Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva šílenci, kteří projeli Afriku víc než Hanzelka a Zikmund

Dva lidé, patnáct měsíců, třicet jedna zemí a jedno auto. A byla z toho zřejmě největší cesta Čechů po africkém kontinentu všech dob.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petruskacek

redaktor to trochu přepískl!!

Rv

Na obrazovku se mi dostal tento článek a jsem z toho v šoku!! Jak si někdo může dovolit srovnávat se nebo se dokonce nadnášet nad jména Hanzelka a Zikmund a nad jejich způsob cestování a jejich přínos??!! To je více než drzost! Co tihle dva na své cestě dokázali? Nic, než jen povídat o tom jak po nich někde stříleli nebo co to je za frašku a že tahali lidi z nabouraného auťáku! Takových je víc, kteří pomáhají náhodně při dopravní nehodě, či se omylem zapletou do přepadnutí a podobně. Hanzelka a Zikmund byli velkým přínosem, jejich cestování mělo smysl a přineslo spousty poznatků o životě na černém kontinentu. Co nám dají tihle dva?

0/0
28.8.2010 13:53

ivan.ivan

Re: redaktor to trochu přepískl!!

Kým by som niečo takéto ako ty napísal, najprv by som sa snažil o tom niečo zistit. Preto že, čo nám dajú prázdne slová?

0/0
29.8.2010 9:15

misak.truhlik

Re: redaktor to trochu přepískl!!

Pravda. Je to huste a dost drzé, srovnávat velká jména s velkým přínosem a poznáním ze svých cest s někým kdo uháněl a byl ve stresu, v každé zemi pobyli pár dní a budou tady vykřikovat o velké cestě. Jinde už jednou nabídl své "zkušenosti" jiným jako radu pro přípravy na cestu a když se ho člověk zeptá, tak dostane jen nějaké nesmysli a nakonec mail urážek. Na takové "cestovatele" fakt nejsem zvědavý. A TI PISÁLKOVÉ, jak píše, v těch odlehlých kmenech byli a nevozili si prdel v autě, nelžou, nepomlouvají jiné PISÁLKY atd.

Pane redaktore, tento článek se Vám povedl, je opravdu na úrovni a obsah je plnohodnotný! Děkujeme za příspěvek.

Ach jo, kvalita předčí kvantitu i v cestování a ještě se o tom píše!!

0/0
29.8.2010 21:29

Wabo

Re: redaktor to trochu přepískl!!

Myslím, že se ukvapujete. 1. Hanzelka se Zikmundem si cestu naplánovali úplně stejně jako tenhle pár: jako dobrodružství. vyjeli těsně po studiích. Že do toho vpadl komunistický převrat a další cesty už museli plánovat jinak, je jiná věc. Však tento pár už tam podruhé jede s humanitárním projektem. 2. Ano, cesta Hanzelky a Zikmunda přispěla k poznání "černého kontinentu" v komunistickém Československu (kde nakonec jejich knihy vyšly, byť první cesty naplánovali před komunistickým pučem). V koloniálních mocnostech o něm věděli víc, ale měli na to, z hlediska komunistů, nesprávný ideový pohled. Afriku přiblížili široké české veřejnosti díky knihám a natočeným stopážím, ty tenhle pár má evidentně také. V české společnosti existuje tolik fám a předsudků o Subsaharské Africe, že povídání našinců, kteří ji důkladně okusili na vlastní kůži, určitě není mimo mísu.

0/0
3.9.2010 11:19

shareef

...

nekdy bych rád podobnou ikdyž ne tak dlouho cestu také rád absolvoval...ale bez zensky jenom chlap a stroj a asi nejaka zbran pac bych se bal jen tak;-D a také jet rally dakar v africe,což je asi nesplnitelný přání..aspoň zatímV

0/0
23.8.2010 20:19

Kenny_pce

Srovnavat je s H+Z

je asi jako H+Z srovnavat s Holubem. Je skoda, ze projekt velikosti H+Z dnes uz nema smysl...

