Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Transsibiřskou magistrálou do Mongolska: zlaté ruské srdce

"Neochota zaměstnanců železnic v bývalých zemích Sovětského Svazu ostře kontrastuje s náklonností běžných lidí. Třeba Rusové jsou zlatí. Jen nad vámi nesmí mít úřední moc," píše ze svých cest Transsibiřskou magistrálou Michal Vičar v prvním díle seriálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lubos2007

Transsibiřská magistrála fotoreportáž

Transsibiřská a transmongolská magistrála - perfektní zážitek!

Fotoreportáž z cesty Moskva - Bajkal - Mongolsko - Peking z podzimu 2010 zde:

http://www.google.com/profiles/lubos2007

0/0
28.11.2010 19:48

brick_top

proc pres ukrajinu?

Kdyby jeli vrchem pres belorusy tak to maji mnohem lepsi

0/0
14.9.2010 11:56

rodier

tak nevim

ale prijde mi, ze pisatel clanku je tak trosku naivni, nebo retard.

Jede na vychod - do nejdrazsi zeme "evropy" a nezajisti si nic predem a jeste si stezuje?

A docela sranda ten dobytcak ve kterym jel :-) v 80tejch sem jel  do Bulharska, coz trvalo nekolik dni a vlak mel normalne spaci kupe.  Tak at nas tu nekrmi.

0/0
12.9.2010 5:04

p555

Re: tak nevim

kdyby jeli normalne spacim vlakem rovnou z Prahy (jede prez Olomouc), tak si to cele usetrili... ale chteli asi dobrodruzstvi...  rychlik R409 Vltava je v Moskve za necelych 32 hodin... Obycajne jizdne za cca 120 eur + luzko v 3 mistnem kupe za 22 eur (vse podle eshopu CD)

0/0
13.9.2010 11:24

abraxas45

Rusko je zemí zla

a lidé tam jezdí buďto z fascinace zlem, anebo proto, že v chudé zemi se cítí přecijenom jako něco "lepšího"... Těm kdo se chtějí dožít důchodu nedoporučuji tam jezdit, šance že tam přijdete "o kejhák" je řádově vyšší než ve "slušné" cizině. A ten tyjátr ohledně víz taky nechápu. Hotel a zpáteční lístek/letenka? To se jako bojej že bych tam snad chtěl zůstat? Pozvání? Proboha on se do toho bordelu snad někdo žene???? Rozumnej člověk má následující kritéria pro návštěvy ciziny : západní země, ne černý, ne arabové. Ne asie (kromě japonska). Ne orient. Ne jižní amerika.

0/0
11.9.2010 7:15

orinka3

Re: Rusko je zemí zla

máš poněkud omezený výběr, to asi žiješ dost chudě.

0/0
11.9.2010 12:06

dhj7

Re: Rusko je zemí zla

Tak to Vám zbývá sever Evropy , Austrálie a možná tak Aljaška ;-D

0/0
12.9.2010 8:47

forza juve

Re: Rusko je zemí zla

Hlupak zustane hlupakem.

0/0
12.9.2010 20:04

R.Jan.

Re: Rusko je zemí zla

Vy raději nejezděte nikam. Nejlépe – odstěhujte se do Vatikánu. Banda mudrlantů chráněná zdí před světem i sami před sebou, to je pro vás jak dělané.

0/0
13.9.2010 22:04

Lessfax

Re: Rusko je zemí zla

troll :)

0/0
14.9.2010 7:30

mlčanlivý boban

Re: Rusko je zemí zla

Bol som v Mexiku, bol som v Chile a Equádore. Nádhera! Ak máte takéto obmedzujúce kritériá, nespoznáte kopu nádherných krajín....8-o

0/0
14.9.2010 11:16

Isaac Rokosowski

Re: Rusko je zemí zla

Rozumný člověk hlavně určitě neřekne: ne černý, ne arabové, ne orient ;-)

0/0
10.11.2010 15:29

orinka3

to není cestopis

ale poučování. Když to jinak nedovedete, cestujte, ale nepište. Míchat politiku do cestování, to dělá asi jenom ten, koho za to politici platí. A jestliže neplatí, a přesto je to zpolitizované, pak můžu cestovatele pouze politovat a popřát jim, aby z toho vyrostli.

