- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
autostany.cz/images/autostany/overzone_standard.html
Tak na to koukám jak jelen... je to taková kravina jako se to zdá laicky mně nebo by to mohlo k něčemu smysluplnému být?
Novy Zeland a sraz majitelu obytnych vozu na jedne zapadle plazi. To nebyly vozy, ale domy s luxusni vybavou. Vrcholem byl starsi par, ktery prodal svuj dum a za nej si nechal postavit na zakazku obytny na podvozku autobusu, uvnitr zvlast loznice, obyvak ap., v kabine otaceci kresla a stul pro veceri s vyhledem, na stenach obrazky. Za autokarem vlek, uvnitr male auto a nad nim motorovy clun. Vecerni scenka pri zapadu slunce kdy pani cosi pletla a pan asi pospaval v kresle byla jak vystrizena z kycoviteho filmu.
To jsme také zažili. Amíci mají vždycky mega obytný vozy, říkali jsme si, kde na to berou. Jednou jsme na jeden takový civěli a protože oni jsou kamarádští, hned nás vzali dovnitř. Koupelna s vanou, obývák, ložnice, kožená sedací souprava, LCD televize, prostě jako doma. Také prodali vlastní dům. V zimě jsou vždycky na Floridě a pak cestují na sever, přes Kanadu až na Aljašku. Zní to skvěle, ale pořád je to jen obytný vůz!
Chystám se zainvestovat do obytňáku a pořád váhám jestli je lepší obytný přívěs, nebo celé obytné auto. Auto schopné utáhnout přívěs i s tažným zařízením už mám. Poradíte někdo? Nejlépe výhody a nevýhody jednotlivých řešení z praxe
Pokud chceš jezdit častěji, dál, a nevadí ti, že je to dražší, tak určitě obytné auto. Výhod to má víc:
na větší obytný přívěs potřebuješ rozšíření řidičáku na E, na obytku ti stačí B, takže se můžeš střídat v řízení prakticky s každým, nejen s tím, kdo to éčko má. Obytka je příjemnější na řízení než auto s velkým vlekem, navíc s vlekem máš povolenou jen 80, obytka omezenou rychlost nemá a s moderním polointegrálem lze jezdit dost rychle (resp. i s alkovnou, ale tam to žere ještě víc). I velká obytka je kratší než auto s přívěsem, líp se s tím manévruje.
Nevýhoda mě napadá jedna - nemáš s sebou to obyčejné auto, když chceš jen někam popojet na půl dne.
vyzkoušeli jen Cruise America nebo Canada a jednou KEU, která byla super. Až budeme mít víc dětí, půjčíme si pořádný "náklaďák", tak jak to dělají Amíci A až budeme v důchodu, obytný dům si koupíme a budeme cestovat z jihu na sever, křížem krážem
OK, ale obytný vůz po cesty po USA má smysl případě, že tam budete trávit vždy hodně dní na jednom místě. Jinak je to drahý špás, mimo kempy se bydlet moc nesmí, v RVparku to není za hubičku, pohybujete se pomaleji, nesmíte na nezpevněné cesty a řadu dalších míst v NP. Parkování ve městech není žádný med. Vždy vyjde levněji osobní auto + standardní motely/hotely. Ale pokud Vám obytňák patří a máte na to půl roku, je to super.
Obytnou avií (pravda kvalita byla někde jinde) jsme před 18 lety jezdily po Itálii 14 dní. Takže nic nového jen se vrací staré věci v novém a lepším vydání.
ano, taky jsem začínal s domádo udělanou postelí do furgona, malou kuchyňkou a přenosným vařičem, pak postupně jsem kupoval lepší a lepší až letos na jaře jsem si konečně koupil nový ( je to v pořadí 5.obytňák co máme), je to o té zapálenosti, určitě člověk hned nemá nebo nechce dát 800 - 900 tis za nové auto, ale dá se k tomu postupně dopracovat, kdyby tu byly důchody už od 53let jako "vy víte kde" vím určitě jak bych trávil svůj život po 53.roku...
za 850tis., pro 4 lidi, to ty tvoje počty trochu nabourává....
nejsem odbornik, tak jsem jenom kratce kouknul na mobile.de....pouzity zanovni Citroen Jumper maximalne pro 2 lidi za 40.000 Euro se sice krasnou, ale minimalni vybavou (sprcha venku). Predpokladam, ze za SKRINOVOU nastavbu (nikoli za postele vestavene do transitu) bude porizovaci cena noveho obytnaku radove nad 1,5 M
za 15 let zivota bude obytnak tak na cene 0,5 mil CZK, porizovaci cena tak 2 M, financni ztrata cirka 100.000 CZK/rok. A to je jenom 100.000 za ubytovani....vezmu--li cenu cisteho ubytovani v hotelu treba na Sri Lance, tak pri zhruba 50-80 Eurech za ciste ubytovani/tyden/2luzkovy pokoj v hotelu muzu za tech 100.000 CZK bydlet cely rok v hotelu nekde u koralove plaze. Doprava a jidlo je samozrejme extra jak u obytnaku, tak u prikladu ze Sri Lanky. Hooooodne drahej konicek :-))...jinak se mi libi varianta pronajmout si obytnak na 3 tydny na Novem Zelandu, bez omezeni kliometru, zaplacene kempy v cene za asi 150.000 CZK pro 2 osoby vcetne letadla tam a zpet....
Máš pravdu, ale svědčí to naprosto o tom, že nechápeš karavanink.. Tam právě nikdo nechce být rok u jedné korálové pláže! Taky se mi líbí letecké dovolené, ale posledních 8 let jsme se jako rodina totálně upnuli na obytňák... máme starší ojetej Dethleffs (pořiz.cena 450.000), uvnitř veškerý komfort a jezdíme s malinkejma dětma všude po Evropě, milujem Řecko, jezdíme trajektama, máme v plánu celý Turecko, obytňák jsme doplavili i na Krétu, několikrát Sardinii a Korsiku, atd atd. Vždy tak na měsíc a nikdy do kempu, vždy nadivoko přímo na plážích nebo v horách... Na jednom místě max dva dny apak zas o kus dál... cesta je pro nás cíl... jezdíme i v zimě, v noci minus 20, lyžujem.. paráda. Zkus to někdy! Kdybys chtěl víc info, tak na http://www.tesik.cz
Prosím o tip na dobrou půjčovnu karavanů v Praze. To za prvé. Za druhé - jak to je s kempy cestou na francouzské "Cote d Azur" (možnosti, ceny, dobré weby, tipy na kempy, rizika, cokoli vás napadne).
Už o dovolené s karavanem přemýšlím delěí dobu, máme 4 měsíčního prcka a komfort karavanu by cestu mohl umožnit.
Díky
pokud si půjčíš obytňák, pak je škoda jezdit po kempech, bydlí se na divoko, příp. po stellplatzech za pár drobných Eur, seznam konkrétně franzouzských najdeš v odkazech zde: http://www.superkaravany.cz/odkazy.html
http://www.campingcar-infos.com
je zde popis, foto, pozice GPS, cena, taky plánujeme Francii, letos údolí Chamonix, napoleonovou cestou k moři, údolí - kaňon Verdon a moře, u San Trope je stellplatz cca 1 km od centra, Ramatoule,
steplatzy - francouzsky Aire de camping cars
( jedná se o místa na přespání s komplet servisem - voda, odpad, ele, cena je kolem 5 Eur za přespání, většinou i zdarma ( Bretaň, Normandie)