Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda o život na cyklostezkách v Praze. Přes auta i vystouplé kanály

Ještě letos přibude v Praze osm nových kilometrů stezek pro cyklisty. Ale i když je na cyklostezkách bezpečněji než na silnicích, i na nich hrozí v hlavním městě úrazy. Přehlédnout vystouplý kanál nebo kořeny stromů prorůstající asfaltem se nemusí vyplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mmmmmmmmmm

cyklostezka Šeberov

Naši spoluobčané cykloturisté např. ignorují luxusní cyklostezku u úzké silnice z Šeberova a motají se mezi auty a busy - proč vynakládat statisíce pro ty, kteří o to nestojí? Nejprve musí předcházet důkladný průzkum potřebnosti a využití, až poté aktivace. Jako řidič zaměstnanec jsem svědkem i účastníkem kolizních situací, kdy v noci mezi osvětlenými místy v obcích jezdí po silnicích nižších tříd přízraky na kolech, často i v hustém dešti, mlze a spoléhají na to, že my řidiči jim budeme zachraňovat životy, protože naši privilegovaní cyklisté nemusejí být vidět - nikdo je nestíhá, zatímco my za sebemenší chybu, kterou vzhledem k zaměstnavateli (a tím pádem majiteli vozu) nemůžeme ovlivnit, platíme tisícové pokuty. A místo toho se hloupě tvoří z části ulic "cyklostezky", končící "nikde", zcela nelogicky. Chybí logika a koordinace - vyhozené peníze a zbytečná buzerace ostatních motoristů.;-O

0/0
20.5.2010 18:52

řehoř z řep

Re: cyklostezka Šeberov

Tak na ně zavolej policii. Bez udávání policie nikdy fungovat nemůže, aneb, jak se říká, kde není žalobce, tam není soudce. Jeden z důvodů, proč je na Západě větší pořádek, je, že tam občané se státem spolupracují, řidiči se nebojí zatelefonovat, když někdo dělá na silnici něco špatného.

Jo, a napoprvé jsem jel také po té "úzké" (ona zase tak úzká není) silnici u Šeberova, prostě proto, protože jsem tu cyklostezku zpočátku přehlédl. A vzhledem k tomu, že dost cyklistů tam jede někdy poprvé, tak bych tipoval, že mnoha z nich se to omylem stane. Ono to značení nebylo nijak výrazné, když jsem tam jel já. Je možná, že zrovna byly nějaké cedule ukradené, nebo něco takového, a jindy to vypadá jinak.

A na kole jezdím v noci často (i v dešti), ale mám světla a reflexní vestu, takže si myslím, že dělám v rámci možností pro bezpečnost maximum.

0/0
10.10.2010 18:01

Honza13

Lenost

Jsem líný a tak jezdím po Praze na kole, už 30 let. Nemusím chodit na zastávku, žádná čekací doba, vždy místo k sezení, vždy místo k parkování. Jezdil jsem do školy z Braníka do Dejvic, dnes jezdím do práce ze Kbel na Chodov. Jezdím bočními ulicemi, ale ne po chodníku. Kbely - Dejvice 28min, Kbely - Chodov 36min, Chodov - Florenc 30min. Autem jedu, jen když vezu větší náklad. Ročně ujedu po Praze cca 4000km na kole a 2000km autem.

0/0
20.5.2010 17:08

prngrr

Re: Lenost

BLBOSTÍ BYCH SE TEDA NECHLUBIL

kolo je do přírody, jistě ne do Prahy

0/0
22.5.2010 0:41

anavea

Re: Lenost

Tak pravda, kolo do Prahy - na rozdíl od většiny evropských měst - fakt moc není.

Ale co je to za blbost, že kolo je do přírody? Kolo je primárně dopravní prostředek a dopravovat se člověk potřebuje tam kde bydlí a ne po přírodě. (Samozřejmě nic proti rekreačním či sportovním vyjížďkám.)

