Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obézní muž chtěl letět za umírající tetou. Aerolinky ho nepustily na palubu

Aerolinky přistupují k obézním cestujícím stále razantněji. Sandy Russell to pocítil minulý týden na vlastní kůži, když ho letecká společnost Air Transat odmítla kvůli jeho nadváze vpustit do letadla. Muž, který již měl zakoupenou letenku, chtěl navštívit svoji umírající tetu v Torontu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po zákazu

Silní mají výhodu,

že je zaměstnavatel nemůže poslat letadlem na pracovní cestu, ledaže by za ně zaplatil 2 letenky.

0/0
24.6.2010 13:46

ninive007

Priplatek

Minule se mi stalo na letisti, ze jsem mel v batohu 5kg nadvahy a chteli po me 20 EURO/kg, pry musim zaplatit pretizeni letadla. Tak jsem se podival za sebe, tam stal chlap, vazil minimum 170kg! Tak jsem se zeptal te zenske, jestli i on bude platit za pretizeni. Ja vazim cca 90kg, takze je stale rozdil v muj prospech dobrych 75kg!!!!

Melo by se s tim neco delat a ano, cena letenky by mela byt odvozena od vahy cestujiciho, anebo urcit maximalni zatez na osobu. V tom by mela byt zahrnuta vaha cestujiciho a zavazadel. Kdyz to nekdo presahuje, tak priplati, kdyz ne, tak by klidne mohl dostat nejakou vyhodnou cenu, klidne na konto.

V dnesni dobe technickeho vyvoje v tom nevidim velky problem.

0/0
23.6.2010 11:39

Astartoth

tlusti lide

tlustosi by meli byt prepravovani nakladnimi vozy po zeleznici a pres more v nakladnich lodich. Do letadel je nepoustet.

0/0
23.6.2010 10:24

insane maniac

Velkej bič, malej dvůr....

0/0
23.6.2010 2:13

hazha

"svalovina"

moje babička říkávala-prázdnej pytel nestojí a v koncentráku nebyli vězni tlustí. já mám jen jednu nadledvinku(endokrinologie) a vážím 47kg. moje kolegyně váží přes 80kg a říká, že je to svalovina;-D!!! tak si vyberte. poplatek pro obézní bych samozřejmě zavedla už dávno a nejen v letadle. i když jsem štíhlá, stalo se mi několikrát, že jsem padala ze sedačky v autobuse, když vedle mne seděla svalovina;-€

0/0
22.6.2010 23:56

twice banned star

Nejlíp to dělají v Africe

Na letišti zváží pasažéry i se zavazadlama. Ne že by měli limit na váhu (zatím), ale vědí, kolik můžou přepravit jiného nákladu.

Stanovit limit váhy cestující plus zavazadlo je dobrý nápad, hubení by mohli s sebou tahat víc bagáže.

0/0
22.6.2010 22:34

hovnival

@@

deti a tlustosiRv

0/0
22.6.2010 21:10

twice banned star

Re: @@

Počkej, až se do tepe pustí zasloužilé dělohy.

0/0
22.6.2010 22:35

ninive007

Re: @@

Co s detmi? Co je na nich spatneho?

0/0
23.6.2010 11:40

hovnival

Re: @@

cestovani v letadle. strasne rvou, vsude lezou atd.. a kdyz jejich rodice slusne napomenes, aby nenechali svoje male deti vsude slapat, brat cizi veci atd.. tak jeste dostanes vynadanoRv

0/0
23.6.2010 16:38

twice banned star

Re: @@

A když se konečně jakžtakž uvelebíš a podaří se ti během dvanáctihodinového letu zdřímnout, začne ti hajzlík zezadu kopat do sedadla. Rodičové ho nechají, protože jsou rádi, že mají chvíli klid. Ti nejvtipnější si dokonce sednou na dvojsedačku u okna a děťátko posadí přes uličku, ať si užijou ostatní.

0/0
23.6.2010 20:14

twice banned star

Re: @@

Vida, už si tě jedna našla.

0/0
23.6.2010 20:11

m.k.p.

Delta priplatek tedy nechtela ...

Ja jsem letela na jare z CR do USA vedle me pani byla tak neskonale tlusta, ze operka opravdu nesla sklopit a ja jsem se nemohla prodrat na svoje sedadlo a protoze baba byla jeste neprijemna, tak jsem se zeptala letusky, jakym pravem mi zabira ta pani misto, ze jsem si snad zaplatila za sedadlo pro sebe a ona mi jen mile odpovedela, ze vahu cestujicich opravdu nemohou, takze ze by otylce prodali dve mista, o tom nebyla rec, jednalo by se urcite o diskriminaci .... jen nechapu, proc tedy ja, ktera mam 48kilo musim platit celou letenku, nesla by teda polovicni???;-D;-D

0/0
22.6.2010 20:40

mokrykcb

no

ono do těch dobytčáků na kratší vzdálenosti se jen tak tak nasouká normální člověk....třeba při mé skoro dvoumetrové výšce je let utrpením(místo na nohy) pokud nevysomruji místa u exitů...

