Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropské metropole na vlastní pěst a bez cestovky. Ušetříte tisíce.

Chcete poznat některé z evropských měst a přitom ušetřit? Zapomeňte na nabídky cestovních kanceláří a vyjeďte na vlastní pěst. Vyjde vás to zhruba na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nikoboro

Letadlem od 29€ jste po Evrope vsude za 2 hodiny

Mate li moznost cestovat z Nemecka, Rakouska podivejte se na ´www.laudaair.com. Napr. Viden Pariz za 29€kompletni cena za jednu cestu. Hotel ´berte pres cestovku, ma nasmlouvane levne ceny., treba www.fti.at  a  je to bez rizika, ze neodletite a pohodlne. Co se metropoli tyka, tak staci si na internetu najit, jak daleko je hotel od stanice metra nebo autobusu a jhake je z letiste spojeni k hotelu, usetri se za taxi atd...A pokud chce nekdo uplne individualne, tak  www.booking.com. Pres tuto adresu jsem zaplatila hotel v Ceskych Budejovicich za noc pri 2. osobach o 1 000kc mene, nez pozadoval hotel primo. Proste moznosti je moc a staci pohrat si s internetem a pak stastnou cestu.!!!!

0/0
21.9.2010 15:04

captain cook

Re: Letadlem od 29€ jste po Evrope vsude za 2 hodiny

pri zajistovani hotelu se rozhodne moc vyplati porovnat nekolik moznosti na Internetu. Jeste se nam nestalo, ze by hotel pres cestovku vysel levneji. Nekdy to vyjde levneji zajistovane pres velkou aerolinku. Napr. ubytovani na Novem Zelandu je vyhodne delat pres Air New Zealand v jednom z hotyelu s nimiz maji smlouvu. Pri tom k tomu neni nutne byt pasazer ANZ

Ruzne bookovaci spolecnosti, jako tebou zminena www.booking.com nebo www.wotif.com. jsou vyborne. V Londyne je nejvyhodnejsi zajistovat ubytovani pres www.londontown.com , ktery nepozaduje predplaceni pobytu. Nejen ubytovani, take zajistuje spoustu dalsich detailu pro navstevu Londyna. Vyborny website!

V ruznych pripadech se nam vyplatilo zajistit si pobyt primo u hotelu. Ackoliv konecna cena byla temer stejna, bookovaci spolecnosti casto pozaduji plne predplaceni pobytu nekdy dost dopredu, hotel (az na nejake vyjimky) se vetsinou spokoji s cislem kreditky na zajisteni rezervace, ale neuctuje nic az do prijezdu.

0/0
21.9.2010 21:08

Petypan

Na vlastní pěst

Tentokrát pěkný článek. Já jezdím výhradně na vlastní pěst, protože nechci spoléhat na CK a zárověn za to platit nehorázný prachy.

Každopádně ceny co jsou uvedeny v článku by mohli být ještě nižší a autobus bych na takovou vzdálenost vůbec nedoporučoval. Třeba u hotelů ceny moc nesleduji, ale u letenek by se dali najít určitě lepší. Třeba tady je jednosměrná přes 400 Kč http://www.akcnilety.cz/eurovikend-v-parizi-za-1-296-kc

Samo že záleží na datumu ale kdo hledá najde. ;-)

0/0
18.9.2010 19:13

gracia

občas se cestovka hodí :-)

Zásadně jezdím sama, ale kamarádka z cestovky mívá lepší ceny na dražší hotely, takže mi občas dá echo a já pak jsem v Paříži ve 4*hotelu za cenu sotva 2*.  Ale třeba jet autem se do Paříže pro samotného člověka nevyplatí. Když pominu to, že pojede 1.000km sám, tak dálniční poplatky a a benzín je 2-3x dražší než letenka. Za měsíc jedeme autem pod Lyon ve 3lidech a to už ujde. Ale sama tam zásadně lítám (11hodin za volantem fakt nechci).

