Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikátní zubačky z Tanvaldu chátrají. Bez nového depa nepřežijí

Unikátní motorové zubačky z 60. let minulého století, které příležitostně vozí cestující na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem, jsou v ohrožení. Chátrají a nutně potřebují nové depo. Jejich stavba si však vyžádá mnohamilionovou investici, na niž je potřeba získat dotaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Von der Tann

Do roku 1945 vlaky přes polskou hranici nejezdily

prostě proto, že tam žádná československo - polská hranice nebyla.. Článek jak za bolševika..Rv

Nicméně z pruského Slezska moderní elektrické vlaky skutečně na naše území zajížděly, a to až do Polaun, dnešní Dolný Polubný.

Bohužel Rudá Armáda ukradla vše, co se ukrást dalo a zbytek dokonal obecný nezájem o cokoliv veřejného a místně historicky významného, typický pro české i polské Sudety...;-€

0/0
4.9.2010 19:46

Pájik

Re: Do roku 1945 vlaky přes polskou hranici nejezdily

No hlavně, že nadáváte na kvalitu článku;-D Polaun je přece dnes Kořenov!

0/0
5.9.2010 18:50

martin496

Dráhy mají peněz dostatek? 2)

Ejhle, dozvěděli jsme se, že v Kořenově nás ani nemá napadnout vystoupit, neboť jízdu mžeme přerušit až po 100 kilometrech a tady jich tolik určitě neujedeme. No co budu povídat dále? Na muzeum jsme se vykašlali, když železnice o návštěvu a tedy vstupné nestojí, proč jim ho strkat? asi mají peněz dost, jinak by se zřejmě chovali poněkud odlišně. A z Harrachova jsme do Tanvaldu vyrazili pěšourem i v dešti a s prckama. I ten nejmenší (2 roky bude mít za dva týdny) to odšlapal bez nějakých větších problémů i s kopcem na Štěpánku cestou.

Nuž tedy, proč pak brečí, že jim chybí korunky na střechu depa? Nechť se zamyslí nad chováním svých zaměstnanců a něco s tímuž jednou udělají, no ne?

0/0
3.9.2010 22:48

naroznej

Re: Dráhy mají peněz dostatek? 2)

Pravidelné vlaky na této trati provozují ČD , mimořádné "zubačkové" tanvaldský spolek nadšenců spolu s firmou Railtrans.

Muzeum neprovozují ČD , ale ten spolek nadšenců . Stejně tak opravit výtopnu chce spolek nadšenců , nikoliv ČD.

To jen tak naokraj.

Co se týče přerušení jízdy , tady je spíše chyba na Vaší straně. ČD mají vzdálenost 100 km uvedenou v tarifních podmínkách ,se kterými koupí jízdenky vyjadřujete souhlas. Kdyby paní průvodčí nedodržela tyto podmínky , vystavovala by se riziku postihu ze strany nadřízených.Pokud jste jeli z Harrachova a chtěli se zastavit v Kořenově , měli jste si koupit dvě jízdenky. První z Harrachova do Kořenova a druhou z Kořenova do Tanvaldu.

Pokud jste chtěli jet zubačkou , měli jste si zjistit veřejně známé termíny.

0/0
4.9.2010 13:38

Jiřik

Re: Dráhy mají peněz dostatek? 2)

Mícháte hrušky a jablka.

Depo, historické motoráky ani lokomotivy nepatří Českým drahám. Provozovatelem Muzea zubačky také nejsou ČD. A zaměstnankyně ČD se chovala naprosto v souladu s přepravní smlouvou, kterou jste s ní uzavřeli. Nebo si snad myslíte, že je možné si koupit jízdenku na bus např. Pardubice - Hradec, vystoupit v Opatovicích kvůli exkurzi v elektrárně a pak se domáhat nastoupení do jiného autobusu zdarma s tím, že jste si tu trasu už zaplatil?

Lépe než tímto příspěvkem jste svou intelektovou omezenost vyjádřit nemohl ;-)

0/0
6.9.2010 11:10

martin496

dráhy mají peněz dostatek? 1)

Na začátku července jsme si s dětmi naplánovali výlet z Tanvaldu vláčkem do Harrachova, tam nějaká malá procházka ( s dvouletým prckem 30km neujdete,že?) a zpět. Na jedné cestě se zastavit v Kořenově a kouknout do muzea. První neplánována změna byla ta, že od rána lilo jako z konve, čímž jsme odepsali tu procházku v Harrachově. pak nám na nádraží pověděli, že je týden, a tudíž zubačka jezdí pouze o víkendu. Tedy vzal čert zubačku, ve vlaku se to stejně nepozná, že? Ve vlaku jsme poprosili paní průvodčí, aby nám poradila, kdy je lepší zastavit se v Kořenovském muzeu, zda cestou tam a nebo nazpět v závislosti na návaznost vlaků.

0/0
3.9.2010 22:47

celim

Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

Představím-li si výtopnu jako halu(taková garáž na lokomotivy - neznám to tam), která má asi spadlou střechu, čili odklidit materiál a udělat novou, případně přidat nová vrata a že by to mělo stát 19 milionů?! V ten okamžik si představím luxusní vilu v téže ceně. Řekl bych, že se na ní spotřebuje o dost víc dražšího materiálu. Pak si vždycky říkám, jak chce někdo podojit štědrého investora(stát).

0/0
3.9.2010 14:03

já George XVII

Re: Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

taky mi to tak připadá.

0/0
3.9.2010 14:36

lenoch07

Re: Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

Ale ono na tu vilu zbyde :-). Oprava za 2 miliony a 17 milionu domů

0/0
3.9.2010 15:01

kucerajan

Re: Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

Tady máte odkaz na to, jak tato "garáž" na lokomotivy vypadá teď. http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230275&page=3710&najdi=53498&n#53498

0/0
4.9.2010 7:38

naroznej

Re: Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

Ono tak ani nejde o stavbu nového baráku , ale o rekonstrukci původního rozpadlého historického objektu.A rekonstrukce bývají dražší , než novostavby

0/0
4.9.2010 13:19

Don_Alex

?

až na to že ty vlaky z Harrachova do Sklarske Poreby stale nejezdi, nevim odkud mate ty informace ze jo... Projel tam zatim akorat snad ten jeden propagacni vlak....

0/0
3.9.2010 13:39

Pájik

Re: ?

Nesmysl, od 28.8. se jezdí. Viz http://www.zubacka.cz/aktualne/20100829_provoz_mezi_jakuszycemi_a_harrachovem_konecne_zahajen/index.htm

0/0
3.9.2010 13:57

Jiřik

Re: ?

Máte pravdu svým způsobem oba, protože teď se pro změnu nejezdí z Kořenova do Tanvaldu kvůli výluce...

0/0
6.9.2010 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.