Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští dovolenkáři objevují obytné vozy. Míří s nimi i do Středomoří

Češi si v posledních letech oblíbili vyrazit na dovolenou ve vlastním obytném voze. Hlavními zákazníky specializovaných obchodů jsou podnikatelé v penzi, kteří se svými "domácnostmi na kolech" míří nejčastěji do Itálie, Španělska a Francie. Mnozí se ale vydávají s obytnými vozy i za krásami Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hroznej puberťák

Obytka z osobáku :)

autostany.cz/images/autostany/overzone_standard.html

0/0
26.5.2010 21:41

IfčaX

Re: Obytka z osobáku :)

Tak na to koukám jak jelen... je to taková kravina jako se to zdá laicky mně nebo by to mohlo k něčemu smysluplnému být?

0/0
27.5.2010 13:56

MrGoGo1

Nezapomenu

Novy Zeland a sraz majitelu obytnych vozu na jedne zapadle plazi. To nebyly vozy, ale domy s luxusni vybavou. Vrcholem byl starsi par, ktery prodal svuj dum a za nej si nechal postavit na zakazku obytny na podvozku autobusu, uvnitr zvlast loznice, obyvak ap., v kabine otaceci kresla a stul pro veceri s vyhledem, na stenach obrazky. Za autokarem vlek, uvnitr male auto a nad nim motorovy clun. Vecerni scenka pri zapadu slunce kdy pani cosi pletla a pan asi pospaval v kresle byla jak vystrizena z kycoviteho filmu.

0/0
26.5.2010 21:30

vydra mořská

Re: Nezapomenu

To jsme také zažili. Amíci mají vždycky mega obytný vozy, říkali jsme si, kde na to berou. Jednou jsme na jeden takový civěli a protože oni jsou kamarádští, hned nás vzali dovnitř. Koupelna s vanou, obývák, ložnice, kožená sedací souprava, LCD televize, prostě jako doma. Také prodali vlastní dům. V zimě jsou vždycky na Floridě a pak cestují na sever, přes Kanadu až na Aljašku. Zní to skvěle, ale pořád je to jen obytný vůz!

0/0
27.5.2010 10:52

Krištof

Co je lepší

Chystám se zainvestovat do obytňáku a pořád váhám jestli je lepší obytný přívěs, nebo celé obytné auto. Auto schopné utáhnout přívěs i s tažným zařízením už mám. Poradíte někdo? Nejlépe výhody a nevýhody jednotlivých řešení z praxe

0/0
26.5.2010 13:56

Hroznej puberťák

Re: Co je lepší

Pokud chceš jezdit častěji, dál, a nevadí ti, že je to dražší, tak určitě obytné auto. Výhod to má víc:

na větší obytný přívěs potřebuješ rozšíření řidičáku na E, na obytku ti stačí B, takže se můžeš střídat v řízení prakticky s každým, nejen s tím, kdo to éčko má. Obytka je příjemnější na řízení než auto s velkým vlekem, navíc s vlekem máš povolenou jen 80, obytka omezenou rychlost nemá a s moderním polointegrálem lze jezdit dost rychle (resp. i s alkovnou, ale tam to žere ještě víc). I velká obytka je kratší než auto s přívěsem, líp se s tím manévruje.

Nevýhoda mě napadá jedna - nemáš s sebou to obyčejné auto, když chceš jen někam popojet na půl dne.

0/0
26.5.2010 14:08

Tesik

Re: Co je lepší

Určitě celé obytné auto. Seženeš ojeté na mobile.de za půl mega. A pěkné, značkové, najeto třeba 30.000 km. Já vidím obrovskou nevýhodu přívěsu v několika věcech: 1) blbé manévrování, couvání, je to prostě všechno moc veliké

2) děti nemůžou být v přívěsu za jízdy

3) přívěsáři jezdí jedině do kempů, protože to jinam ani moc píchnout nejde. Kdežto my s obytňákem v 99% nadivoko bez placení, sami na plážích nebo v horách

4) rychlejší mobilita co se popojíždění týče, prostě máš svůj vlastní kemp kdekoli a kdykoli...

;-)

0/0
26.5.2010 15:40

Tesik

Re: Co je lepší

Jediná nevýhoda obytňáku: když už jseš třeba na cestování po kempech a chceš si tam najít hezké místečko na prá dní, tak se ti bude blbě vyrážet na výlety... (ale proč si nevzít s obytnákem kola, nebo skutr, nebo člun s motorem... taky to jde.