0/0
22.6.2010 17:25

Eda.Hans

Za větší auto taky musím připlatit

 a to třeba i třikrát čtyřikrát víc než za malý, tak nevím čemu se pán divil.

Zaplatit za to co spotřebuju je korektní, měl úhradu další sedačky nabídnout sám.

Moc dobře ví, že se tam nevejde.

0/0
22.6.2010 16:04

insane maniac

Ježkovi voči

Tak oni ho maj dopředu informovat o tom, že je špekatej a proto se nevejde do sedaček? No tak to je dobrý ;-D;-D;-D

0/0
22.6.2010 14:32

individual

Re: Ježkovi voči

Ne. On by se sám měl zajímat o to, jestli se svými extrémními rozměry vyhoví standardnímu rozměru sedačky.

0/0
22.6.2010 14:46

insane maniac

Re: Ježkovi voči

Když jemu už to asi tak nepřijde, když se s tim tahá denodenně, proto ho to možná nezajímalo...

0/0
22.6.2010 14:56

individual

Re: Ježkovi voči

Tak to by musel být echt blbej, pokud se není vědom toho, že je totální exot.

0/0
22.6.2010 15:09

insane maniac

Re: Ježkovi voči

Podle jeho vyjádření, které bylo uvedeno v článku si myslím, že je to echt blbej exot ;-D;-D

0/0
22.6.2010 16:26

lucie_tx

Re: Ježkovi voči

NAPAD: Koneckoncu maji standardni rozmery max (=vyska+sirka+delka) na rozmer kufru, max standardni rozmery na prirucni zavazadlo (u check-in'u od vas chteji, abyste si zkontroloval, ze se vam tam vejde) ... tak co takhle k tomu check-in'u jeste pridat "testovaci kreslo": a kdyz se vam do nej "zadek+prislusenstvi" nevejde, tak proste bud priplatit za extra misto nebo smula ... a muzete to zkusit predem ani se do letadla nemusite obtezovat nastoupit

0/0
14.8.2010 0:20

elpe08

obézní v letadle

hodně často létám, minimálně jednou za 14 dní a je-li tu někde ochránce obézních (nejen) letecky cestujících, pak bych mu přála podobné zkušenosti. několikrát jsem seděla vedle paní nebo pána, kteří zabrali ještě i kus MÉHO sedadla. a seděním to tedy FAKT NEKONČÍ. ten obézní se zvedne a přitom vám svou pr***í (fakt nemůžu říct zadkem) zvalchují hlavu, v lepším případě ruku. a ani se neomluví! a, jak je rovněž velmi dobře známo, těmhle lidem jsou antiperspiranty bohužel prd platné. zkrátka tuk, který taky "dýchá" smrdí - jestli jste někdo čichal, když se škvaří sádlo, tak tohle je něco podobnýho. proti obézním nic nemám - a už vůbec ne proti těm, kteří to mají geneticky (a pár jich znám a opravdu zkoušejí kdeco), ale měli by to být oni, kdo se musí přizpůsobit. v tomhle pro ně nemám slitování. protože jen proto, že chci být lidská, odmítám cestovat jak sardinka na půlce sedačky, když jsem si zaplatila CELOU!

0/0
22.6.2010 13:51

Katka1

Re: obézní v letadle

Je pravda, že podle všeobecně přijímané teorie by se menšina měla přizpůsobit většině. Co ale budeme dělat, až těch obézních bude většina?

Co se týče sedaček, tak mne zase mírně irituje, když čtyřleté dítě, které za dopravu neplatí, zabere celou sedačku místo aby si ho matka posadila na klin, a já, která jsem zaplatila plné jízdné, nad ním visím 60 km zavěšená na tyči. A když se ozvu jsem za hyenu.

0/0
22.6.2010 13:57

Katka1

Re: obézní v letadle

Mluvím o autobuse, ne o letadle, samozřejmě :-)

0/0
22.6.2010 13:57

elpe08

Re: obézní v letadle

jo, tak děti jsou jiná kapitola ;-D a nejlepší je, když vám řve do ucha celou cestu. pořád se i s odětěnými kamarády bavíme o tom, že děti by měli začít lítat a kromě auta i jinak cestovat až od 6 let. ty menší z toho jednak prd maj, druhak jsou zralý na pec. ale ony za to nemůžou - to jejich blbý rodiče, kteří už jsou naučený řev a podobně ignorovat.

