Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lety s Ryanairem v létě podraží. Za zavazadla zaplatíte o třetinu víc

Lidé, kteří se chystají v létě na dovolenou s Ryanairem, zaplatí zase o něco víc. Irská nízkonákladová letecká společnost, jedna z největších v Evropě, oznámila, že v červenci a srpnu zdraží poplatky za zavazadla o třetinu. Za jedno zavazadlo cestující zaplatí 20 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jablkon

Rochelle Turnerová je mimo

je to jen a jen byznys a přepravce si může účtovat ceny a poplatky jaké chce, když si myslí, že tím nejlépe svého záměru (čímž bývá zpravidla čistý zisk).

pokud se to těm rodinám s dětmi nelíbí, můžou letět s "konvenční" společností. u kohopak to bude dražší...???

moje zkušenost je taková, že když letím se zavazadlem, a nedejbože s přestupem, tak dobře koupená letenka od konvenční společnosti je v součtu výhodnější, než low-cost. ale jak říkám - je to jen a jen byznys a zákazník má plné právo volby

0/0
9.4.2010 17:35

Jan9002

Evropa je malá na letadlo.

Jestliže musím letět z Prahy, tak je pro mne lepší jet autem. Do Prahy to mám 400 km.

0/0
9.4.2010 14:03

Jablkon

Re: Evropa je malá na letadlo.

s tím že "Evropa je malá na letadlo" bych tak úplně nesouhlasil - podle mě, pokud mám letiště "nadohled", je ta hranice mezi autem a letadlem cca. 500km (po dálnici). jistě, pokud to na to letiště je 100, neřkuli 400km, je ta hranice trochu jinde. ale rozhodně si nedokážu představit, že bych autem jel do Madridu či Londýna a moc pochuti by mi nebyl ani Amsterdam - bez ohledu na to, zda z Prahy, či z Třince

0/0
9.4.2010 17:38

Samier

Plan

Od letosni zimy planuji, ze si kazdy bude moci vzit ZDARMA zavazadlo navic, pokud ho  prinesou az  k letadlu. Pisou to v poslednim vydani jejich palubniho magazinu.

0/0
9.4.2010 13:36

světlonakoncitunelu

nebude to dlouho....

a letenky budou prodávat podle váhy... tak stoupnout si na váhu doma ...a víte kolik bude stát .....vaše letenka.

0/0
8.4.2010 23:09

jirka696969

poplatek za příruční zavazadlo

jsem zvědav, kdy zavedou poplatky i za příruční zavazadlo, v USA už tento poplatek nějaký dopravce zavádí...

0/0
8.4.2010 22:35

neúplatný sudí

Je to fakt

Je to fakt, se kterým letecká společnost seznamuje zákazníky. Každý máme možnost volby mezi jinými společnostmi. S RA jsem sice nikdy neletěl, ale kdyby se i přes tyto poplatky nevyplaatilo lidem s nimi létat, tak nelétají. Je sice hezké zaplatit za letenku cca 8.000,- Kč a mít zavazadlo "zdarma", ale není lepší zaplatit 2.500,- Kč a a za kufr připlatit 500,-? Nebo všem uživatelům letecké dopravy se jedná o limonádu zadarmo? Nic není zadarmo. Jestli se tato politika, kterou RA provozuje někomu nelíbí, ať s nimi nelétá. Ale musí na to mít.... 

0/0
8.4.2010 13:15

akro

Re: Je to fakt

realita je jiná. Jednak spousta lidí slepě věří všemu a s lowcostem poletí i kdyby to mělo stát 2xvíc než s normálními aerolinkami. Pak také (samozřejmě záleží na termínu letu, zaplnění letadla a termínu zpátečního letu) nestojí letenky po EU vždy 8000, ale často je lze v akci nebo poslední místa sehnat i za méně než polovinu. Tím neprosazuji "vysokonákladové" společnosti na úkor lowcostů, ale je rozumné používat mozek. A ten mě osobně říká: od ryanairu se drž v bezpečné vzdálenosti.

0/0
8.4.2010 13:22

samoutovareinkarnace

Re: Je to fakt

Já teda nevím, ale do Stockholmu a zpět s jedním zavazadlem za 2300 mi pořád přijde jako lowcost. Nic od toho nečekám než přepravu z Prahy do Švédska, žádné další služby. Je to teda pochopitelně na Skavstu, takže plus 2 x cca. 100 SVK za autobus. Ostatní lítají na Arlandu, která taky není přímo ve Stockholmu, a stojí to od 8k výš.

0/0
8.4.2010 13:34

jirka696969

Re: Je to fakt

ano, to je další skryté navýšení ceny u RA - zatímco ČSA, Lufthansa... a mnohdy i Easyjet mě dovezou na letiště na okraji městě, RA mě doveze do úplně jiného města o 100 km dál (viz Frankfurt, Barcelona, Paříž, Brusel atd.), což obnáší dát dalších 10 - 30 EUR za cestu do města a to samé pak opět za cestu z města na letiště.

K tomu se pak přidává častější zpoždění u nízkonákladovek - s RA jsem letěl jednou a zpoždění bylo více než 5 hodin (na kompenzace nařízené evropských právem v těchto případech RA samozřejmě totálně kašle a nezdráhá se klienta poslat do háje, pokud si jen dovolí položit otázkou, jak je to s případnou kompenzací).

