Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky nabízejí masové Gargano, pravou Itálii ale najdete jižně od Bari

Nabídka českých cestovek do Apulie se točí hlavně kolem Gargana. Pokud ale nemáte rádi masovou turistiku, této oblasti se v sezoně vyhněte. Stará, dobrá Itálie začíná až jižně od přístavu Bari. Tady najdete ospalá městečka, opevněné usedlosti obklopené olivovými háji i rozmanité pláže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

twice banned star

Bezmasé Gargano by nebylo?

0/0
24.6.2010 9:26

peggy70

Gargano

Na Garganu jsme byli vloni. První týden v červenci. Písečné pláže miluju, proto mám raději Itálii, než třeba Chorvatsko. Zkuste s dětmi stavět hrady z oblázků. ( no já vím, když se chce...)  Výhodu vidím i v to, že tam neni hned hloubka - zase hlavně kvůli dětem, ale vyhovovalo to i mě. Ale  400 m po kolena to nebylo ani zdaleka. A oblázkové pláže se tam taky našli. My nejčastěji chodili na pláž hned u Vieste a byla skoro prázdná. Další týden jsme strávili na západním pobřeží. I tam se našli krásné písčité pláže. Jen byly znatelně plnější. Jinak souhlasím, čím víc na jih, tím je Itálie krásnější. Pro nás bylo Gargano takovej komromis, ale byli jsme nadmíru spokojeni a jela bych hned znova.

0/0
23.6.2010 20:39

pk08

někdo rád holky,druhý vdolky

my jeli do italie kousek od scalei-tortora marena-nějak tak-byl jsem v šoku-bordel,na pláž večer nedoporučovali,pokoje tragédie-dali nám máhradní ubytování ve scalei-normální oplocené sídliště ve kterém žiju celý rok doma-druhý den jsme jeli domů a za 2 dny chrvatsko-stará klasika-klid a pohoda,r.2000-Pineto-koesek od Pescary-nádhera-pohoda,soukromí,odpočinek-pro mne je jich Itálie Afrika-chudoba,bordel a stěmi řidiči bych je zas tak moc nevychvaloval-neznají blinkry,bezohlední-aspoň na jihu-pro mne je itálie jenom sever-pod Pinetem na jih afrika se vším všudyRv

0/0
22.6.2010 2:45

Jarka43

Na dovolenou s cestovkou?

Tak to v žádném případě. Snídaně v 8, oběd ve 12 večeře v 19 - švédské stoly - pořád to samé. Zažila jsem, děkuji.  Zařídím si dovolenou u moře sama. Ne ledadlem,autem nebo autobusem;-O.

:-) VLAKEM  :-)

Mrkněte se na video, jak vypadá taková VELKÁ VLAKOVÁ CESTA

http://www.montenegro.wbs.cz/

 

0/0
19.6.2010 8:22

lucky_24

Re: Na dovolenou s cestovkou?

vlakem ;-D;-D;-D;-D kterej je dražší než letadlo, o času nemluvě

0/0
19.6.2010 21:12

twice banned star

Re: Na dovolenou s cestovkou?

Když se jede vlakem, je i cesta cíl.

0/0
21.6.2010 4:21

Lakrosák

průvodce

Jinak, kdo by chtěl tak půjčím průvodce Apůlií.

0/0
18.6.2010 10:39

jurazprstic

Re: průvodce

O zapůjčení bych měl zájem, můžete mě kontaktovat na matejkajiri(zavinac)gmail.com. Díky

0/0
25.6.2010 14:56

Glock Mark VI

Fakt nechápu lidi, co musí na dovolenou létat

Do jižní Itálie se dá dojet za 2 dny při mírném tempu, navíc po cestě je tolik památek, že člověk prostě neodolá a musí se podívat - takový klášter na Monte Cassino je nádherný.

0/0
18.6.2010 7:45

kuchi22

Re: Fakt nechápu lidi, co musí na dovolenou létat

no vidite, a me zas predstava dvou dnu v aute nahani hruzu. A to jezdim i ridim rad. Ale stravit 4 dny dovolene jenom cestou se mi nechce. A navic i v sezone se da sehnat zpatecni letenka pro dva za 2000kc po cele evrope, cili je to levnejsi nez auto.