0/0
22.5.2010 7:41

sappho21

no ne

Jestli vám v Praze vadí při jízdě na kole nerovnost :-P:-P tak na co to kolo vůbec máte? A tom je celý článek. ;-O

0/0
20.5.2010 12:57

.MichaL

Re: no ne

Asi tak.... jestli někoho ohrožují kořeny u žlutých lázní, tak nejspíš zároveň on trvale ohrožuje okolí svojí nestabilitou:) Pro žiletkáře to může být nepříjemný, ale ti zas celkem rozumně ignotujou cyklostezky, protože rychlostně mají blíž k autům než maminám s kočárkama na cyklostezkách:)

0/0
20.5.2010 20:27

trance28

to jsou mi příklady....

...kanál, kořen, změna povrchu...ach jo. Myslim, že by někoho spíš mělo zajímat, proč ony slavné cyklostezky v Praze stojí tolik peněz. Na kole toho i po městě najedu dost, ale nad tím, kolik cyklostezky stojí zůstává rozum stát....navíc, když je polovina z nich pro cyklisty skoro nepoužitelná:-P

0/0
20.5.2010 12:02

poznamka

Vždyť je to pitomost

Ježdění na kole v městě jako Praha je pitomost. Smrad, auta, povrch, lidi, MHD, co se to snažíme tady vymyslet? Holandsko? Na kole ať jezdí v přírodě, ať si udělají cestičky v polích nebo lesích (jestli ještě nějaký budou). Je to vyhazování peněz a jejich přesun do kapes šikovných lobistů a firem.

0/0
20.5.2010 9:56

Honza13

Re: Vždyť je to pitomost

Jestliže jedu na kole do práce v Praze, tak na co je mi cestička v lesích??? Nepleťte si rekreační cyklistiku s dopravní cyklistikou.

0/0
20.5.2010 17:11

palcerik

Sdružení automat je sebranka

Moje zkušenost jako člověka pěšího je ta, že cyklisté jezdící na těchto cyklostezkách si je ze tří čtvrtin pletou s časovkou na Tour de France. Jezdí příliš rychle, tam kde je cyklostezka na chodníku neberou ohled na chodce,ignorují značení (obávám se, že asi neumí číst, nebo co). Například na úzkém chodníku ve Vyšehradském tunelu, kde je na obou stranách tunelu značka, že mají sesednout z kola, to udělá jeden z dvaceti. Přitom tunel je v zatáčce, není do ní vidět, takže je to tam nebezpečné. Chodí tam staří lidé, matky s kočárky, které jsou poměrně široké.

A velmi vtipní jsou frajeři, co se na kolech vybavených jak na mistrovství světa v cyklokrosu projíždějí s nadutým výrazem po nábřeží. Hnala bych je někam do hor, aby poznali k čemu slouží jejich eňoňuňo vybavená kola. Než do cyklostezek bylo by lépe investovat do infrastruktury, do MHD. Většina občanů na kole Prahou jezdit nebude, na to je moc kopcovitá,nejsme v Holandsku.

0/0
19.5.2010 21:11

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Sdružení automat je sebranka

nemate pravdu, vetsina obcanu je moc pohodlna a nejezdili by na kole ani v Holandsku. ;-D Co se tyka sesedani z kola, tak jako pesi tomu nerozumite, protoze kdyz mam na sobe jako obuv cyklisticke tretry, tak vazne z toho kola neslezu, protoze proste tretry jsou na to, aby byly na slapce, ne na chozeni (existuji i turisticke, ve kterych se chodit da, ale ja jezdim ve sportovnich). Nehlede na to, ze neznam misto, kde bych nekoho ohrozil, protoze jedu na kole (jezdim ohleduplne) a jedine s vami souhlasim v tom, ze nekteri "pseudocykliste" neumi prizpusobit svou rychlost okolnimu prostredi a tito "mistri sveta" obvykle ani dal nez tich par metru, kde ohrozuji chodce nedojedou.

0/0
19.5.2010 23:18

RBrider

Re: Sdružení automat je sebranka

hele tak mi rekni, to ti de tolik o ty kufry???? ja chodim ve speslech vedle koa casto, a muzu rict ze po trech letech pravodelneho nastupovani a sestupovani de citit trosku opotrebeni kufru ....... 3 roky !!!!!!

