Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíc závad mají kola ze supermarketů

Někteří cyklisté stále podceňují přípravu kola na sezonu. Nesprávné seřízení přitom snižuje bezpečnost jízdy. "Kolo má mít dobré jízdní vlastnosti a musí být po technické stránce v pořádku. Když není dotažené řízení, může to být životu nebezpečné," vysvětluje Zdeněk Ulrich z hradeckého servisu Cyklobar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kozlík_

Dobrá reklama

Nejdřív tu píšou články o kolech, vybavení atd. kde bych hádal, že jde o stroje od 50tis. výše. Teď zas zmiňují kola z hypermarketů. Myslím, že běžně lidi jezdí na kolech za 10-30 tisíc. Kdo jezdí málo, tak na co drahý stroj. Kdo najezdí hodně, tam to smysl má, ale tomu tento článek moc neříká.

Opravy, seřízení, čím víc dokáže člověk sám, tím lépe. Nejde jen o cenu, ale o neustálé udržování seřízení kola. Při závodech na kole mechanik pracuje po každé etapě. Kdo neumí, tak servis je jistě na místě.

Ale ten člověk ze servisu mi nepřijde jako odborník. U širokých pneumatik (35) mám na pneumatice napsaný tlak 5 nebo 6 atm. Užší pneumatiky mívají tlak vyšší. Hlavně ne české pneumatiky, jednak deklarují nižší tlak, pak ten tlak nevydrží. Buď dlouhodobě, nebo se vyboulí po straně. Kvalitní pneumatika vydrží velký tlak, bez jakékoli deformace. Jezdit na měkké pneumatice, to znamená ničit si ráfky.

0/0
15.4.2010 16:44

Kozlík_

Re: Dobrá reklama

Vyplatí se trošku kvalitnější pneumatiky, pak se ušetří, že nejsou píchlé duše. Duše - tak podstatná kupodivu není, pneumatika je důležitější. A český výrobce, nic moc. Radši zahraniční, nemusí být nutně Schwalbe ( s těmi mám dobrou zkušenost).

0/0
15.4.2010 16:46

Ebo

no...

..nahuštění je sranda.. hlavně člověk musí mít kvalitní duše a né Barum-Rubena ..Jsem jednou odpoledne nahustil po výměně za píchlou jednu tuhle Rubenu.. nechám kolo stát...jdu si po svém .. a najednou večer rána jako z děla a duše prostě "prdla".. přitom to nebylo přehuštěné

0/0
15.4.2010 15:20

Rudý přízrak fights for freedom

Re: no...

jj, ja pichnul kolo, tak jsem vymenil dusi a mel jsem pac jsem neznal nahradni dusi Rubena a jedu a kousek od domova rana a von mi vystrelil ventilek - z kola to neodlitlo pac se to utrhlo i s kusem gumy a prehusteny to taky nebylo, dyt jsem to hustil v terenu minipumpickou, takze jsem byl rad, ze jsem to vubec nejak nahustil. :-/

0/0
15.4.2010 15:31

Rudý přízrak fights for freedom

Re: no...

jo od ty doby beru duse od Schwalbe a nikdy jsem zadnej podobnej problem neresil. R^

0/0
15.4.2010 15:33

MH5

Re: no...

Jen jednou jsem udělal tu chybu, že jsem si koupil plášť Rubena. Po instalaci a nafouknutí jsem zjistil, že se kolo chová, jak kdyby mělo osmičku. Ovšem ráfek je dokonale vystředěný, to plášť je takový šišoid. A co se týká odolnosti proti opotřebení, tak to je děs, jaký jsem nezažil. Cca po 1000 km je zralý na výměnu. Rubena jako značka u mě skončila a v životě u nich neutratím ani korunu. Tak hloupý už nebudu. Zlatý Schwalbe. Člověk není tak bohatý, aby kupoval laciné věci. Rubena je ve světě cyklistiky stejný odpad jako Olpran.

0/0
15.4.2010 16:06

Kozlík_

Re: no...

Plášť Rubena bych nikomu neradil. Dobré snad pro vesnické strejce na kola, na kterých jedou do hospody či babky, co jezdí na 20 let starých ukrajinách. Na jen trochu sportovní jízdu to fakt není. Pláště Rubena, tak možná na dvoukolák, na kolo se nehodí. Za stejné či malinko větší peníze, od zahr. výrobců je výrazně lepší kvalita.

0/0
15.4.2010 16:49

Spanilý jinoch

Re: no...

Použvám buď Schwalbe nebo Kenda. Kdysi jsem koupil na zkoušku Rubenu a v porovnání je výsledek takový, že 2x dražší Schwalbe nebo Kenda vydržely téměř 5x tolik co Rubena. Jasný důkaz, že nikdo není tak bohatý, aby kupoval levné věci. Doufám, že je moc necpou na export, protože by v zahraničí hodně pošpiňovali značku "made in czech republic"

0/0
15.4.2010 20:03

Kozlík_

Re: no...

