0/0
3.10.2010 13:22

Brundi

Re: Gerlach pred 45 lety

To, co popisujes, je elementarni slusnost, kterou nastesti vetsina Cechu respektuje. Nesmis dat jen na negativni medialni obraz - ten totiz rozhodne nema za cil popisovat realitu, ale zvysovat klikatelnost.

0/0
3.10.2010 14:22

CCIR

Re: Gerlach pred 45 lety

Ani v jednom príspevku som nečítal že by sa to týkalo kompletne všetkých Čechov!!! Ja na negatívny mediálny obraz nikdy nedávam, ten fakt nikdy slušne nepopisuje realitu ale má za cieľ skutočne niečo iné! To je jasné, s tým s tebou súhlasím.

V ostatných príspevkoch, najmä tých slovenských aj keď boli napísané pejoratívne, či pejoratívnejšie si to poučovanie čo zrejme tak vadí treba brať asi tak, že poučujú Čechov najviac, lebo tu asi hrá úlohu aj nejaká spolupatričnosť a neznamená, že keď českých turistov je tam najviac, tak že musia viesť aj v štatistike úmrtnosti. Nič viac, nič menej!!!

0/0
3.10.2010 22:09

pettyo

Re: Gerlach pred 45 lety

2010 - 1975 = 35

0/0
2.10.2010 18:21

andymoj

Výstup na Gerlach....

Same kecy,  no to sme u Vás Čechov na Slovensku  zvyknutí. Žijem v Západných Tatrách a je mi Vaše správanie, správanie Čechov a hlavne  Vašich čunder - alpinistov dobre známe. Všetko viete, všade ste boli ( u nás sa hovorí,  bez urážky , že Čech nebol iba psovi v riti ] a potom zbytočné hazardovanie zo zdravím členov HS, lebo síce 4.lavínový stupeň ale českým dobrodruhom to nevadí. Veď Vás tam už aj zopár zostalo. A to nielen v Západných, Nízkych alebo Vysokých. Pri Vás by sa uživila špeciálna HS.

0/0
1.10.2010 8:55

wilderness

Re: Výstup na Gerlach....

myslím, že to jsou zbytečné kecy o blbých Češích nebo Slovácích. Ve slovenských horách jsem vždycky narazil na bezvadné lidí znalé hor jak mezi Čechy, tak mezi Slováky. Na druhé straně na obou stranách je dost frajerů, kteří jen machrují a předvádějí se. zajímavá je statistika o návštěvnosti slovenských Tater: na prvním místě jsou Češi, druzí Poláci a teprve na třetím domácí Slováci. Češi také vedou v počtu úmrtí. Na polské straně tvoří Polácí  90 procent návštěvníků a v sezóně je to tam příšerné - není hnutí. Poláků je 40 milionů a Tatry jsou jediné jejich velehory. 

0/0
1.10.2010 9:46

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

A ty z toho príspevku tiež nerob hneď kovbojku, veď píše o niektorých Čechoch a nie o všetkých, tak nebuď už len hneď až taký precitlivený! Cháp to skôr ako výstrahu a nie ako nejaké ponižovanie! Píše zároveň že Česi snáď boli všade. Napísal to síce troška pejoratívne, ale pravdivo. Slováci nie sú až takí a to písal tiež! Každí máme svoje čo nás identifikuje ako národ.

A ešte si do teba tak v dobrom rýpnem: ;-) Dobre si všimni a hoci aj v tejto diskusii ako Česi radi okamžite niečo počítajú, vážia, merajú a teda na všetko majú rôzne miery a váhy! Také typické české! Že? :-) A neber to zasa nejako katastroficky. U Slovákov to až taký zvyk nie je. Veď nám je tu na Slovensku dávno jasné a zrejmé že Česi poznajú lepšie naše Tatry ako my! Žiadna novina!!! Tak sa ako treba vybav a mazaj do Tatier.

0/0
1.10.2010 22:45

- lopenik -

Re: Výstup na Gerlach....

kde se pise o NEKTERYCH cesich? nejak mi to slovo tam chybi... 8-o

0/0
1.10.2010 23:18

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

Dobre si ten článok prečítaj, vyplýva to z neho! "-lopenik-" už len ty si tu chýbal! 8-o

0/0
1.10.2010 23:43

honzin06

Re: Výstup na Gerlach....