0/0
8.6.2010 8:13

Honza13

Re: Sdružení automat je sebranka

Kopcovitá Praha? To snad ne, 100m "kopec" Petřín? Zkuste vyjet na passo Stelvio, 2758m z údolí 900mnm, ale i to se dá za 3-4h.

0/0
20.5.2010 17:22

Honza13

Re: Sdružení automat je sebranka

Vyšehradským tunelem jezdí do práce denně několik set cyklistů (viz počítadlo). Kdyby jich jelo jen 100 autem, a věřte, že většina jich auto v garáži má, vytvořili by kolonu 400m. Takže buďme rádi za každého cyklistu, co nechal auto doma a uvolnil místo na ulici.

0/0
20.5.2010 17:27

.MichaL

Re: Sdružení automat je sebranka

Oni se ti mistři světa v cyklokrosu taky musí nějak dostat ven z města, a kvůli Vašemu jemnocitu se ve městě nebudou převlíkat do starýho trička:)

0/0
20.5.2010 20:40

DanielP.

Re: Sdružení automat je sebranka

Souhlasím, že někteří jezdí příliš rychle, ale nesouhlasím, že nedodržují pruhy. Ono když jde rodinka v pruhu pro cyklisty nebo pár dokonce i skupinky které se roztahují po celém chodníku či maminka s kočárkem člověk se musí vyhnout a zajet do pruhu pro pěší.

S tímto se setkávám jako cyklista všude. Snažím se dodržovat označení a pruhy, ale viz dnes když jedu na nábřeží ke Štvanici a v pruhu pro cyklisty jde skupina strašně důležitých podnikatelů a div mě neseřvou, že jedu proti nim... nevím co na to pak říct, dohadovat se, že jdou po vyhrazeném pruhu pro cyklisty a že mají jít vedle? Myslím, že vzájemná tolerance by měla být na obou stranách.

Co se týče Vyšehradu, to je hodně problémové místo. Ale co si budeme povídat, cyklista sedící na kole zabere daleko méně místa než cyklista co z kola sesedne a vede ho. A pokud není cyklista blbej tak zpomalí a pojede uvnitř krokem.

0/0
6.9.2010 18:20

banned star

A ještě si za kolo připřáhněte vozík s dítětem

0/0
19.5.2010 19:52

RBrider

Re: A ještě si za kolo připřáhněte vozík s dítětem

v ciklistice pracuji, ale vozik z deckem nekteri cikliste berou jako letajici bednu na kterou neplati zakony fiziky, Rv

0/0
8.6.2010 8:15

mnbmnbmnb

?

Na kole jezdím, ale některé věci z článku nechápu. Jestliže se někdo nedovede vyhnout kanálu, přejet hrb/kořen nebo "zvládnout změnu povrchu z asfaltového na prašný), tak by měl být zbaven svéprávnosti.Desítky milionů zbytečně tečou na výstavbu cyklostezek tam, kde by stačila i stávající zpevněná polní cesta či pěšina, ale někdo by si mohl stěžovat, že není asfalt a stezka nemá přesné parametry z Bruselu, tak to radši zaplatíme...

0/0
19.5.2010 14:18

___Radi

tak to bejví když volíte

lidi kteří vám slibují 400 km cyklostezek po Praze za rok, tedy vlastně 1,5 km cyklostezky za 400 mega ;-D;-D;-DR^

0/0
19.5.2010 7:45

Honza13

Re: tak to bejví když volíte

1km stezky stojí cca 5mega, 1km té zlaté vysočanské stál jen 3mega, tj cca 1500Kč ma metr čtvereční. Kdo dělal u baráku chodníček, ví, že to levněji nejde. Drahé byly mosty, nejdražší cca 60mega. Mosty drahé jsou. Silniční most přes D8 u Teska bude stát kolem 200mega.

0/0
20.5.2010 17:32

Pepíček Vyskoč

Evropská...

To je opravdu fantastická cyklostezka, to musela vymyslet hlava otevřená... krumpáčem. Můžeme uzavírat sázky, kdy cyklista vyhýbající se kandelábru nebo označení zastávky MHD sejme na chodníku maminu s kočárkem...

Další čupr cyklistická stezka je na Střešovický... Bílá čára na vozovce s malůvkami jízdního kola... Kolik to stálo, 20 mega?