0/0
10.9.2010 18:51

vokoun6

Rusáci jsou zlatí...

... pokud nad vámi nemají úřední moc... a hlavně jsou doma v Rusku.

0/0
10.9.2010 18:33

NumLk

trapne

prectenim uvodniho clanku konci muj zajem o pokracovani. Do nebe volajici nesmysly svaty Blazej a socha Kutuzova ( ta generalova capka snad jasne hovori ze neslo o velitele z napoleonskych valek) v kombinaci s predrazenou Colou od mekace  - ten clovek nechal doma oci i soudnost

0/0
10.9.2010 18:14

laduk

Rusko2

Následuje odpověď  "Da, móžno pólzovať sa stakánami (asi trochu ironicky nad mojí ruštinou) a jste jejich. Byli jsme v květnu na Bajkalu a proto jsem měl i plavky, koupání jsem ale vzdal, protože bych musel prosekávat 15 cm ledu. Jeli jsme v Irkutsku tramvají, venku chumelilo (v květnu!), zeptal jsem se "Kagdá búdět věsná?", Rusové se zasmáli a řekli "Nikagdá", pak nás začal obtěžovat nějaký pobuda ale ostatní Rusové ho odpálkovali, rozuměl jsem jen "Éto náši góstě", asi je mám rád.

0/0
10.9.2010 17:20

Lessfax

Re: Rusko2

;-) když je jich víc tak je to v pohodě - nejhorší je, když je jen jeden, je nametenej a chce si strašně povídat... nejlíp ve vlaku uprostřed noci :D

0/0
14.9.2010 7:35

laduk

Rusko1

Shodou okolností jsem taky letos jel stejnou trasu a co mě překvapilo, ruské vlaky (nebo aspoň vlaky dálkové) jsou až nepříjemně přesné. Člověk zvyklý na to, že vlaky u nás už z výchozí stanice odjíždějí se zpožděním by v Rusku zůstal trčet na peróně. No a děžurnaja ve vlaku je nepříjemná osůbka ale to je asi jen ostražitá sebeobrana, protože když zjistí, že nejste zhýčkaný a náročný západní cestovatel, tak se na vás na konci trasy i usměje. No a použít ruštinu je taky vhodné. Ve vlaku je samovar, ve kterém musí děžurnaja zatopit a v kuchyňce skleničky a když se zdvořile zeptáte "Móžno pólzovať sa stakánami?"

0/0
10.9.2010 17:20

Lessfax

Re: Rusko1

Relativně přesné jsou, akorát na některých trasách vlak jezdí pomalu a nebo má třeba hodinové čekání v zastávce - tj. sice ho stihnete, ale neuvěřitelně se vleče (ne všude).

0/0
14.9.2010 7:31

Don don

no

dobrý, těším se na pokračováníR^

0/0
9.9.2010 22:13

dedo z BRD

Nevím, nevím...

Hm, tak nevím, nevím:-) Nic proti, ale jakou cenu mají informace od člověka, který si ani neumí přečíst nápis na soše. On to tak nějak ani Kutuzov být nemůže,když ten kůň šlape po říšské orlici s hákový křížem... Jinak asi patřím mezi extrémě necitlivé lidi, ale vůbec mě v Moskvě nepoléval pot ze strachu z jaderného arzenálu, spíš mě zaujalo české pivo "Červená selka" které dělá tuším Samson jen pro ruský trh:-). Nebo to, že mladí Rusové nahodili image Angličanů: černý rolák a tesilky:-). Jo a osobně mě překvapilo, že mauzoleum je taková poměrně nenápadná stavba (alespoň nám přišla:-))...