- precti si muj prispevek o par radku nize. To, ze byvas v zap.Tatrach, jeste nic neznamena. Nic proti tobe nemam, jen mi vadi, jak nekteri Slovaci (jako napr. ty) uz z principu hazi neustale spinu na Cechy, kteri: masivne podporuji turismus (rovna se prijmy zdejsich obyvatel) v Tatrach (i pres - nebo mozna prave pro) mizernou kvalitu sluzeb a absolutni nepomer cena-vykon, kteri tam pred vice nez sto lety zavedli znackovani tras, a kterych tam v pomeru poctu navstevniku rozhodne nejsou v umrtnosti na prvnim miste. Par blbecku se najde, co tam lezou v teniskach nebo se citi neohrozeni jako mistri sveta, ale my jsme taky potkali Slovaka, co tam v zime lezl na hreben uplne sam a pak byl dole vyklepany, ze tam tu noc prezil. A hlavne, z teto diskuse mam pocit, ze ti lide vi, o cem pisou. Takze machra tu delas akorat ty, a to my taky vime , ze vy jste vzdycky mistri sveta, ale pouze verbalne.

0/0
1.10.2010 10:34

Voskovka

Re: Výstup na Gerlach....

R^R^R^

0/0
1.10.2010 13:49

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

Ty sa tiež hneď musíš stavať na zadné ako prázdny nafúknutý mech? Prečo to hneď berieš že hádže špinu na všetkých Čechov? Skús to brať ako radu! V Tatrách je možné nájsť aj kvalitu a ochotu, len treba vedieť kam ísť!!! Veľa Čechov to už dávno pradávno pozná. To je jasné že Česi nám v Tatrách podporujú masívne turizmus, nič nového pod slnkom, pohoda.

Nedávno tu písali že v Tatrách už hovorí česky celá flóra i fauna a vietor si tam popiskuje už len české pesničky a Česi sú tam neoddeliteľným koloritom prírody a predstav si, nikoho tu z toho neroztrhlo! ;-)

Tak sa len pekne ukľudi a šup do Tatier, bez odvrávania! :-)

0/0
1.10.2010 23:13

Santa1

Re: Výstup na Gerlach....

Jasně, Slováci jsou úplně v pohodě. Proto bylo nutné po 200 rocích přejmenovat Český štít, dolinu a pleso. Váš exaltovaný nacionalismus je pověstný a směšný.

0/0
2.10.2010 18:23

karaya1

Re: Výstup na Gerlach....

Tak zrovna přejmenování Českého štítu dává smysl. I když kdyby to nechali, taky by se nic nestalo.

0/0
2.10.2010 20:33

honza83

Re: Výstup na Gerlach....

Ono to přejmenování smysl má, ale pak se musí přejmenovat i další nepřesně pojmenované štíty, např. Rysy, Zlobivá, Plačlivé, Malinné apod., což se ovšem neděje a nikdo se k tomu nemá.

0/0
3.10.2010 19:25

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

Podľa seba súdim teba, že "Santa1"! ;-D Ten nacionalizmus nám importujú takí ako si práve ty!!! Presne tak ako kedysi komunizmus! Ovládaj sa už konečne s tým priam dedičným vyčítaním nacionalizmu. Ak si myslíš že desať krát zopakovaná lož sa stane pravdou, mýliš sa! ;-D Zameraj sa na pozitívnejšie veci. Pomenovanie a premenovávanie štítov a pod. na Slovensku je vec slovenskej politiky tak, ako aj v Česku. 

Slováci sú v podstate v pohode, prečo by mali byť inak? Chceš snáď naznačiť že Česi nie sú v pohode?

0/0
3.10.2010 13:39

spejbl_josef

Re: Výstup na Gerlach....

Ty rozhodně v pohodě nejsi a osobně doporučuji zahájení okamžité léčby ;-)

0/0
3.10.2010 15:40

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

Jéééé! Snáď by si ma vyliečil ty? A z čoho by si ma tak asi liečil? Hm? ;-)

0/0
3.10.2010 22:15

honza83

Re: Výstup na Gerlach....

Ty budeš asi takový typický obyvatel Podtatranské oblasti, který není závislý na cestovním ruchu a ti, kteří jsou na něm závislí, by tě asi nejraději někam nakopali. Ono ve všech významnějších slovenských pohoří tvoří Slováci výraznou menšinu jejich návštěvníků (všude převládají Češi či Poláci). Slováci jako ty se možná tak na hory dívají přes okno krčmy z údolí, tam vás nemůže napadnout medvěd, nemůžete zmoknout a jste v pohodlí. Když člověk vyjede do hor někam do zahraničí (kromě Slovenska), tak na Slováka narazí opravdu jen opravdu výjimečně, maximálně tak na nějakou Slovenku vydělávající si někde v pohostinství jako levná pracovní síla. Nebýt Čechů a Poláků, tak v mnoha horských oblastech Slovenska doslova chcípl pes, právě díky Čechům a Polákům má mnoho obyvatel těchto oblastí práci. A to proti většině Slováků nic nemám, jen takoví jako ty mě neskutečně vytočí.