0/0
17.9.2010 15:13

Jablkon

Hodnotný článek

Přijde mi, že se autor v tramvaji nudil, tak na rychlo něco splácal na PDAčku. Tohle je totiž snad jasné každému, kdo občas cestuje a přitom používá internet, ne?

Osobně jsem s cestovkou nebyl nikdy, naopak jsem na vlastní pěst byl na Islandu nebo na portugalském venkově. Super - ve spojení s pronajatým autem neocenitelná flexibilita!

O cestovce bych uvažoval snad leda v případě pobytového zájezdu, kde lze čerpat z úspor z rozsahu při objednávání hotelu, z charterových letů a transferů z letiště...

Jinak, minulý týden mě cesta autem Praha - Vídeň - Praha na naftě + parkování (1 den na P+R) stála nějakých 37 EUR, tj. asi 920 Kč ;-)

0/0
16.9.2010 23:20

vlk75

Jedině tak

Cestovka je pro lidi, kteří se o sebe neumí nebo chtějí starta sami. Zamlada jsme jezdili jedině na vlastní pěst, stopem, spali jsme venku. Paříž + Benelux 2 týdny 1500 Kč, Egypt 5 týdnů 20 000 Kč i s letenkou zpět, Írán 6 týdnů 15 000 Kč, týden v Alpách za pár stovek. Dnes vynechávám ten stop, páč mě už nikdo nebere :-), za to beru já, ale s cestovkou bych nejel nikdy. Nesnesl bych, aby mi někdo organizoval můj volný čas, muset se podřizovat programu a ještě za to platit.

0/0
16.9.2010 12:46

captain cook

kdo chce porovnat cestovku se samostatnou cestou

a chce zjistit zda skutecne usetri, mel by porovnavat hrusky s hruskami a ne treba s merunkami.

Kdyz cestovka nabizi letecky zajezd a ma zajistene ubytovani v hotelu , maji se provnavat podobne podminky na individualnim zaklade. Ne porovnavat s cestou autobusem a ubytovanim v soukromi ci v hostelu.

0/0
15.9.2010 14:28

coast

Re: kdo chce porovnat cestovku se samostatnou cestou

Máte pravdu česká cestovka letecky do Říma s ubytováním v 4x hotelu 30 km od centra 15 000 víkend pro jednoho. Indivinduálně letecky do Říma s ubytováním v 4x hotelu na placa Republika víkend pro dva 10 000kč,;-D

0/0
15.9.2010 19:21

captain cook

Re: kdo chce porovnat cestovku se samostatnou cestou

ano, tak nejak. Planovali jsme zajezd s dobre znamou (nikoliv ceskou) cestovkou Londyn-Pariz-Rim, presuny kvalitnimi vlakovymi spoji. Po porovnani cen jsme si to zaridili sami. Cast uspory byl take tzv. Railpass, ktery se musi koupit mimo Evropu a umoznuje ne-evropskym navstevnikum levnejsi cestovani vlakem (1.trida) po Evrope.

Nastvalo nas, ze prislusna cestovka, ktera porada tyto zajezdy prave pro ne-evropskou klientelu z celeho sveta a zvlast z anglicky mluvicich zemi, zrejme nevyuziva cen a sluzeb umoznenych Railpassem. Nebo vyuziva, ale neprevadi slevu na klienty.

0/0
16.9.2010 4:54

captain cook

Re: kdo chce porovnat cestovku se samostatnou cestou

Take jsme u nich ve stejnou dobu zabookovali 10denni (9noci) zajezd Atheny-7dni lodi po Jaderskem a Egejskem mori - Atheny , ktery byl kratce na to zrusen protoze rejdarska spolecnost zbankrotovala. Cestovka je velmi solidni a spolehliva, s tim nejsou zadne problemy. Nabidli nam tedy jako nahradu jine zajezdy v oblasti Recka vcetne 3-7dni na mori kolem reckych ostrovu a do Istanbulu. Kdyz jsme nesouhlasili, vratili nam celou zalohu.