0/0
19.5.2010 0:29

FotoGraf

Ja si jezdim

taky po okoli, uzasne jsou trasy v kunratickem lese, v Hostivarskym lesoparku, taky kolem jezera, supis je pres Petrovice - Prknovku az do Pruhonic, pres tankodrom - Kuri do Rican a zpatky druhym koncem kolem te ruiny na konci mesta. Nebo taky kolem Vltavy, do Modran, tam lodickou na druhou stranu az do Radotina. Proste kolem Prahy si to clovek uzije, ve meste je to fakt o hubu, ta cesta dolu Konevkou je masakr, vlny jak v Australii. Tunel durch je na zabiti a cesta pres Vitkov je sice hotova, miliarda schodu, ale je to tam zataraseny, pry z pravnich duvodu, nechape to nikdo. Jinak v Podoli ten beton kolem sloupu osvetleni uprostred cyklostesky je supr. Ve Vidni nebo ve Frankfurtu maj ty stezky super, ale tam na to tak nak mysleli uz po vojne, to se potom tezko predelava.

0/0
18.5.2010 23:50

SantaKlaun3

Re: Ja si jezdim

Jo jo, jsem z Jesenice, některé ty trasy znám, hlavně kolem Průhonického parku, Čestlice, Kuří, Říčany... Já pak ale jezdím dál na východ směr Stránčice, Mirošovice, V. Popovice... Na ježdění po pražských cyklostezkách nemám odvahu. Zrovna tak je dost hustý provoz Břežanským údolím na Zbraslav. Kdysi klidná silnička, po které se dalo jezdit, dneska je to horror. Netrpělivě čekám na otevření nového pražského okruhu R1, snad se tam provoz pak zase zklidní a zpřístupní se mi dalčí oblast pro cyklistiku.

0/0
19.5.2010 9:52

nattte

Vítkov..

Že prej: "Lidé se tak na svých bicyklech pohodlně a bezpečně dostanou ze Žižkova do Karlína a zpět. Nyní musí přejíždět vrch Vítkov nebo jezdit přes centrum." - hloupost! A co takhle stavající tunel pro pěší a cyklisty, který přímo spojuje Žižkov a Karlín a je součástí cyklotrasy č. 1? Nový, zmiňovaný tunel sice přispěje k cyklistické infrastrukture, ale rozhodně ne tím, že by spojoval Zizkov a Karlin... To spis Zizkov s Kejcarkem, resp. s Palmovkou....

Sice zajimavý téma na článek, ale bez faktů je nejak nanic Rv.... Ctěme předemvším fakta (viďtě, paní Tachecí :D )...

0/0
18.5.2010 21:51

Chytracisko

Re: Vítkov..

taky nechápu, šlapat přes Vítkov ;-D

0/0
18.5.2010 21:59

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: Vítkov..

Tunel samozřejmě vede POD Vítkovem, ne nad ním... ;-). Stoupání je minimální už jen kvůli tomu, že tudy vedla trať 8-o

0/0
19.5.2010 0:07

nattte

Re: Vítkov..

Tunel pod Vítkovem - tedy pěší (a taky cyklo) vede přímo pod Vítkovem - stoupání není úplně zanedbatelné, páč se vyrovnává rozdíl ... O kousek dál vede další tunel - bývalý železniční... Např. na mapy.idnes.cz jsou dobre vynacene oba tunely... Tudíž není tunel POD Vítkovem jako tunel pod Vítkovem...

0/0
19.5.2010 0:30

Honza13

Re: Vítkov..

Jsou tam tunely celkem tři, všechny pro pěší a cyklisty. Jeden kratičký úplně nahoře, jeden z kopce Žižkov - Karlín, třetí na něj kolmý po rovině, bývalý železniční.