0/0
1.10.2010 11:36

CCIR

Re: Výstup na Gerlach....

Akosi ľahko ťa hocičo a hocikto vytočí, že? Nikto ti nevyčíta a ani nepopiera že v Tatrách majú najmä Česi prímu. Veď je to stará známa vec! Nič nového si neobjavil. A nikto odtiaľ Čechov ani nevyháňa, to vieš dobre. Máš pravdu, Slováci sú v tomto od Čechov odlišní a preto vás v tých Tatrách potrebujeme. Neohŕňaj nosom a nepovyšuj sa nad Slovenkami, ktoré stretneš omylom niekde v cudzine a nerob z nich okamžite lacnú pracovnú silu, takýmto spôsobom si to svoje vytočenie nekompenzuj, je to plytké!

0/0
1.10.2010 23:39

Tatanka Yotake

Z clanku som mal pocit,

ze pozor si treba davat na iba Gerlach.. a ako keby zvysok Tatier bol iba nejakou vrchovinou. Tatry su stity, a po styroch sa tam chodi bezne.. a nie len v Tatrach(Velkych aj Malych) ale aj v Slovenskom raj, vo Fatre. Bohuzial, prave ceski turisti oblubuju turistiku v botaskach, a nielen to...

Raz som stupal Suchou Belou(Slov. raj). Je to jednosmerka dost jasne vyznacena, takze sa ide iba do kopca az na rascestie. Samozrejme stretnem dvojicu, co ide oproti. Pytam sa, ci nieco zabudli, ze idu opacnym smerom a oni "Neee, to je dobryyy". Na dalsie upozornenie, uz len pokrcia placami. Ze sa jedna o jednosmerku, nie je nahoda. Skuste uhadnut aspon 3 priciny. Mala napoveda..

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Such%C3%A1_Bel%C3%A1.jpg

0/0
1.10.2010 0:28

honzin06

Re: Z clanku som mal pocit,

Sice chapu, ze sis chtel rypnout a delat ramena, jaky to jsi bodry a zkuseny slovensky horal, ale myslim, ze do teto diskuze prispivaji hlavne lide znali pomeru a majici uz neco za sebou. Mimochodem, kdybych chtel generalizovat, tak ti tvoji "ceski turisti" znaji slovenske hory vetsinou mnohem lepe nez sami Slovaci, protoze po nich skutecne chodili  a chodi, zatimco - jak je mou zkusenosti - Slovaci vetsinou v patek prijedou z mest do chaty pod horami, tam se ztriskaji do nemoty a v nedeli zase odjedou. Samozrejme, obcas clovek potka na ceste nekoho, kdo se tam vypravil jak na vychazku, rozhodne to ale nebyva pravidlem. My jsme za tu dobu take potkali par slovenskych hazarderu a vedu z toho nedelam. Nicmene vytahovat se je vasim narodnim sportem, takze to respektuju. Precti si "Janosici s tezkou hlavou" od L. Smatany, ten to tam docela hezky popisuje.

0/0
1.10.2010 5:13

Tatanka Yotake

Re: Z clanku som mal pocit,

presne som vedel, ze v takomto duchu sem prileti odpoved..

no ak niekto nevie dodrzat ani zakladne pravidlo ako je predpisany smer tak to je ubohe nemyslis? Chodis aj s autom do jednosmerky? Taku jednosmerku si nevymysli niekto len tak. 

Bohuzial to su moje skusenosti, ze niekto sa nevie chovat tak v jeho zaujme mu dohovorim, ty nie? A ze su Cesi viac odvazni a bezstarostni to je fakt. Na tych narodnych stereotypoch proste nieco je.. Tatry mam na dohlad, a ver ze uz som toho videl dost od ceskych pantoflovych turistov:-/

0/0
1.10.2010 12:19

BigpetBig

Re: Z clanku som mal pocit,

A co jiného bys chtěl vidět, když jich je tam většina? Snad turistu v pantoflesch z Ugandy? Ano češi lezli v protisměru a co jako? To si šel jednou jeden Čech takhle na Slovensku po sídlišti a tam běhal Sovák se samopalem a pálil to ostrýma do lidí. No není to ubohé? Hezké závěry si dovede člověk udělat co? Rv

0/0
1.10.2010 16:35

CCIR

Re: Z clanku som mal pocit,

Akurát tak ako aj teraz v tom Krnove!

