Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme krosové elektrokolo. Na stezkách jede parádně

Elektrokola se v posledních letech začala etablovat hlavně v městském provozu. Nyní se ale výrobci snaží proniknout i do lehčích terénů v přírodě. Umožňují to nové modely odpružených, odvážněji laděných kol. My jsme vyzkoušeli jedno z nich - krosové Guewer Cross.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Premiant

???

kolo s motorem - opičárna:-/

0/0
12.8.2010 19:52

maryfox

Než vám upadne pedál,

je toto kolo fakt bezva. Stalo se při třetí jízdě, na rušné silnici.Nic moc. Informovala jsem int. fy., kde jsem kolo koupila. To vám spraví v každém servisu, zněla odpověď. Náraz byl tvrdý,kolo divně vrže a co teď ? Za každou radu budu vděčná. Dík. ;-(

0/0
28.6.2010 11:15

RBrider

Re: Než vám upadne pedál,

tohle je uplně plečka kolo za 5 tisíc z drahým elektropohonem, se pak nemůžete divit, po zajetí si ho nechte seřídit, tedy hned !!!!

0/0
15.7.2010 8:37

RBrider

a nepleťte si hrušky z jabkama

toto je standartní horské kolo s elektromotorem

krosové vypadá tedy věru jinak ........Rv

0/0
5.6.2010 8:17

lombar

nebuďte lenoši

Jaký tohle má význam, To už rovnou budu jezdit na krosině než tohle. Kolo je od toho aby se na něm šlapalo, jinak mohu mít rovnou motocykl

0/0
13.5.2010 21:55

SantaKlaun3

Re: nebuďte lenoši

R^

0/0
14.5.2010 10:37

individual

Re: nebuďte lenoši

Třeba pro lidi se zhoršenou pohyblivostí, starší lidi, pro pendlování po městě, když se nechceš / nemůžeš zapotit atd. smysl vidím.

.

Ne všichni jezdí na kole ryze kvůli sportu...

0/0
14.5.2010 10:45

lombar

Re: nebuďte lenoši

Ve městě budiž ale v lese na kros? Nesmysl

0/0
20.5.2010 23:08

mizz13

Re: nebuďte lenoši

Kdyz jsem nejaky cas pobyvala v Belgii a bydlela v jedne rodine, tak tam prave jejich maminka - pani okolo cca 60ti let mela kolo s posilovacem, to byla vyborna vec, clovek lehce slapnul a jelo to hrozne rychle a prakticky bez namahy, fungovalo to na nejakou baterii. Bez slapani se ale jet nedalo, tzn. nebylo to jako motorka, ale jen posilovac.

Pro starsi lidi super vynalez - pouzivali to tam skoro vsichni seniori.

0/0
14.5.2010 14:29

individual

Re: nebuďte lenoši

Tak tak.

0/0
14.5.2010 14:36

lombar

Re: nebuďte lenoši

JIstě ale tady je článek o kole do lesa ne do města. Ve městě to svůj význam určitě má.

0/0
20.5.2010 23:09

Niky79

Vymastenost

"cena je téměř stejná jako za normální krosové kolo"

Normalni krosove kolo stoji 7-10 tisic. Toto stoji 2-3x vice.

Priste trochu rozumu do hrsti.

0/0
13.5.2010 21:48

individual

Re: Vymastenost

Cože? Krosové kolo za 7 tisíc Kč? Vždyť 7 tisíc stojí jen (průměrná) odpružená vidlice...

0/0
14.5.2010 9:39

me2di

Re: Vymastenost

ale...zase neprehanej..moje aktualni kolo stalo necelou 20cku..jezdim na nem docela dost, zadny projizdeni kolem baraku..ale pouzivam ho treba i na nekolikadeni vyjezdy. Pred tim jsem mel kolo za necelou desitku, z ocelovym ramem, byl jsem studak, na vic jsem si nenasetril. A to jsem jezdil daleko vic, nez ted..a jak mi poslouzilo...ted ho pouziva bracha na vylety kolem baraku :-)

0/0
14.5.2010 10:28

individual

Re: Vymastenost

A jak ježdění tvýho bráchy kolem baráku souvisí s faktem, že 7 tisíc Kč stojí průměrná odpružená vidlice?

0/0
14.5.2010 10:31

Honx

Re: Vymastenost

Jo ta hláška je nesmyslná. Jasně že jde koupit "běžné krosové kolo" za 20 tisíc, ale tohle je "běžné krosové kolo" za nějakých 5-10 tisíc a zbytek je elektropohon. Samotné kolo rozhodně není srovnatelné s koly za 20 tisíc.