Mezitim jsme si udelali takovy mensi pruzkum, pri nemz se nam zalibil 13 denni (12noci) zajezd luxusni lodi po Jaderskem, Egejskem a Stredozemnim mori. Trasa: Benatky-Dubrovnik - Atheny- Santorini-Neapol - Civitavecchia (exkurze do Rima) - Livorno (exkurze do Pisy nebo Florencie) - Villefranche (francouzska Riviera kolem Nice a do Monaka) - Barcelona. V porovnani s puvodnim 10 dennim zajezdem ten nas 13denni prisel o 1400AUD (pribl. 24000 Kc) levneji a navic jsme meli luxusnejsi lod (Celebrity Millennium), veskerou stravu 24/7, veskerou zabavu na lodi atd

0/0
16.9.2010 5:00

_lu

...

jeďte do hostelu, ušetříte a ještě chytnete svrab:-D

0/0
15.9.2010 13:47

pettyo

Na vlastní pěst jezdíme....

...hlavně to chce sehnat levné letenky, ale co je to dole za srovnání s tou Paříží? Jak můžete srovnávat letecký a autobusový zájezd? Jako, že člověk ušetří 3tis. a za to se bude celý den do Paříže plahočit autobudem?

0/0
15.9.2010 11:41

Si0 po druhém zákazu

Já sice ledaskam na vlastní pěst jezdím,

ale přece jenom mám raději, když mě místy, která navštívím, osobně provede někdo, kdo to tam dobře zná.

0/0
15.9.2010 8:49

captain cook

vubec zadny problem

Kdyz se ubytujes v hotelu, co ti brani zajit si dolu do recepce a vybrat si par brozurek obvykle s nabidkou mnoha exkurzi po meste? Zajistit vybrane neni zadny problem. Hotel ma bud zamestnance (=concierge), jehoz ukolem je hostum podat informace o meste, poradit s vyberem exkurzi a zabookovat hostuv vyber nebo to v mensich hotelech zarizuje recepcni.

Vvetsina firem, ktere poradaji tyto exkurze te vyzvedne primo z hotelu a nektere te i do hotelu zavezou. Pokud mesto ma "hop-on, hop-off" exkurzni autobusy, take ti v hotelu daji radu kde koupit listek, kde na autobus pockat a jaka je trasa. Ve vsech pripadech mas profesionalniho pruvodce nebo ridice, ktery dela pruvodcovsky komentar prip. pusti nahravku, ktera dela prubezny komentar podel cele trasy "hop on/off" autobusu.

0/0
15.9.2010 11:15

captain cook

Re: vubec zadny problem

PS. obvykle existuje vyber nekolika cizich jazyku, ve kterem z nich chces pruvodcovsky komentar.

0/0
15.9.2010 11:15

Si0 po druhém zákazu

Re: vubec zadny problem

No, já po hotelech nebydlím, to považuji za zbytečnou rozežranost, většinou si zajistím něco v soukromí.

0/0
15.9.2010 13:10

captain cook

Re: vubec zadny problem

kazdemu podle jeho vkusu a zvyku. Bydleni v soukromi te ale nijak neomezuje ve vyberu exkurzi nebo "hop on/off" okruzni jizdy po meste. Vsechny tyto informace jsou na Internetu a kazdy cestovatel si je muze predem nagooglovat. Mnohe sluzby si muzes predem objednat z Ceska jeste pred odjezdem a oni ti reknou kde je jejich centrala, odkud tvoje exkurze vyjizdi/ prip. kde nasednout na "hop-on/off" autobus. Pokud neduverujes internetovym transakcim, staci zajit do jejich agentury po prijezdu do mesta a zaplatiot na miste. Jsou obvykle blizko stredu mesta.

0/0
15.9.2010 13:38

captain cook

Re: vubec zadny problem

tak nejak mi to utkvelo v mysli - proc je ubytovani v hotelu "rozezranost"?

0/0
15.9.2010 14:29

Si0 po druhém zákazu

Re: vubec zadny problem

Hlavně bývá obvykle dražší. Možná s nějakými bonusy navíc, ale nic, za co bych hodlal platit navíc. A proti soukromí je většinou takové neosobní. S ledasjakým soukromým ubytovatelem si ještě splknu, to se mi na recepci nějak nepodaří..