Je to na tobě. Já jsem po 8 letých zkušenostech s obytňákem z Evropy a se 3 malejma dětma totálně nadšenej... A nejen já, ale celá rodina... kdybys viděl děti, jak se těšej na každej další výjezd...

Další výhoda mě napadá:

5) pokud lyžuješ - jezdíme do Alp každou zimu, spíme přímo pod sjezdovkama, v noci minus 20 a vše v poho.. nevím, jestli to někdo dělá s přívěsem. Asi ano, ale zase jen do zimních kempů...

Kdybys potřeboval něco dalšího, napiš: tesik@hramat.cz ;-)

0/0
26.5.2010 15:42

Zoro.Vomáčka

..podobně jezdím já s partnerlou po světě

http://www.daktec.de/Dachzelt.htm

0/0
25.5.2010 23:20

vydra mořská

Miluju dovolenou v obytném voze. Zatím jsme

vyzkoušeli jen Cruise America nebo Canada a jednou KEU, která byla super. Až budeme mít víc dětí, půjčíme si pořádný "náklaďák", tak jak to dělají Amíci :-) A až budeme v důchodu, obytný dům si koupíme a budeme cestovat z jihu na sever, křížem krážem ;-)

0/0
25.5.2010 17:33

HOZ

Re: Miluju dovolenou v obytném voze. Zatím jsme

OK, ale obytný vůz po cesty po USA má smysl  případě, že tam budete trávit vždy hodně dní na jednom místě. Jinak je to drahý špás, mimo kempy se bydlet moc nesmí, v RVparku to není za hubičku, pohybujete se pomaleji, nesmíte na nezpevněné cesty a řadu dalších míst v NP. Parkování ve městech není žádný med. Vždy vyjde levněji osobní auto + standardní motely/hotely. Ale pokud Vám obytňák patří a máte na to půl roku, je to super.   

0/0
25.5.2010 20:47

vydra mořská

Re: Miluju dovolenou v obytném voze. Zatím jsme

My byli na Aljašce. Kempy stály 15-20 dolarů obálkovou metodou, byly poloprázdné, v přírodě, bez elektřiny, takže jsme každý večer seděli u ohně a grilovali. Zajet se nedalo všude, to je pravda, ale na první návštěvu to bohatě stačilo. Na západ USA se teprve chystáme a možná je lepší terénní auto s přívěsem, který se nechá v kempu a pak se jezdí. Budeme o tom uvažovat :-) Jinak drahé to je, ale tři týdny vyjdou skoro stejně jako třikrát každý rok týden u moře ve 4* hotelu a zážitky se nedají srovnávat.

0/0
26.5.2010 8:38

CART09

Re: Miluju dovolenou v obytném voze. Zatím jsme

přesně tak, je lepší mít SUV s návěsem... návěs se odpojí, a se samotným autem můžete kamkoliv... teď je na cestě svišť, ale jakmile poporoste, zase pojedem...

0/0
26.5.2010 9:52

vydra mořská

Re: Miluju dovolenou v obytném voze. Zatím jsme

U nás to samé, také čekáme přírůstek, takže letos jedeme letecky do hotelu k moři, což nás tolik nebaví, ale už se těšíme, jak vyrazíme jako rodina s obytňákem. Byli jsme celkem třikrát a už jsme na tom závislí :-)

0/0
26.5.2010 10:57

Ten_spravedlivý

Nepovedený PR článek

0/0
25.5.2010 17:17

JPNB

Češi objevují?

Obytnou avií (pravda kvalita byla někde jinde) jsme před 18 lety jezdily po Itálii 14 dní. Takže nic nového jen se vrací staré věci v novém a lepším vydání.

0/0
25.5.2010 15:24

tomrus

Re: Češi objevují?

ano, taky jsem začínal s domádo udělanou postelí do furgona, malou kuchyňkou a přenosným vařičem, pak postupně jsem kupoval lepší a lepší až letos na jaře jsem si konečně koupil nový ( je to v pořadí 5.obytňák co máme), je to o té zapálenosti, určitě člověk hned nemá nebo nechce dát 800 - 900 tis za nové auto, ale dá se k tomu postupně dopracovat, kdyby tu byly důchody už od 53let jako "vy víte kde" vím určitě jak bych trávil svůj život po 53.roku...;-(:-P8-o:-);-D

0/0
25.5.2010 15:56

Hroznej puberťák

Re: Češi objevují?