0/0
14.5.2010 10:37

William.Riker

brzdy

Lanko na kotouce? lanko pruzi, po pul roce zatuhne... Lanko na V brzdy, hydraulika na kotouce, to ma podle me srovnatelny brzdny ucinek... Lanko na kotouce je podle me jen tahak na levnou vec k nicemu

0/0
13.5.2010 21:21

biker-vendy

Re: brzdy

Asi neznáš mechanický kotoučovky od Avidu. Brzdí lépe než 80% hydraulických. Ale než ty Zoomu co jsou v článku, to radši průměrné "V" brzdy.

0/0
13.5.2010 21:53

individual

Re: brzdy

Brzdí lépe než 80% hydraulických...;-D;-D;-D;-D.

0/0
14.5.2010 9:44

biker-vendy

Re: brzdy

No jen se směj :-) Co máš za kolo ty? Ja si skládal biketrialový speciál s neomezeným rozpočtem a po vyzkoušení několika hydraulik, jsem si pořídil Avid BB7 na přední kolo a na zadním mám hydraulickou ráfkovou Maguru, která je na trial nejvhodnější.

0/0
14.5.2010 9:52

individual

Re: brzdy

Na biketrialový kolo jsou úplně jiný požadavky než třeba na freeride. Tam dostatečnost lankovýho kotouče chápu. Tos měl napsat rovnou.

0/0
14.5.2010 10:30

biker-vendy

Re: brzdy

No nějaký 6ti pístky na freeride jsou mezi těmi 20% co brzdí líp, ale drtivou většinu brzd na MTB kolech BB7 překonaj. Nevím jak si to myslel s tím trialem, ale tam jsou brzdy nejdůležitější díl a musí mít velmi dobrý účinek.

No nic, mam důležitější věci na práci než se tu dohadovat. Já zůstanu u svých mechanik, který mě podrží při skákání na předním kole a ty jsi jezdí s drahýma a těžkýma hydrama náročnýma na údržbu.

0/0
14.5.2010 11:15

individual

Re: brzdy

Ježiš ty jsi demagog...;-D. Při trialu bohatě stačí, když brzda udrží kolo zastavené. Žádné tření, žádné zahřívání. Navíc například při tom skákání na předním kole jsi v těžišti, takže síla působící na kolo vůči brzdě je minimální. Navíc u trialu je podstatný každý gram.

.

Oproti tomu na brzdy třeba na tom freeridu jsou kladený mnohem vetší nároky co se brzdného účinku týká. Na to, aby se ti neroztočilo zabržděné kolo potřebuješ mnohem menší brzdný účinek, než na ubrždění bikera třeba ze 70 km/h. Tam navíc hraje roli relativně vysoké zahřívání a stabilita brzdného účinku u rozpálené brzdy. Tedy zase něco, co trial nezná.

.

Jinými slovy. Rozumím tomu, že na trial stačí to, co máš. A ta poznámka s náročnou údržbou, ta mě fakt rozesmála. Myslíš tím výměnu destiček? Jinou údržbu s hydraulikou totiž neznám...

0/0
14.5.2010 11:27

biker-vendy

Re: brzdy

Odpovídám naposled, protože vidím, že to s tebou cenu nemá.

Nevím proč jsem zase taháš Freeride, když jsem ti potvrdil, že tam hydry ano, ale úplně v jiných cenových relacích (sám jezdím několikrát do roka do zahraničních bikeparků, kde si kolo půjčuji, takže freeride ani downhill mi nejsou cizí).

K biketrialu:  Budeš mi tvrdit, že když stojím na zadním na 2m zdi a přeskakuji jinam s dopadem opět na zadní, bude mi stačit obyč brzda, "protože jsem v těžišti, takže síla působící na kolo vůči brzdě je minimální"?:-)

S údržbou jsem měl spíš namysli vytrženou či zlomenou hadici (olej všude, výměna olivy, oleje nebo i hadice, odvzušnování...) to u mechaniky nehrozí.

Když to shrnu, tak v žádném případě neodsuzuji hydrauliky (jak jsem psal sám ji používám), ale zároveň mi vadí když nějaký amatér odsuzuje mechaniky (viz. první příspěvek na který jsem reagoval). KONČÍM!

0/0
14.5.2010 11:47

individual

Re: brzdy

Hele, profíku, fakt to chce méně demagogie a více mozku. Reagoval jsem na tvůj žertovný obecný výrok, že nějaké low-end lankovky brzdí líp než 80 % hydraulik. Pokud bys napsal, že na trial tobě stačí BB7, ani bych nemuknul. A že kvalitní brzda je dražší než méně kvalitní (která ale i tak může na určité použití být dostatečná), to je snad jasné.