0/0
15.9.2010 21:49

kak1

Proč autobusem??

Lítám s nízkonákladovkama většinou za 5 euro let...škoda, že Ryanair z Prahy odchází...s ČSA lítají snad blázni, nebo státní vyžírkové, kterým je to egál...

0/0
15.9.2010 0:41

Si0 po druhém zákazu

Re: Proč autobusem??

No a lítat za málo se dá, pokud vytěžujete let, jenže to se týká jen učitých dnů a abyste se do nich trefil, tak zase třeba zaplatíte za ubytování na víc nocí, než by se vám normálně hodilo.

0/0
15.9.2010 8:47

captain cook

Re: Proč autobusem??

nebud tak negativni. S lety do evropskych metropoli to neni tak vzacne, tech je obvykle dost na vyber a pokud musis zustat den-dva navic, aspon si mesta vic uzijes a vic toho uvidis.

Vsechny tve argumenty jsou jen line vymluvy "proc to nejde". Bud mas penize na cestu a mas odvahu jet po vlastni trase, nebo se prestan parat se zapornymi strankami a vejmluvami a jed s cestovkou, kdyz je ti to tak na obtiz byt svym vlastnim panem!

0/0
15.9.2010 11:20

Si0 po druhém zákazu

Re: Proč autobusem??

Tady nejde u výmluvy, samozřejmě se bez peněz cestovat nedá a já to beru. Jen zpochybňuji výhodnost těch nízkých cen letenek. Když se někdo chvástá, jak ušetřil, tak se ho vždycky zeptám, nač ho ta úspora přišla.:-)

0/0
15.9.2010 13:15

captain cook

Re: Proč autobusem??

jinymi slovy, nikomu neveris, ze by si mohl sikovne zajistit cestu a vyuzit ruznych slev. Snazis se jim to poplivat.

V anglictine se rika, ze hlavnim meritkem vyhodne obchodni transakce je konecna radka. Pokud reprezentuje slevu a platici je s tim spokojem, pak to byla vyhodna transakce.

0/0
15.9.2010 13:51

Oranžový zajíček

Levně do USA

Pokud chcete levně letět do L.A, kupte si letenku z Londýna do L.A, stojí zpáteční i s taxami kolem 10 000 CZK. A ubytování hledejte na australské expedii, ta klasická je o dost dražší a má horší podmínky :o)

0/0
15.9.2010 0:34

Thyronx1

iDnes objevil Ameriku?

Ja cestuji na vlastni pest uz 25 let. Na co bych potreboval cestovku????

Letenku si kupuji zasadne na nekterem serveru a cenove bezkonkurencni (zasadne s velkymi a znamymi aerolinkami a ne chartery jako je CSA).

Ubytovani presne podle vkusu s vyhledem na more, zaliv.. plnou penzi (inclusive), kdekoliv na svete.

Nechapu jak nekdo muze vyzadovat nekoho tretiho na zprostredkovani dovolene... copak cestovka zna muj vkus a ma prani? A dostat "to" jak na pridel? Tak to snad ne?

0/0
15.9.2010 0:19

Dr.Ozd

Re: iDnes objevil Ameriku?

A já zase nechápu, že ty nechápeš že 3/4 lidí se ve světě nedokáží domluvit jinak než česky,tudíž jim nic jiného než cestovka nezbývá,pokud to nejsou dobrodruzi.Nebo si myslíš že cestují jen studenti a mladí od18 do 30,kteří tu angličtinu obvykle zvládají?

0/0
15.9.2010 9:14

karaya1

Re: iDnes objevil Ameriku?

Taky ještě záleží, kam člověk jede, jestli tam tu angličtinu vůbec uplatní. Třeba teď v létě jsme byli v Bulharsku a domlouvali se víceméně rukama nohama (resp. česko-slovensko-rusko-bulharštinou :) ). Na Korsice zase ne že by neuměli, ale vyloženě nechtěli mluvit anglicky. Záleží spíš na tom, jestli se člověku chce do neznáma, protože potom to jde vždycky, i kdyby cílová země byl Banánistán.

