Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je třeba druhý pilot? Ryanair ho chce zrušit, experti to považují za hazard

Jsou v letadlech třeba druzí piloti? Tato diskuze se rozběhla v odborných kruzích poté, co Ryanair oznámil, že druzí piloti nejsou v kokpitu nutní a mohli by roznášet třeba kafe nebo čaj. Britský Úřad pro civilní letectví nesouhlasí a zveřejnil 32 případů, kdy první pilot loni během letu onemocněl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

h@luzak

Co je na tom špatného?

Když si kapitán nebo druhý pilot dojde během letu na záchod, také potřebuje řádově minutu na to, aby převzal vedení letadla. Pokud vím, Rynair neříká nic o tom, že by druhý pilot měl roznášet minerálku v době startu a přistání - v tu dobu opravdu může být v pohotovosti na svém sedadle. Je-li však letadlo v letové hladině, převzetí kontroly nad letadlem nespěchá (jinak by si opravdu nemohl dojít ani na ten záchod).

0/0
17.11.2010 19:57

TankChief mk II

Kdy prijdou stim..

Ze letadla s nekolikanasobne zalohovanymi systemy jsou zbytecne draha a ze by stacilo vse zalohovat jen 2x ?

Nebo ze z okynek je stejbne po vetsinu letu neni nic videt a letadlo by bez okynek taky urcite zlevnilo.

Jeste by jsme mohli narvat pasazery na lezaka do nakladovyho prostoru (za priplatek).

0/0
5.10.2010 22:18

m. l.

Re: Kdy prijdou stim..

Okýnka jsou těžká a zbytečná. V letadle by měly být palandy na které si každý lehne a bude tak zabírat zaručeně nejméně prostoru. Ponorkové loďstvo to má už vymakané k dokonalosti. Spící nejí, nečurá, nestěžuje si, že je po letu unavený a navíc spotřebuje méně kyslíku, což zase znamená že stačí méně větrat a odebírat z motorů méně energie pro tlakování kabiny.

0/0
5.10.2010 22:40

richu.ch

kdyby tam ten druhy pilot nebyl,

o kolik by se snizila cena letenky? O 5 Eur? Vzdyt je to k smichu.

0/0
1.10.2010 12:10

h@luzak

Re: kdyby tam ten druhy pilot nebyl,

Jestli to bude o 5 EUR a nikdo na to nebude slyšet, raději všichni poletí s někým jiným a Rynair přijde na buben. Z toho, že jde o úspěšnou firmu však soudím, že umějí počítat.. ;-)

0/0
17.11.2010 19:58

bastianka

A co když

byli oba piloti spolu na večeři a jedli stejné (otrávené) jídlo?;-D

0/0
1.10.2010 9:39

richu.ch

Re: A co když

V zadnem pripade .... Ledaze by porusili predpisy.

0/0
1.10.2010 12:10

bastianka

Re: A co když

ony jsou nějaké předpisy, které zakazují pilotům jít spolu na večeři?8-o

0/0
4.10.2010 9:12

m. l.

Re: A co když

Nesmějí jíst stejné jídlo - ale to snad platí jen za letu.

0/0
5.10.2010 22:43

Pete24

Nápoje se neroznáší během přistání ani vzletu.

A mezitím řídí letadlo téměř stále stejně autopilot, sedí a čumí nejen druhý ale i první pilot. Takže samozřejmě, je to v pořádku. Když se bude letadlo nacházet v nějaké složitější situaci, bude možné druhého pilota povolat. Ušetří to přeplacené piloty s platy kolik - 200tis.Kč a tím zlevní letenky. A piloti si protáhnou nohy. Naprosto vynikající nápad.

0/0
1.10.2010 9:32

Jaroush zdraví cenzuru

Re: Nápoje se neroznáší během přistání ani vzletu.

Už vidim jak se piloti sníží k tomu, že ze sebe nechaj udělat servírku za pár grošů ;-D

0/0
3.10.2010 14:54

h@luzak

Re: Nápoje se neroznáší během přistání ani vzletu.

Pokud ne, Rynair není jediný kdo potřebuje piloty. Mohou své služby nabídnout i jiným. Stejně tak, pokud Rynair nenajde piloty ochotné roznášet minerálky, bude muset podnik zavřít nebo od plánu odstoupit. Provozovat leteckou společnost bez pilotů je totiž potíž.