0/0
22.8.2010 23:38

vazne.jo

...že by?

...skoro to tu vypadá, jako kdyby tu jen psali maskovanej Noid s Fanánkem, co jeli těch luxusních 1000 kiláků se štábem, doprovodem a filmaři na vejletu severní Africe....;-D

0/0
22.8.2010 21:59

tchoř

Tschöplová - to je češka jak poleno

0/0
22.8.2010 20:00

koizumigadaisuki

Re: Tschöplová - to je češka jak poleno

? To se jako clovek musi jmenovat Novak ci Knedlik aby byl Cech? Vlastne Novak i Knedlik take nevychazi z cestiny...

0/0
22.8.2010 20:11

tchoř

Re: Tschöplová - to je češka jak poleno

Skoro jste to vystihl, ještě se trochu zamyslete.

0/0
22.8.2010 20:30

Wabo

Re: Tschöplová - to je češka jak poleno

Asi jako Töpfer nebo Gott.

0/0
3.9.2010 11:22

jahodove_ticho

zajímavý kontrast

se včerejším dokumentem o Philu Ashbym při útěku ze Sierry Leone. Škoda, že k dramatickým zážitkům (ulomené kolo), jsme nedostali i výsledek (řešení). Toby mě zajímalo více. Nebo jak je to s benzínkama v Africe :-)))

0/0
22.8.2010 17:52

Wyder

Mají blog?

Redaktor v jedné otázce zmiňuje "na internetu píšete"... Máte někdo odkaz na jejich stránky/blog? Docela rád bych tu jejich další cestu sledoval "na živo" :))...

Předem díky.

0/0
22.8.2010 15:49

Wyder

Re: Mají blog?

Tak jsem to našel sám. Pokud to někoho zajímá, tak zde: http://cesty.mexikano.cz

Jinak nechápu, proč to redaktoir v článku neuvedl, škoda...

0/0
22.8.2010 15:52

stroup

Re: Mají blog?

díky:-) taky jsem se to chystal hledat....

0/0
23.8.2010 13:09

Wabo

Re: Mají blog?

Vždyť to máte pod obrázky a v odkazu.

0/0
3.9.2010 11:23

Chytrák

s H+Z bych to nesrovnával

H+Z projeli sice méně, ale jeli do neznáma a s prd technikou. Takže v "souboji" s tím párečkem s vyspělou technikou stejně vyhrává Hanzelka a Zikmund

0/0
22.8.2010 12:54

pavelthelong

Re: s H+Z bych to nesrovnával

je fakt, že Tatra 87 byla ve srovnání s Nissanem Patrol jako žebřińák vedle kosmické lodi.Měla ale pár obrovských výhod : žádná elektronika a hlavně chlazení vzduchem a ne vodou, čili třeba na sahaře bezproblémový provoz. Ostatní výbava (mobil, počítač, internet, navigace) jsou na prd už na odlehlejších místech Šumavy, natož v centrální Africe

0/0
22.8.2010 13:03

hd-tom

Re: s H+Z bych to nesrovnával

No a Tatra 87 nebyl teréňák, to bylo aerodynamické auto vhodné více pro cestování po Adolfových dálnicích.

0/0
22.8.2010 14:19

šéfadmin diskuze

Re: s H+Z bych to nesrovnával

Hmm, je vidět, že jsi Chytrak jak cip... Až projedeš desetinu toho co oni, tak hovoř...