Taky s made in doma 2000 litrovou nádrží na naftu? ;-)

0/0
25.5.2010 16:32

f0rr35t

Re: Češi objevují?

lol, on měl fakt někdo v ávii 2000 l nádrž? ;-D  Fakt se ptám, protože se mi to zdá trošku přehnané.

0/0
25.5.2010 17:51

f0rr35t

Re: Češi objevují?

tak mi to vychází, že by potom u každé výměny oleje natankoval a vydrželo mu to do další výměny ;-D

0/0
25.5.2010 17:52

Hroznej puberťák

Re: Češi objevují?

Začátkem 90 let jsem viděl mágoše, který to do obytné Avie fakt nacpal. Měl to postavené na té dlouhé, ne na furgonu. Měl to přesně na ty cesty po Evropě, aby nemusel tankovat - tady se nafta kradla ve velkém, kdežto venku by za tankování musel platit. Akorát někde s tím nabourat, asi by byla docela legrace...

0/0
25.5.2010 21:09

f0rr35t

Re: Češi objevují?

R^ zajímavé, děkuju za info oběma. Důvod té nádrže chápu, stačilo papírově zvýšit spotřebu zemědělského stroje o pár litříků a nádrž byla plná ;-) Nebo když mi strejc vykládal jak měl i v létě šílenou spotřebu benzínu u STARTOVACÍHO motoru (snad víte co tím myslím, nevím jak se tomu správně říká...) ;-D Samozřejmě že to skončilo v nádrži žigula nějakého lampasáka.

0/0
26.5.2010 0:10

Hroznej puberťák

Re: Češi objevují?

Ani není třeba chodit daleko, stačí mrknout do popisu v inzerátu: :-)

sauto.cz/detail-inzeratu/obytne/avia/ostatni/7065047

0/0
26.5.2010 8:15

celim

Re: Češi objevují?

No kamarád Avii počátkem 90.let stavěl a velmi profesionálně (zručný automechanik) a ten si pod podlahu umístil docela obří druhou nádrž tuším na 500litrů a nebyl pro něj problém vyrazit do Itálie na dovolenou aniž by venku tankoval!Nádrž byla vcelku skrytá, protože byly problémy s převážením nafty do ciziny.Jezdil s ní snad deset let než to prodal. Docela si s rodinou užili, protože to bylo laciné cestování a bydlení a opravdu se mu povedla(interiér se inspiroval v prospektech profi obytňáků). Jen to mělo líný motor .To snad nemělo ani turbo.

0/0
25.5.2010 23:16

Hroznej puberťák

Re: Češi objevují?

Jo, 58kW na 4 tuny, do kopce s bídou 40...

0/0
26.5.2010 8:17

Poučen z předchozích nezdarů

Nový Fiat Ducato

za 850tis.,  pro 4 lidi, to ty tvoje počty trochu nabourává....

0/0
25.5.2010 15:06

pavelthelong

Re: Nový Fiat Ducato

nejsem odbornik, tak jsem jenom kratce kouknul na mobile.de....pouzity zanovni Citroen Jumper maximalne pro 2 lidi za 40.000 Euro se sice krasnou, ale minimalni vybavou (sprcha venku). Predpokladam, ze za SKRINOVOU nastavbu (nikoli za postele vestavene do transitu) bude porizovaci cena noveho obytnaku radove nad 1,5 M

0/0
25.5.2010 15:18

tomrus

Re: Nový Fiat Ducato

Nový RIMOR Koala light stojí kolem 650.000 + DPH, kdo by ho chtěl, rád dodám :-)

pro 4 - 6 lidí, Alkovna

:-)

Tom

0/0
25.5.2010 15:47

xmajor

Re: Nový Fiat Ducato

Rimor je levné zboží... zůstanu u našeho Burstneru... ;-D

0/0
25.5.2010 16:07

pavelthelong

jenom trochu poctu

za 15 let zivota bude obytnak tak na cene 0,5 mil CZK, porizovaci cena tak 2 M, financni ztrata cirka 100.000 CZK/rok. A to je jenom 100.000 za ubytovani....vezmu--li cenu cisteho ubytovani v hotelu treba na Sri Lance, tak pri zhruba 50-80 Eurech za ciste ubytovani/tyden/2luzkovy pokoj v hotelu muzu za tech 100.000 CZK bydlet cely rok v hotelu nekde u koralove plaze. Doprava a jidlo je samozrejme extra jak u obytnaku, tak u prikladu ze Sri Lanky. Hooooodne drahej konicek :-))...jinak se mi libi varianta pronajmout si obytnak na 3 tydny na Novem Zelandu, bez omezeni kliometru, zaplacene kempy v cene za asi 150.000 CZK pro 2 osoby vcetne letadla tam a zpet....