0/0
17.11.2010 20:00

Thorough

Re: Nápoje se neroznáší během přistání ani vzletu.

No a cetl jsi cely clanek nebo jen tak placas? :))

0/0
7.10.2010 12:06

Státní bankrot 2014

kdo chce létat mel by si to odřídit sám

a bude to levnejší ;-)

0/0
1.10.2010 8:25

manacz

Nic není tak horké ...

Neviděl bych to tak zle, pokud by druhý pilot byl přítomen na palubě a roznášel např. to občerstvení. Stejně v současných letadlech většinu letové doby je pilot pouze dobře placeným dohledem počítače. Ale pokud už se něco stane, tak to jištění po ruce prostě musí být. Ono např. u leteckých společností ne nadarmo platí pravidlo, že první důstojník nesmí mít stejné jídlo jako kapitán.

0/0
1.10.2010 8:06

jaroslav-s

a proč ne

pilotovat může v nouzi letuška, nebo některý dobrovolník z pasažérů. Jo a kdyz budete mít u sebe pilotní průkaz dostanete slevu.

0/0
30.9.2010 19:23

Jaroush zdraví cenzuru

Re: a proč ne

notovíšžejo ;-D

letuška bude pilovat ;-D

vůbec netušíš co všechno se musí pilot naučit aby mu svěřili pilotovat velký dopravní letadlo Rv

0/0
3.10.2010 14:58

m. l.

Re: a proč ne

4 hodiny na flight simulatoru?

0/0
5.10.2010 22:44

myrek.myrek

Ryanair

No myslím, že Ryanair moc dobře ví, že je to blbost, ale protože se o tom bude psát tak mají zase reklamu zadarmo R^ Takže na pilotovi neušetří, ale na reklamě ano.

0/0
30.9.2010 16:37

kiv

Re: Ryanair

R^

Tak nějak ;-D Bez 2. pilota by stejně nemohli létat, resp. podle platných předpisů ICAO  startovat a přistávat na mezinárodních letištích a s těmi letadly,  které provozují ...

Prostě dobrý špek,  na který tupí novináři opět skočili a dělaji RA tímto  bezplatné PR ...;-D;-D

0/0
30.9.2010 21:33

natvrdlý

Věž: volám let 1.2.3,

volám let 1.2.3, nahlaste svou polohu. To eee, to aasi nepůůjde, škyt.

Jak to že nepůjde, dejte mi hlavního pilota! Ten nemůůůže, škyt, je eee je úplně na mol.

Tak mi dejte druhého pilota! Teen taky neeemůže, eee je střašně opilej, škyt.

K sakru tak mi dejte navigátora nebo letušku, někoho z personálu letu! To neeejde, všichni eee jsou fakt hrooozně nalitý, škyt.

Proboha a s kým to mluvím? Tady je auuutomatický piloot, škyt. ;-)

0/0
30.9.2010 11:41

_xprim01_

Hazard?

Nikde v textu jsem zmínku o hazardu nezaznamenal. To bude v každém letadle kasíno, ve kterém bude obsluhovat druhý pilot?;-)

0/0
30.9.2010 8:37

Zabr-Ali Mubarak

Re: Hazard?

Teda pane vachmajstr, voni sou hlava! Rv

0/0
30.9.2010 13:29

Fw 190 D

Je vůbec nutné aby cestujíci Ryanairu letěli letadlem

nemohli by zaplatit letenku a dojet do cíle na kole? ;-D

0/0
30.9.2010 5:31

pedro páramo

Re: Je vůbec nutné aby cestujíci Ryanairu letěli letadlem

;-D;-D;-D;-D konečně to někdo přesně vystihl! R^R^R^

0/0
7.10.2010 13:44

Dalšínickvpekle

Nechápu

proč zaměstnávat vůbec nějaké piloty . V dnešní době se mezi cestujícími zaručeně najde alespoň jeden , který na PC hraje nějakou hru kde se pilotuje letadlo .