0/0
18.6.2010 9:34

vlára

Pravou . . . . . . . . . . . . ? ? ? ?

"Pravá" Itálie  ? ? ? Kdo nebyl aspoň jednou v Kalábrii jako by ani v Itálii nebyl* Moře 1***, pláže oblázkové a nebo ze sopečného písku, a letoviska Praia Mare, Scalea, Maratea (s nejvyšší sochou Krista v Evropě na 750 m.vysoké hoře) a nebo Nicotera  Diamante atd. atd.* Byl jsem na východním pobřeží  Itálie jednou, dík už nechci protože moře mi tam připomínalo rybník*** R^

0/0
17.6.2010 22:39

Fare.l

Re: Pravou . . . . . . . . . . . . ? ? ? ?

východní pobřeží.....a kde přesně.....? víte kolik má km? místa "o ničem" se dají najít i v Kalábrii a na západním pobřeží.

0/0
18.6.2010 7:21

Glock Mark VI

Re: Pravou . . . . . . . . . . . . ? ? ? ?

Prostě je to zápaďák - západní pobřeží. Z takové Scalei se totiž dá za 2 hodinky dojet do Messiny a potom přejet na Sicílii. Klidně se dá stihnout jednodenní výlet na Etnu a večer se vrátit do hotelu.

0/0
18.6.2010 7:38

Fare.l

Re: Pravou . . . . . . . . . . . . ? ? ? ?

Pokud bych si měl vybrat, tak raději dražší Capo Vaticano (kdybych měl být takový znalec jako 1. diskutér)

0/0
18.6.2010 10:24

Glock Mark VI

Re: Pravou . . . . . . . . . . . . ? ? ? ?

Scalea je na placce, já raději o pár kilometrů na sever (ten hotel na kopci, co svítí v noci jako parník). Jinak Kalábrie R^R^

0/0
18.6.2010 7:35

PAVEL5

byl jsem tam autem

s kolegou a byl to docela záhul...první den Pesaro, jednání, nocleh a druhý den do Bari, potom do vnitrozemí městečko Gravina in Puglia, nocleh, ráno jednačka a přes Neapol a Řím domů. I přes střídání za volantem jsem měl dost. Jinak Gravina paráda, starobylé městečko s atmosférou, na večeři skvělá pizza, jako pozornost čerstvé olivy velké snad jako malé švestky, mladí jezdili do pozdní noci auty kolem náměstí a troubili :-) prostě nádhera... no a piccolo do omrzení R^V

0/0
17.6.2010 19:02

twice banned star

Re: byl jsem tam autem

Mám pro Vás dobrou zprávu - před více než sto lety bratři Wrightové sestrojili první komerčně použitelné letadlo, a od té doby lze na delší vzdálenosti cestovat i jinak než po zemi nebo po moři.

0/0
18.6.2010 6:00

PAVEL5

Re: byl jsem tam autem

děkuji za geniální radu, ovšem s materiálem, který jsem vezl, se lítá obtížně... a už vůbec nechápu lidi, kteří lezou na diskuze např. o krásných místech v Itálii, aby si tady honili své ego a ironizovali někoho, aniž by věděli, která bije.

0/0
18.6.2010 17:29

twice banned star

Re: byl jsem tam autem

Jo pardón, netušila jsem, že pán je nukleární vědec.

0/0
21.6.2010 4:23

Lakrosák

Re: byl jsem tam autem

Nedalo Graviny jsou jedny z největších krápníkových jeskynních systémů, doporučuji

0/0
18.6.2010 10:35

lucky_24

BARI

Jsou vůbec přímo v Bari nějaké pláže?

