Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se vrací na sever Itálie. Ubytování se dá sehnat levněji než v Chorvatsku

Češi šetří a od leteckých zájezdů do Řecka či Egypta se vracejí k cestám autem na sever Itálie. Vzhledem k počasí se tu dovolená vyplatí i v září. Trasu zvládnete i za sedm hodin a třeba apartmán vás tu vyjde levněji než v Chorvatsku. Nevýhodou je dražší benzin, tomu se ale vyhnete tankováním v Rakousku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin138

sever itálie NIKDY

moře hnus, lidi hnus. zlatý chorvatsko

0/0
15.9.2010 16:31

1000mb

Bibione,

to je výstavní ukázka špinavýho moře,bordelu na pláži a hlavy na hlavě.Jednou stačilo a už nikdy více.Když Itálie,tak více na jih.

0/0
6.9.2010 16:25

papazian

V zari je levneji vsude v Evrope, nejen zde!

Tak treba prave jsme na dovolene ve Slovinsku a i zde jsou nyni pobyty levnejsi jak v lete nejvetsim. Odpoledne se jedeme podivat do Italie, ale tady ve Slovinsku je jeste jedno plus a to jazykova podobnost nasich narodu Doporucuji www.h-bernardin.si.

0/0
4.9.2010 10:11

hawell

Re: V zari je levneji vsude v Evrope, nejen zde!

nepochopim, jak si nekdo muze na dovolene cist idnes..navic rubriku cestovani a jeste psat do diskuze..

proc na tu dovolenou jezdite?!? to muzete sedet doma..:-/

0/0
4.9.2010 14:03

dolda

do itálie na blint uprostřed týdne ?

Je tu někdo, kdo jezdí do itálie na blint a, třeba od středy do středy?

Pokud ne, je to asi ten hlavní argument pro chorvatsko.

Pokud ano, napište mi prosím na dolda@ktuo.cz . děkuji dolda

0/0
3.9.2010 22:55

marycka magdonova

Re: do itálie na blint uprostřed týdne ?

Co je to "na blint" ?

0/0
4.9.2010 8:37

Rixo

Re: do itálie na blint uprostřed týdne ?

to je na blind, akorát s chybou ;-D

0/0
4.9.2010 9:34

marycka magdonova

Re: do itálie na blint uprostřed týdne ?

A co to je "na blind" ?

0/0
5.9.2010 10:04

Jan9002

Re: do itálie na blint uprostřed týdne ?

blind=slepý. Prostě jede a nemá nic zajištěno.

0/0
8.9.2010 15:29

prying

Re: do itálie na blint uprostřed týdne ?

Pokud se domluvíš, tak se na blind dá jet asi kamkoliv. Jinak slušné ubytování se dá sehnat na limba.com.

0/0
4.9.2010 9:35

Nubby

Levneji nez v Chorvatsku...

...je snad vsude...

0/0
3.9.2010 19:28

radio_svobodna_evropa

Re: Levneji nez v Chorvatsku...

jj, presne, sem si rikal, ze by letos krome reku mohli jezdit i mene lidi k chorvatum, aby si tak nepiskali, smula, zase tam vyjela desetina ceska, takhle ty chorvati nebude mit za chvili soudnost, pred tydenm se vratil kamarad, privat na basce 60euro, hotel pro 2+1 130euro, za to se da koupit jinde petihvezda all inclusiv, 3 roky sem tam nebyl, nepachnu tam dokud se neumravnej, na vsechny jednou dojde rada

0/0
3.9.2010 21:38

AAA2

Re: Levneji nez v Chorvatsku...

Kdyz je blbej, jeho problem. My jezdime na Hvar, apartman za 30.

0/0
3.9.2010 21:54

prying

Re: Levneji nez v Chorvatsku...

To je jednoduché. Ti lidé nejsou schopni si zorganizovat dovolenou, případně se domluvit. Proto jezdi do HR a proto taky se taky jeden z příspěvků týka, zda se tam dá jet na blind.