Osobně jsem byl s cestovkou jednou v životě (víza a úplatky v Rusku a bumážky na Kavkaze se mi samotnému řešit nechtělo), ale po tamních zkušenostech zase s žádnou dlouho nejedu.

0/0
15.9.2010 11:24

Jablkon

Re: iDnes objevil Ameriku?

jenže jde právě o to, že řada lidí nemá tu odvahu, aby se vydali někam, kde se bez "opravdu velké" snahy nedomluví a kde navíc netuší, co je čeká. osobně taky nerad jezdím někam, kde nerozumím ani slovo, nadruhou stranu nemám problém se aspoň základy dané řeči naučit - v Evropě se aspoň trochu dohodnu snad všude kromě Maďarska... a když jsme v Maďarsku byli postarším nepříliš spolehlivým autem, tak to, že mi tam klekne, byla moje noční můra. Nadruhou stranu, kdykoliv jsme tam potřebovali něco vytřískat z místních (např. týdenní jízdenku na MHD), kteří se tvářili, že jinak než maďarsky neumí, stejně se to vždy nějak podařilo.

0/0
17.9.2010 13:37

martin.ol

Doprava do Vídně

Ale že ty Vaše počty jsou přesný jak švýcarský hodinky... Proč proboha počítáte dopravu do Vídně autobusem za 780,- když vlakem tam dojedete za 229,- (čili 458 zpáteční)?

0/0
14.9.2010 21:30

IfčaX

Re: Doprava do Vídně

Kde jste takový vlak našel? 8-o Jenom Praha-Brno stojí přes tři stovky...

0/0
15.9.2010 1:42

salinka

Re: Doprava do Vídně

Do Brna stopem a z Brna do Vídně by to odpovídalo.;-D 

0/0
15.9.2010 8:54

pettyo

Re: Doprava do Vídně

Nedávno jsem se ptal na jízdenku vlakem Otrokovice-Vídeň. Údajně 1200,-Kč/osobu.

0/0
15.9.2010 11:43

IfčaX

Re: Doprava do Vídně

Jo, to už vypadá reálněji, že pisatel přehlédl jedničku na začátku...

0/0
15.9.2010 12:11

martin.ol

Re: Doprava do Vídně

Nic jsem nepřehlédl... eTicket Brno -> Vídeň 229Kč! Kdo není Brňák může z prahy za 483 ale lepé přičíst eLišku (Paha -> Brno) za 150 tj. Praha -> Vídeň 379Kč max :-).

0/0
15.9.2010 16:40

IfčaX

Re: Doprava do Vídně

Nojo, to je úspora celých jedenáct korun za jednu jízdu!

Teda v případě, že by  ta eLiška byla zadarmo, což není...

0/0
15.9.2010 18:25

martin.ol

Re: Doprava do Vídně

Umíte číst? eLiška je za 150 a spolu s eTicketem za 229 to tvoří oněch 379...

0/0
15.9.2010 22:46

IfčaX

Re: Doprava do Vídně

OK, možná jsem nepoužila správné slovo. Abych dostala tu vaši eLišku za 150, musím si předtím zakoupit nějaký druh zákaznické karty. A to vám chybí ve výpočtu.

0/0
16.9.2010 14:39

IfčaX

Re: Doprava do Vídně

PS plus nutno dopočíst ještě cestu na letiště (zatímco autobus jede až tam).

0/0
16.9.2010 14:42

luckyboy20

Zadarmo

Taky můžete projet celou Evropu zadarmo stopem, s báglem plným konzerv.;-)

0/0
14.9.2010 21:02

Oranžový zajíček

Re: Zadarmo

konzervy jsou v ČR dražší, než normální jídlo na západě :o)

0/0
15.9.2010 0:36

Vakousek

mimo?

nejsme v Evrope, ze musime jezdit DO???