Schwalbe jsou velmi dobré, i když dražší. Ale i jiné značky, nejen Kenda, často cenově srovnatelné s rubenou - jsou výrazně lepší. Rubenu bych vážně nechal na ty staré ukrajiny pro staré důchodce, nebo na kola od dvoukoláku.

0/0
15.4.2010 20:37

Dlakodlak

Re: no...

Moje zkušenost s Kendou je otřesná. Měl jsem jich několik. 2 se mi utrhly u ventilku, 3 se rozjely ve svarech. Naopak duši od rubeny jsem měnil pouze jednou a to po proražení od hřebíku. Další věc, šišoid na ráfku udělá i Maxxiska nebo Schwalbe za tisícovku. Záleží na tom, ja se nasadí, zda se patka neutopí moc v ráfku. Další věc je huštění. Pokud budu v terénu měnit duši, rozhodně jí malou ruční pumpičkou nenahustím ani na 3 atm. U podhuštěné duše je riziko průrazu větší než u přehuštěné, takže je pak jedno jestli je to Kenda nebo Schwalbe. Ale každý má svoje zkušenosti a svoje oblíbené značky a každému vyhovuje něco jiného. Pěkný den a mnoho kilometrů bez defektů :-)

0/0
18.4.2010 17:25

Jeffer

Kto nemá

Kto na to nemá čas, náladu, skúsenosti a podobne, dá bicykel do servisu. Ja som si svoje tri kusy (komponenty Deore, Dura Ace/Ultegra, Favorit/Sachs) postavil sám a sám si ich udržujem (občas podľa nálady dám centrovanie servisu, ale posledne pri poloradiálnom zapletení zadného kolesa som si ho robil radšej sám). Na reťaz je nitovač (od cca 200-300 korún, len Shimano HG je potvorstvo, ktoré radšej nekupujem). "Bicykel" zo supermarketu nie je dobrý na vôbec nič, ani do zberných surovín.

0/0
15.4.2010 15:13

Premek11

Neni supermarket jako supermarket...

Samozrejme, ze vetsinou to jsou sunty. Ale ted jsem potreboval kolo pro dceru crossku. A nahodou jsem v Nemecku natrefil na kolo s supermarketu - cele v Deore (krome presmykace) - za 250 EURO! No nekup to :-)

0/0
15.4.2010 15:01

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Neni supermarket jako supermarket...

asi v clanku mysleli cesky supermarket. (blijici smajlik)

0/0
15.4.2010 15:03

Premek11

Re: Neni supermarket jako supermarket...

Ono je to vetsinou  "blijici smajlik" take v Nemecku. Vetsina kol je za 150-200 EURO ve vybaveni, ktere vypada, ze neprezije cestu ani do hospody...

0/0
15.4.2010 15:19

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Neni supermarket jako supermarket...

tak to jo, je to vsude stejny. ;-D

0/0
15.4.2010 15:23

Bundas

Re: Neni supermarket jako supermarket...

i náboje a brzdy, co ráfky, rámový trubky...?

často se ko ojeb... na komponentech, který nejsou zas tak na očích

0/0
15.4.2010 15:47

Premek11

Re: Neni supermarket jako supermarket...

taky jsem na to hledel... i naby a brzdy jsou Deore. Rafky nejaky noname, ale nevypadaji spatne. Trubky riditka a sedlo samozrejme nic moc  hlavne je to kolo tezsi. Ale zase asi neco vydrzi - a za tu cenu nekup to :-)

0/0
15.4.2010 19:56

Platebni doklad SIPO 14.364 Kc

POZORUHODNÉ

stejně je to sranda , jak se všechno mění a ze všeho se stává kšeft...............

0/0
15.4.2010 14:56

Rudý přízrak fights for freedom

hustim kolo

co to da, pac nehrozi, ze by to clovek nekde cvaknul. Ale teda kolik tam mam atmosfer nevim, asi si to budu muset nekdy zmerit. Nevim, ze by nekomu rupla duse kvuli prehusteni,to spis se zdeformuje rafek a muzete koupit novy kolo. :-/

0/0
15.4.2010 12:51

individual

Re: hustim kolo

Zdeformuje ráfek kvůli vysokému tlaku v duši ;-D?

Kupovat nové kolo kvůli zdeformovanému ráfku ;-D?

.

Pán se vyzná...

0/0
15.4.2010 14:16

Dick Winters

Re: hustim kolo

Rudoch patrně neměl na mysli celé jízdní kolo, ale pouze jedno zapletené kolo, případně jenom ráfek.