0/0
20.5.2010 17:16

jbubik

zatímco cestující v autobusech

jedoucích po Koněvově a Husitské ulici si na špatném asfaltovém povrchu  připadají jak na námořní lodi, autobusy skřípějí a bouchají o díry a propadlé kanály a bydlící zuří, protože se jim v kredenci otřesy z dopravy třesou skleničky, místo aby magistrát nechal vyfrézovat dožilý asfaltový povrch a položit nový za 10 mega staví cyklistickou stezku pro nadšence, co se chtějí odpoledne projet po vrchu Vítkově.

jediná rada - tyhle obvodní a magistrátní lidi NEVOLIT.;-€

0/0
18.5.2010 21:41

nattte

Re: zatímco cestující v autobusech

A to jeste nevis, jak je bajecny mit naklepany sunky od tech der na Konevovce pri jizde na kole... A taky je super, kdyz te ten autobusak prehlidne a zacne najezdet zpet ze zastavky do pruhu a tim te praktivky vytlaci do protismeru... Proto neni na skodu, kdzy si cyklisti krizi cestu se silnicnim provozem co nejmin...

Btw, ta cyklotrasa ve starym tunelem bude taky pro nadsence na bruslich! A nemas poneti, kolik tech "cyklo a inline nadsencu" v Praze je :-).

A narozdil od silnice na Konevovce i jinde vydrzi x-krat dyl. ;-)

0/0
18.5.2010 22:01

jbubik

Re: zatímco cestující v autobusech

když si chci zajezdit na inlinech, zajedu si na Ladronku. Když na kole, vyjedu na kraj Prahy a projedu se do sytosti. Na všecna ta místa mohu dojet autem i MHD. I s kolem či bruslemi.

Tak proč jezdit v centru města mezi autobusy  ........

0/0
18.5.2010 22:06

on.

Re: zatímco cestující v autobusech

treba proto aby ve meste aut ubylo. Nehelde k rychlosti,.ja to mam do prace na kole nejrychlejsi (v Brne).

0/0
18.5.2010 22:24

tokumara

Re: zatímco cestující v autobusech

Přesně tak, cyklista jezdící pravidelně do práce/školy = o auto míň nebo místo v autobuse víc. R^

0/0
18.5.2010 22:50

nattte

Re: zatímco cestující v autobusech

Jasně... a jakmile jen začne přes mraky prosvítat slunce, tak se nedá na Ladroce hnout.... A proč jezdit po Praze na kole? Když pomineme fakt, že tu jsou lidi, co používají kolo jako dopravní prostředek, tak taky musíme na to MHD (neboli stanice metra) s tim kolem nějak dojet.... A samoržejmě nemůžete jet metrem, pokud je jen trochu "špička", protože vynervovaný lidi cestou z práce vás v přecpaným vagonu metra hrozně rádí vidí...

0/0
18.5.2010 23:16

Honza13

Re: zatímco cestující v autobusech

Co se chtějí odpoledne projet?? A co když jedou na kole do práce? Zatímco ti cestující v autobusech si jedou někam pro zábavu.

0/0
20.5.2010 17:48

obecní slouha z Klacíkova

Praha není pro cyklisty.

Praha není Mnichov,tady máme totiž kopce.Takže stavět cyklostezky je tu docela marnost.

0/0
18.5.2010 21:18

Chytracisko

Re: Praha není pro cyklisty.

kupodivu, cyklisté si stěžují na kvalitu povrchu cest, nikoliv na převýšení :-)

0/0
18.5.2010 22:01

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: Praha není pro cyklisty.

Kopce? Tomu v Praze říkáte kopce? ;-D;-D;-D Přijeďte se podívat do Ústí n.L., jak vypadá kopcovité město R^

0/0
19.5.2010 0:09

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Praha není pro cyklisty.

Kopce v Praze ;-D;-D;-D;-D;-D;-D (Pobavils.)

0/0
19.5.2010 23:23

opal_k

Re: Praha není pro cyklisty.

..někdy přijeď, ať se ti doma nesmějou, žes tu ještě nebyl.

0/0
20.5.2010 11:28

Chytracisko

A to to ještě nezkoušeli na silničním kole

to je teprv chutovka ;-D

0/0
18.5.2010 19:05

Agent-přisluhovač

Opatrný ale drzý

V Praze musí být cyklista opatrný (pořád koukat kolem sebe, co dělají auta a být připravený uhnout nebo zabrzdit, mám i zpětné zrcátko) a zároveň dostatečně drzý (když jedu po úzké a nepřehledné ulici, tak autu za sebou neuhýbám, ale raději jedu o půl metru vlevo - aspoň ho to neláká předjíždět - naopak ale uhnu tam kde mě může bezpečně předjet).