0/0
4.9.2010 9:34

entony13

Každému nejde jen o cenu

Raději si zajedu tam, kde jsou služby na slušné úrovni a cenu moc neřeším. Byl jsem nejdál ve Španělsku, ale do Chorvatska mne to netáhne, tam jezdil otcův strejda mezi válkami a to bylo něco jiné, to si nás vážili a dnes jim nejsme dost dobří

0/0
3.9.2010 15:43

wIadin

Re: Každému nejde jen o cenu

když ono nejde všechno koupit - pobřeží v Chorvatsku je vyjímečné a je dostupné během pár hodin vlastním autem.

0/0
3.9.2010 18:29

turtixy

Re: Každému nejde jen o cenu

to je sice pravda, že pobřeží v Chorvatsku je vyjímečné. Ovšem nedomnívám se, že ty tlupy s dětmi tam jezdí za krásami přírody... Myslím, že např. na dovolenou s 2 malými dětmi je Chorvatsko naprosto nevhodná destinace....

0/0
3.9.2010 19:09

entony13

Do Španělska letecky, na Rhodos také

a přijedu odpočatý a fit. Autem se mně dálky nechtějí jezdit, během roku se natočím volantem dost a to mne ani neživí. Víc na jihu je vyrovnanější počasí, z Chorvatska kolega ujel před zimou. Na Rhodos teprve poletíme :-), proč někam na dovolenou, když je u nás teplo? To si raději zajedu nyní. Chorvatsko proto absolutně nevyhovuje, nyní je všude klidněji, školaci ve škole atd

0/0
4.9.2010 8:00

turtixy

Chorvatsko x Itálie

Ono ani tak nejde o těch pár tisícovek ( a o tom lze polemizovat), ale italové jsou senzační lidé. Byla jsem 3x v Itálii, pokaždé jinde a nikdy se mi nestalo, že by byli Italové nepříjemní, nikdy jsem neslyšela nějako hloupou narážku na čechy. V Chorvatsku jsem byla jednou a chorvati namyšlení, pokud jsme v restauraci nezačali "šprechtit," tak si nás pomalu ani nevšimli. Pokud by bylo hlasování Chorvatsko versus Itálie, pro mě jednoznačně Itálie. Nechápu, jak někdo může vozit své peníze tam, kde o ně nestojí:-(((.

0/0
3.9.2010 14:42

stirlingx

Re: Chorvatsko x Itálie

Naprostý souhlas, Taliáni jsou naprosto v klidu, perfektní kapučo, piza, špagety, campari, ceny ok každy rok aspoň 2x do Itálie :), člověka to příjemně nabije R^

0/0
3.9.2010 15:06

wIadin

Re: Chorvatsko x Itálie

tak o rozdílu nátury většinou pohodových Italů vs. dost často namyšlených Chorvatů (holt Slovanů co k penězům přišli nojo no) se asi přít nikdo nebude. Nicméně ani Itálie nemusí být všude OK. Mám docela nedobrou zkušenost z restaurace v jednom relativně turisticky exponovaném městě (rodiště Andrea Boccelliho). V Chorvatsku jsem tak mizernou úroveň obsluhy v restauraci zatím nezažil.

0/0
3.9.2010 18:25

Jabadů

Re: Chorvatsko x Itálie

muheeeeééé, dobrý....;-D

0/0
3.9.2010 22:19

dolda

Re: Chorvatsko x Itálie

madam, ono asi srovnáváte nesrovnatelné.

byl jsem v itálii v hotelové části. ( nocleh 400€ a více), kde přehlíželi člověka a viděli jen peněženky. Byl jsem v Itálii v rodinné části, kde se chovali velice mile k lidem.

Byl jsem v Chorvatsku jen v částech, kde si vážili lidí...

Pokud jedete kamkoli na světě do hotelu, kde jsou zvyklí jen na VIP klientelu, bojím se, že s poloprázdnou penšženkou, dopadnete všude stejně..... a můžete zůstat klidně v ČR. dolda

0/0
3.9.2010 23:12

turtixy

Re: Chorvatsko x Itálie

A já si myslím, že o tom tady řeč není. Nebavíme se o VIP klientele v Chorvatsku nebo v Itálii. Spíš se polemizuje o tom, že na rodinné dovolené se budu cítit mnohem lépe v Itálii než v Chorvatsku. A myslím, že sever Chorvatska a sever Itálie vůbec nejsou VIP oblasti. Dle mého názoru ta mentalita těch národů je diametrálně odlišná (bavíme se všeobecně, ne o jedincích). Prostě je jedno, jestli hotel na Pradědu stojí 800 za noc a  3 km dolů penzion 400 za noc. Stále je to jedna lokalita a personál se bude chovat adekvátně své české mentalitě. A já tvrdím, že ta italská je vůči čechům mnohem milejší než chorvatská.;-)

0/0
4.9.2010 10:34

zzvv

caorle

Ještě tam chybí Caorle, krásné městečko a pláže.