Jinak moje věta o těžišti se týkala poskakování po PŘEDNÍM kole a dostatečnosti lankovýho kotouče, ne skákání z 2m zdi na ZADNÍ kolo, na kterém máš HYDRAULICKOU ráfkovku. No, ale nepřekvapils...;-D.

Vytržená nebo zlomená hadice není záležitostí ÚDRŽBY, ale OPRAVY po nějaké havárii. To je podstatný rozdíl. Navíc výměna hadice, olivy, oleje a odvzdušnění zabere max 15 minut, pokud člověk není úplný IempI, takže malichernost.

Ještě nějaké profi postřehy ;-D?

0/0
14.5.2010 12:47

individual

Re: brzdy

Ještě douška, abys pochopil i ty: Rozumím tomu, že pro nenáročné použití stačí BB7. Proto stojí, co stojí a proto se dávají na low-end kola. Pro větší nároky ale naprosto neobstojí. Třeba už jen kvůli síle, kterou musíš vyvinout na páčku při potřebě intenzivního brždění z vyšší rychlosti. Zkus si s mechanikama dát 3x za sebou třeba Božák a přijdeš o prsty.

0/0
14.5.2010 11:31

RBrider

Re: brzdy

Na tohle jsem musel reagovat ...... tak pár faktů .... Brzdný účinek se odvijí od materiálu kotouče , destiček, (u mechanik hlavně) materiálů třmene a zpřevodování kroku táhla + brzdových pák .... !!!! co se týče tvého božáku, znám spoustu hydraulik které uvaříš , kapalina se přehřeje a páka ti buď stvrdne nebo bude chodit až ke gripu - trpěly tím hayesy řady 9, staré excesivy , a další značky ...... co se týče zmíněných avidů bb7 ... je to špička v nabídce mechanických brzd a vzhledem k tomu že kotouče i destičky sou ze stejného matroše jako má třeba elixir tak pokud použiješ kvalitní brzdové páky a lanko ... ůčinek bude nadstandartní ...... je to dáno hlavně provedením samotného třmenu této mechaniky ...... před nedávnem stál samotný třmne ještě cca 2500 ... cena klesla jen kuli nabídky levných hyder .... není to tak dávno co sem se setkal z tak zajetýma bb7, že strčily do kapsy i velmy ostré magury ....

0/0
20.5.2010 9:10

963214785

hm

Co takhle menší baterku a rekuperační brzdy?

0/0
13.5.2010 20:20

opas

Re: hm

U takhle malyho kola nema rekuperace vyznam. Rychle to nejede a pri malych otackach motoru nefunguje.

I na mym rychlym kole uplne jine ligy mam celkovou ucinnost rekuperace tak 5%

0/0
13.5.2010 20:45

Kozel_

Ani ryba, ani rak. Ale zcela to nezavrhuji

Celé "elektrokolo" dělá vlastně toto. Širší obutí obou kol, zadní kolo s elektromotorem. Na rám držák a v něm upevněná baterie. Jinak normální kolo, i s přehazovačkou. Hloupé by to nebylo, pokud by člověk měl toto jako sestavu. Tj. dle potřeby si nasadil dozadu buď normální kolo, nebo to s motorem. A přidal držák s baterií nebo naopak sundal. Na to by nebylo třeba ani kupovat celé kolo, stačilo by zadní kolo, baterie a držák. Plus ovládání na řidítka. Takto zkombinované by bylo dobré pro lidi, kteří si rádi občas zasportují. Ale nemají zas takovou kondici a občas potřebují či využijí jízdu na "kole", spíš účelově, ne kvůli sportu.

Jinak kombinace na jedné vyjíždce mi nepřijde výhodná. Když šlapu, tak tahám s sebou navíc baterii a motor. Což je znát právě do kopce, tj. tam, kde by člověk potřeboval pomoci. Ujet 50 km, ale bez šlapání jen 25 - to je kombinace k ničemu. Druhých 25 km táhnu zátěž navíc, rovnou můžu šlapat celé - a o trochu víc námahy.

0/0
13.5.2010 19:06

Kozel_

Re: Ani ryba, ani rak. Ale zcela to nezavrhuji

Bylo by asi efektivní, kdyby při jízdě z kopce by brzdilo motorem, tj. zpětně dobíjelo baterii. A vlastně bylo možné brzdit dynamem i jinak. To by ale bylo asi dražší. Dojezd 25 km je k ničemu, tohle ujede na kole i hodně velký nesportovec. Pokud by byl větší dojezd, tj. 50-60 km bez šlapání, tak by kolo bylo použitelné. Takto spíš jako hračka pro nadšence.