0/0
22.8.2010 20:41

pravdivec

Re: s H+Z bych to nesrovnával

;-DNení důležité kolik toho projedeš, ale co to má za smysl! Lidí, kteří takhle frčej přes kontinenty je hafo a spousty si ani nepamatují kde byli, jak to proletěli ;o)

Sorry, ale za 15 měsíců 31 zemí je fakt hustý. Na každou zemi mají maximálně 14 dní, ve spousty případech je to ještě kratší (podle jejich blogu, někdy jen pár dní) tak nevim jak hodnotné je to "cestování". S Hanzelkou a Zikmundem bych se vůbec nesrovnával. Řekl bych, že tenhle článek H+Z jen uráží. Článek je nicneříkající a s tou humanitárkou to ještě podtrhli. Západ Afriky je hojně navštěvován a teď tam jsou taky jedni Češi, Češi jeli i na motorce, stopem a jinými auty a píšou z toho články a knížky, které se dají číst. Na cestovateli.cz a hedvábné stezce.cz se toho najde dost, a mnohem lepšího. 8-o

0/0
2.9.2010 8:57

Wabo

Re: s H+Z bych to nesrovnával

Z vašeho příspěvku o "frčení přes kontinenty" je vidět, že jste v Africe opravdový znalec.

0/0
3.9.2010 11:25

karel.p

Re: s H+Z bych to nesrovnával

WABO, máte pocit, že lidé musí být znalci dané části světa, aby napsali názor k diskuzi? i trabanťáci "frčeli přes kontinent". Není to nic špatného, každý si může myslet, že jeho výlet je ten nej, na to má každý právo, ale také musí něco dokázat, aby se mohl srovnávat s osobnostmi, kteří něco již dokázali. a jak napsal chytračisko "dokázat" něco, znamená víc než jen se unavit, vyčerpat a dojet ve zdraví do cíle. A H+Z opravdu něco dokázali" Dnes není na zemi místo, kde by již někdo nebyl a tak pokud se chce někdo mediálně zviditelnit, musí se snažit něco nabídnout. Kde jste vzal něco o stopážích? Já jsem četl jejich deník, je tam cesta jen do Konga, dál nic a kromě nějakého rozhovoru s doktorem jsem žádnou "stopáž" neobjevil. Osobně se nejvíc těším na článek o Súdánu, neboť tam nikdo nejezdí a je to ta nejnebezpečnější země, dle slov mnohých. Cestovat nemohu, ale strašně rád bych, jsem invalidní, právě proto si aspoň čtu články, které mě do té země vezmou aspoň v představách.tady nic!

0/0
3.9.2010 23:13

Chytrák

Příště s humanitární pomocí?

Jak typické. Celebrity a rádoby dobrodinci by furt cpali peníze a věci do Nepálu, Nigérie a kdovíkam ještě, ale když sou povodně v jejich rodné zemi tak se na místní samozřejmě vy__(cenzurováno)__ou... Tomu říkám charita a humanismus! RvRv

0/0
22.8.2010 12:50

radio_svobodna_evropa

Re: Příště s humanitární pomocí?

trochu me to zamrzelo, na jedne strane jsem z rozhovoru citil urcitou pokoru pred afrikou a preladenim se na jine hodnoty, ale na druhou se prave tou pomoci od toho sameho co rika odvraci jinymi slovy si protireci, bud at necha africany takove jaci jsou a zaplati jim po ceste pouze za jejich sluzby a zbozi nebo at se stane klasickym pomahacem, ktereho sami africane, jak sam ućastnik tvrdi, ani nepotrebuji (jedine ze by je ucil, coz v tak kratke dobe nebude zrejme realizovatelne)

0/0
22.8.2010 15:47

triplexxx

Re: Příště s humanitární pomocí?

Clanek super, ale taky me tohle protireceni zarazilo. Mozna to autor mohl trochu rozvest, o jakou pomoc se jedna atd.

0/0
24.8.2010 21:32

ivan.ivan

Re: Příště s humanitární pomocí?

Prečo sa o tom nesnažíš nečo dozvedet sám?