0/0
8.4.2010 22:51

Kimko

Re: Je to fakt

No, nemohu souhlasit s tím, že s "vysokonákladovými" společnostmi to stojí d 8.000 Kč výše. Na květen mám zaplacenu zpáteční letenku s Austrian Airlines z Vídně do Stockholmu za 2700 Kč (a to nebyla žádná akce a potřeboval jsem to na konkrétní termín). Stejně tak Lufthansa nabízí v rámci lety z Prahy po Evropě za cenu okolo 4000 Kč (i méně).

Navíc ta diskuze není jen o tom, že zvedli poplatky za zavazadla (to např. WizzAir taky, ale zvýšil hmotnost zavazadel na 32 kg, což vyváží to navýšení), ale celkově je poplatková struktura u mnohých lowcostů nepřehledná. Platí se nejen za zavazadla, ale třeba také za odbavení, použití WC apod. Navíc vás lowcosty zavezou mnohdy na vedlejší letiště, které je např. vzdáleno 100 km od města a vám tak dále stoupají náklady. Osobně nic proti lowcostům nemám a létám s nimi (kromě Ryanairu), ale chce to využívat je rozumně - mnohdy běžné aerolinky nabídnou v součtu mnohem lepší ceny a komfort (a nejde jen o tu bagetu a džus na palubě letadla...)

0/0
9.4.2010 8:27

klarav

Re: Je to fakt

Právě cestující low costů typu Ryanair si to umí dobře spočítat. I 4000 je dost. Náklady Ryanairu na jednu letenku jsou 39 Eur - cca 1000 Kč. Někdo si koupí letenku za 10 Eur 2 měsíce dopředu, někdo si koupí den dopředu za 150 Eur, protože mu termín vyhovuje.

0/0
8.4.2010 13:35

neúplatný sudí

Re: Je to fakt

Jak jsem uváděl, s Ryanairem jsem nikdy nikam nejel. Vše je ale otázka ceny, a termínů. Když chci někam jet, musím na to prostě mít. A když mi dopředu řeknou že letenka stojí XY, polatky XZ, zavazadlo XA, limonáda XB, tak si to prostě spočítám. Jiné by bylo, kdybych tuto informaci dostal až na letišti (toto dělají lodní přepravci, poplatky 30-100€ na místě).

0/0
8.4.2010 13:37

HancickaP

Re: Je to fakt

no jo, jenze nekdo nema moc na vybranou. nasi bydli kousek od Brna a tam lita z Londyna jenom Ryanair. Do Prahy nemuzeme, protoze nas nema kdo vyzvednout - otec tak dlohou cestu autem nezvladne a ja bych si klidne pujcila auto, ale bojim se jezdit na prave strane - holt 16 let rizeni na levo. Takze at se nam to libi nebo ne, ty penize musime vysolit.

0/0
8.4.2010 19:40

bozzimeda

Re: Je to fakt

tak studentagency jezdí až přímo na letiště PRG. Pokud se tady bavíme o cestování z Brna a je vám jedno, kdy a v jaký čas cestujete, zkuste vychytat nejakou akci Ryanairu z BTS, ale je to "Ryanair" všechno cca 100 km od větších měst..ikdyž nějaké destinace jsou zajímave (Alghero, Trapani, Malorca.....) všechno záleží na zvážení :);-)

0/0
9.4.2010 11:11

1000101110100011

Co si stěžujete?

Copak Ryan je něco jiného než meziměstská hromadná doprava? Létající autobus. Nic jiného od něj nečekejte, protože ani nedostanete. A nikdo vám nebrání si zaplatit jinde o deset, patnáct tisíc více, pokud vám to za dvouhodinovou cestu stojí. V čem je problém?

0/0
8.4.2010 13:06

Téma

letenka

letenka za 1 cent + poplatky 100 EUR :-/

0/0
8.4.2010 12:58

klarav

Re: letenka

Letenky pod 5 EUR u Ryanairu už nebyly půl roku a pravděpodobně už nikdy nebudou. Poplatkům se dá vyhnout - založit si účet další účet u správné banky (vedení bez poplatků, ale založení vyžaduje čas), letět jen s příručním zavazadlem,...

Mě Ryanair vyhovuje, za pár korun se dá poznat Evropa, Maroko, Kanáry.

0/0
8.4.2010 13:07

jirka696969

Re: letenka

omyl, založit si další účet s kartou visa elektron nepomůže, protože od ledna je už i tato karta zpoplatněná. A pokud si pořídím nějakou tu předplacenou kartu, pořád budu u nich platit za odbavení přes internet.

0/0
8.4.2010 22:43

Ferin007

Největší evropská letecká společnost ???

Ryanair?? Největší letecká společnost je Air France/KLM.

0/0
8.4.2010 12:58

akro

Re: Největší evropská letecká společnost ???

Jo, to je. Taky nejhorší. Tedy hned po ČSA.

0/0
8.4.2010 13:00

akro

Letectvo

Ukazuje se, že Ryanair se skutečně řadí k těm, s nimiž není rozumné mít cokoli společného. Bohužel jsem na základě zkušeností z minulého týdne k společnostem hodným ignorování musel zařadit i KLM. Mrzí mě to, ale chovají se tak, že si mé peníze nezaslouží. Detaily jindy a jinde.

0/0
8.4.2010 12:55

kunde

já bych šel ještě dál

Pěkně by si castující přinesl i vlastní štokrle, jinak by si musel pronajmout sedadlo .. dejme tomu za 100 éček..

0/0
8.4.2010 12:31

akro

Re: já bych šel ještě dál

však se dočkáš.....

0/0
8.4.2010 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.