0/0
9.9.2010 10:19

cimbal

Re: Nevím, nevím...

Těch ptákovin je tam vícero - svatý Blažej?, Transsibiřskou magistrálou do Ulanbátaru?, přímý vlak do Ulanbátaru (večer jezdí Rossija a ta jede do Vladivostoku)?, hlídání zavazadel (na Jaroslavském nádraží je nonstop úschovna), ........ 

0/0
9.9.2010 15:56

Lessfax

Re: Nevím, nevím...

tak, tak :)

mě zaujala Pražečka a jiná piva či (jakoby) české výrobky, které se u nás nedají sehnat :D Překvapilo mě Japonské pivo, uvařené v ČR :-P

0/0
14.9.2010 7:33

multikulturně uvědomělý občan

Ještě jedna chybička

Ta socha ve fotogalerii nepatří Kutuzovovi (btw. jeho správná funkce se nazývá maršál, ne generál), ale maršálu Koněvovi. Je to na té soše dost dobře čitelné z přední strany, (např. zde http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Statue_of_Marshall_Zhukov.jpg ). Ale co chtít po člověku, který je schopen pod svým jménem zveřejnit takový blábol jako je tenhle článek - ať už jde o přehnané subjektivní dojmy autora, jeho rádoby politické komentáře a vůbec dosti nízké schopnosti starat se o sebe. Příště doporučuji Bibone s Fischerem.

0/0
8.9.2010 16:54

Mr. Datel

Re: Ještě jedna chybička

To, že sedí na koni, z něho nedělá Koněva. Žukov sedí na broukovi.

0/0
8.9.2010 18:09

Nomad

Re: Ještě jedna chybička

proc plytvas cas ctenim a naslednou dikuzi? Jsi statni urednik?

0/0
9.9.2010 10:06

michalvicar

Re: Ještě jedna chybička

Omlouvam se ctenarum za dva chybne popisky fotek, tedy za vojevudce Kutuzova a chram sv. Blazeje. Psani aktualnich clanku s sebou nese mnoha uskali, jako napriklad spatne, nebo zadne internetove pripojeni, a nazvy jsem si tak nezkontroloval. Clovek je vetsinou rad, kdyz se mu podari vubec odeslat fotky. S pranim vseho dobreho Michal Vicar

0/0
11.9.2010 10:10

NumLk

Re: Ještě jedna chybička

jo jo , je mi vas lito , kdyz  internet je pro vas jediny zdroj informaci  , popisky u fotek radeji nepiste zadne nez vymyslene , vite ono vase psani je cele povrchni a zaujate , piste tedy jen dojmy a fakta nechte vzdelanejsim

0/0
11.9.2010 22:15

legnaw

chybicka

trannsib meria 9288km. Dokaz: http://is.gd/f0yJB

.

trasu Moskva-Vladivostok som si presiel v 2005om... dozivotny zazitok

0/0
8.9.2010 11:58

Alejiste

Trochu arogantní

Tedy, čekal jsem od toho trochu víc a přijde mi, že článek spíš mluví o vaší aroganci a adrenalinu, který jste vy zažívali, než o nějaké objektivní místní realitě. Pár poznámek k tomu, co píšete.

Paní v Čopu vám nemohla prodat jízdenku za Eura, protože by je musela pak sama jít měnit. Od veksláka jste brát nemuseli, kus od nádraží je banka a klidně bych si tipl, že tam někde, nejhůř v Užhorodě, bude i bankomat.

Když byste se v Kyjevě aspoň nejdřív slušně omluvili, že nemluvíte ukrajinsky, paní by dost možná byla milejší. A řekla by vám, že cena je odvislá od vlaku, takže "cena do Moskvy" je blbý dotaz a ona, nemaje tam rezervační systém, vám fakt nemůže říct nic a nemá to jak zjistit. S lístky z Moskvy - kdybyste si nenechali věšet bulíky na nos a podívali se na síť, mohli jste si koupit lístky klidně z Prahy :-)

Nu a co se Kremlu a okolí týče - to jenom říká "spolknuto i s navijákem".