0/0
17.6.2010 13:51

Glock Mark VI

Gargano néééé

1/ nemám rád písčité pláže

2/ nemám rád pláže, kde zaplavat si = jít 400 metrů ve vodě po kolena

3/ nemám rád pláže, u kterých je dno písčité bez čehokoliv

4/ raději západní pobřeží  - kamenité pláže, méně opékačů, členitější pobřeží

0/0
17.6.2010 12:44

Podrazza

Re: Gargano néééé

No vidíš, většina lidí na Gargano kvůli tomu jezdí :-)

0/0
17.6.2010 13:57

a.je.to

Re: Gargano néééé

souhlas, taky nesnáším jakýkoliv typ písečného pobřeží R^

0/0
17.6.2010 14:36

nice0205

Re: Gargano néééé

Ale i na Gargánu se dají najít pláže s kamínky a jakými pěknými! A po písku ani stopy. Problém je, že to znají většinou jen místní, avšak kdo hledá, najde. Příští týden tam vyrážím, již potřetí, a určitě na tu zmiňovanou kamínkovou pláž - je obestoupena vápencovými skalami, dolů se jde po docela strmé cestě, ale zato všude okolo voní rozmarýna... Snad i počasí vyjde, i když předpověď zatím nic moc....

0/0
17.6.2010 21:46

Glock Mark VI

Re: Gargano néééé

Zkuste se dostat na západní pobřeží - oblázkové pláže s černým vulkanickým štěrkem (nechodit bosí!) - Kalábrie. Do Kalábrie počtvrté, letos ale až v září a na 19 dní.

0/0
18.6.2010 7:41

DDTn1

Re: Gargano néééé

Je videt ze jste odbornik na Gargano. Takze to shrnme:

1. Jen silenec jezdi do italie v srpnu a malej silenec jezdi do itale od 15.7 do 31.8

3. Chytrej clovek jezdi na gargano v prvni pulce zari...je zde nejlepsi klima z jadranu a tepla voda bez turistu.

4. Jen blazen chodi na hlavni plaze v peschici, rodi garganicu ci vieste..malo hluboke, jemny pisek. Zkuste nejakou mezi peschici a vieste, budete koukat jake je tu tyrkysove more se skalami a krasnymi oblazkovymi plazemi a nebudete stihat mackat fotak.

5. Stado telat muze jet klidne na zapadni pobrezi portugalska a stejne bude nadavat ze je to masovka ;-D

0/0
18.6.2010 14:35

mattinata80

Re: Gargano néééé

1/ nemám rád písčité pláže

2/ nemám rád pláže, kde zaplavat si = jít 400 metrů ve vodě po kolena

3/ nemám rád pláže, u kterých je dno písčité bez čehokoliv

Tak to je vše ,co tady neni :-DDDD www.mattinata.it

0/0
19.6.2010 14:38

intago

mě láká vegetací

a klidem spíš jižní Kampánie, město Ascea a okolí

0/0
17.6.2010 12:43

mametka

Cestování na vlastní pěst...

Dobrý den, možná můj dotaz bude znít poněkud hloupě, ale... V Gargánu, jsem již byla několikrát s cestovkou, avšak teď by jsme chtěli zkusit jet sami. Autem by to bylo moc daleko, takže koupit letenky a co dál? Nikdy jsme takhle s partnerem sami nezkusili cestovat, ačkoliv si vždy pronajmeme auto a celé okolí projedeme, máme vždy jistotu kam se vrátit. Takže jak při takovém vlastním dobrodružství má člověk zařizovat ubytování a auto dopředu? Můžete prosím někdo poradit s typy na nějaké odkazy? Díky moc...

0/0
17.6.2010 12:40

Glock Mark VI

Re: Cestování na vlastní pěst...

Proč se bojíte jet? Přece to nemusíte zvládnout za 1 den, vždy se dá přenocovat v nějakém hotelu u Autostrada, obvykle cca 60 EUR za pokoj. A Italové jsou mnohem lepší řidiči než ti čeští.

0/0
17.6.2010 12:46

Podrazza

Re: Cestování na vlastní pěst...

Autem to klidně dáte, pokud máte klimatizaci a aktuální mapy v navigaci :-) My byli naposled ubytovaní u místních. Sehnali jsme to přímo na místě a bylo to za babku. Sice trošku v kopcích a vnitrozemí, ale zase tam byl svatý klid, super výhled a stejně jsme tam jen přespávali a maximálně posnídali...