0/0
15.4.2010 14:45

Rudý přízrak fights for freedom

Re: hustim kolo

aha, me to doslo az ted, ze on mysli, ze jsem myslel kolo, ale ja myslel kolo. ;-D;-D;-D

0/0
15.4.2010 14:51

Rudý přízrak fights for freedom

Re: hustim kolo

me se to nestalo, ale cetl jsem, ze nektery rafky se muzou kvuli vysokemu tlaku v dusi zdeformovat. Taky myslim, ze je to urcite pravdepodobnejsi nez ze by praskla duse, proste si nedokazu predstavit, jak by asi clovek musel nafouknout treba takovou 2,3 dusi, aby mu to prasklo, este navic, pokud mas pneu uzsi.

---

A dobre, mohl jsem napsat, ze je to na koupi noveho rafku, ktery si budes muset osadit nabojem a spicema ze staryho, ale zkratil jsem to na kolo, detailisto.

0/0
15.4.2010 14:50

vogon.commander

Re: hustim kolo

Kdyby se mel rafek zdeformovat prehustenou pneumatikou, tak by se musel rozsypat ve chvili, kdy na to kolo sednes. Je to nesmysl.

0/0
15.4.2010 15:30

MH5

Re: hustim kolo

Ty si nesmysl. Cosi se tu snažíš rozumovat a o cyklistice výš celkem houno. Čti >> http://www.bike-forum.cz/forum/73251.html

0/0
16.4.2010 16:09

MH5

Re: hustim kolo

Na, chytrej :O/ >> http://www.cyklodiskuze.cz/diskuze_data/srazy/3634.jpg

0/0
16.4.2010 16:11

MH5

Re: hustim kolo

Ještě nám chceš říst nějaké moudro? Raději mlč >> http://www.bike-forum.cz/images/_cache/forum/272372/big/385765-1.jpg

0/0
16.4.2010 16:15

Porsche911

Re: hustim kolo

Několik takhle prasklých ráfků jsem už viděl, u staršího trochu obrzděného ráfku se to skoro dá čekat, ale i nový značkový. Úplně se odlomí bok ráfku, buď vznikne jen krátká "bublina", nebo klidně zůstane odpadlá šavle o délce 1/3 obvodu kola. Velký tlak v duši, těžký jezdec nebo brašny na nosiči a hrboly na cestě to jen urychlí.

0/0
15.4.2010 15:31

hopik00

Re: hustim kolo

Jo, jednomu známému se stalo, že to "krapet" přehnal při dofukování na benzince a měl ráfky do V :-). Blbě to potom brzdí :-/. Ale jednalo se asi o nějaké obyč. ráfky. Je to už cca 10 let. Celkem dobrou zkušenost mám s pláštěma MICHELIN, směs kvalitní, nedá se skoro normální jízdou opotřebit !

0/0
15.4.2010 17:27

Jan.Tleskac

Huštění pneu

Možná že to není správné ale já hustím na těch 9 atm, vždycky. (hustilku mám s manometrem). Když tam mám těch 3,6 tak se na tom nedá jezdit. Mám cross. Vpředu 28-622, vzadu 32-622. Jezdím rekreačně a na sjezdech dávám bacha, držím kolo na brzdách. Zatím se nic nestalo ale rád bych si koupil pneu jaká by byla na vysoký tlak stavěná. Byl bych vděčen za tip.

Kdysi jsem jezdíval na galuskách a tam je běžné 10 atm. a hustí se až 16. To pak jede kolo samo avšak je to záležitost na silnice a tam už se při dnešním provozu nedá jezdit. Lze říct že mne auta vytlačila ze silnic na cross do přírody, takže silničku jsem již prodal a vyměnil za crossku. Taky na crossce se dá přejet po silnici ale už to není ono. Cross je určena pro lesní a polní cesty, občas nějaký nezpevněný chodník. Na off road to moc není. Co se týče pneu, podhuštěná jsou strašná dřina.

0/0
15.4.2010 9:06

Jeffer

Re: Huštění pneu

Keď nie galusky, tak snaď plášťovky (napr. od Tufo), alebo tie galusky (sú aj pre MTB, o galuskách pre Cross neviem, ale sú zas aj pre Cyklokros a to by mohlo fungovať). Obávam sa, že na vysoký tlak pre rekreačné jazdenie nič nebude.

0/0
15.4.2010 15:16

Ftipnejj

servis

kola se vzdycky opravovala doma

0/0
15.4.2010 6:39

Homer_ 2

Re: servis

Já jsem tedy jetště kolo co se samo doma opraví neviděl.

Ale viděl jsem pár kol dříve a spoustu nyní. A jaksi je mezi nimi patrný rozdíl - zejména v prvcích které doma opravit nelze, anebo poměrně složitě a s pomocí ne zcela běžného nářadí... Proto servis.