0/0
1.10.2010 23:46

honza83

Re: Z clanku som mal pocit,

Unikla ti jedna drobnost, i v Krnově to byl Slovák a ti jsou takovými kousky proslulí - viz střelec z Bratislavy, ale nejlepší byla stejně ta kauza na tom letišti v Popradu, tou se bavil asi celý svět.

0/0
2.10.2010 11:59

CCIR

Re: Z clanku som mal pocit,

V Krnove to vôbec nebol Slovák! ;-D Si zarytý voči Slovensku a Slovákom a tak ti uniká to, čo sa deje v tej Tvojej zasnúbenej zemi českého kocúra! ;-D

0/0
3.10.2010 13:46

CCIR

Re: Z clanku som mal pocit,

to honza83!

Z iných Tvojich článkov však vyplýva že Tatry poznáš ako svoju dlaň, čo znamená že poznáš aj Slovensko a Slovákov, tak prečo si tu na nás taký drzý? Hm?

0/0
3.10.2010 14:21

Tatanka Yotake

Re: Z clanku som mal pocit,

no kdyz nevies o co ide tak je to bieda.. Ale ved si robte co chcete, a dalsi a dalsi sa budu vracat domov v rakviR^

0/0
2.10.2010 9:53

Brundi

Re: Z clanku som mal pocit,

Vsichni prispevatele nade mnou vedi velmi dobre, o co jde. Par turistu je nezodpovednych a par z nich jsou i Cesi (bodjet by ne, kdyz je tam ceskych turistu nejvic). A Slovaci z enjakeho duvodu nemuzou rozdychat, ze Cesi znaji Tatry lepe nez oni, tak tyhle veci predhazuji a hloupe generalizuji. Toz tak.

0/0
3.10.2010 13:04

CCIR

Re: Z clanku som mal pocit,

Tak to už je posledné aby som nevedel predýchať niečo také, že Česi poznajú Tatry lepšie ako Slováci! Veď to je stará známa vec, nič nového pod slnkom! Myslíš si že keď príde takáto téma, má niektorý Slovák problémy s dýchacími cestami? ;-D Omýýýýl! ;-D

0/0
3.10.2010 13:54

Brundi

Re: Z clanku som mal pocit,

Co to tu potom predvadite?

0/0
3.10.2010 14:25

CCIR

Re: Z clanku som mal pocit,

Len sa trpezlivo bránime a trpezlivo vysvetľujeme! Snáď to len raz zaberie ako nejaký penicilín! :-)

0/0
3.10.2010 22:19

CostraNostra

pro MJ: Pekny clanek!

tady taky jeden, pro srovnani z roku 2007 ... http://www.horskycubky.estranky.cz/clanky/vht/gerlach

0/0
30.9.2010 23:12

Brundi

Jaaj, se mi zastesklo,

jsme tam sli 2008 Martinkou. Nadhera. :-)

0/0
30.9.2010 22:48

kretzschmar

Slovensko je nej

Slovaci podle me delaji jako jedni z mala dobre a to, ze si svoje hory poradne chrani pred najezdy turistu, co po sobe akorat nechavaji bordel z odhozenych konzerv (tudiz tam ani nic neutrati).

Nebyt toho, ze se na Gerlach musi s pruvodcem, tak tam chodi zastupy lidi v sandalach jak na Triglav. A pak bychom v novinach kazdou chvili cetli... Dalsi vylizani cesi umrzli na Gerlachu.

zajimavy jak ctenari iDnes, vetsinou kancelarske krysy (radoby milovnici prirody, co se honi za tim, kde vsude byli), nechapou, ze muze nekdo chtit zachovat krasne hory, misto toho aby z nich udelal turisticky skanzen typu Adrspachu.

0/0
30.9.2010 20:33

Daniel Ch

Re: Slovensko je nej

Tak za prvé konzervy tam  nechá jen ... Výstup na Gerlach není tak náročný tudíž je jasné proč se za nej platí a nejvíc jsem se zasmál když si někdo myslí že jim jde o ochranu hor. Proto mají lanovku na Lomničák nejdražší v Evropě:-)

0/0
30.9.2010 21:30

.zq.

Re: Slovensko je nej

Lanovka na Lomničák je nejdražší v Evropě? ... opravdu? ... ihned mě napadla Zugspitze. Odkud berete taková tvrzení?

0/0
1.10.2010 10:00

sms.aye.cz

Re: Slovensko je nej

chtěl jsem se původně zeptat zda toho blba jen hraješ, ale už vím, po tom co jsem dočetl ten tvůj celý paskvil, že se ptát nemusím. jen dodám že se za tebe určitě stydí i slováci:))) tedy ti s alespoň průměrným iq

0/0