0/0
25.5.2010 14:48

Tesik

Re: jenom trochu poctu

Máš pravdu, ale svědčí to naprosto o tom, že nechápeš karavanink.. Tam právě nikdo nechce být rok u jedné korálové pláže! ;-) Taky se mi líbí letecké dovolené, ale posledních 8 let jsme se jako rodina totálně upnuli na obytňák... máme starší ojetej Dethleffs (pořiz.cena 450.000), uvnitř veškerý komfort a jezdíme s malinkejma dětma všude po Evropě, milujem Řecko, jezdíme trajektama, máme v plánu celý Turecko, obytňák jsme doplavili i na Krétu, několikrát Sardinii a Korsiku, atd atd. Vždy tak na měsíc a nikdy do kempu, vždy nadivoko přímo na plážích nebo v horách... Na jednom místě max dva dny apak zas o kus dál... cesta je pro nás cíl... jezdíme i v zimě, v noci minus 20, lyžujem.. paráda. Zkus to někdy! ;-) Kdybys chtěl víc info, tak na www.tesik.cz

0/0
25.5.2010 15:31

tomrus

Re: jenom trochu poctu

souhlas, je to NIRVAAANAAAAA

0/0
25.5.2010 15:51

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

ja si myslim, ze nejde o to, co chapu nebo nechapu. Sam jezdim treba se stanem pro 2 osoby a s malym plynovym varicem do Francie.....mel jsem Vito, kde se dalo prespat, ale uz tahle velikost auta na Korsice byla malo pouzitelna, v jednom miste jsem se zasprajcl mezi 2 domy (zatacka pri prujezdu tam se dala jet lepe nez pri prujezdu zpatky.:-(...) Cili to, ze bych mel treba problem zaparkovat u plaze (casto limit do 1,9 m vysky vyznaceny kladou) nebo jet nejakou uzsi cestou me odradi. A radsi ty penize strcim do ruky hostinske v Languedocu, aby mi prinesla ten nejlepsi casserole pod sluncem......

0/0
25.5.2010 16:26

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

To není o penězích, to je o tom, co se komu líbí. Obytka vyjde pekelně draho, když se započítá všechno, tak většinou podstatně dráž než hotely atd., za celej život se nezaplatí, ale někomu se ten styl prostě líbí. I přesto, že leckde je dost omezujou, nedá se s tím všude zajet... Ale někdo prostě je na to, vzít si s sebou ten domek. Já třeba taky jezdím s tím stanem a zrovna v Languedocu jsem měl zrovna teď být, bohužel jsme to museli o měsíc posunout, už nebudou pořádně kytky :-( ale bydlíkáře celkem chápu.

0/0
25.5.2010 16:39

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

ja jsem taky nic jineho nepsal. nez ze to je relativne drahy zpusob zivota......a doufam, ze za 3 tydny v Languedocu budu :-)

0/0
25.5.2010 18:41

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

Já za 4, můžem si tam dát někde sklenku... :-)

0/0
25.5.2010 21:10

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

v Maury (bile) nebo cervene s luxusnim vyhledem v Collioure?

0/0
25.5.2010 21:34

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

V Maury jsem byl před pár lety. Pěkné vinařství. Letos ještě nevím, kde přesně budem, ale takhle daleko asi nepojedem, primárně míříme na Causse Méjean, jestli ještě zbyde nějaká voda v Tarnu, tak si jej sjedem (i když v tuhle dobu už asi nebude), a pak se uvidí, záleží také na ostatních.

0/0
25.5.2010 21:46

vydra mořská

Re: jenom trochu poctu

Nevýhodou je, že musíš ten stan pořád stavět a přenášet věci sem tam nebo hledat hotely a být všude včas. V obytném voze si první den vybalíš, nakoupíš a pak hurá za dobrodružstvím. Řízení je ze začátku neobyklé, ale za den nebo dva si člověk zvykne a zajede téměř všude.