Nejhorší podle mě je odbočování vlevo na 4-proudových ulicích, kde je hustší provoz, auta tu často jezdí víc než 50 a vjet do středního pruhu je o ústa. 

0/0
18.5.2010 17:14

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: Opatrný ale drzý

Souhlasím, pokud je úzký jízdní pruh, určitě je lepší jet pěkně uprostřed, ať nikdo nemůže předjíždět. Pražští řidiči totiž mají ve zvyku předjíždět "na krev" s minimální odstupovou vzdáleností. Řazení do pruhů před křižovatkou řeším jen u méně frekventovaných a přehledných křižovat, jinak přejedu na chodník a pěkně po přechodu s chodci. Myslím, že cyklista je v předpisech nejpodceňovanější účastník silničního provozu. Pravidla jsou ušitá na míru řidičům a chodcům, cyklista je ale něco mezi - podle předpisů patří mezi vozidla, ale jeho technické možnosti odpovídají spíš chodci. :-/

0/0
18.5.2010 19:23

Tlumený dosvit

Re: Opatrný ale drzý

No a proto se v civilizovaném zahraničí nikdy na kole vlevo neodbočuje. Místo toho se jede bezpečeně rovně a na druhé straně křižovatky vlevo v bok a opět rovně. Viz předřečník níže.

Jen pražští radní mají svoji "českou cestu" a jet se inspirovat třeba do Kodaně by bylo pod jejich úroveň.

0/0
18.5.2010 21:27

jbubik

on takový pruh v Praze vzniká tak,

že vezmou červenou barvu, na jakési ulici odnikud nikam namalují mezi jedoucí a stojící auta někde pruh, někde jen jakési značky cyklisty, vyinkasují z rozpočtu peníze a odškrtnou splněný závazek. Jak jednoduché. Zatímco v takové Germánii - zaostalci - musí upravit chodník, přepažit ho podélnou čarou, přemýšlet, jak stezku udělat KONTINUÁLNÍ, na křižovatky přidat speciální cyklistické semafory......pravda, nedá se na takové stezce závodit, ale  zase je bezpečná.

Mimochodem - tuší někdo kterou skopovou hlavu napadlo štosovat cylisty v řadicím pruhu do prostoru před auta? Osobně bych se tam bál postavit ve strachu, že mi při rozjezdu ujede kolo, lehnu bnebo zavrávorám a všechna auta za mnou zařazena mne postupně přejedou......;-€

0/0
18.5.2010 21:55

Martin Soušek

cyklostezky v Praze

No nejlepší je podle mě ulice U Rustonky. Představte si světelnou křižovatku do které vede silnice rozdělená na odbočovací pruh doleva a pruh rovně plus doprava. A mezi těmito pruhy je speciální pruh pro odbočení doleva pro cyklisty! Mezi těmi pruhy se zjeví odnikud, jak se tam cyklista dostane, neřeší nikdo.

.

To musel vymyslet nějaký génius!

.

Navíc samotné odbočení cyklisty doleva uprostřed provozu je zcela absurdní myšlenka. Např. ve Skandinávii je odbočování cyklistů doleva přes víceproudé silnice vyřešeno tak, že cyklista VŽDY jede rovně a pokud chce jet doleva, tak se na protější straně silnice zastaví, otočí doleva a  zase jede rovně. Jak prosté a nemusí se motat mezi auty.

0/0
18.5.2010 16:30

Martin Soušek

Re: cyklostezky v Praze

ještě doplním náčrtek, jak se v civilizovaných zemích odbočuje na kole doleva: http://i77.photobucket.com/albums/j60/cyndirella107/IntersectionIllustration.jpg

.

Jen u nás géniové vymysleli speciální odbočovací pruh mezi auty! ;-€

0/0
18.5.2010 16:45

in4mator

Re: cyklostezky v Praze

R^ Takto to dělám od té doby, co jezdím po městě na kole, je to mnohem bezpečnější.

0/0
18.5.2010 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.