0/0
17.6.2010 14:03

beef-eater

Re: Cestování na vlastní pěst...

Hlavní předpoklad je schopnost komunikovat emailem v cizím jazyce a nebát se posílat případnou zálohu např. kreditní kartou přes internet. Pak stačí věnovat tomu trochu času a za pomoci např. služby  Google hledat (např. zadáním slov "Gargano" a "Accomodation"). Jedna z hromady možností, kde najít a případně rovnou rezervovat ubytování po internetu: http://www.venere.com/apulia-coast/gargano-and-tremiti-islands/

Rezervace auta po internetu např. zde: http://www.easyterra.com (Fiat Panda s klimatizací, k půjčení a vrácení na letišti v Bari mi tam na týden vychází na 153 EUR).

Jak s rezervací ubytování, tak auta po internetu mám přebohaté zkušenosti - zatím ani jedinou zápornou. Ve smyslu, že by mě někdo ošidil o peníze, nebo po příjezdu o rezervaci nic nevěděli. Maximálně se stalo, že hotel na vlastní oči pak nevypadal úplně tak pěkně jak na fotkách na internetu. ;o)

0/0
17.6.2010 17:10

nice0205

Re: Cestování na vlastní pěst...

V neděli letíme do Bari, tam si pronajmeme auto a hurá do Vieste - již potřetí.

Letenka - Wizzair.com; Auto - http://www.akcniletenky.com/autopujcovny.htm

Ubytování třeba ve Vieste (v okolí najdete jak písčité, tak kamínkové pláže)

http://www.vieste-gargano.com/Gargano.htm

My máme Villu Coppitellu - opět - je sice na kopci, k pláži musíte autem, zato nádherný výhled na město! S majitelkou se dá komunikovat anglicky. Tak hezkou dovolenou! P.S. všude jsou vstřícní, není to nic složitého - troufám si jet i s malým synem....

0/0
17.6.2010 21:52

beef-eater

Monopoli

No jestli je v Monopoli "neuvěřitelně pitoreskní přístav" tak jsem Šiva. Místní přístav je jedno velké vylidněné parkoviště naprosto bez atmosféry. To bych rád viděl, co by autor článku napsal třeba o Riomaggiore (zůstaneme-li v Itálii), když mu Monopoli připadá pitoreskní... Jo no ještě je tu ta možnost, že autor nezná význam slova "pitoreskní"....

0/0
17.6.2010 10:02

Vít Štěpánek

Re: Monopoli

Dobrý den,

v souvislosti s přístavem v Monopoli si dovoluji upozornit, že:

1) Parkoviště sice v Monopoli je, ovšem v nové části přístavu (v článku je řeč o starém přístavu, jehož větší část je dostupná pouze pěšky) 2) Citované Rioamggiore znám dost dobře, proto mj. vím, že v této vesnici na Cinque Terre žádný přístav není (nepočítám-li jen několik metrů dlouhé molo).

Proto Vaši námitku odmítám.

Vít Štěpánek, autor článku

0/0
17.6.2010 11:17

Mr. Datel

Re: Monopoli

na blind

0/0
17.6.2010 12:43

beef-eater

Re: Monopoli

Jen reakce:

ad. 1)  Já v Monopoli viděl auta podél vody tedy všude kam se dalo dojet. V novém přístavu i ve starém.

ad. 2) Doteď jsem považoval za přístav vše, kde je pobřeží upraveno pro účely kotvení lodí. Ale možná je tohle moje přesvědčení liché. Pokud máte za to, že za přístav lze označit jen místo, na kterém je možno "zaparkovat" s lodí od určitého minimálního výtlaku, nebo se tam nachází přístavní molo o minimální délce x metrů,  tak asi máte pravdu a v Riomaggiore žádný přístav není. ;o) Uznáte mi jako přístav třeba hned vedlejší Vernazza? Tam mi to přijde také milionkrát pitoresknější než v Monopoli...