0/0
7.9.2010 19:50

-rw-

Re: Trochu arogantní

Sam autor priznava ze je vlastne mlady ucho, ktery ma z "rusaku voci navrch hlavy". Je to pochopitelny, dnes je snazsi dojet do Parize nez do Moskvy. Az po ctrnacti dnech vystrizlivi, mozna ze zacne psat normalne, bez radoby skandalnosti. Ale timhle poznanim si musi projit kazdej sam, me se stalo to samy: http://rusko.rafan.net

0/0
8.9.2010 9:25

Mr. Datel

Re: Trochu arogantní

Trochu máte pravdu a trochu ne. Jeli Čop-Kyjev, tudíž poznámka o bankomatu v Užhorodě je mimo mísu.

Mluvím rusky obstojně (vím, ukrajinština je jiný jazyk), ovšem nákup lístků v Čopu bylo fakt peklo. S tou babou na informacích - při troše sociální inteligence pozná, že jsou to cizinci, a vyjmenuje typy vlaku a příslušnou cenu, jsou to snad informace, ne?

Veksláci v Čopu vyměnili love téměř shodně s oficiálním kursem, pokud jim člověk dal najevo, že klidně půjde jinam.

0/0
8.9.2010 11:27

rypal11

Re: Trochu arogantní

Domnivam se, ze nectete pozorne. V noci asi tezko bude otevrena banka, a do uzgorodu nedojedou dost rychle, aby stihli vlak. Spis bych rekl, ze byl rad, ze tam byl aspon jeden vekslak. Vetsina pokladen nadrazi v evrope prijima Eura, nebo kraty, tak se autor pozastavil nad tim, ze na ukrajine ne. Nevim, z ceho usuzujete, ze nerekli, ze neumi ukrajinsky, autor urcite presne nevypisuje dialogy, at uz kvuli delce, nebo stylizaci clanku. Navic cena jizdenky, kdyz ji koupite v praze muze byt odlisna od ceny v Kyjeve. Nerika nic o tom, ze u kremlu nevidel policii, ale ze tam nezaznamenal agenty KGB a ze atmosfera na nej pusobila uvolnene. Navic autor byl uz predtim dva mesice v Rusku (viz predesla cesta), takze poneti o zemi ma. :-)

0/0
8.9.2010 13:45

jural

Re: Trochu arogantní

no, az na to, ze jak RZD, tak UZ maji eshop. Sice s UZ zkusenost nemam, ale ten rusky funguje bez problemu. Cili lze i v Praze koupit listek na vlak za ruske ceny.

0/0
8.9.2010 15:47

Reeve

Re: Trochu arogantní

Přiznám se, nenapadlo by mě jet do Ukrajiny a Ruska a nemít s sebou alespoň minimální obnos v tamní měně. To je holt ta mladá generace, která si myslí, že si na celém světě před "naším" eurem sednou na zadek.

Před deseti lety by u nás cizinec s eury v noci na nádraží také pohořel a to jsme už byli jednou nohou v EU. A na malém městském nádraží pohoří i dneska.

0/0
14.9.2010 3:19

Lessfax

Re: Trochu arogantní

veksláci mají často lepší kurzy - teda pokud měníte málo peněz

0/0
14.9.2010 7:36

Karl99

YouTube

Kdo si to chce celé projet z domova (několik dnů) je to na http://www.youtube.com/watch?v=dgTFqyIDpQw resp. http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

0/0
7.9.2010 17:27

Typický český hovňousek

Re: YouTube

Přeju příjemně strávených několik dní sledováním nudy na YouTube ;-D

0/0
8.9.2010 16:54

PaTER

Dobrý článek na oddech

Děkuji a doufám, že bude další - sám se asi na tuto magistrálu nedostanu, ale rád si o ní něco přečtu. Nevidím to, že jde o zbytečný článek - každý podle svého gusta. kdo nechce, ať to nečte... Já si rád přečtu pokračování...