0/0
3.9.2010 14:16

petr43

sever Itálie

V Itálii se nám líbilo, ale cesta přes Insbruck nebo Salzburg v létě hlavně v sobotu je horor...

0/0
3.9.2010 13:41

Campino

Re: sever Itálie

Poradím, buď nejezdit v sobotu, nebo jet přes Vídeň, Graz, Klagenfurt. Super cesta, bez placených dálničních tunelů. V Itálii jsme byli letos v létě, výborné jídlo, teplé moře, krásné pláže - Lido di Jesolo. Tankování v Rakousku, k moři v Itálii po silnici lemující dálnici (ušetříte za mýtné cca 15 Euro na jedné cestě), časově + 30 min. Pěkná silnice vedoucí zpočátku mezi alpskými průsmyky, poté městečky - dobrá možnost na ochutnání pizzy nebo výborné zmrzliny.

0/0
3.9.2010 15:24

prying

Re: sever Itálie

Když se jede níž, tak ta cesta po pobřeží je už špatná a časová ztráta výrazně narůstá. Jinak je lepší se I vyhnout v srpnu, kdy je celoitalská dovoloná. Červenec je super a od září všude úplně prázdno.

0/0
4.9.2010 9:38

dolda

levnější než v Chorvatsku?

opět článek psaný od stolu.

Každý kdo jezdí do Chorvatska ví, že je tu pevná cena apartmánu = 15€ za postel a den.

že by v Praze bylo 24 míň než 15???

0/0
3.9.2010 12:49

wIadin

Re: levnější než v Chorvatsku?

souhlas. Itálie je krutě drahá, mýtné na dálnici a ceny benzínu připomínají spíš výpalné. Už se mi několikrát potvdilo, že dovolená v itálii vyjde minimálně o 75%  dráž než v Chorvatsku. Přesto mám tuto zemi rád - památky, jazyk, kulturu atd. je to prostě něco jiného než Chorvatsko.

0/0
3.9.2010 13:31

Don_Alex

Re: levnější než v Chorvatsku?

nevim jak jsi na to prisel, ale Italie rozhodne nevybocuje z ostatnich evropskych zemi, mytne tam je zhruba na urovni Francie, ceny benzinu podobne nebo nizsi nez u nas. Co se tyce jidla tak v restauracich ceny take na evropskem prumeru a v obchodech taky (nizsi ceny, kvalitnejsi suroviny nez u nas - u se z toho stava pravidlo)

0/0
3.9.2010 13:38

petr43

Re: levnější než v Chorvatsku?

Vrátil jsem se z Itálie v sobotu.  Benzín jsem kupoval za 32 Kč/ litr. Zhruba o 1,50 kč levněji než stál po cestě na našich dálnicích. A těch 75% navíc proti Chorvatsku je silně přestřelené..

0/0
3.9.2010 13:43

wIadin

Re: levnější než v Chorvatsku?

tak to máme zcela odlišnou zkušenost (což mě při anonymních diskusích, kde si plácne kdo chce co chce ani nepřekvapuje). Mně vycházela cena benzínu v Itálii vždy hodně přes 30Kč na litr, spíš kolem 37. Tady jsem našel tabulku dubnových cen http://www.janeta.cz/aktualni-ceny-benzinu-a-nafty-v-italii.html i z té je patrné, že ceny benzínu v it jsou v poměru k chorvatským cenám beznínu 1.42*25.4/(7.9*3.5)=1.3 tj o plných 30% vyšší! Mýtné je na it dálnicích vyšší než v Chorvatsku skoro o 100%. Já když jedu na dovolenou, tak většinou moc předem neplánuju. Vždy jsem byl ale útratou za dovolenou v it docela nemile překvapen.  Co taky přidává je to, že ceny apartmánů, zvlášť na jihu Itálie jsou krutě drahé a to i přes to, že tam mnohde chcíp pes.