0/0
29.9.2010 23:24

Zed42

Ze mu na to vzdycky vsichni skoci

Pratele, O'Leary neni hloupy clovek - naopak: misto toho aby platil drahou reklamni kampan, tak vypusti nejakou takovouhle vetu a vsechna media v Evrope uz se mu o propagaci znacky postaraji. Muzete namitat, ze je to propagace negativni. Ja si myslim, ze lidem v hlavach hlavne uvizne jmeno firmy = Ryanair a povedmi, ze delaji vsechno proto, aby byli nejlevnejsi. Takze se tu vsici pohorsuji jen do doby, nez maji vytahnout kesen a koupit letentku - to pak vscihni svizne k Ryanairu uhaneji (protoze si ho pamatuji jako nejlevnejsi). Podle me to nemohl myslet vazne: krom pripadu nevolnosti ma druhy pilot spoustu dalsich ukolu. Napr. zacne horet motor, prvni pilot zakryje rukou spinac haseni zdraveho motoru, druhy pilot hasi (neb se v minulosti stalo, ze si piloti uhasili ten zdravej, nikoliv horici motor). To samy ty placeny toalety - furt se o nich pise (a az si lidi zvyknout, tak to tak i zavedou), do ty doby usetri stamiliony za reklamu.

0/0
29.9.2010 20:53

Zed42

Re: Ze mu na to vzdycky vsichni skoci

P.S. vedeli jste, ze piloti Ryanairu jsou jedni z nejlepe placenych pilotu evropskych aerolinek? Ale neco za neco: musi fungovat dokonale a snazit se napr. stihnout odlet/prilet v mezich moznosti "za kazdou cenu". To jsou panecku jine vykony nez u odborovou kuratelou chranenych zamestnancu "tradicnich" aerolinek, kterym je vsechno jedno, zejmena "kastani v zadu v dobytckaku"

0/0
29.9.2010 20:57

Fw 190 D

Re: Ze mu na to vzdycky vsichni skoci

myslíš, že teď někdo normální s Ryanairem poletí? ;-D

0/0
30.9.2010 5:32

r.o.p.a.k

Re: Ze mu na to vzdycky vsichni skoci

R^ to jsi kapl krebicek na hlavicku

0/0
30.9.2010 11:40

honzagm

jeden pilot

Vzdyt spousta mensich letadel ma jen jednoho pilota. A jenom jeden motor k tomu. Parkrat jsem tak letel.

0/0
29.9.2010 20:46

FanFanTulipan

...

Výborný nápad. A prvního/jediného pilota by mohl nahradit v případu nouze cestující, který zaplatil co nejvíce poplatků Ryanairu... :-) V rukou to zase mají zákazníci, kteří si sami rozhodnou, zda se jim vyplatí uštřit a být tak Bohu blíže.... ;-D

0/0
29.9.2010 17:22

keksator

kolosální idiot

O’Leary je idiot, který si myslí, že může vše. Typický zdegradovaný kapitalista. Vidí pouze a jenom čísla a chybí mu soudnost. Potřeboval by pořádný průser, aby se mu otevřely oči. Zatím má chlapec pořádné štěstí - zřejmě už ojebává náklady na hraně teď, ale neprojevilo se to - zatím.

0/0
29.9.2010 17:09

2mmmm_2

Re: kolosální idiot

Může všechno...pokud bude dobře pojištěn. Pak se mu to vyplatí.

0/0
29.9.2010 17:15

2mmmm_2

Tohle se řešilo asi před 30 lety

u lokomotiv ČSD. Výsledek - jeden strojvůdce. Ryanair si nakonec prosadí své.

0/0
29.9.2010 16:51

Muf Puf

Re: Tohle se řešilo asi před 30 lety

Jenomže u kolomotivy musí fíra každých pár vteřin zmáčknout tlačítko, jinak se mašinka zastaví. U letadla to zatím dost dobře nejde!;-)

0/0
29.9.2010 17:15

2mmmm_2

Re: Tohle se řešilo asi před 30 lety

Tak se ten roznašeč kafe také jednou za čas na toho prvního pilota podívá, jestli ještě žije...

0/0
29.9.2010 17:17

Zabr-Ali Mubarak

Re: Tohle se řešilo asi před 30 lety

Tak udělat to jde a poměrně snadno, ale nemá to ten efekt.

0/0
30.9.2010 13:33

MIKLA

Re: Tohle se řešilo asi před 30 lety

ekonomika si prosadí své.

A ČSA s platovými požadavky svých pilotů asi vítězem nebude.