0/0
7.9.2010 13:41

pamesa

Re: Dobrý článek na oddech

souhlasím mě se to taky líbíR^

0/0
7.9.2010 14:33

Dýzl

Re: Dobrý článek na oddech

Přesně tak, konečně zase o cestování a ne o exhibování nějakých napudrovaných šampónů jako byl Noid.

Už se těším na pokračování. R^

0/0
7.9.2010 15:51

tap

Re: Dobrý článek na oddech

R^R^Moc se těším na další díly! Vše o téhle trati mě zajímá hlavně proto, že můj dědeček byl coby legionář na magistrále byl a uměl úžasně vyprávět. Škoda, že už tu dávno není... Mám deníky, které si psal, i jeho vojenský kufr :-)) Jsem zvědavá, jak to tam vypadá dneska, téměř po 100 letech!

0/0
7.9.2010 19:34

jural

Re: Dobrý článek na oddech

co se zeleznice tyce - sice to neni Transsib, ale Transkavkazska zeleznice, tak o te pise E.E.Kisch v knize Cari, popi, bolsevici. Je to z 20. let a musim rict, ze o dte doby se na zeleznici v Rusku nic moc nezmenilo.

0/0
8.9.2010 15:50

Raroh

boze

to jsou blaboly, a to jsem se tesil na zajimavy cestopis.. no nic Rv

0/0
7.9.2010 9:02

computer

Co je to za článek?

Byl bych autorům vděčný, kdyby se věnovali více faktům a ne politicky podbarvenýmk komentářům.

0/0
6.9.2010 10:23

borka2

Re: Co je to za článek?

Me se prave libi, ze to autor popisuje subjektivne, na objektivitu si nehraje. Jinak by to byla "sucha" nuda.

0/0
6.9.2010 10:55

goon

Re: Co je to za článek?

Článek se mi moc nelíbí, chybí přesnější údaje. Je příliš dle mého arogantní, podbarvený minulostí, zaujatý. Z jedné strany chápu navození poutavosti článku, z druhé strany mně to příjde moc. Domnívám se, že autor by do těchto zemí vůbec nejezdil, kdyby se zde nedalo zažít něco jiného než v globalizovaném světě. Vdyť najít něco jiného je už tak obtížné. Pokud budu chtít standard tak vyrazím do Rakouska. Řídím se heslem, když někam jedu, příjímám situaci takovou jaká je, repspektuji kultury atd. a to očekávám od cizinců v čr. Nejsem politický kritik, který za tímto cílem jezdí po světě. Na Bajkal a do Mongolska se chystám transibiřskou magistrálou je to můj sen a těm, kteří se tam též chystají přeji ať jim cesta a zážitky vyjdou a jsou otevření všemu novému.

0/0
7.9.2010 7:50

Wolfsteen

Re: Co je to za článek?

Přesně tak

0/0
9.9.2010 7:31

AmalkaVila

vízum vzali kde?

Schází mi informace jak získali vízum do Ruska. Já jsem vždy žil v domění že bez cestovky vám vízum rusáci nedají.. Tak jak to tedy je?8-o

0/0
6.9.2010 6:18

lajika

Re: vízum vzali kde?

vízum do ruska dostanete i bez cestovky, pokud máte: jízdenky / letenky tam i zpátky, potvrzení o cestovním zdravotním pojištění po celou dobu pobytu, černou propiskou (!?) vyplněnou vízovou anketu, fotku a pozvání. Pokud nemáte pozvání, lze i bez něj vízum zajistit přes celou řadu agentur za poplatek různé výše. Čili cestovku netřeba. Co je ovšem otrava je, že musíte zaplatit všechno - letenky i pojištění - a vízum pak nemusíte dostat a jste na hrnci. Ruští úředníci milují ten pocit že mají nad vámi navrch....

0/0
6.9.2010 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.