0/0
15.4.2010 11:41

Racky

Re: servis

Ono to nářadí taky nemusí být tak drahé. Chápu, že pro člověka, který do kol není fanda, to může vypadat složitě, ale faktem je, že na normálním horskáči s klasickýma ráfkovýma brzdama se dá cokoli opravit na koleni, klidně i v lese, když se něco podělá na výletě. Prasklý řetěz, nebo brzdové lanko není problém. Nářadí se vejde do malé kapsičky. Multiklíč přijde na cca 700Kč a opravíte tím v podstatě cokoli.

http://www.eod.cz/cyklo/naradi-a-maziva/multiklice/multiklic-crank-brothers-multi-19-tool

Jediné, co potřebujete navíc, je pumpička, montpáky a duše.

Když jsem byl malej, měl jsem vítr ze seřizování brzd a přehazky, ale stačí si to jednou zkusit a zjistíte, že to je práce pro dítě. Točit šroubkem umí každej :)

A než abych to vozil do servisu, odkud se mi kolo vetšinou vratilo s nějakým nedotaženým šroubem, to si to udělám sám doma, zadara a vím, že to je poctivě udělaný. Čímž nechci pomlouvat plošně všechny servisy, ale mám špatnou zkušenost.

0/0
15.4.2010 14:44

Rudý přízrak fights for freedom

Re: servis

taktez, ale nedivim se lidem co to daj do servisu, pac v tom servisu to obvykle umej, tudiz co doma delas pul dne, oni maj za pul hodky a co se tyka naradi, tak zakladni udrzba prosim, staci sestihrany, ale uz jsem videl na novych kolech i hvezdicovy srouby a kdyz chces trochu vic, tak jenom sundani kazety jsou dva spesl nastroje, pricemz treba takovej ten drzeci retizek jsem si vyrobil doma ze staryho retezu. ;-) Nebo stred, to mas dalsi klice, ted mas stredy ruzny, takze este musis vedet kterej mas, pokud tam chces dat jinej typ, tak to mas zase dalsi klic a to nemluvim o centrovani kol, delat to doma v ruce, s tim stravis vikend. :-/

0/0
15.4.2010 14:59

Rudý přízrak fights for freedom

Re: servis

a treba nytovani retezu? Jako rozboucha to clovek vzdycky, ale spojovat to uz takova sranda neni, ja to radeji resim rychlospojkou.

0/0
15.4.2010 15:02

Racky

Re: servis

Nejtovačka je obsažena v tom multiklíči, na kterej jsem dal odkaz. Je to jednoduchý. Nasadim a šroubuju. Nejt se rozdělá a pak zase zpátky. Práce na 2 minuty. Zrovna včera sem nejtoval v lese.

A co se týče příspěvku výše, tak měnění pastorků a táců jsem za běžnou údržbu nepovažoval. I to ale lze jednoduše provést. Jak píšete, stačí mít ve sklepě vhodný klíč. Pak už se jen točí a ono to sleze :)

0/0
15.4.2010 15:08

Tomaskom

No však kterej blbec

by su kupoval kolo v supermarketu pokud od nej ocekava vic nez jen popojizdeni po meste (i kdyz na to je zas lepsi nakej hnusnej starej krap kvuli zlodejum). Ja si teda servis delam sam, i s tim centrovanim se to obcas da, ale kdyz vidim ze nedosahuju idealniho vysledku (treba kdyz se me dostalo pod ruky brachovo kolo kde chybelo 12 špic;-D, nebo kdyz menim rafek), necham si to vycentrovat v servisu. 

Kdyz je kolo nekvalitni, sebelepsi opravar to (bez vymeny dilu) nespravi, a pokud se ty dily vymenuji, je ta oprava (casto po prvnich desitkach kilometru) vetsinou v souctu s cenou kola drazsi nez, rovnou koupit kolo kvalitni.

0/0
15.4.2010 0:44

Jan.Tleskac

Re: No však kterej blbec

Dá se napsat že význam má kupovat od řady Alivio výše. Acera je minimum. Ráfky vyztužené a náboje kvalitní. Špice aby nepraskaly. Jinak kolo nelze pořádně seřídit a udržovat znamená stát se nikoli cyklistou ale domácím kutilem.

Uspořit lze na rámu. Jezdil jsem řadu let na Favorit a OK. Pokud máte Favorit s legovanými vidlicemi (F12 nebo dokonce F1), je to super a hřích vyhodit ale dneska už je přece jenom vývoj dál. F12 je tip pro ty, kteří chtějí ušetřit ne na úkor kvality.

Co se týče kol ze supermarketu, tak opravdu jen na popjížďky po městě ale to raději chodit vedle toho pěšky. Laciné opravdu dvakrát placené. Nadřete se na tom a budete jen spravovat.

CHCEŠ LI VĚDĚT CO JE DŘINA, KUP SI KOLO UKRAJINA,  v dnešní době taky OLPRAN. No hrůza.

0/0
15.4.2010 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.