0/0
3.9.2010 18:17

Muf007

Re: levnější než v Chorvatsku?

Dovolím si s Vámi ve věci předraženosti nesouhlasit. Cena benzínu 95 (ten jejich Senza Pumba či jak ;-D ) se v srpnu pohybovala v Itálii podobně jako v Rakousku, tedy kolem 1,3.. € a to jak v italských městech tak na dálnici. Tedy při 25 za éčko je to 32,50 Kč. Pro zajímavost Sv. Kateřina na Rozvadově si řekla ve stejné době 34,50 Kč!

0/0
8.9.2010 15:58

Jirkoš

Re: levnější než v Chorvatsku?

A v Chorvatsku se mytné na dálnicích neplatí ?

0/0
3.9.2010 14:00

wIadin

Re: levnější než v Chorvatsku?

platí, ale je proti mýtnému v Itálii poloviční.

0/0
3.9.2010 17:55

IfčaX

Re: levnější než v Chorvatsku?

Tak to o pevné ceně patnáct eur slyším fakt poprvé... 8-o

0/0
3.9.2010 13:46

wIadin

Re: levnější než v Chorvatsku?

pevná to není, ale je to 15 plus mínus.

0/0
3.9.2010 18:32

dolda

Re: levnější než v Chorvatsku?

rád vysvětlím. 15€ za postel. dolda@ktuo.cz

0/0
3.9.2010 22:59

IfčaX

Re: levnější než v Chorvatsku?

Co chcete vysvětlovat? Že máte nějaký tip 15 EUR za postel? To jasně, ale já se divila původnímu tvrzení, že je to pevná cena pro celé Chorvatsko.

0/0
4.9.2010 11:35

dolda

Re: levnější než v Chorvatsku?

rád vysvětlím jak se nenechat drbat. dolda@ktuo.cz

0/0
3.9.2010 23:03

Tereszz

Re: levnější než v Chorvatsku?

My platili 10€ za postel - krásný dvoupatrový apartmán pro 6 lidí, zastřešená terasa, parkoviště, dvě koupelny, myčka, pračka, televize, DVD, (až na pračku nevyužity :D), klimatizace, větrák v každém pokoji, soukromá pláž, 20-30 vteřin cesty (asi 15 m vzdálenosti) k nádherně čistému moři plnému ryb (např. kaniců) a chobotnic, pro potápění ideál... Výhled na hladinu a ostrovy, k dispozici dva grilly, lehátka, spousta odkládací plochy na náš člun. Po našem příjezdu nás čekali příjemní domácí, dort na uvítanou, v lednici víno a Cola, na stole jako dárek nachystaná láhev olivového oleje....... :) člověk musí hledat :)

0/0
4.9.2010 2:06

Tereszz

Re: levnější než v Chorvatsku?

mluvila jsem o apartmánu v Chorvatsku, aby to bylo zcela jasné :)

0/0
4.9.2010 2:09

profesoralbertprazak

Re: levnější než v Chorvatsku?

je to zni naprosto super. asi kontakt neposles co? :-))) kdyz tak na pprochazka@seznam.cz dekuji

0/0
9.9.2010 13:54

Don_Alex

hmm..

Kdyz uz pisete o severu Italie, tak rovnou napiste ze budete psat jen o vychodnim pobrezi a ze kaslete na to zapadni, ktere je mnohem krasnejsi (Ligurie nebo trošku vzdálenější Toskánsko), je zde mnohem víc krásnějším míst, než na východním pobřeží v Benátsku... vzdálenost od nás je podobná...

0/0
3.9.2010 12:48

turtixy

Re: hmm..

njn, jenže Toskánsko se dá snad srovnávat se Splitem a Makarskou....Těžko můžu k sobě postavit Toskánsko a sever Chorvatska. Tam je to naprosto jasné. Spíš srovnávat sever Chorvatska a to levnější Italské pobřeží. Pak prostě vyhrává Itálie. Bez debat:-))

0/0
3.9.2010 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.