0/0
29.8.2010 9:19

pavel.61

Hezke

I prestoze nekteri lide nedokazali ani odlezt od pc a jen kritizuji co vse je blbe atd,tak ja Vam preji jeste vice stastnych km a dekuji za hezke cteni.R^

0/0
22.8.2010 12:17

666

Re: Hezke

Ráda se připájímR^

0/0
22.8.2010 15:09

Tulák Joska

Re: Hezke

nápodobně, díkyR^

0/0
23.8.2010 14:38

Wabo

Re: Hezke

R^

0/0
3.9.2010 11:26

pavelthelong

to srovnani s H+Z

mi hodně nesedí. 1. pojem cestovatel považuji za nějaké povolání,  třeba jako ethnologa nebo geografa nebo třeba i novináře jako H+Z. Pokud se rozhodnu, že kvůli adrenalinu nebo nedostatku jiné zábavy přejdu pěšky Evropu z Portugalska do Litvy, tak asi nejsem cestovatel (kdysi se tomu říkalo prostě dobrodruh). 2. H+Z se připravovali několik let, uměli spousty jazyků a psali články, později natáčeli reportáže pro rozhlas a  televizi a dělali i celovečerní film. Novíc sluožili i jako propagace výrobků - např. Tatra atd

0/0
22.8.2010 11:08

OrpheusF1

Re: to srovnani s H+Z

nj, jenže oni psali reportáže a točili filmy hlavně proto, že před nimi tam moc lidí nebylo a tady nebyly ani filmy, ani informace, prostě nic. kdežto teď jsou v každé zemi tisíce turistů, o každé africke zemi jsou tisíce a desetitisíce hodin filmů, takže by to jaksi nemělo ten efekt. Když se někdo vydá na dřevěné plachetnici napříč oceánem, tak se mu taky neříká objevitel, ale nijak to nesnižuje to co dokázal.

0/0
22.8.2010 12:20

pavelthelong

Re: to srovnani s H+Z

ovšem....jenom k tomu "dokázat", to je hezky moderní slovo. Končí to mistrovstvím světa v saunování, kdy  druhý na mistrovství zemřel a prvního odvezli záchrankou. Oba si přece také "něco dokazovali" P.S. Dobré žurnalistiky není nikdy dost, čili pokud by si dotyční "cestovatelé" udělali smlouvu třeba s časopisem XXX, tak by to mělo význam. P.S. Uvedené fotky z článku se kvalitou neliší od fotek z dovolené Chorvatska kdekteré rodiny. Zatímco H+Z uměli kromě jiného i fotit.

0/0
22.8.2010 12:50

Chytracisko

Re: to srovnani s H+Z

ano, dá se říct že náročné to má každý, fyzicky i psychicky, ale "dokázat" něco, znamená víc než jen se unavit, vyčerpat a dojet ve zdraví do cíle. A H+Z opravdu něco dokázali.

0/0
24.8.2010 6:33

marycka magdonova

zde jsem našla jich denník

http://cesty.mexikano.cz/

.

(...poslední reportáž - 25. - je z Konga....není tam celá cesta - nebo jsem něco přehlídla?)

0/0
22.8.2010 9:34

iuos

hmm

já si myslím, že s pány Hanzelkou a Zikmundem se to srovávat nedá - už jen kvůli tomu, že H+Z si nemohli spoustu věcí zjistit přes net a připravit se na to, co se tam děje (uznávám, že hodně věcí mohli zjistit z rádia a filmových týdeníků :-))

0/0
22.8.2010 8:29

f0rr35t

Re: hmm

R^ přesně to jsem chtěl napsat. A taky měli úplně jinou techniku.

0/0
22.8.2010 9:56

01da

Re: hmm

no tak třeba o DR Kongo naleznete na netu informací minimum a když už tak staré  několik let tzn. pro současnost nepoužitelné.

0/0
7.9.2010 14:58

kolom

Nejake divne

V te Africe se mu to nejak divne v hlave srovnalo. Sice obdivuje Africany, jak nic nedelaji a nic nemaji, ale kdyz tam vidi jak, se obeti autonehody nahazeji na zem do nakladku, tam mu to pripada jako "lidsky nejhorsi okamzik".