0/0
22.6.2010 14:01

Katka1

Re: obézní v letadle

No někdy nastanou situace, kdy s tím dítětem prostě cestovat musíte a to tak, že to jinak nejde. A když se Vám takové mimino rozeřve, protože se mu něco nelíbí (nemá hlad, nechce přebalit a chování má plné zuby), tak ho jen tak neutišíte. S tím se prostě nedá dělat nic jiného, než zatnout zuby a trpět. (na 12hodinovém letu to vyžaduje značnou dávku sebezapření, protože některá mimina jsou schopna prořvat to fakt celý v kuse - na druhou stranu příležitostí, kdy prostě nutně musíte s miminem přes půl světa je mnohem míň, než těch kdy s nima musíte půl hodiny autobusem).

Mně opravdu vadí, když zaberou celou sedačku, kterou jejich rodiče nezaplatili, protože to se dá řešit posazením děcka na klín rodiče - jenže to není tak pohodlné pro ty rodiče. A o nepohodlí ostatních cestujících se přece nestarám, že?

0/0
22.6.2010 14:09

TT777

Re: obézní v letadle

Nejak nechapu to, ze kdyz dite neplati tak by te melo poustet sednout? To kdyz tam pojede senior nebo invalida co ma jizdenku zdarma tak ty mas vetsi pravo sedet protoze jsis zaplatil??? Proste prisel driv tak sedi.

0/0
22.6.2010 14:27

individual

Re: obézní v letadle

Na sedadle, na kterém má někdo jiný místenku?

0/0
22.6.2010 14:47

Katka1

Re: obézní v letadle

Ne na té trase kterou jezdím já si nelze zakoupit místenky

0/0
22.6.2010 15:02

individual

Re: obézní v letadle

Tak v čem je tedy problém? Přišli dřív, sedli si na volná nerezervovaná místa.

0/0
22.6.2010 15:11

-Jaroush-

Re: obézní v letadle

Důchodce bych pustil vždycky, malýho uřvanýho fakana by si měla matka vzít do klína. Tebe asi nikdo nenaučil slušným způsobům, jinak by si věděl, že je slušnost pustit sednout staršího.:-/

0/0
22.6.2010 15:55

individual

Re: obézní v letadle

Zato z tebe slušné způsoby úplně srší.

Nevidím svět tak ploše jako ty, ale to bys stejně nepochopil.

0/0
22.6.2010 16:08

Katka1

Re: obézní v letadle

Senior ani ZTP nejezdí zdarma. To za prvé. Za druhé, seniora si asi nikdo na klín posadit nemůže, protože je prostě velký. Ale k čemu potřebuje malé dítě (a často tak sedí i děti ve věku kolem jednoho roku) pro sebe celou sedačku? To si ho matka nemůže posadit na klín?

0/0
22.6.2010 15:04

individual

Re: obézní v letadle

Může, ale proč by to měla dělat, když je vedle ní volná nerezervovaná sedačka?

0/0
22.6.2010 15:11

Katka1

Re: obézní v letadle

Dítě, které neplatí nemá nárok na vlastní sedadlo. Je to i v přepravních podmínkách. Viz. např. http://www.csadplzen.cz/?ob=podminky&ls1=menu_doprava

Cituji: "Děti do šesti let věku lze přepravovat jen v doprovodu osoby starší 10 let. Cestující s dítětem, které je dle tarifu přepravováno bezplatně, mohou společně zaujmout jen jedno místo k sezení, nejsou-li ostatní místa volná"

Když přišli, byla volná místa. Ale pak už ne. Takže měla dítě posadit na klín a sedačku uvolnit.

0/0
22.6.2010 15:14

individual

Re: obézní v letadle

OK. Já autobusem nejezdím, takže detaily přepravních podmínek neznám.

Tedy řešením téhle situace předpokládám bylo to, žes doprovod dítěte požádala o uvolnění sedačky. Pokud nevyhověl, obrátila ses na řidiče, který zjednal nápravu. Nebo ne?