0/0
14.9.2010 14:48

kladivar2

Re: mimo?

zrejme je mineno do zapadni Evropy,

0/0
14.9.2010 21:55

Oranžový zajíček

Re: mimo?

Jsme v ČR ale taky můžeme vyrazit na dovolenou do ČR

0/0
15.9.2010 0:37

dci

Re: mimo?

Namátkou: nejsme ani v Londýně, ani v Paříži, ani v Seville. Tak to asi bylo myšleno.

0/0
16.9.2010 13:41

RumBum

neusetrite

osobne radeji jezdim na vlastni pest, ale vetsinou me to vyjde stejne draho jak s cestovkou. Pokud tedy srovnavam stejne standardy.

Levneji to vyjde jenom pokud je vas vylet nejakym zpusobem exkluzivni (do dane destinace jezdi treba jenom jedna cestovka), nebo ziskate opravdu levnou letenku.

0/0
14.9.2010 13:38

captain cook

Re: neusetrite

pro kterou cestovku pracujes?

;-)

0/0
14.9.2010 13:43

RumBum

Re: neusetrite

Pro zadnou. Jenom jsem dosel ke stejnemu zaveru, jako autor clanku:

Zájezd s cestovkou: 12 170 Kč

Na vlastní pěst:  9 914 Kč

Usetril 2256 kc. Kdyz pripoctu nejakou to dopravu z letiste (otazka taky je, na jake letiste leti smartwings a kam cestovka), vylet s pruvodcem po meste, tak me to vyjde na stejno.

0/0
14.9.2010 14:57

captain cook

Re: neusetrite

1) cesta z letiste do mesta te nemusi stat majlant, pokud si neobjednas limuzinu a poohlednes se radsi po "City shuttle" , ktere jezdi z mnoha letist do mesta. Nektere hotely maji vlastni autobusiky a vyzvednou hosty za celkem lidovy poplatek.

2) Kdo cestuje sam po vlastni trase, ten si obvykle nezajistuje osobniho pruvodce jako to delaji bohati americti turiste, kteri casto neznaji zadny jiny evropsky jazyk a cekaji, ze jim vsude prinesou veskere sluzby pod nos.

Namisto toho si chytry clovek koupi prislusneho knizniho pruvodce i s mapou mesta, nastuduje si jeste doma co chce videt, jakou sitovku na mistni hromadnou dopravu si ma koupit (nektere mu pokryji i vstup na ruzne atrakce), zjisti si kde a jak jezdi mistni "hop-on, hop-off" vyhlidkovy autobus s pruvodcem atd. atd. To mu da prilezitost shlednout hlavni atrakce mesta a zastavit se u tech, o ktere ma nejvetsi zajem. Protoze neni omezovan skupinou, zdrzi se jak dlouho sam chce a ne kolik minut mu vymeri pruvodce skupiny ozbrojeny

0/0
14.9.2010 17:07

captain cook

Re: neusetrite

nevim jak jsi prisel k tem 9tisicum (za osobu?) a o jake mesto se jedna, proto nemohu posoudit, zda jsi vyuzil vsech moznych slev.

Na ceste se ale da dobre usetrit kdyz si pohlidas vyhlaseni akci na letenky a zajistis si je online. Pokud nemusis letet o vikendu, nekdy se lepe vyplati letet ut-ct.

Zlevnene hotelove ubytovani je mozne najit online pres firmy jako www.wotif.com, www.hotelclub.com, expedia a dalsi. Nektere se lepe shaneji dele predem, jine naopak v poslednich 14 az 28 dnech pred odjezdem.

( sites: Rates to go, Need it now atd.)

Pro vsechno plati - kdo si to dobre predem naplanuje a vyhleda informace, ten si to uzije mnohem lepe, nez otravovat se s cestovkou.

Jeden cas jsem hodne psal pro jednu velkou cestovku se zamorskou klientelou ( a dosud obcas pisi), tak vim jake pasti na turisty a jejich $$$ maji!

0/0
14.9.2010 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.