Ne ze bych chtel delat zavery na zaklade jednoho rozhovoru, ale trochu mi pripomina ty lidi, kteri opovrhuji vydelavanim penez a praci, ale cekaji, ze se pak o ne nekdo zadarmo postara. To jim nedochazi, ze na ty doktory proste musi lide nejak vydelat? Ze nasi lepsi zdravotni peci mame prave pro to, ze se od malinka do duchodu dreme? Na rozdil od nich, kteri jsou "stastny, i kdyz nic nemaji". Prace neni neco, za co bysme se meli stydet!

0/0
22.8.2010 2:02

nejchytrejsi

Re: Nejake divne

to bude zase debata :) hele treba nepotrebujou dratovat cloveka rozbityho na kousky jako beznej evropan, toho cloveka co pak zustane na vozejku, vodkazanej na pomoc druhejch

0/0
22.8.2010 6:27

Spete

Re: Nejake divne

kluku, to nepochopis. Nikdy to nepochopis, dokud tam nejsi a

nepohybujes se tam nejakou dobu. Projel jsem zeme jako Indie, Kambodza,

Laos,..vim, o cem tenhle clovek pise a proc to tak je. Ta spolecnost,

lidi, informace, mysleni, nabozenstvi..cely to funguje uplne jinak nez

si myslis!!!

0/0
22.8.2010 7:56

Carlos

Re: Nejake divne

Pindičky naší babičky. Každýmu je jedno, kde jsi byl. On si zkrátka protiřečí, toť vše. Ale čtení je to zajímavé.

0/0
22.8.2010 8:21

tuan

Re: Nejake divne

add.Carlos...souhlasím!

0/0
22.8.2010 21:47

iuos

hmm

zkus to popsat pro nás - pro lidí, kteří nikde takhle nebyli....

0/0
22.8.2010 8:30

Hobbit

Re: Nejake divne

Oni to maji trochu jinak polozene, zatim co u nas je smrt to nejhrosi, co muze byt, pro ne to je soucast zivota. Holt to je dano tim, jak u nas vsechny nemocne a zranene deponujeme v nemocnicich, stranou od ostatnich.

Samozrejme, ponekud kulturnejsi (tedy z naseho pohledu) zdravotni pece by urcite nezaskodila, ale je je to to, po cem oni touzi?

0/0
22.8.2010 13:38

Krokodyl1

Paráda!!!!

Super zážitek, odvaha, splnění snu. Jen tiše závidím! Jinak krásný géerko, zvedlý (ironman? OME?), šnorchl, naviják (warn? Ramsay?) arb nárazníky, vpředu hi-lift ...... prostě paráda! R^ je nějak možný kontakt na účastníky? Zajímaly by mne bližší podrobnosti.

0/0
22.8.2010 1:47

Dinkylinky

Cestovatelé

Když jsem ten článek četl, vzpomněl jsem si na ty rádobycelebrity, kterým museli přivézt motorky do Maroka a pak se s celým konvojem za zády vypravili za dobrodružstvím. Bylo to tu tuším někdy před 2 měsíci a idnes nás obšt'astňoval reportážema snad každý den. Škoda, že se nezaměřili na tyhle cestovatele,bylo by to xkrát zajímavější.

0/0
22.8.2010 1:40

marycka magdonova

Re: Cestovatelé

Moc výstižná poznámka !!!R^R^R^

0/0
22.8.2010 9:26

pan vomáčka

jsem z toho jelen

v celém rozhovoru tvrdí, že "Afrika je plná spokojených a šťastných lidí" a hloupost je "že nemohou být šťastní, že potřebují pomoc, že potřebují kupu hmotných věcí, že se potřebují ve školách učit" a nakonec tam příští rok pojedou s humanitárním projektem? wtf? imho humanitární projekty nikdy neměly za cíl vnutit afričanům konzum a "štěstí", ale zlepšit zdravotní péči, vzdělání apod. ono to vnitřní štěstí asi moc nekvete když zemi vládne diktátor, probíhá občanská válka a genocida. připadá mi to jako by Marek a Tereza právě objevili Ameriku (rozuměj Afriku)

0/0
22.8.2010 1:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.