Ale asi máme každý jiný vkus, vnímání "pitoresknosti" je zajisté subjektivní záležitost.

0/0
17.6.2010 16:57

autorigie

Re: Monopoli

No tak v Riomaggiore jsme bydleli a nic podobného přístavu tam opravdu, ale opravdu nebylo. Ale jestli myslíte přístaviště, tak je fakt, že tam několikrát denně přistávala výletní lodička.

0/0
17.6.2010 23:08

beef-eater

Re: Monopoli

Tak nevím, kde jste bydleli, ale já to za přístav (nebo chcete-li přístaviště) považuji. Viz např.. foto: http://www.destination360.com/europe/italy/images/s/riomaggiore.jpg a http://www.adrianreynoldsphotography.com/images/photos/03_Cinqueterre%20Riomaggiore%20.jpg

Stojí tam rybářské lodě? Stojí.  Je tam stavbou mola a vyvázáním bójí pobřeží upraveno pro stání lodí? Je. Takže se nezlobte, ale považuji to za přístav (-iště)....

0/0
18.6.2010 10:22

autorigie

Re: Monopoli

Přístav a přístaviště je trochu rozdíl, ale já jsem češtinář, takže vám to odpouštím.

0/0
18.6.2010 15:36

Sluníčko po ránu

Re: Monopoli

zdravím Šivu, protože starý přístav v Monopoli je nádherný a výraz pitoreskní je opravdu namístě. A zdravím všechny, kteří milují Itálii. Já začnu hned u dnešního oběda - spaghetti aglio olio:-P:-)

0/0
17.6.2010 11:28

Podrazza

Re: Monopoli

Já si to nechám na večer... naolejuje mě Julie ;-D

0/0
17.6.2010 14:05

Labaro

Re: Monopoli

A ještě by to chtělo do toho oleje přidat peperoncino. K tomu zapíjet orosené prosecco, připadně jiné dobře vychlazené perlivé víno .....

0/0
17.6.2010 14:26

Lakrosák

Apulie

V dubnu jsme letěli s Wizzair do Bari, tam půjčili auto od Europcaru (5 dnů cca 3,000 kč, fiat punto) a pak vyrazili na trasu Bari - Alberobello - Martina Franca - Ostuni - Lecce - Brindisi - Poliagno a Mare - Bari. Doporučuji!!!

Nejkrásnější určitě Poliagno a Mare a okolí.

0/0
17.6.2010 9:09

zilous

Re: Apulie

Dobrý den, taky letíme za pár týdnů do Bari a pujcujeme auto - mohl bych se vas zeptat jak jste to resili z ubytovanim? Diky

0/0
17.6.2010 11:31

beef-eater

Re: Apulie

Pokud se nebojíte rezervovat bydlení po inernetu a případně zaplatit kreditkou nějakou zálohu, a ovládáte aspoň trochu angličtinu, tak zkuste třeba tady: http://www.venere.com/italy/apulia-coast/

Bydlení se tam dá najít, přečíst si ohlasy návštěvníků, vybrat, rezervovat a hotovo... Druhá možnost je jet bez rezervace předem a až na místě se pak během prohlídky města stavovat v hotelích a penzionech a ptát se jestli nemají volno...

0/0
17.6.2010 17:14

Lakrosák

Re: Apulie

Nic jsme neměli rezervováno a vždy jsme něco našli, ale pozor bylo to v dubnu mimo hlavní sezónu. Jinak v Alberobello pěkný kemp a na cestě z Bari do Lecce je plno kempů u moře...

0/0
18.6.2010 10:27

promocomp

jsem smutny

co clanek, to reklamni perla, to uz zde neminite nikdy otisknout nejaky clanek od skutecneho cestovatele, ktery nam kratce povypravi neco o svych zazitcich?

0/0
17.6.2010 8:39

Tulák Joska

Re: jsem smutny z tebe

tak to buď smutný dál...protože jsi ten článek určitě nečetl. Naopak já musím říct za mě, že konečně krásný tip pro nezávislé cestovateleR^

0/0
17.6.2010 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.