0/0
25.5.2010 17:41

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

Postavit stan je zhruba tak narocne jako vyrovnat  obytnak do vodovahy - zhruba do 10 min jsem hotovy a znam "instatni" stany treba od Ketchua, ktere se postavi behem 10 sekund. -jenom se hodi do vzduchu...(horsi je baleni...) S tim textem "člověk zvykne a zajede téměř všude" si mne rozesmal, jak prekonas treba kladu ve vysce 1,9 m pri vjezdu na parkoviste-skokem? (oblibeny trik Francouzu proti karavanum u plaze). Jezdil jsi s necim vetsim nez passat treba na Korsice? Tam kde na kazde strane je 5 cm mista pri prujezdu s Vitem muzes na obytnak zapomenout...

0/0
25.5.2010 18:51

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

Na Korsice jsem byl mastňácky na kole s doprovodnou Karosou, to by ses divil, kde všude se vešla :-)

0/0
25.5.2010 21:14

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

OK, na to uz mi komentar uplne schazi...jenom si vybavuji, jak jsme na sedle Bavella zachranovali Karosu z Brna, ktera tam v zakazane zone zabivakovala pres noc a rano nemela proud v akumulatoru....neprivezt jim novou baterku, tak tam stoji do dneska...

0/0
25.5.2010 21:28

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

To byl Kudrna, ne? S tím bych nejel ani zadarmo ;-D

0/0
25.5.2010 21:33

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

no samo ze Kudrna.....pak jeste vysypal tuuuristy nekde pred kempem, aby si zasli zadarmo  se vysprchovat.;-(

0/0
25.5.2010 21:36

Tesik

Re: jenom trochu poctu

Takže, projel jsem naším 3-tunovým obytňákem celou Korsiku, Sardinii a Krétu, což sou vše hornaté ostrovy s uzounkýma silničkama. Dále některé pasáže na Peloponesu, Kefalonii a Lefkadě byly taky odvážné... vždy jsem projel bez problémů.. Sice občas skoro kolama nad propastí. Jediný problém, kde trochu "škrtáš" jsou zapadlé řecké vesničky, kde jsou domky blízko sebe a ještě jsou na nich nízké balkonky. Takže žádný problém. Ani sem to neškráb.

2-metrové brány na Korsice samozřejmě neprojedeš, ale ještěže jsme našli spousty pláží bez nich. Vždycky stojíme kolama až na písku.. ne nikde stovky metrů od pláže. Stan opravdu stěvt nechceme, protže jezdíme se 3 dětma a tímhle jsme si už kdysi prošli. A když vidíme v noci na parkovišti vysílené řidiče s pokroucenými spícími dětmi vzadu jak si chtěj udělat kafe, otevřou kufr a vešchno na ně padá, tak je fakt litujem.. takže asi tak. Do vodováhy máme karavan hned, protože máme nafukovací měchy pod zadní nápravou, které se ovládají z kabiny....

0/0
26.5.2010 8:30

pavelthelong

Re: jenom trochu poctu

jestli tomu mam rozumet tak, ze vozis svoje deti na posteli a nepripoutane, tak to bych si asi ke svym detem nedovolil. navic z bodu A do bodu B mam kratsi casy prejezdu, cili deti jsou v aute kratsi dobu....ale to uz jsou malickosti

0/0
26.5.2010 9:40

vydra mořská

Re: jenom trochu poctu

Proč na posteli a nepřipoutané? V obytňáku je vždycky místo na sezení u stolu, kde se děti připoutají. Ovšem nejspíš se musí toto místo vždy večer přestavět na lůžko, pokud v autě spí 5 osob. Oproti autu je to ale komfort.

0/0
26.5.2010 14:50

vydra mořská

Re: jenom trochu poctu

My nejezdíme po Evropě a zatím jsme se dostali všude, kam jsme chtěli. Sice někdy hrníčky drnkají a šuplíky se otvírají, ale jde jen o zvyk.

0/0
26.5.2010 8:44

Hroznej puberťák

Re: jenom trochu poctu

Právě že zdaleka ne všude, ale to chápe jen ten, kdo chodí pěšky... Stan je postavený a sbalený za chvilku, na tom není moc co.

0/0
25.5.2010 21:13

Tesik

Re: jenom trochu poctu

Až budeš mít někdy rodinu a budeš chtít navštívit autem i jinou zemi než Francii, tak si pořiď obytňák..... A zažiješ nirvanu... nebudeš nic skládat, vykládat, balit a rozbalovat, prostě pojedeš a budeš objevovat..... zpod markýzy budeš koukat večer na západ slunce a blikající maják poblíž, a bude ti dobře... ;-)

0/0
26.5.2010 8:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.