0/0
13.5.2010 19:09

Niky79

Re: Ani ryba, ani rak. Ale zcela to nezavrhuji

"Bylo by asi efektivní, kdyby při jízdě z kopce by brzdilo motorem, tj.

zpětně dobíjelo baterii. A vlastně bylo možné brzdit dynamem i jinak. "

Verte nebylo. Neco si o rekuperaci prectete.

0/0
13.5.2010 21:49

Já neumím diskutovat slušně!

Tak do lesa raději motorku.

než takovouhle chcíplotinu. Zatáhnu za plyn a motorka orá brázdu, tohle je rádno ,že se to vyškrábe na menší pahorek a baterka je prázdná.Rv

0/0
13.5.2010 15:04

Ric-pic

Re: Tak do lesa raději motorku.

takový v lese střílím.

0/0
13.5.2010 15:20

Vytržená mandle

Re: Tak do lesa raději motorku.

Přitom by stačil natažený drát :)

0/0
13.5.2010 17:34

kajencik

Re: Tak do lesa raději motorku.

R^

0/0
13.5.2010 16:58

OR778

Re: Tak do lesa raději motorku.

Přesně, skvělý odreagování R^

0/0
13.5.2010 18:14

GU.HU

Re: Tak do lesa raději motorku.

takové prase potkat v lese, tak tě z té motorky srazím

0/0
13.5.2010 19:36

marvrc

moc se mi to líbí

v poslední době jsem si říkal, jak budu jezdit, až už síla nebude - a tohle je super ! A vy mladí - nesmějte se a buďte rádi, taky na vás dojde :-)

0/0
13.5.2010 14:25

ZRF5H15S704GHBDF63R14TW1QJPER1

Kolo je sportovní náčiní

a jestli to někdo používá jako dopravní prostředek, tak má asi oranžové temno v hlavě. Pravicově smýšlející cestují automobilemR^[>-]

0/0
13.5.2010 13:24

pedr64

Re: Kolo je sportovní náčiní

tak v tom případě je Holandsko a Belgie plná levičáků

0/0
13.5.2010 13:26

kajencik

Re: Kolo je sportovní náčiní

přesně tak, a Brusel je na tom nejhůř....

0/0
13.5.2010 16:59

u.boat

Re: Kolo je sportovní náčiní

nedávno jsem byl nucen absolvovat cestu na Národní třídu autem (balík co jsem vezl bych jinak neodvezl) a děkuji více nechci.

0/0
13.5.2010 14:33

My.WinCleaner

Re: Kolo je sportovní náčiní

Tohle je blbé i jako vtip...

0/0
13.5.2010 14:35

AntiMultiKulti

Re: Kolo je sportovní náčiní

a nemáš náhodou modro v hlavě?

0/0
13.5.2010 14:47

opas

Divný hybrid

Mám postavené opravdu výkonné elektrokolo a když se na měřáku dívám, tak 250W je dobrých tak na rovinku do Pardubic.

Do 12% stoupání na silnici mám příkon do motoru přes 2kW a při 30kmh na rovině bere cca 800W.

Je smutné, že hotové kolo s výkonem větším než 250W se koupit nedá a kdo ho chce, musí stavět. A taky stojí několikanásobek uvedeného. Ale zase je opravdu použitelné, můžu za něj zapřáhnout i přívěs s dítkem a vyrazit třeba na 50km výlet kopen nekopec. Když je chuť, šlapu, když není, vezu se.

0/0
13.5.2010 12:13

pedr64

Re: Divný hybrid

no právě, tohle je asistent, ne plnohodnotný motor bez šlapání

0/0
13.5.2010 12:23

opas

Re: Divný hybrid

Prave, na rovinky dobry, ale opravdove kopce nezvladnete ani s asistenci kvuli spatnemu pomeru vahy a vykonu kola.

Moje kolo ma sice 40kg, ale zase max vykon pres 3kW, takze spis se prevratite na krovky nez nevyjel kopec.

0/0
13.5.2010 12:45

pedr64

Re: Divný hybrid

a není to naopak? kolo 10kg/0W+jezdec 80kg/100W=90kg/100W oproti tomu kolo 26kg/250W+jezdec 80kg/100W=106kg/350W. Nebo uvažuju úplně blbě?

0/0
13.5.2010 13:16

opas

Re: Divný hybrid

3kW je 3000W, desetkrat(!) vykonnejsi pri dvojnasobne vaze.

0/0
13.5.2010 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.