0/0
30.9.2010 10:56

embe

O´Leary je pašák

Tyto bludy vykřikuje samozřejmě pouze kvůli reklamě zdarma. To je jasný. Asi si budu muset koupit letenku nějaké té loukostové érlajns, abych viděl, co se vlastně za ty tři koruny na palubě děje. ;-D

0/0
29.9.2010 16:10

avoris

dvoje oči víc vidí...

Mě fascinuje, jak se pořád mele o náhlým onemocnění pilota, ale to mi přijde jako minimální riziko. Dva piloti jsou v kabině proto, že kokpit je stavěný na dva piloty, jak už někdo říkal... ale hlavně proto, že dva piloti mají dvoje oči a dva mozky. Jeden člověk může vcelku snadno něco přehlídnout nebo udělat chybu; když jsou dva, dost se to nebezpečí eliminuje (pokud teda mluvíme o normální posádce, která normálně komunikuje a ne o extrémech, kde se druhej bojí vůbec kapitána oslovit).

On by ten jeden pilot v naprosté většině případů stačil - dokud let probíhá standardně, je jeden v pohodě. Ale jakmile se začne něco dít, maj plný ruce práce oba dva - jeden řídí, druhej prochází manuály nebo komunikuje se zemí. Myslím, že tohle Ryanairu neprojde...

A na odlehčení: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/J%C3%A1jenAir ;-)

0/0
29.9.2010 13:38

pisatel69

to bude asi takto

letuška se ptá cestujících: "Vážení cestující, není mezi vámi doktor?" jeden cestující se zvedne a se slovy "já jsem lékař" jde s letuškou do kabiny. po chvíli letuška opět přijde k cestujícím a ptá se: "není mezi vámi pilot...?" ;-D

0/0
29.9.2010 11:59

novakjara

Re: to bude asi takto

;-D;-D;-D

0/0
29.9.2010 12:43

D.E.S.

no ..

píše "v kokpitu" ... tedy myslejí tím, že by třeba mohl plnit ještě funkci vedoucí kabiny, jak se říká tomu, co šéfuje letuškám. A samozřejmě byl by na palubě. Na start a přistání by samozřejmě byl v kokpitu. Jde jen o to ušetřit jedno místo.

0/0
29.9.2010 9:12

papazian

Tato společnost by měla zkrachovat, jen otravuje!

V životě s nimi nepoletím, nejsem sebevrah!

0/0
29.9.2010 0:46

John Coffey II

Re: Tato společnost by měla zkrachovat, jen otravuje!

;-D

Hlavne jsi s nimi nikdy neletel, takze se vyjadrujes k necemu cemu nerozumis :-)

0/0
29.9.2010 8:26

Hanez

Re: Tato společnost by měla zkrachovat, jen otravuje!

Ja s nimi letam pomerne casto a jsem spokojeny. Na palube nechci zadne jidlo, zadne piti, zadne WC, zadne losy, zadne casopisy. Chci jen sedet a nebo spat.

0/0
30.9.2010 21:04

mike_kr

lol

Pochopitelne je to jen dalsi z rady skvelych reklamnich triku Ryanairu jak na sebe prilakat pozornost a nikdy to nebude realizovano stejne jako poplatky za WC, lety na stojaka atd. Ja fakt nevim, ze tomuhle jeste nekdo veri a novinari dokonce vytvareji na zaklade toho analyzy jak moc by to bylo rizikove atd.

0/0
28.9.2010 22:12

Cocotus______Interruptus

Re: lol

Mám poněkud jinou představu o reklamních tricích a upoutávání pozornosti než se prezentovat tím, že cestující nenechám zadarmo ani se vydělat a že druhý pilot je zbytečný. Ono totiž akutně hrozí, že převáží vlastní důstojnost a pud sebezáchovy nad touhou levně létat.

0/0
28.9.2010 22:40

R.Jan.

Re: lol

Má pravdu myslím. Je to účinnější než tisíc megaboardů a hodiny TV spotů o tom, jak jsou levní, protože u těch je otázka, z čeho je ta reklama zaplacená. O těchhle se mluví bez drahé reklamy a rovnou jde o peníze a úsporu nákladů. Ani slovo o tom, že by to mysleli vážně, natož aby se tyhle věci začaly reálně zavádět.

0/0
29.9.2010 0:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.