0/0
22.6.2010 15:18

Katka1

Re: obézní v letadle

Ano, požádala jsem matku o uvolnění sedačky a ona mne poslala kamsi, protože na sedačce sedí její DDDÍÍÍÍTTTTĚĚĚĚĚ (o syndromu zvaném DDDÍÍÍTTTĚĚ asi někdy napíšu blog, protože to je zvláštní fenomén). Následně se do mne pustila polovina  cestujících (ti sedící), co jsem to za hyenu (jako bych to dítě chtěla utopit, či co), do kterých se pustila zase ta druhá polovina cestujících (ti stojící a doufající v precedent). Ve snaze zabránit horším následkům názorové kolize, jsem se obrátila na řidiče, který mne poslal do p....e se slovy, že za to není placen, že jsme dospělí a máme si to vyřídit mezi sebou. Následující hodina cesty nepatří k mým nejpříjemnějším

0/0
22.6.2010 15:28

individual

Re: obézní v letadle

Hm, tak tos tu situaci moc nezvládla...;-D.

0/0
22.6.2010 15:31

Katka1

Re: obézní v letadle

Evidentně ne, ovšem chtěla bych vidět Vás :-): Reakce oné matky na prostou otázku: "Dobrý den, nemohla byste, prosím, uvolnit tu sedačku, aby si mohl někdo (alibisticky řečeno já) sednout?" byl totiž ublížený řev. A protože jseem otázku položila poměrně tiše, z následného řevu se publikum zřejmě domnívalo, že se dítě pokouším zavraždit.....

0/0
22.6.2010 15:37

individual

Re: obézní v letadle

Na základě jednostranných informací to neumím a hlavně ani nechci posoudit.

0/0
22.6.2010 15:43

Katka1

Re: obézní v letadle

;-D A dobře děláte.

0/0
22.6.2010 15:44

rychloslimejs

Re: obézní v letadle

sorry, že se do toho vměšuju, jen bych dodal, že další vaše žádost měla být na dopravní podnik s tím, že řidič, jediný zástupce dopravce v autobuse, prostě odmítl zjednat nápravu. Je krize a doby, kdy bylo víc autobusů, jsou prozatím pryč. Nechci být hnusný, ale jestli si řidič neucědomuje, že netočí jen volantem, ale má i jinou zodpovědnost, nemá na místě řidiče busu co dělat a má jít jezdit s fekálním vozem...

0/0
22.6.2010 15:57

individual

Re: obézní v letadle

No, já jsem spíš nabyl přesvědčení, že celá situace je buďto zcela vymyšlená nebo velmi silně přiohnutá. Aneb všechno se spiklo proti paní Katce, 100% polarizované osazenstvo autobusu (všichni sedící proti všem stojícím), slušná a defenzivně jednající paní Katka vs uječená hysterická a smyslů zbavená matka dítěte...

.

To se nepovedlo.;-D;-D

0/0
22.6.2010 16:07

Bartiqe

Re: obézní v letadle

Suhlasim s vami.

.

Navyse rodicia vobec nevychovavaju deti k ucte k starsim. Pritom decku nijak zvlast nebude vadit, ked si v autobuse trochu postoji. Hlavne sa tym nauci mysliet aj na niekoho ineho nez len na seba. (Tym nemyslim najmensie deti, tie ale mozu zase sediet na kolenach rodicovi.)

Rodicia sa ale tvaria, ako keby ich 5-6rocne dietko malo nozicky z cukru a snad sa na nich ani nenaucilo chodit a stat.

0/0
22.6.2010 15:22

TT777

Re: obézní v letadle

si mas koupit mistenku

0/0
22.6.2010 14:19

Katka1

Re: obézní v letadle

Na některé trasy si místenku koupit nemůžete.

0/0
22.6.2010 14:20

TT777

Re: obézní v letadle

no tak pak plati kdo driv prijde ten driv... to jestli plati nebo ne je nepodstatne

0/0
22.6.2010 14:28

Katka1

Re: obézní v letadle

Promiňte, ale není to nepodstatné. Dítě, které neplatí nemá nárok na vlastní sedadlo. Je to i v přepravních podmínkách. Viz. např. http://www.csadplzen.cz/?ob=podminky&ls1=menu_doprava

Cituji: "Děti do šesti let věku lze přepravovat jen v doprovodu osoby starší 10 let. Cestující s dítětem, které je dle tarifu přepravováno bezplatně, mohou společně zaujmout jen jedno místo k sezení, nejsou-li ostatní místa volná"

0/0
22.6.2010 15:08

pepa.jelito

Re: obézní v letadle

naprosty souhlas, aerolinky, co pusti na palubu spekouna, by mely vracet penize vsem, kterym se pres podrucku vali sadlo na klin celou cestu. Nechapu, proc lze striktne omezit velikost a hmotnost zavazadla, nikoli vsak cestujiciho.

0/0
22.6.2010 14:10

insane maniac

Re: obézní v letadle

Nad 150 kilo budou chodit pěšky ;-D;-D;-D

0/0
22.6.2010 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.